Jump to content

Platinum

  • הודעות

    781
  • כאן מאז:

1 עוקב

ספרו לנו עליכם

  • מיקום
    השרון
  • עמוד הבית שלכם
    http://www.ecf.co.il/forum/

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Platinum

נהג שודים

נהג שודים (6/14)

6

מוניטין

  1. תודה על התשובות, מסתבר שדאצ'יה העבירו את השאלה למוסך אומגה בחדרה, שם בוצעו הטיפולים התקופתיים כשהרכב היה באחריות (שמגיעה לתומה באוקטובר). התקשר אלי הבוקר בחור בשם אחמד ממוסך אומגה בחדרה וזו תשובתו: "מדובר באותו שמן. ACEA C3 ו RN0720 הם אותו שמן בדיוק. ניסן קוראת לשמן ACEA C3 ורנו קוראת לו RN0720. אין הבדל ביניהם - זה אותו תקן" בלי לפגוע חלילה, התשובה לא נשמעת לי כ"כ אמינה. ממה שקראתי, יש בהחלט הבדלים בין דירוג C3 ודירוג C4 בתקן ACEA בשיחה שערכתי אמש עם בחור מקבוצת הפייסבוק של בעלי דאצ'יה, טען הבחור כי: ACEA C3 - תקן ישן RN 0720 - תקן חדש ועדכני יותר. בכל מקרה, שניהם עדיפים על השמן שמשתמשים בו בטיפולים במוסכים המורשים (לטענתו, משתמשים שם בשמנים מתוצרת "פז" שאיכותם ירודה יותר) נדמה שככל שאני מקבל יותר תשובות, אי הבהירות נותרת בעינה, אין תשובה מוחלטת. אם לשפוט לפי התשובות - שני השמנים מתאימים. אך מן הסתם יש הבדל ברמת ההתאמה.
  2. שלום חברים, ברשותי דאצ'יה סנדרו סטפוואי בעלת מנוע דיזל (K9K 626 1.5DCI) שתאריך הייצור שלה הוא פברואר 2018. בספר הרכב מצוין שיש להשתמש בשמן מנוע בתקן ACEA C3 מאידך, יצא לי לשמוע המלצות להשתמש במנועים הללו בשמן RN 0720 (שהוא בתקן C4 להבנתי). בהמלצות נתקלתי בקבוצות פייסבוק של דאצ'יה, פורומים של דאצ'יה ובאתרים של יצרני שמן ואפילו של ספקי חלפים (למשל כאן: https://www.gozacarparts.co.uk/oil-specification) פניתי לדאצ'יה (ישראל והבינלאומית), טרם קיבלתי מענה. שאלתי מס. מכונאים - אין תשובה אחידה. אני מאמין שיש עוד כמוני ששאלו או ישאלו את השאלה הנ"ל. אשמח למענה ממי שנתקל בשאלה ויודע
  3. מעדכן בסוף הסיפור. תואם לי תור ליום ראשון ה25/10 בבוקר. הגעתי עם הרכב אבל עברו שעתיים עד שהרכב הוכנס למוסך. אחרי כמה דקות קראו לי לשאול על איזה רעש מדובר. עניתי שהרעש מופיע אחרי נסיעה ונעלם אחרי שהרכב עומד קצת. נשלחתי לעשות סיבוב עם הרכב. וכך עשיתי. כשחזרתי, קראתי למכונאי, הוא קרא למנהל המוסך ועוד מישהו. הם הרימו מכסה מנוע, ביקשו שאלחץ על דוושת המצמד מס. פעמים תוך שהם מקליטים את הרעש. הפעם הגירסה קצת השתנתה ובמקום פלטת קלאץ, שיערו שהגורם לרעש הוא מיסב הלחץ. לאחר מכן, הודיעו שהם מעדכנים את קרסו היבואן כדי לקבל אישור להוריד גיר. הזהירו שאם ימצא שהגורם לרעש הוא לא באחריות אז אצטרך אני לשלם על התיקון. אני הבהרתי שהרכב תקין, הרעש הופיע לאחר שהם טיפלו ברכב ואם ייטען שזה לא באחריות, נעבור לערכאות כי אני לא אעבור על זה בשתיקה. זה לא אמור לקרות ברכב עם ק"מ כ"כ נמוך. האישור הגיע אחרי 3 שעות, לא היה טעם להשאיר שם את הרכב כי היה צריך להזמין סט מצמד חדש קומפלט שיגיע רק למחרת - קבענו שאגיע למחרת. וכך היה. הבוקר עודכנתי שהרכב מוכן. כל חלקי המצמד הוחלפו במסגרת האחריות!!! אני שמח שזה הסתיים כך ולא בבית משפט. אני מאוד מקווה שהתקלה הזו לא תחזור, ושלא יופיעו תקלות אחרות כאלה בעתיד. בכנות, אני די מאוכזב מהאמינות של הדאצ'יה שלי. לא ציפיתי לדברים כאלה.
  4. כן, זה רכב עם מנוע דיזל אז עדיף היה לצלם\להקליט את הרעש כשהמנוע כבוי כדי שיהיה ניתן להבחין בו בבירור. הרעש מופיע רק בלחיצה על דוושת המצמד. כאשר משחררים את הדוושה, אין רעש. הרעיון לבדוק בחו"ל הוא בהחלט רעיון טוב, אנסה לחפש עוד מקרה\ים כאלה. תודה לגבי שמאי, לא ידעתי ששמאים בודקים גם תקלות בחלקי\רכיבי רכבים ויכולים להיות ברי-סמכא בעניין. אני אמור להביא את הרכב למוסך ב25 לחודש לפירוק הגיר. אמשיך לברר עד אז ואולי מפה יגיעו עוד רעיונות
  5. אני בהחלט מבין שמצמד הוא רכיב מתכלה, בדגש על דיסק המצמד שמועד לשחיקה אם הרכב לא ננהג נכון. אני חוזר ומדגיש שאין לי תלונה הקשורה לבלאי דיסק המצמד. הוא מפריד ונצמד כהלכה ואינו מחליק כלל וכלל. פלטת המצמד לא אמורה להישחק מנהיגה נכונה. לכן ההתרעמות שלי. המצמד תקין, אך מרעיש ברמה שלא אמורה להיות ברכב חדש עם כ"כ מעט ק"מ יחסית. לא סביר בעיניי להטיל עלויות תיקון כאלה על הלקוח בתואנה של "אין אחריות" שאין לה הצדקה למעשה. (הייתי מבין אם המצמד היה מחליק שמדובר בהאשמה לגיטימית). אני לא מצליח לחשוב על גורם שיפטור את היבואן מאחריות. וחושש שלשם יפנו הדברים עקב חוסר האמון שלי בהתנהלות היבואנים כפי שהיטבת לתאר. פשרה של רצון טוב? מדוע ולמה? אין לי אשמה ותוקף האחריות לא פג. אין עוד מוסכים מורשי קרסו בקרבתי ואני ממש לא יכול להרשות לעצמי עכשיו להתחיל לשוטט בין מוסכים. מה גם שברגע שהרכב יכנס למוסך אחר, יראו במחשב שהוא היה באומגה.
  6. באוקטובר 2018 רכשתי דאצ'יה סנדרו סטפוואי ידנית עם מנוע דיזל. כדי שאוכל להוביל את אבי המבוגר לטיפולים ובדיקות יחד עם כיסא גלגלים ומטפל\ת פיליפיני (מה שאי אפשר היה ביונדאי גטס הקטנה שהיתה לי עד אז). כשהגעתי עם הדאצ'יה ל5,000 ק"מ. נדלקה נורת תקלה. במוסך הסתבר שהיתה תקלה בחיישן לחץ טורבו שהלך לעולמו. החיישן הוחלף וקיוותי שבזה תמה סאגת האמינות של רכבים צרפתיים עליה שמעתי לא פעם. הרכב גמע כ20,000 ק"מ בשנה הראשונה, עבר טיפול שנתי במוסך מורשה קרסו (אומגה בחדרה). ונראה שהכל בסדר. לפני כשבוע, הגיע מועד הטיפול השנתי השני. לאור איבוד עבודתי הקודמת והגבלות הקורונה השונות, הרכב נסע בשנה הזו כ6,000 ק"מ בלבד. בתום הטיפול, נכנסתי לרכב, לחצתי על דוושת המצמד כהרגלי. ורעש חריקה ברור נשמע. זה רעש שלא היה קודם. חזרתי למוסך, שלחו מכונאי שיגש איתי לרכב ויקשיב לרעש. המכונאי לחץ על הדוושה מספר פעמים במהירות, הרעש נעלם והוא פסק "הכל בסדר, אולי נשפך משהו כשטיפלו". יצא מהרכב והלך. נכנסתי אני לרכב מספר רגעים אחרי כשאני בטוח שהבעיה נפתרה. לוחץ על דוושת המצמד ואבוי, שוב אותו הרעש. חזרתי שוב למוסך, אדם מבוגר שהוא מנהל המוסך להבנתי היה שם. הסברתי לו מה הבעיה, הוא שלח מכונאי אחר להקשיב. המכונאי קבע "זו הפלטה של הקלאץ'" מנהל המוסך טען "אין אחריות למצמד" אבל אני התעקשתי שהמצמד תקין. אין בעיה של הפרדה או הצמדה, המצמד אינו שרוף או בלוי (אני נוהג יותר מ30 שנה על גיר ידני). לרכב יש כ26,000 ק"מ בלבד. לא אמור להיות בו רעש כזה. אז הוא ביקש שאסע כמה ימים עם הרכב ואם הבעיה נמשכת, שאחזור אליהם למוסך ואז יחליטו מה לעשות. במהלך הימים האלה למדתי שכשאני נכנס לרכב בבוקר ולוחץ על המצמד, אין רעש כלל. לאחר נסיעה לעבודה, יש רעש ברור בסוף יום העבודה, לפעמים יש רעש חלש שנעלם אחרי לחיצה, לפעמים אין רעש כלל. נדמה שככל שהרכב עומד ללא שימוש פרק זמן ארוך יותר, הרעש נעלם. חזרתי היום למוסך, ניגשתי למנהל וטענתי שהבעיה לא נפתרה. שוב נשלח מכונאי, גם הפסיקה שלו היתה מהירה וחד משמעית "זה הפלטה של הקלאץ'" המנהל שאל אם זה רעש ברור שאפשר להקליט, ונענה בחיוב. התבקשתי לחזור ולהמתין בקבלה. לאחר דקותיים ניגש אלי נציג שרות ואמר: אין אחריות על מצמד. אנחנו צריכים שתביא את הרכב ביום עבודה רגיל (לא בשישי). צריך להוריד גיר ולבדוק את גורם הרעש ואם הוא באחריות. אם זה באחריות, זה יתוקן ללא תשלום. אם זה לא באחריות, אתה תצטרך לשלם על הבדיקה וההחלפה של מה שתקול. אני חוזר ומדגיש, יש לי מעל 30 שנות נסיון נהיגה על גיר ידני, אני לא שורף קלאצ'ים. בגט שהתיה לי הוחלף קלאץ' ע"י הכנופייה בגלל שהדוושה היתה מאוד קשה. דיסק המצמד יצא כמו חדש אחרי כ250,000 ק"מ שהרכב עבר. ברור לי שלא גרמתי נזק לדיסק. אין לי אמון רב במוסכים, (ראיתי את "יצאת צדיק") ואני חושש שינסו לטעון שהנזק נגרם בגללי. קישור לשמיעת הרעש (העליתי לקבוצת דאצ'יה בפייסבוק): https://drive.google.com/file/d/1XqCzSRPTHsRPUA3FAFDo3atFwFCCDosw/view?usp=sharing האם למישהו יש נסיון עם מקרה כזה מול יבואן? עצות להתנהלות מול המוסך והיבואן?( אני לא מאלה שממהרים לפנות לערכאות ומקווה שזה לא יגיע לזה אבל אם איאלץ, אגיע גם לזה) אשמח לעצות מלומדות.
  7. יש לי רקע וידע עשירים בערוצים אחרים בשיווק באינטרנט אך למרות זאת אני מובטל מזה 6 חודשים ורוב מודעות הדרושים בתחום שלי דורשים גם ידע ברכישת מדיה, כלומר: קידום ממומן קיבלתי לבקשתי הפניה לקורס שיווק דיגיטלי (קידום ממומן, PPC) מלשכת התעסוקה. זוהי למעשה הפניה למפגש הסברה שיכלול הסברה, ראיון אישי ומבחן ידע ממוחשב. חיפוש באינטרנט לא הוסיף לי ידע על מה מצפה לי. אך למדתי שבמכללות אחרות הדרישה היא אנגלית ומתמטיקה ברמה של 3 יחידות. יש למישהו נסיון עם מבחן ידע ממוחשב כזה או דומה לו? אשמח לדעת למה לצפות, עברו 30 שנה מתקופת הבגרויות שלי וכיום אני רחוק מלזכור (או להצליח) את החומר.
  8. "שירות לא טוב, ליקויים בריהוט שלא מטופלים ובעלים שמסרב לעזור" זו אמירה גורפת ומכלילה. הניסוח הנכון יותר הוא בסגנון של "במקרה של הרכישה שלנו, קיבלנו רהיטים עם ליקויים וזכינו לשרות שאיכזב אותנו וסירוב לעזור מצידו של בעל העסק. חשוב להתמקד בחויית הרכישה האישית ולא להכליל התנסחות בוטה, עשויה לעלות לפות"ש הרבה כסף: https://www.mako.co.il/nexter-internet/social-networks-facebook/Article-18efb1ace6c9061006.htm
  9. גילוי נאות: אני לא עו"ד ולא משפטן. יצא לי להתעסק בנושא ואף להגיש תביעת דיבה בעצמי כנגד צד שלישי. חד משמעית, יש להם פה בהחלט קייס. אני לא הייתי מנסה להתגונן ללא עו"ד. כן, הרי ברור שפרסמת את הדברים כדי שיגיעו לעיניהם של אנשים שסביר להניח ששוקלים אפשרות רכישה בחנות זו. הדברים שפרסמת עשויים לגרום לאנשים לחכוך בדעתם ולהתרחק מחנות זו, כך שסביר שנגרם לה נזק כספי. הביקורת\חוו"ד שפרסמת מנוסחת באופן שרחוק מלהיות מעודן ומתחילה בקביעה הצהרתית גורפת "שירות לא טוב, ליקויים בריהוט שלא מטופלים ובעלים שמסרב לעזור" ככה לא מנסחים ביקורת באופן זהיר, ככה כותבים השמצה!!! ביקורת לגיטימית שתזכה לגישה אוהדת יותר של השופט תהיה עובדתית יותר, בסגנון של: בתאריך **/**/*** הזמינו קרובי משפחתי בחנות זו סלון חדש ושולחן לפינת האוכל מהתצוגה. כשקיבלו הקרובים את הריהוט הם הבחינו בסימני שפשוף/כתמים על הסלון החדש, סימני חלודה על רגלי המתכת של שולחן פינת אוכל ופגמים נוספים. לאחר האספקה, חלק מהריהוט הצריך הגעה של איש מקצוע מטעם החנות על מנת לטפל במספר ליקויים שנתגלו בריהוט. למרות זאת, הליקויים לא תוקנו במלואם, ונותרו מספר ליקויים שבעל החנות מסרב לתקן או להציע פתרון לגביהם, זה כבר מספר שבועות תיצמד לעובדות, אל תכתוב שום דבר שקשור להתרשמותך האישית ואל תקבע אף עובדה גורפת ביחס להתנהלות העסק. כל התבטאות שעשויה להיקרא כמתלהמת, יכולה לעלות לך המון כסף.
  10. לאחר 7 שנים יחד, הגיע הזמן להיפרד. יונדאי גטס GLS מודל 2007 עם גיר ידני. 251,000 שנגמעו בעיקר בכבישים בינעירוניים. אני הנהג היחיד. אני היד השניה, טופלה אצלי בקפדנות והקפדה בחלפים מקוריים\איכותיים בלבד ובשמנים סינטטיים לחלוטין. הוחלף מצמד קומפלט לפני כשנה (בעזרת כנופיית הטיפולים השוטפים) בגלל שהפך קשה מזיקנה ולא בשל בלאי. טסט עד 6/2019 מחיר מבוקש: 9.000 ש"ח
  11. להבנתי, מסומן במספר 5 בשרטוט: [h=3]Fuse box in engine compartment[/h]
  12. לפי הדיאגרמה בדף הזה: https://www.autogenius.info/citroen-c4-mk1-2004-2010-fuse-box-diagram/ זה בתא המנוע
  13. אכן, הבדל ניכר. תודה רבה. וואוו, הגזמת לגמרי לטעמי עם התגובה הגסה שלך. אני בד"כ מתעלם מתגובות מתלהמות כאלה. אבל הפעם אגיב בקצרה. 1. אני יודע על משמעויות של שמן שעומד ברכב, לא מבין איך פספסת את הנקודה הזו. הרי בדיוק בעטיה נפתח הפוסט. במקום לקבל תשובות רציניות לגבי שאלה זו, קיבלתי סיפורי אלף לילה ולילה. 2. אין ולא היתה כל כוונה להכפיש את קרסו בפוסט. 3. לטעמי אין שום דבר מפוצץ בכותרת. ציינתי את שם היבואן משום שאולי עוד רוכשי מכוניות מקרסו נתקלו בסיטואציה דומה ויוכלו לספק את התשובות שקיבלו. הכפשה? כנראה שרק בעיניך. 4. מתנגח? אני? באמת? אני מציע שתקרא שוב את התגובה שלך אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה ומה יצוץ. שמעתי על מספיק תקלות ברכבים חדשים מיבואנים שונים ועל נורות שמן שנדלקו בטרם עת ברכבים אלה. היתרון הכי גדול במכתב הזה? השקט הנפשי שלי
  14. יצר איתי קשר איש טכני אדיב בשם דב מקרסו, ניהלנו שיחה מאוד נעימה בה הוא הבין את החשש שלי. לדבריו, כל יצרן יודע כי לא כל הרכבים נמכרים תוך פרק זמן קצר (לעיתים מעל שנה) ולכן מנחה את היבואנים שלו באופן קפדני, מפורט ומפורש כיצד לשמור על הרכב כאשר הוא ממתין לרוכש שלו. אילו נוזלים להחליף, ומתי להחליפם ואפילו הנחיות לטעינת מצברי הרכב מפעם לפעם. נקודתית לגבי השמן הוא טען כי הנסועה הנמוכה של ק"מ בודדים טרם מסירת הרכב אינה פוגעת בתכונותיו מפני שאין בהם כדי ליצור די פיח שיפגע בתכונות השמן (בדגש על צמיגותו לפי מה שהבנתי). ולכן, אין סיבה לדאגתי. מעבר לכך, לבקשתי. יהיה אישור רשמי של קרסו על תקינות השמן שאקבל במעמד מסירת הרכב. עכשיו אני הרבה יותר שקט ורגוע.
×
×
  • תוכן חדש...