Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5582 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

יש לי גולף 89 1600 סמ"ק גיר רגיל דגם מנוע EZ, האוטו מטופל ומתוחזק מעולה רק שבכל פעם שאני אצל המכונאי הוא מחליט לבצע כיוון הצתה לפי שמיעה(כנראה שהוא צריך מכשיר שמיעה) ובכל פעם האוטו מגיב אחרת ומאבד מהסחיבה שלו או נחנק.

בוצע ניקוי קרבורטור יסודי וכיוון CO כדי לשלול את הקרבורטור,יש לי אקדח הצתה רק הבעיה היא שאני לא מצליח להבין איך אני מכוון את ההצתה ואני יסביר: אקדח ההצתה מחובר + - ולפלג הראשון (הרחוק מהגיר בצד שמאל עם החץ לכיוון המנוע),אני מכוון לכיוון הפולי של המנוע ולא רואה שום סימן,על הגיר יש בורג פלסטיק די גדול,פתחתי אותו וכיוונתי לשם ובקושי רואים משהו אבל רואים,כיביתי את המנוע וסובבתי את המנוע ידני עד שראיתי שן בולטת וסימנתי אותה בטיפקס וכשסובבתי עו קצת ראיתי עוד שן קצת יותר בולטת וסימנתי גם אותה.

כאשר הרכב מונע והאקדח הצתה מכוון לגיר אני רואה את 2 השיניים שסימנתי והשאלה היא לפי איזו שן אני מכוון הקטנה או הגדולה (בפורום אחר בחו"ל בכלל ראיתי שמסומן שקע בצורת יהלום,אולי לפי זה).

הייתי כבר בכמה מוסכים ולאחר הכיוון שלהם שלא עזר ביצעתי כיוון לפי שמיעה והצלחתי להגיע למצבים יותר טובים ממה שהם עשו אבל עדיין יש בעיות פעם בסחיבה פעם במהירות פעם בטורים גבוהים/נמוכים לפעמים נחנק כאשר הדוושה לחוצה חצי גז.

 

חיפשתי בכל הפורום ואין הסבר איך לכוון הצתה בגולף וכמה מעלות צריך (יש לי ספר של היינס ולא הבנתי איך לבצע כיוון).

 

מתחנן לעזרה כדי להיפטר מהצרה הזו.

 

תודה לכל העוזרים.

.

פורסם

הכיוון הכי טוב הוא לפי הסימנים על גלגל התנופה. את בורג הפלסטיק הגדול (הלבן) אתה צריך להבריג החוצה לגמרי, ולא רק לפתוח את הפקק שלו (השחור). אחרי שעשית את זה הסימן שאתה רוצה לראות הוא השקע בצורת יהלום, שצריך להיות בקו אחד עם השפיץ שיורד מהחור. כל זה רק תיאורטי, כי במנוע ישן יכול להיות שצריך טיפה לקדם או לאחר.

ואיך כיוונת- סובבת את המפלג?

 

אם אתה רוצה עזרה צור איתי קשר כי יש לי גולף כמו שלך וכבר עשיתי את זה כמה וכמה פעמים.

פורסם
הכיוון הכי טוב הוא לפי הסימנים על גלגל התנופה. את בורג הפלסטיק הגדול (הלבן) אתה צריך להבריג החוצה לגמרי, ולא רק לפתוח את הפקק שלו (השחור). אחרי שעשית את זה הסימן שאתה רוצה לראות הוא השקע בצורת יהלום, שצריך להיות בקו אחד עם השפיץ שיורד מהחור. כל זה רק תיאורטי, כי במנוע ישן יכול להיות שצריך טיפה לקדם או לאחר.

ואיך כיוונת- סובבת את המפלג?

 

אם אתה רוצה עזרה צור איתי קשר כי יש לי גולף כמו שלך וכבר עשיתי את זה כמה וכמה פעמים.

 

 

פתחתי את הפלסטיק הלבן עד הסוף וכשסובבתי את המנוע מהפולי ראיתי 2 שיניים (אחת קצרה ואחת יותר ארוכה) ואותם סימנתי בטיפקס, לא חיפשתי צורת יהלום וכיוונתי עם המפלג.

אני יבדוק שוב ויחפש סימן בצורת יהלום והאם הוא צריך להיות במרכז העיגול,האם לכוון כשצינור הוואקום מנותק וסגור מהמפלג או לא לגעת בצינור.

 

תודה

פורסם

בדקתי בגלגל תנופה שיש לי בבית והיהלום אמור להיות מצד שמאל של השן השמאלית, כשהסימן של ה-TDC (עיגול) נמצא ביניהן.

הסימן צריך להתלכד עם השפיץ, שזה באמצע החור, וכל הואקומים צ"ל מחוברים.

אבל אם משום מה שמו לך גלגל תנופה חדש אתה לא תמצא את הסימן...

פורסם
בדקתי בגלגל תנופה שיש לי בבית והיהלום אמור להיות מצד שמאל של השן השמאלית, כשהסימן של ה-TDC (עיגול) נמצא ביניהן.

הסימן צריך להתלכד עם השפיץ, שזה באמצע החור, וכל הואקומים צ"ל מחוברים.

אבל אם משום מה שמו לך גלגל תנופה חדש אתה לא תמצא את הסימן...

 

 

מצאתי את היהלום וסימנתי אותו בטיפקס וביצעתי כיוון רק אחרי שהרכב התחממם והבאתי את היהלום למרכז השפיץ שיורד מהעיגול אבל זה עדיין לא 100% עדיין יש מצב שהרכב קצת נחנק ומאבד סחיבה ואני לא יודע אם אני צריך לקדם/לאחר ובכמה מעלות (או מילימטר) ואולי התמונה המצורפת תעזור להבין.

Flywheel-Driveplate.JPG

פורסם

בזמן הבדיקה חייבים לנתק את צינור הואקום מהמפלג.

את הקצה של הצינור יש לאטום , שלא ישאב אויר.

בגמר הבדיקה חבר את הואקום , תן גז ותראה שיש קידום בטיימינג.

בנוסף בדוק את שלמות צינור הואקום.

בהצלחה.

פורסם

בזמן הבדיקה הצינור ואקום חייב להיות מחובר למפלג.

הכי טוב לעבוד עם שעון ואקום ולראות מתי מתקבל הואקום הכי גבוה.

אתה יכול לנסות לקדם קצת כל עוד המנוע לא מצלצל.

זה שהרכב נחנק ומאבד סחיבה יכול להיגרם מהרבה דברים מעבר לכיוון הצתה.

פורסם
בזמן הבדיקה הצינור ואקום חייב להיות מחובר למפלג.

הכי טוב לעבוד עם שעון ואקום ולראות מתי מתקבל הואקום הכי גבוה.

אתה יכול לנסות לקדם קצת כל עוד המנוע לא מצלצל.

זה שהרכב נחנק ומאבד סחיבה יכול להיגרם מהרבה דברים מעבר לכיוון הצתה.

 

 

בוצע כיוון כשצינור הוואקום היה מחובר למפלג (יהלום באמצע השפיץ) והרכב עבד כמו שעון כשהוע עומד אך במצב נסיעה ההרגשה כאילו עליתי על מכסחת דשא,הרכב נחנק בנסיעה ומאבד סחיבה. אתמול בוצע כיוון כשצינור הוואקום מנותק ואטום (יהלום באמצע השפיץ) ושוב במצב עמידה הרכב עובד כמו שעון ובבוקר ההפתעה הייתה טובה,הנעתי תיקתק , הנסיעה הייתה חלקה והרכב לא צילצל ובעלייה די חזקה (ממעלה אדומים לירושלים למי שמכיר) הרכב נסע מעולה ולא נחנק,לא חתך.

היום אני מארגן שעון וואקום דיגיטלי ואני רוצה לבדוק גם עם שעון ולדעת שהכיוון שעשיתי באמת אמיתי ונכון.

(האם לבדוק גם עם שעון וואקום וגם עם אקדח במקביל או רק שעון וואקום)

אם הכל יסתדר ויצליח תהיה לי שאלה אחרת שנראה לי שדי קשורה בנושא.

 

תודה.

פורסם
בוצע כיוון כשצינור הוואקום היה מחובר למפלג (יהלום באמצע השפיץ) והרכב עבד כמו שעון כשהוע עומד אך במצב נסיעה ההרגשה כאילו עליתי על מכסחת דשא,הרכב נחנק בנסיעה ומאבד סחיבה. אתמול בוצע כיוון כשצינור הוואקום מנותק ואטום (יהלום באמצע השפיץ) ושוב במצב עמידה הרכב עובד כמו שעון ובבוקר ההפתעה הייתה טובה,הנעתי תיקתק , הנסיעה הייתה חלקה והרכב לא צילצל ובעלייה די חזקה (ממעלה אדומים לירושלים למי שמכיר) הרכב נסע מעולה ולא נחנק,לא חתך.

היום אני מארגן שעון וואקום דיגיטלי ואני רוצה לבדוק גם עם שעון ולדעת שהכיוון שעשיתי באמת אמיתי ונכון.

(האם לבדוק גם עם שעון וואקום וגם עם אקדח במקביל או רק שעון וואקום)

אם הכל יסתדר ויצליח תהיה לי שאלה אחרת שנראה לי שדי קשורה בנושא.

 

תודה.

 

 

 

איך אני מבצע בדיקה עם שעון ואקום.?

האם אני מנתק את צינור הואקום שמתחבר למפלג ומחבר אותו לשעון ואז מנסה לסובב את המפלג עד שאני מגיע לואקום הכי גבוה או שאני טועה ומבצע לא נכון.

תודה.

פורסם

דבר ראשון תקנה שעון עם סקאלה גדולה ומדוייקת, לי יש שעון שמאוד קשה לעבוד איתו כי הסקאלה לא טובה.

תחבר אותו כמה שיותר קרוב לסעפת היניקה, מהצינור העבה שהולך למגבר הבלם- אמורות להיות שם 2 יציאות אם אינדיאנים לא שברו אותם...

את הואקום למפלג תשאיר מחובר.

וכן- תכוון את ההצתה עד שתגיע לואקום מקסימלי, ואז תאחר טיפ-טיפה.

פורסם

שלום רב !

בעזרת שעון וואקום, המחובר לכל יציאת ווקום קיימת,(ויש יציאות וואקום רבות בגולף\ חלקם שייכים לוואקום מגבר טורים מזגן, ניתן לנתק זמנית צנרת וואקום,קבוע לברזוואקום חשמלי של מגבר טורים, לחבר את שעון הווקום ולסובב מפלג עד למצב הגבוה ביותר בשעון , ולחזק את המפלג.

אין צורך לאחר הצתה, אלא יש לחזק את המפלג, ולבצע נסיעת מבחן, ורק אם המנוע יצלצל, יש לאחר מעט.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

כשהיהלום על השפיץ אני מבין שמדובר בכיוון tdc.(נקודה מתה עליונה)

בזמן כיוון מסוג זה אתה מנתק את צינורית הוואקום, חוסם אותה, מכוון את היהלום מול השפיץ, מחזק את המפלג ומחבר את הצינורית חזרה, ובזה ניגמר הסיפור.

 

כשאתה מחבר את הצינורית הדיאפרגמה דואגת לקדם/לאחר הצתה בהתאם ללחץ וואקום, אם אתה מכוון עם אקדח הצתה אין שום צורך בשעון וואקום.

 

אם אין לך סרגל מעלות לכיוון הצתה מסביב לפולי אז כמו שאמרתי כך מתבצע הכיוון.

אם היה לך סרגל מעלות, אז הייתה יכול לכוון שהצינורית וואקום מחוברת ובמקביל שעון וואקום ואז הכיוון יהיה כ 7 מעלות btdc‏ (לפני נ.מ.ע).

 

אפשר לכוון עם אקדח הצתה או עם שעון וואקום.

הכיוון עם אקדח מדוייק מאוד.

כיוון עם שעון מתבצע ע"י הזזת המפלג עד שאתה מקבל קריאה מקסימלית, ולאחר מכן מחזיר טיפה את המפלג הפוך משסיבבת

עד שמהקריאה המקסימאלית בשעון ירד כ 2 אינצ' כספית.

פורסם
אבל יכול להיות שבואקום המקסימלי התערובת תהיה יותר מדי עשירה.

שלום רב !

מה הקשר בין תת לחץ מקסימלי, לבין תערובת דלק עשירה ?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
כשהיהלום על השפיץ אני מבין שמדובר בכיוון tdc.(נקודה מתה עליונה)

בזמן כיוון מסוג זה אתה מנתק את צינורית הוואקום, חוסם אותה, מכוון את היהלום מול השפיץ, מחזק את המפלג ומחבר את הצינורית חזרה, ובזה ניגמר הסיפור.

 

כשאתה מחבר את הצינורית הדיאפרגמה דואגת לקדם/לאחר הצתה בהתאם ללחץ וואקום, אם אתה מכוון עם אקדח הצתה אין שום צורך בשעון וואקום.

 

אם אין לך סרגל מעלות לכיוון הצתה מסביב לפולי אז כמו שאמרתי כך מתבצע הכיוון.

אם היה לך סרגל מעלות, אז הייתה יכול לכוון שהצינורית וואקום מחוברת ובמקביל שעון וואקום ואז הכיוון יהיה כ 7 מעלות btdc‏ (לפני נ.מ.ע).

 

אפשר לכוון עם אקדח הצתה או עם שעון וואקום.

הכיוון עם אקדח מדוייק מאוד.

כיוון עם שעון מתבצע ע"י הזזת המפלג עד שאתה מקבל קריאה מקסימלית, ולאחר מכן מחזיר טיפה את המפלג הפוך משסיבבת

עד שמהקריאה המקסימאלית בשעון ירד כ 2 אינצ' כספית.

 

יש לך כמה טעויות.

היהלום הוא לא ה-TDC אלא הנקודה אליה יש לכוון את ההצתה, שהיא בערך 18 מעלות BTDC ולא 7.

את הכיוון באוטו הזה יש לבצע עם צינור ואקום מחובר.

במנוע ישן הכיוון לפי נתוני היצרן עם אקדח הצתה עלול להיות לא מדויק, עם אקדח ואקום זה יותר מדויק.

×
×
  • תוכן חדש...