Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5695 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בהצלחה לכל היוצאים לטיול מחר!

 

ערך מוסף נהדר יש לכם עם רכבי אספנות שגם יכולים לנעוץ ציפרניים בשטח ולא רק לדגמן.

 

תהנו ובבקשה רוצו לספר לחבר'ה איך היה.

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הטיול הזה הוא מאותם אירועים שזוכרים. שחוזרים ומספרים עליהם.

בכל היה מושלם. המסלול, האנשים, הג'יפים, מזג האויר והקבבים של דורון

נאצלתי אמנם לפרוש מוקדם יותר. אולם כבר מחכה לטיול הבא.

 

וגם קצת תמונות.

IMG_0039.jpg

IMG_0057.jpg

IMG_0067.jpg

IMG_0085.jpg

IMG_0082.jpg

IMG_0084.jpg

IMG_0090.jpg

IMG_0091.jpg

פורסם

אהבתי את התמונות, את ה"מעגל האינדיאני" כהכנה ללינת לילה, אהבתי את צמד ה"סגלים" (על לשון "צמד העופרים") בשירה ונגינה ובכלל זהיתי מה"שפלה" 4 רכב אספנות - נציגות מכובדת שזיו לא יכול להתעלם ממנה.

מצפה לקרוא, כאן באתר, חוויות.

מצא משה

פורסם

מדהים!

במילה אחת, אפשר לסכם את הטיול.

הארגון, המסלול, התזמון והיוזמה של החברה מ"רנגלר", שלקחו את ה"קשישים" שבחבורה ברצינות, כי אין עתיד בלי עבר... הכל עבד כמו שעון שוויצרי. לא, לא עם סוללה...:wink:

כל החברים, כמה מהם חברי מועדון ה5, פירגנו אחד לשני בלי סוף. משפחות עם ילדים קטנים, בני נוער, נשים, כולם על הג'יפים הישנים. טוב, כמעט כולם. בכל זאת מדובר ב"ערימות פחים מולחמות" בנות מעל 30 שנה, שלא לדבר על כמעט 69 שנה, במקרה של הג'יפ שלי.

המסלול, חלקו הארוך על כביש, מפונדק אסא, בצומת בית דגן, דרך כביש מודיעין לירושלים ומשם למטה, לכוון ים המלח, עד אחרי מישור אדומים ובחזרה, במהירות מתונה, תדלוק אחרון לפני כניסה לשטח ואודרוב, למדבר....

ומדבר יהודה, נראה כמו מדבר יהודה. הג'יפים הישנים מתעוררים לחיים בתנאים האלה. הכל צהוב/אפרפר, נקי ויבש. האבק מגלגלי הקשישים יוצר תמונה מרהיבה, אבל גם מכסה כל חלק בג'יפ ובציוד. זה לא זמן טוב לחשוב למה לא כיסיתי את שק השינה או הצידנית...:oops:

מה שמביא אותי לכלים עצמם.

מיד בעליות לירושלים, מלמדים הקשישים שלא לעולם חוסן. מערכות הקירור אומרות את שלהן, משאבות הדלק והקרבורטורים תורמים את חלקם ובשלב זה, אנחנו עוצרים בתחנת דלק. אני מנצל את הרגע ו"חובש" את משאבת הדלק המכנית, בתחבושת מחולצה שאחייניתי האהובה, הביאה לי מתנה מגואה, ומשמשת לי כבר זמן מה כסמרטוט בג'יפ, כדרך כל חולצה ישנה. כן, הרטבתי אותה מידי פעם והבעיה נעלמה.

עוד תקלות אופייניות, כולל פנצ'ר אחד ואנחנו מגיעים באור אחרון למיקום של החניה בלילה. כמעט רשמתי לחניון, אבל חניון, יש בקניון הזהב. בשטח, היה משטח "ישר" עליו החנינו את הקשישים בעיגול, כמקובל במדבר. תוך דקות החלו לפרוח אוהלים וציוד מגוון, כל אחד על פי נסיונו. לא צריך לשכוח, לג'יפ אין "בגאז'". הכל תלוי, קשור, מחובר היטב, ואם לא, תמיד יש את אריה תאומים, שנסע אחרינו ואסף כל מה שנפל מהג'יפ שלי...:roll:. עכשיו גם הילדים שלי יודעים מה זה נקרא לקשור היטב.

אחרי נסיעה של כמה שעות, הבטן מקרקרת כבר בשני קולות. חנית הלילה באה בדיוק בזמן להצית את המנגל ולטפל באנטריקוטים, 300 גרם האחד, כמו גם בקבבים ושאר בעלי החיים....לשעבר. לא אלאה אתכם בתקרובת ובאריזה הנכונה לקראת הטיול, אבל גם למחרת, היתה לנו עדיין שתיה קרה להפליא. גם שתי הגיטרות הגיעו בשלום ונתנו את חלקן סביב למדורה.

המסלול היה מעולה. הרבה אתגרים קטנים, כמה גדולים יותר והכל במידה הראויה. כל אחד נהג על פי רצונו ואז כבה הג'יפ. זה קורה לו לפעמים אחרי מאמצים ממושכים וטלטלות עזות מצד לצד....כך שאיני מתרגש. סטרטר......ו......שום דבר לא קורה:shock:. הסטרטר לא מגיב והמנוע לא מסתובב. מיד עטים כמה חברים ומנסים להניע בדחיפה. כלום, המנוע אפילו לא מסתובב! כאילו תפוס! לחץ שמן היה? נשאלתי? היה. אנחנו כל הזמן מסתכלים על שעונים. החום תקין והמסקנה המתבקשת, הסטרטר "נתפס" ותפס את המנוע...

סט בוקסות ומפתח תואם, ש"הכינותי מבעוד מועד לטיול", נשלף, בורג אחד לחיבור החשמלי, שני ברגים לסטרטר והסטרטר בחוץ. משהו כמו 3 דקות. הנענו בדחיפה וכך המשכנו את הטיול, כשאני מקפיד להחנות את הג'יפ בירידה.

מה לא נתתי לו, מה. החלפתי את כל השמנים, גירוז כללי, נוזל קירור חדש, דלק משובח, הרכבתי כונס אוויר לרדיאטור.... אבל הוא הבוס. לא אני. במדבר, אני תלוי בו... שם יש לו דרך מיוחדת להסביר...:wink::-D

עכשיו אטפל בסטרטר הסורר. שיני הבנדיקס נראות אכולות לגמרי בקצה.... ובדיוק בשביל זה יש את איביי ובני ל.

בתמונות, הג'יפ של יורם והשועל בלילה מידברי, רק מחזירי האור והכיתוב בלבן מסגירים אותם, זריחה מעל ההרים והכנת שקשוקה של בוקר על ידי עופר.

Photo1078.jpg

Photo1079.jpg

Photo1081.jpg

Photo1082.jpg

Photo1083.jpg

Photo1084.jpg

Photo1085.jpg

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם

ותמונות נוספות. הראשונה, תרומתינו הצנועה לקולטורה....

והשניה. אותה בכלל אין צורך להסביר. כן, זה הג'יפ של עופר.

שתי התמונות מאתר רנגלר.

Photo1.jpg

שיירה מדברית.jpg

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם

חברים יופי של טיול ארגנתם לכם ,

הגיפים עמדו בו בגבורה ,

אולי בדכות נגינה בגטרות שהרגיעה אותם ... :-)

טוב לראות כשרונות נוספים מלבד תחביב העתיקות .

מדהים !!!

 

מקנא בכם .

 

 

דרור .

מוריס 10 שנת 1939

רובר P2 16 1947 (בתהליך שיפוץ)

 

וסרשטיין דרור

פורסם

היה טיול מקסים. אנשים טובים ומכונות מופלאות. היום, כשסיפרתי לאבי נילהב שהקשישים עשו את הדרך הארוכה לירושלים וחזרה, הוא מזכיר לי-"מה אתה רוצה?? הג'יפים האלה חצו את המידבר המערבי"

ואוסיף עוד , ביום יום אני נוהג בצ'ירוקי חדיש. ברור לי שהטיול עם cj 1949 היה מהנה הרבה יותר מאשר בכלי חדיש. וגם הישתזפנו על הדרך. כבר מחכה לטיול הבא. חולם על אילת. יש שמועות על שיחזור מיבצע עבדה.

הלוואי.

אריה

IMG_0324.JPG

IMG_0346.JPG

IMG_0374.JPG

IMG_0380.JPG

פורסם
ותמונות נוספות. הראשונה, תרומתינו הצנועה לקולטורה....

והשניה. אותה בכלל אין צורך להסביר. כן, זה הג'יפ של עופר.

שתי התמונות מאתר רנגלר.

את הפוזה בתמונה הימנית אני כבר מכיר,אבל התמונה השמאלית פשוט מדהימה ומחזירה אותי 30 שנה אחורה ,כל הכבוד עשיתם זאת בגדול ,מקווה שבטיול הבא" וילי" יהיה בסדר וההיה איתכם.
פורסם

חברה, החזרתם אותי מס שנים לאחור (מס' לא מועט) כשצפיתי בסרטי מלחמת העולם השניה וראיתי את הג'יפים של ס.א.ס. הבריטים נעים ומסתובבים במדבר המערבי כש"עקצו" את הגרמנים - כך ניראת השיירה שלכם.

בהחלט מגיע כל הכבוד לבעלי ג'יפי האספנות שיצאו למסע הזה והצליחו לסיימו על 4Χ4 , מצדיע לכם.

מצא משה


×
×
  • תוכן חדש...