Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6389 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני יודע שהוונטה צריכה לעבוד כאשר המנוע מתחיל להתחמם מעבר לטמפרטורת העבודה.

מה שקרה שפתחתי מכסה מנוע שהמחוג של החום היה על 3/4 הוונטה לא עבדה, אבל כשחזרתי לנסיעה עירונית באיזשהו שלב היא כן התחילה לפעול.

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
צביקה ידידי שים לב מה כתבת, ומה הוא כתב. "לא התחמם יתר על המידה במהלך הנסיעה בעיר עד כשאמור התחלתי בנסיעה בינעירונית. יש לציין שהמחוג הגיע ל3/4 וכשחזרתי לנסיעה בעיר הוא לאט לאט חזר לאמצע."

עם כל הכבוד, לא נראה לי שאסף יודע בדיוק, מתי הוונטה אמורה לעבוד.

לפי מה פסלתם שהמאוורר מסתובב הפוך, האם העניין נבדק ?.

 

לא ברור בדיוק מה קורה כאן , נראה לי שהתמקדתם על זמן כניסת המאוור, אבל זאת לא הבעיה.

 

דוד.

 

דוד חברי הטוב, ועמיתי למקצוע שלום רב!

מכייון שאסף לקוח שלי, והוא גם גר קרוב למקום עבודתי, הוא מנצל זאת להתיעץ איתי בדבר בעיות שיש לו ברכב, מדי פעם ואני

מסייע לו כמיטב הבנתי, ככל האפשר.

לפני כשבוע הוא פנה אלי, וציין במפורש, שהרכב התחממם לו בנסיעה מנתניה לחולון, והוא הוסיף כמות מי קירור גדולה יחסית,

הרכב ממשיך להתחמם ולאבד מים.

מיד נדלקה לי מנורה אדומה, ועלה לי חשד , שהדבר מעיד על תסמינים, של אטם ראש מנוע, או בלוק אכול.

שאלתי אותו מיד, באם המאורר נכנס לפעולה, עם ההתחממות יתר, והוא טען שלא.

מיד שלחתי אותו לחשמלאי רכב, החשמלאי בדק וגילה מגע רופף בקונקטור בחיבור ליוניט מאורר הנמצא בבלוק המנוע מאחור( האם זהו יוניט המאורר?).

מיד נרגעתי, אך ליתר ביטחון ביקשתי ממנו, להמשיך לעקוב אחרי מפלס מי הקירור .

למחרת הוא מתקשר אלי וטוען שהרכב ממשיך להתחמם, ווהמאורר לא עובד.

מיד ביקשתי ממנו, שיגיע אלי בדחיפות, כשהוא הגיע, הוא הביא אוצו את חוק מרפי, המאורר עבד, והרכב הראה בדיוק על מחצית הסקאלה.

בדקתי שוב את הקונקטור ליוניט, ווידאתי שזהו אכן היוניט מאורר, על ידי ניתוקו זמנית, ואכן המאורר פסק לעבוד.

שלחתי אותו לנסיעת מבחן, הוא חוזר לאחר 3 דקות, וטען שהרכב ממשיך להתחמם.

פתחתי מכזה מנוע, ואכן כפי שחששתי המאורר לא עובד, בדקתי מגע רופף, והתהקק שהחיבור תקין.

הפעלתי מזגן ה המאורר נכנס מיד לפעולה, הטמפרטורה צנחה מיד, עם כבוי המזגן נחום המשיך לטפס.

שלחתיו מיד לביתו, בגלל השעה המאוחרת, תוך כדי הנחייה ללזור לחשמלאי, ולבדוק אפשרות של יוניט תקול.

אני מניח ולו רק מכיוון שאני מכיר את היסטוריית הטיפולים ברכב, שהמאוור לא עובד הפוך, התרמוסטט תקין, והרדיאטור הוא לא הסיבה הישירה להתחממות, אלא הפסקת פעולת המאורר.

לדעתי אם נגלה מדוע המאוור לא נכנס תמיד לפעולה כשצריך, נפתור את הבעייה.

בברכה

ובתקווה להבנה.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

אני במקומך הייתי בודק חיווט מהמצב עד למאוורר החשמלי דרך היוניט חום,

לפי מה שכתבת היוניט חום כנראה עובדת לסירוגין.

 

דבר נוסף אם הרכב מתחמם בנסיעה בין עירונית משמע מהירות גבוהה, כנראה משאבת המים לא עובדת כראוי, או שהכנפיים אכולות והיא לא מצליחה לספק סירקולציה מספקת , או שמסיבה אחרת כמו החלקה של רצועה ,או רצועה שלא יושבת טוב, המשאבה לא מתפקדת כראוי.

ואם כבר עשו לך ניקוי ראדיאטור, הייתי במקומך מבקש מבעל המקצוע שעשה לך את הטיפול שיפרק את הטרמוסטט וינקה גם את מעבר המים בתוך המנוע.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם
אני במקומך הייתי בודק חיווט מהמצב עד למאוורר החשמלי דרך היוניט חום,

לפי מה שכתבת היוניט חום כנראה עובדת לסירוגין.

 

דבר נוסף אם הרכב מתחמם בנסיעה בין עירונית משמע מהירות גבוהה, כנראה משאבת המים לא עובדת כראוי, או שהכנפיים אכולות והיא לא מצליחה לספק סירקולציה מספקת , או שמסיבה אחרת כמו החלקה של רצועה ,או רצועה שלא יושבת טוב, המשאבה לא מתפקדת כראוי.

ואם כבר עשו לך ניקוי ראדיאטור, הייתי במקומך מבקש מבעל המקצוע שעשה לך את הטיפול שיפרק את הטרמוסטט וינקה גם את מעבר המים בתוך המנוע.

 

ארז שלום רב!

קרא בעיון את מהלך העינינים, כפי שפרטתי, ועמלתי עליו קשות .

אין בעייה עם יוניט חום, אלא עם יוניט מאורר(תרמו סוויץ).

הרכב לא מתחמם בנסיעה בין עירונית, אלא בנסיעה עירונית בלבד. מסיבות מובנות.

אין בעיית סירורולציית מים, בגלל משאבה תקולה, או בגלל רצועת אביזרים מחליקה.

אין בעיית מעברים במנוע.

מכון רדיאטורים, לא מתעסק, ולא יכניס ראש בריא למיטה חולה, באפלאוז, שידוע בבלוק עדין ורגיש מאד לשימוש במי ברז, לקורוזייה, ולהתחממות יתר.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
אני יודע שהוונטה צריכה לעבוד כאשר המנוע מתחיל להתחמם מעבר לטמפרטורת העבודה.

מה שקרה שפתחתי מכסה מנוע שהמחוג של החום היה על 3/4 הוונטה לא עבדה, אבל כשחזרתי לנסיעה עירונית באיזשהו שלב היא כן התחילה לפעול.

אז בוא נסכם, בלי לכעוס.

א. חשמלאי מומלץ בדק את היונית, והמאוורר, וקבע שאין בעיה.

ב. נעשה ניקוי רדיאטור. כנראה לשווא. לא היה שינוי וחזרת אליו. גם הפקק היה חדש.

ג. מוסך בדק את הטרמ', וקבע שהוא בסדר,יש חום על שני הצינורות (שיגעת אותו אז אין לו ברירה, והוא רוצה להעיף את הטרמו'.)

ד. לא חסר מים,( לא כתבת אפילו פעם אחת,שאתה מוסיף מים וכמה, למרות כל הנסיעות הארוכות שלך).

ה. אין בתגובה מעלי שום סימן לבעיה. לדעתי 3/4 בשעון שלך זה בסדר.

ו. נסעת מרחקים והשעון לא עבר את ה-3/4, והמנוע לא צילצל.

ז. לא התלוננת על צילצולים במנוע.

ח. הרכב לא מתחמם בעיר.

נראה לי שפתאום הסתכלת על המד, והחלטת ש-3/4 זה לא בסדר. ואז שיגעת גם את צביקה.

את התגובות שלי בוחנים בזכוכית מגדלת. מס' עופות עייט ממתינים לטרוף אותי. :-P

יחד עם זאת אסתכן ואקבע שאין ברכב בעיה, ואתה משגע את כולם ומבזבז כסף. :-P

לילה טוב דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

אני לא מבין מה אתם מחפשים בעיות במאוורר או בתרמוסוויץ' שהבחור מציין שהמנוע מתחמם רק בנסיעה בין-עירונית.

תחליף תרמוסטט (לא לבטל) מדובר בעלות נמוכה ואם תקלה לא נפתרת תחליף (לא לנקות שוב) רדיאטור, יתכן שהרדיאטור כבר הסתייד פנימית ופשוט אינו ניתן לניקוי יותר.

פורסם

דוד , אני נוסע ברכב הזה מספיק זמן ואני יודע איפה המד חום בדיוק צריך לעמוד.

דבר שני המחוג הגיע ל3/4 ולא הגיע ליותר בגלל שעצרתי או שיצאתי מנסיעה בין עירונית , אם הייתי ממשיך(זה קרה

לי פעם הראשונה שהרכב התחמם והיה קרוב מאוד לhigh כי לא שמתי לב) אז הוא היה מגיע לhigh ושלום על ישראל.

צביקה רק תרשה לי לתקן אותך בתגובה האחרונה שלך, הרכב מתחמם רק בבינעירוני ודווקא בעירוני אין בעיה.

פורסם

אחי ?***אם הוא אחיך דבר איתו בבית - מנהל הפורום****מנסיון רוב הסיכוי אטם ראש ואל תמשיך לנסוע ככה חבל על המנוע וסיכוי קלוש ראדיאטור סתום

פורסם
דוד , אני נוסע ברכב הזה מספיק זמן ואני יודע איפה המד חום בדיוק צריך לעמוד.

דבר שני המחוג הגיע ל3/4 ולא הגיע ליותר בגלל שעצרתי או שיצאתי מנסיעה בין עירונית , אם הייתי ממשיך(זה קרה

לי פעם הראשונה שהרכב התחמם והיה קרוב מאוד לhigh כי לא שמתי לב) אז הוא היה מגיע לhigh ושלום על ישראל.

צביקה רק תרשה לי לתקן אותך בתגובה האחרונה שלך, הרכב מתחמם רק בבינעירוני ודווקא בעירוני אין בעיה.

 

אסף שלום רב!

 

תרשה לי לתקן אותך, בקשר לתיקון שלך, על תגובתי האחרונה.

הכלל אומר שבאם רכב מתחמם בנסיעה בין עירונית, כשמאורר המנוע תקין, משאבת המים תקינה ומתפקדת היטב, אין מחסור במי קירור במערכת, אין אוויר במערכת, והמנוע מתואם ולא מצלצל, וסוחב היטב, הרדיאטור סתום, או הרשת חסומה מלכלוך.

במקרה כזה הרכב ישמור על טמפרטורה גבוהה, אך הוא לא יתחמם בצורה מסוכנת , והמאורר יכנס לפעולה בזמן.

במידה והמאוור לא נכנס לפעולה כלל, הוא יתחממם, בנסיעה בין עירונית, ובעת נסיעה עירונית, תדלק הנורה האדומה, והמחוג יגיע עד סוף הסקאלה.

כשאתה הגעת אלי , המאורר עבד, בדיוק לפי הספר, במחצית הסקאלה ומעלה הוא נכנס לפעולה, הוריד את הטמפרטורה, למחצית הסקאלה, וחוזר חלילה.

שלחתי אותך לנביעת מבחן, עד כמה שידוע לי, לא יצאת מהעיר, חזרת מיד לאחר כ3 דקות, עם מחוג ב3/4, ומאורר לא עובד.

הפעלתי מזגן, והמאורר נכנס לפעולה.

ההסבר היחיד שעולה על דעתי, הוא יוניט, שעטוף בבוצה וחלודה, שמונעת ממנו לקבל את הטמפרטורה הנכונה של מי הקירור, וכשהוא מקבל אותה, הוא מקבל אותה מאוחר.

הפתרון פרוק היוניט, ניקיונו בעזרת מברשת ברזל, פתיחת מכסה הרדיאטור, ובדיקה האם מי הקירור זורמים חופשית, ולא חסומים על ידי בוצה, שמונעים מהיוניט מאורר, להיות טבול פיזית במי הקירור.

במחשבה שנייה, הייתי מחליף את היוניט בחדשה, העלות זניחה, יחסית לסיכון, ורמת הטראומה, שהמנוע עובר לאחרונה.

גלוי נאות:

ניהלתי שיחת טלפון עם אסף הערב, והתברר לי שאני מכיר אישית את המכונאי/ חשמלאי, שטיפל ובדק את היוניט, וקבע שהוא תקין, והמליץ לבטל תרמוסטט, והוא נחשב בעיני בעל מקצוע, מהשורה הראשונה, ביקשתי מאסף, שיגיע מחר אלי, שיצור איתי קשר טלפוני, ואני והמכונאי, נבצע שיחה מקצועית, ולא נאפשר שהרכב יצא ללא פתרון מקצועי, ולשביעות רצונו של אסף.

עידעון יגיע מחר.

לילה טוב.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
ארז שלום רב!

קרא בעיון את מהלך העינינים, כפי שפרטתי, ועמלתי עליו קשות .

אין בעייה עם יוניט חום, אלא עם יוניט מאורר(תרמו סוויץ).

 

סליחה על הטעות :roll:

התכוונתי לטרמו סוויץ' ( מה שמפעיל את המאוורר כשהחום מנוע עולה)

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם
, נסעתי במשך 10 דקות בעיר ולא היתה בעיה אבל כשנסעתי

על כביש החוף, אחרי 3 דקות האוטו כבר התחיל להתחמם.

.

צביקה הוא טוען שהרכב התחמם בנסיעה בינעירונית זה מה שהביא אותי לחשוד במשאבת מים .

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

חזרתי לעדכן שנית.

הגעתי היום למוסך בבוקר ואמרתי למוסכניק שעדיין הרכב שלי מתחמם והוא אמר לי ללכת לעבודה להשאיר לו את הרכב והוא יבצע נסיעת מבחן ויבדוק.

הוא התקשר אליי אחרי הנסיעת מבחן וטען שהרכב לא התחמם לו אבל הוא לא נסע על דרך בינעירונית.

ביקשתי ממנו אחרי התייעצות עם צביקה להחליף את היוניט מאוורר בכל מקרה(כי העלות נמוכה) ולראות אם זה יפתור את הבעיה.

חזרתי אליו אחרי עבודה,נסעתי חזרה הביתה (דרך כביש החוף) וכמובן הרכב התחמם.

פתחתי מכסה מנוע ודבר ראשון בדקתי את המאוורר וראיתי שהוא לא עובד.

נגעתי במכסה של הראדיאטור והוא היה יחסית לקר לחום שהוא היה אמור להיות.

במיכל העיבוי המים נראו בסדר, לא בעבעו או משהו.

נגעתי בצינורות מים וראיתי שצינור אחד רותח והשני קר, אחרי שנגעתי בצינור השני הונטה מיד התחילה לעבוד והחום צנח.

אז ככל הנראה הבעיה בתרמוסטט, יכול להיות אחרי כל ההתחממויות שהוא עבר בשבוע האחרון הוא לא מתפקד כמו שצריך.

מחר אני חוזר למוסך כדי שיחליפו לי את התרמוסטט.

פורסם
אני לא מבין מה אתם מחפשים בעיות במאוורר או בתרמוסוויץ' שהבחור מציין שהמנוע מתחמם רק בנסיעה בין-עירונית.

תחליף תרמוסטט (לא לבטל) מדובר בעלות נמוכ(דניאל כמובן צדק ועלה על כך מיד)ואם תקלה לא נפתרת תחליף (לא לנקות שוב) רדיאטור, יתכן שהרדיאטור כבר הסתייד פנימית ופשוט אינו ניתן לניקוי יותר.

 

שלום רב !

עדכון בינים: הוחלף יוניט מאורר, בוציה נסיעת מבחן, המאורר לא עובד!

נבדק צינור מים עליון ותחתון, צינור אחד נמצא קר ואחד קר, תוך כדי לחיצות על הצינור המאורר החל לעבוד, ושני הצינורות התחילו להתחמם.

הומלץ החלפת תרמוסטט, שנפתח חלקית, או נפתח מאוחר.

הרכב יחזור מחר למוסך, עדכונים נוספים, יגיעו לאחר החלפת הטרמוסטט.

השאלה שנשאלת היא כך: יוניט המאורר נמצא בבלוק, ולא ברדיאטור, הוא אמור לחוש את חום המים, גם עם תרמוסטט סגור, ואפילו לגרום , לעבודה ארוכה יותר של המאורר, משום שהוא חש את מי הקירור שבבלוק המנוע, מדוע הוא לא נכנס לפעולה בזמן, מבלי קשר לתרמוסט תקול?

עריכה:

אני מכה על חטא, אי שימוש בעיון בשרשורים דומים, עיכב את פתרון הבעייה.

ראו שרשור זהה באותו נושא, שהחלפת תרמוסטט פתרה אותו(התיחסו בעיקר לתגובה מספר 35):

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=210850

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
השאלה שנשאלת היא כך: יוניט המאורר נמצא בבלוק, ולא ברדיאטור, הוא אמור לחוש את חום המים, גם עם תרמוסטט סגור, ואפילו לגרום , לעבודה ארוכה יותר של המאורר, משום שהוא חש את מי הקירור שבבלוק המנוע, מדוע הוא לא נכנס לפעולה בזמן, מבלי קשר לתרמוסט תקול?

צביקה

התרמוסוויץ' נמצא על פלאנג תרמוסטט בכניסה למנוע ולא על הבלוק עצמו (שם לב כי התרמוסטט בדגמים אלו הוא בבקרת כניסה ולא יציאה).

זה די דומה מבחינה תפקודית לתרמוסוויץ' שמותקן על הרדיאטור בחלקו התחתון.

מקווה שהסבר זה עונה על שאלתך.


×
×
  • תוכן חדש...