Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מורידים חלודה מהברגים?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6181 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מקפיץ שרשור קצת ישן, אבל כמו תמיד בפורום זה, הוא עדיין רלוונטי.

עברתי על השרשור הזה ועל עוד כמה המדברים על שימוש בנוזל לניקוי אסלות וסודה קאוסטית.

 

ברשותי שני חלקי מתכת די גדולים (45 ס"מ על 30 ס"מ בערך) עטורי חלודה.

הברשתי אותם במברשת ברזל (על ראש מקדחה) ע"מ להסיר את החלודה הקשה.

השרתי אותם במשך 24 שעות בתמיסה של נוזל לניקוי אסלות, הוצאתי, הברשתי עם מברשת פלסטיק קשיחה ושטפתי במים.

אני לא רואה שינוי גדול ממצבם לאחר סיום ההברשה עם מברשת הברזל.

החזרתי אותם לעוד יום בתמיסה, אבל זה לא נראה מבטיח.

 

רעיונות לשיפור?

 

האם מישהו ניסה את

(חומצה ציטרית)?
שלחת פקס למשרד ממשלתי ואתה רוצה שיענו לך? אתה עולה חדש? אתה לא מכיר איך דברים עובדים פה?
  • תגובות 58
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כמו שאמרתי, מדובר בחלקים גדולים, חומץ הוא לא פיתרון.

שלחת פקס למשרד ממשלתי ואתה רוצה שיענו לך? אתה עולה חדש? אתה לא מכיר איך דברים עובדים פה?
פורסם

אני חושב שמספיק בעזרת מברשת פלדה של אבן משחזת ( שמסתובבת עם הציר של האבן משחזת) להוריד את רב החלודה ואפילו להגיע עד לרמה של בורג חדש .אם יש לך במקום המברשת פלדה מלטשת רכה ( כמו בד) שגם מרכיבים על הציר של האבן משחזת אפשר ללטש עוד יותר. כמובן שאחר כך צריך להגן שלא יחליד שוב. אני חושב שלא צריך להשתמש בכל מיני חומרים שבדרך כלל צריכים להיות מאוד ספציפיים לחומר אותו הם תוקפים.

פורסם
כמו שאמרתי, מדובר בחלקים גדולים, חומץ הוא לא פיתרון.

פסלת לפני שניסית? אם אני לא טועה אתה צריך להשתמש בחומץ בלסמי. שווה לנסות.

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

עדכונים מהשטח.

 

אחרי 48 שעות בנוזל לניקוי אסלות, לא חל שום שיפור במצב החלקים (מדובר בשני מדרסים).

הוצאתי אותם מהתמיסה, שטפתי, יבשתי ונכחתי לגלות שההשריה לא הועילה.

 

במקביל, ערכתי ניסוי נוסף עם ברגים והשרתי אותם בתמיסה של מלח לימון (חומצה ציטרית) כמתואר בווידאו בתגובה 46.

כבר לאחר שעתיים ניתן היה לראות שהחלודה מתחילה להיעלם. אחרי לילה בתמיסה (בערך 10 שעות) יצאו הברגים כחדשים.

 

משנכחתי שהשיטה עובדת, מילאתי אמבט במים ומלח לימון ושמתי את שני המדרסים להשריה.

 

לטעמי השימוש במלח לימון עדיף, משום שהוא ידידותי יותר לסביבה, לא רעיל ולא מסוכן למשתמש כמו הנוזל לניקוי אסלות ( אני גם חושב שיותר זול, אבל לא בטוח).

תחליטו לבד, אבל אני יודע באיזו שיטה אעבוד מהיום והלאה.

 

הברגים החלודים מושרים בתמיסת מלח לימון:

 

p7190005.jpg

 

 

 

הברגים אחרי יבוש וצביעה בפריימר:

 

p7190004.jpg

 

 

המדרסים אחרי קירצוף במברשת ברזל ו-48 שעות השריה בנוזל לניקוי אסלות:

 

p7190006.jpg

 

 

המדרסים החלודים מושרים בתמיסת מלח לימון (עידכונים מחר):

 

p7190007.jpg

שלחת פקס למשרד ממשלתי ואתה רוצה שיענו לך? אתה עולה חדש? אתה לא מכיר איך דברים עובדים פה?
פורסם

ברק , הכל תלוי בנוזל , השתמש ב"סנו 00" המכיל 9 אחוז חומצת מלח(וגם הכי זול) ותקבל תוצאות מעולות.

על אותו משקל ניתן להשתמש במלח לימון , עיקרון הפעולה זהה , האמצעי טיפה שונה.

פורסם

ברק, הכל תלוי בטיב המילוי :lol:.

 

באיזה סוג של חומר לניקוי אסלות השתמשת ?

 

יש לי הרגשה שלא השתמשת בחומר הנכון לכן לא היתה השפעה על החלודה.

אני השתמשתי בג'ל לניקוי אסלות של סנו (מכיל כ 14% חומר פעיל) לחלקים גדולים וקטנים והוא פשוט רעב לחלודה, מסיר הכל.

הבקבוק מכיל 750cc ודללתי אותו בכ 10 ליטר מים, ככל שמדללים פחות כך יהיה יותר אגרסיבי, השארתי את החלקים בתוך הנוזל כשבוע (מדי פעם הצצתי לראות מה קורה),

חלקים שנשארו עם חלודה לאחר שבוע, הכנסתי לנוזל מדולל 1 ל 1 והשארתי ליום יומיים (כמובן הצצתי מדי פעם) רק שבמקרה אחד השארתי קפיצים (עובי חוט 2.0 מ"מ ) יותר מדי זמן והם פשוט נאכלו.

 

חשוב מאוד לשטוף טוב טוב במים להסרת שאריות הנוזל, לנגב מייד ולטבול בשמן עדין, היות והחלקים רגישים מאוד להתחמצנות.

 

בתמונות המצורפות : (לא היה פה מגע עם מברשת פלדה)

1. סעפת פליטה לפני.

2. המאוורר לפני.

3. הבקבוק של "סנו".

4. החלקים החלודים בתוך הנוזל.

5. ניתן לראות ממש את התסיסה תוך כדי תהליך ההסרה של החלודה.

6. הסעפת לאחר הסרת החלודה.

7. המאוורר אחרי.

 

ישראל

IMG_1066.jpg

IMG_1068.jpg

IMG_1064.jpg

IMG_1069.jpg

IMG_1103.jpg

CIMG2647.jpg

IMG_1106.jpg

:roflmao: הבודי בעבודת פחחות והשילדה כבר במערומיה 1958 MGA Roadster :roflmao:

פורסם
אפילו כאן, אחרי כמה וכמה עמודים שוב אין תשובה פשוטה ל"איך עושים ציפוי אבץ לבד בבית?"

פתחתי שרשור נפרד עם התשובה הפשוטה:

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=273341

גרשון,

הנושא שהעלת בשרשור הנפרד לא פותר את שאלת הורדת החלודה וגם לא ל "איך עושים ציפוי אבץ לבד בבית?" היות וספריי ZINC הינו תרסיס צבע המכיל אחוז מסויים של אבץ ואינו תחליף לציפוי אבץ.

 

ישראל

:roflmao: הבודי בעבודת פחחות והשילדה כבר במערומיה 1958 MGA Roadster :roflmao:

פורסם
ראיתי שמוכרים חומצת מלח בשיעור של 45%. כיצד כדאי "לגעת" בנוזל, וכמה לדלל?

אני משתמש בחומצת מלח 30%, עובד מצויין ומה שחשוב זול, בקבוק של ליטר אחד עולה בסביבות 10ש"ח.

בזמן האחרון עם אני רוצה תוצאה מיידית, אני שם קצת חומצה בכלי נפרד ועם מברשת מפזר על החלק, תוך כמה דקות, חלק נקי.

מה שכן, צריך להיות סופר זהיר ולהישתמש בעמצאי הגנה, לפחות משקפי מגן וכפפות. וכמובן ניתן לדלל במים, בערך שליש מהכמות של סנו 00. סנו 00 מכיל אותה חומצת מלח, אך בריכוז 10%.


×
×
  • תוכן חדש...