Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 747 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נראה כמו שידרוג משמעותי לפי הבדלי הגודל והשיפור המורגש שאתה מתאר.

כל הכבוד,

מחכה כבר לעידכון הבא ;)

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מתי כבר יגיע מגדש ?

 

המנוע נמצא ביחס דחיסה די גבוה (יותר מהמקור שהיה לפני בניית המנוע- קאמשפטים, גל ארכובה , שסתומים וכו'...) כך שמגדש הוא בעייתי, כי המנוע בנוי לאטמוספרי חזק ולא לגדישה.

 

אבל... לך תדע.

 

נראה כמו שידרוג משמעותי לפי הבדלי הגודל והשיפור המורגש שאתה מתאר.

כל הכבוד,

מחכה כבר לעידכון הבא ;)

 

למען האמת גם אני הופתעתי מהשיפור המורגש, ייתכן בגלל שמדובר על חיישן MAF חדיש יותר אז תגובת המנוע השתפרה. אני יותר בכיוון של כמות אוויר גדולה יותר, לאורך כל הדרך כולל המצערת + חיישן MAF שמסוגל למדוד את כמות האוויר בהתאם.

 

מה שזה לא יהיה, אני מרוצה מהתוצאה, בעיקר מכך שפתרה אותי מלהזמין חלקים מחו"ל.

 

לאורך השנים אני מנסה לבצע הסבות שיעזרו לי לשמר את הרכב (ולשפרו אם ניתן כמובן) ,

בעזרת חלקים של היצרן שנמצאים ברכבים נפוצים יותר. לשמחתי המנוע ברכב הזה הוא אבטיפוס של כמה וכמה מנועים של מאזדה בדגמים מאוחרים יותר. (כמה טוב שהיפנים "עצלנים").

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני עליתי על השירשור הזה היום פשוט כייף לראות את ההשקעה והפינשים המדהימים שרק בעל רכב יכול להשיג לעצמו,

כמה שאלות ברשותך מה העלות של הסלון עור והאם הבחור שעשה לך את זה עדיין קיים ועושה את זה בלי שיכנוע?

אני צרייך המלצה ממך על חידוש פנים הרכב מי עושה את זה(באזור המרכז) בצורה מושלמת?בלי כניסה של צינור מים,

בכמה קניית אותו באותו זמן וכמה הרכב יושב עלייך היום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שעתיים של קריאת כל 13 העמודים בדקדקנות יש לי רק דבר אחד לומר: וואו!!

 

יפה מאוד!

על ההשקעה, הנכונות, ההתמדה.

 

תענוג לעיניים .

 

חג שמח

"לאונו שלי 3 דלתות, 3 דלתות לאונו שלי, לולא היו לה 3 דלתות לא הייתה זו האונו שלי"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

טוב אז עבר כבר די הרבה זמן מאז שעדכנתי.

 

היום נטפל בסוגיית תושבות מנוע. (מעבר לתושבות מנוע קשיחות יותר)

 

ברכב הנל (ובעצם בכל מאזדה) קיימים כ 4 תושבות מנוע, 2 בצד ימין ושמאל של המנוע אשר נועדו לטפל בנושא הויברציות ולהחזיק את המנוע בגובה מסויים.

 

ו2 תושבות מנוע אחורית וקדמית שגם מטפלות בנושא הוויברציות וגם בנושא תנועת המנוע בעת האצה ובלימה.

 

כאשר מאיצים, המנוע זז (כן כן, הוא זז תמיד) במעיין תנועה של קדימה ואחורה.

 

כאשר אחת התושבות קרועה המנוע זז יותר כמובן.

 

במה עוד זה מתבטא, כאשר המנוע זז בחופשיות ייתר, קיימת מן השהייה שכזו במעבר הכוח אל הגללים. קשה לתאר זאת במילים.

 

הפתרון הוא תושבות מנוע מחוזקות, שבעצם נועדו למנוע מן המנוע את התנועתיות המיותרת הזאת ובעצם ,"ומסייעת" בהעברת הכוח בצורה ישירה יותר. (מקווה שהצלחתי להסביר).

 

בכל מקרה לעינייננו, אחת מנקודות החולשה של רכבי מאזדה (בעיקר משנתונים אלו) הן תושבות מנוע שלא מחזיקות מעמד, לא משנה אם תרכיבו תחליפי, מקורי מהחברה, מקורי תוצרת חברת NOC וכו'.

 

תמיד לאחר כמה זמן של נהיגה הם יקרעו, בדגש על הקדמית והאחורית. עליהם מוטל רוב העומס בעת האצה.

 

כבר הרבה זמן שאני חושב על החלפה לתושבת מנוע מחוזקת עשויה פוליאוריטן. (כן כן ידוע שתושבות כאלו מעבירות יותר וויברציות לתא הנוסעים)

בדקתי כל יצרן של תושבות מנוע מחוזקות,אבל כמובן לרכב שלי אין אף תושבת מחוזקת.

 

אז מוצאים פתרונות....

 

מצורפת תמונה שמסבירה במה בדיוק תושבת מנוע מחוזקת פותרת.

images.jpg

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלטתי להתחיל בשיפור התושבת מנוע הקדמית התחתונה.

 

4 תושבות ישנות יש לי בצד. (טוב ששמרתי בזמנו)

 

אז מתחילים למדוד קוטר, עומק וכו'.

 

לבסוף גיליתי שהקוטר הפנימי של תושבת מנוע של טויוטה MR2 היא באותה מידה כמו של תושבת מנוע תחתונה אצלי ברכב כ 73ממ.

 

אז הזמנתי תותב פוליאוריטן במידה הנ"ל.

 

עכשיו ניגשים למלאכה של להוציא את מילוי הגומי הישן מתוך התושבת שעומדת בצד.

 

לשם כך בשלב הראשון ניסרתי את חלקי הגומי הגדולים.

 

התושבת אמורה להיות נקייה לגמרי מבפנים על מנת שהתושבת החדשה תכנס למקומה בצורה הטובה ביותר.

 

לאחר מכן על מנת להוציא את כל שאריות הגומי, טבלתי את התושבת בבנזין והדלקתי (כמובן במקום מאוורר ומרוחק מבני אדם עם מים לכיבוי )

 

לאחר שכל הגומי בתושבת נשרף כליל, משייפים מבפנים באמצעות סכין יפנית (להוצאת שאריות אם נשארו) ולאחר נכן עם נייר זכוכית גס.

 

וזהו יש לנו בית לתושבת מוכנה.

 

- מצורפת תמונה של תושבת מנוע תחתונה מקורית שפירקתי מהרכב.(על מנת להתרשם איך נראת תושבת מקורית, התושבת שבוצעה בה השינוי הייתה קרועה לגמרי).

 

כמו כן תמונות של תהליך ניקוי הגומי.

2014-10-09_15-22-09_601.jpg

2014-10-09_15-22-14_126.jpg

2014-10-09_15-45-19_102.jpg

2014-10-09_16-02-22_375.jpg

2014-10-09_16-47-00_914.jpg

2014-11-14_17-39-39_301.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב , אז התושבת מנוע (בעצם התותב למילוי התושבת ) הגיעה סוף סוף מחו"ל.

 

בערכה מגיעים 2 תותבים ימין ושמאל, כאשר במרכזם מעבירים את גליל המתכת בו יעבור הבורג במרכז התושבת.

 

אגב הסט שהוזמן הוא של חברת POWERFLEX, חברה מצויינת.

 

ההכנסה הייתה די בקלות, אין צורך בפרס או משהו כזה, על מנת להכניס את גליל המתכת יש להשתמש בפטיש גומי.

 

התושבת מוכנה, היא מסיבית בהרבה מהתושבת המקורית (כמו שצריך).

 

יושבת בלחץ המתאים (המדידה הייתה מדוייקת, 73MM , העומק מתאים גם כן).

 

כך שהיא "תתפוס" את המנוע בצורה טובה יותר, ותמנע ממנו תנועתיות יתר.

 

בעלי מאזדה לאנטיס תרשמו, טויוטה MR2 73MM זאת התושבת המתאימה.

76-309sWEB_1.jpg

2014-10-22_21-37-02_600.jpg

2014-10-22_21-37-12_955.jpg

2014-10-22_21-37-29_296.jpg

2014-10-22_21-37-39_247.jpg

2014-10-22_21-37-51_78.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב אחרון.

 

פירוק התושבת מנוע המקורית (שהיא במצב מעולה לגמרי).

 

כך שהשוואה בהתנהגות המנוע עם התושבת המחוזקת היא מול תושבת מקורית חדשה ולא מול תחליפי או קרועה.

 

בכל מקרה על הפירוק אחראים 3 ברגים , 2 תחתונים המחברים את התושבת לשלדת הרכב (לגשר התחתון).

 

ובורג אחד ארוך שעובר בתוך התושבת ומחבר אותה למנוע.

 

מצטער מראש על איכות התמונות, החשיך....

 

בכל מקרה התושבת החדשה הורכבה, התאימה כמו כפפה (ובעצם למה לא?).

 

ברכב בהאצה מהמקום מרגיש קשה הרבה יותר, חזק יותר , גם בהאצות ביניים ישנה הרגשה של העברת כוח מידית. ת ע נ ו ג !!!!

 

והפלוס הגדול ביותר הוא אורך החיים הארוך של תושבות מסוג כזה , הן עמידות מאוד. (ואני נוהג על הרכב די באגרסיביות)

 

נקודת מינוס יחידה , ישנם וויברציות בתא הנוסעים בין 2500 סלד ל 3000 סלד.

 

הרכב מרגישה כמקשה אחת - אחלה תוספת לכל הקיט פוליאוריטן שקיים ברכב. (החומר הזה מעולה)

 

שיפור מומלץ בחום!!!

 

פרוייקט הבא, החלפת התושבת האחורית למחוזקת....

 

שבוע טוב.

2014-11-14_17-22-56_500.jpg

2014-11-14_17-23-06_70.jpg

2014-11-14_17-23-14_257.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אפשרות למלא את התושבות בחומר מיוחד . בעבר עשיתי את זה בתושבת של הונדה . שרצו בחברה 1800 לפני מע"מ . dSt DIYMMI Do It Yourself Motor Mount Inserts - Liquid Urethane Made by dSt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהונדה ההבדל מורגש?

יש לי סיוויק 99 האם יש אפשרות לקנות תושבת כזאת מוכנה כבר?

בס"ד

זה אחד החלומות שלי מאזדה 6, כי הוא גם אמין, יפה ממש (על גבול הפוזה אם לא עבר אותו) וגם יש לו כוח לא חסר..
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהונדה ההבדל מורגש?

יש לי סיוויק 99 האם יש אפשרות לקנות תושבת כזאת מוכנה כבר?

בכל רכב זה מורגש רק תבדוק טוב אם זה מתאים לרכב שלך ? כי יש כמה דגמים של סיוויק בשנים האילו.

Energy Suspension Parts: Honda Civic, Honda Civic 1999 Non Si

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

טוב.

 

אז לאחר שסיימננו לטפל בתושבת הקדמית התחתונה.

 

הגיע הזמן לטפל בתושבת האחורית, היא גם כן משתתפת בכל נושא תזוזת המנוע קדימה ואחורה.

 

תהליך הוצאת המילוי של התושבת האחורית זהה לקדמית. (כפי שמופרט למעלה בתמונות והסברים)

 

גם כאן נעשה שימוש במילוי תושבת מנוע שנועדה לטויוטה MR2 , בגודל של 73ממ. (מתאים כמו כפפה).

 

מצורפות תמונות של התוצאה הסופית*:

 

 

* - השלב הבא הוא התקנת דאמפר חיצוני למנוע. (אבל זה בהמשך הרחוק)

 

הפרוייקט הבא כבר מעבר לפינה...

2014-12-03_18-17-38_547.jpg

2014-12-03_18-17-44_496.jpg

2014-12-03_18-18-06_692.jpg

2014-12-03_18-18-16_590.jpg

2014-12-03_18-18-21_250.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב.

הרכב הזה הוא חלק מהמשפחה.;)

וכן הצבע מקורי.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום.

 

במנוע הנל בסעפת היניקה (לאחר המצערת) קיימת קופסאת אוויר אשר נועדה להשתיק את רעש המנוע וכמו כן לאגור ואקום עבור ווסת הדלק ומערכת הEGR במנוע.

 

הסעפת יניקה בנויה כ 4 צינורות אשר משתנים באורכם, צינור לכל צילנדר, כאשר בצינור החמישי נמצאת קופסאת האוויר.

 

במנועים אשר יוצרו עבור השוק היפני (באותו שנים ביפן, תקן הזיהום אוויר היה נמוך וכמו כן איכות הדלק הינה גבוה) לא היה צורך המערכת EGR ומחזור גזי פליטה ,ולפיכך הסעפת לא הכילה את אותה קופסאת אוויר.

 

הקופסא בנויה משני חלקים המודבקים אחת לתוך השנייה בעזרת פלסטיק מותך בפרס. מהקופסא יוצאים 2 קווי וואקום (אחד לווסת לחץ דלק, ואילו השני למערכת מחזור גזי הפליטה - יותר נכון לסלונאדים שאחראים על תפקודה)

 

עם השנים הקופסא חשופה לחום רב באזור המנוע, ומתחילה לינוק אוויר דרך אותו חרך (אזור החיבור של שני חלקי הקופסא) , מה שגורם לבריחת אוויר ויניקת אוויר לא מבוקרת ע"י מערכת הניהול, משם הדרך לירידה בהספק, זיהום אוויר גבוה וצריכת דלק גבוהה.

 

אז החלטתי לטפל בנושא ולהקדים תרופה למכה.

 

לאחר חקירה קצרצרה החלטתי לחקות את אותה מערכת שהייתה קיימת במנוע אילו היינו ביפן.

 

קופסאת אוויר יורדת מן הרכב.

 

הזמתי פקק סילקון בקוטר המתאים לצינור החמישי בצנרת היניקה.

 

לאחר מכן הזמנתי מתאם ואקום ממתכת אשר יחובר לקצה פקק הסילקון. משם צינור ואקום אל ווסת לחץ הדלק עם מתאם T אל מערכת הEGR.

 

מבחינת חיישנים , ואקום וכו' כלום לא השתנה, הסעפת עדיין מייצרת את הואקום הנדרש.

 

תגובת המצערת חדה יותר (כמה שאפשר), הסלד יציב יותר בסרק (בהתחשב בקאמשפטים החמים).

 

במהלך נהיגה רעש המנוע אכן התגבר משמעותית , יותר נכון לומר שרעש היניקה מצד קופסאת האוויר התגבר, המנוע נשמע בשרני יותר.

 

והכי חשוב נפתרתי מעוד משהו שיכול להתקלקל. (במיוחד שלמצוא קופסא כזו תקינה די קשה)

 

נכון לעכשיו כל קופסאות האוויר המגבילות את תנועת האוויר מחיישן המאף עד לסעפת יניקה, הוסרו ובוטלו.

 

 

מצורפות תמונות של:

 

קופסאת האוויר בסעפת היניקה.

 

סעפת יניקה ללא הקופסא המדוברת.

 

פקק הסילקון שהוזמן.

 

מתאם הואקום.

 

חיבור בתא המנוע.

img_6795.jpg

2014-12-19_18-03-07_38.jpg

2014-12-19_18-03-15_158.jpg

2014-12-19_18-03-27_95.jpg

2014-12-19_18-03-33_409.jpg

2014-12-19_18-14-43_18.jpg

2014-12-19_18-14-49_774.jpg

intake manifold.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 747 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...