Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 740 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצורפת תמונה של מתאם הואקום ממתכת (לא ניתן יותר מ 8 תמונות בפוסט)

ושרטוט של מערכת היניקה במקור. (אולי השרטוט יהיה ברור יותר מההסבר שלי).

 

השינוי / שיפור הבא מסתיים בימים אלו. (ארחיב בימים הקרובים בתקווה).

soft mount.JPG

EPC.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

השיפור / שינוי הפעם מתייחס לסביבת הנהג.

 

כבר הרבה זמן אני מחפש כסא נהג ש"יחזיק" אותי במקום בזמן סיבובים מהירים וכו'.

 

הכסאות הקיימים נוחים מאוד, אוחזים בסדר, אבל לא כמו כסא ריקליינר טוב.

 

במסלול טכני אני מוצא את עצמי לעיתים מחזיק בהגה בזמן פניות חדות , מה שמפריע לי בנהיגה.

 

יתרה מכך החיבור של הנהג לרכב מתחזק, כאשר הנהג נטוע במקום. (יותר קל לי לתאר זאת כרגע , אחרי שהכסא הותקן).

 

לעיניינו, בזמנו היו לי זוג כסאות ספארקו בצבע כחול שחור, שלא התחברתי אליהם ולפיכך לא הותקנו ונמכרו.

 

בכל מקרה היו לי כמה דרישות בסיס:

 

1. שאוכל להכנס לכסא (אני רחב בכתפיים ובאגן), והכסא צריך להתאים לי ככפפה.

 

2. הכסא חייב להיות ריקליינר, דהיינו גב הכסא בעל יכולת כיוון / קיפול (הרכב שלי הוא קופה, והנושא חשוב)

 

3. סעיף אחרון אך חשוב מבחינה אסטתית, על הכסא להתאים לסלון הרכב. (לא מפריע לי שהכסא יהיה שונה בצורתו מכסא הנוסע)

 

סלון הרכב הינו בעור בצבע אפור, כך שכסאות צבעוניים למינהם לא יתאימו (מלבד אדום מלא שחיפשתי - כצבע הרכב מבחוץ).

 

חיפשתי כסא נהג בלבד. הנוסע יכול להתרווח בכסא המקורי (המחומם)

 

לאחר חיפוש של שנה לפחות (וכן חיפשתי כסאות משומשים בלבד, ולא חדשים), מצאתי כסא ריקליינר מעור שחור, במצב מצויין כמו חדש.

 

המחיר היה ממש נוח.

 

נגשתי, "מדדתי", רכשתי.

 

התקנה:

 

הכסא הגיע עם מסילות אוניברסליות , אליהם רותכו (בצורה די חובבנית) זווית מתכת ופלאחים עם חורים. (לא ברור לי איך אפשר לנהוג חזק, עם המחשבה שהמסילות הותאמו לרכב בריתןך...)

 

כמו כן ישנו גם תפס לחגורת בטיחות אוניברסאלי, שגם הוא עם מאריך, שוב בטיחות אין.

 

אגב הכסא מגיע עם 4 ברגים שמחברים אותו למסילות האוניברסליות, ההברגות בכסא הינם חלק מהשלדה של הכסא. (כמו שצריך)

 

מהרגע הראשון היה ברורים לי כמה חוקי יסוד:

 

1. הכסא חייב להיות מחובר למסילות אך ורק בעזרת ברגים. (וברגים מתאימים שיעמדו בגזירה וכו')

 

2. על המסילות להיות מחוברות לרצפת הרכב בעזרת החורים המקוריים ברצפת הרכב.

 

3. אפס ריתוכים והתאמות לא בטיחותיות.

 

4. על תפס חגורת הבטיחות להיות התפס המקורי של החגורה ולא איזה תפס אוניברסאלי, כמו כן על התפס להיות מחובר לשלדת הכסא. כמו כסא מקורי.

 

5. אחרון אך חשוב לא פחות, על הכסא לנוע קדימה ואחורה על המסילות וכמובן "להינעל" במסילות בצורה בטוחה.

 

אז כמו שהבנתם הבטיחות חשובה יותר מהנוחות.

 

אחד מהנושאים הבעייתים הוא מיקום הברגים ברצפת הרכב, החורים ברצפת הרכב (כל ה4 ) ממוקמים בכמה גבהים שונים, וזוויות שונות.

 

לאחר הרבה מחשבה בנושא מדידות שונות, הבנתי שלא אהיה שלם עם כל מיני מתאמים.

 

לבסוף החלטתי שעל הכסא החדש לשבת על המסילות המקוריות של הרכב, כמו הכסא המקורי.

 

כך גם ישמר הגובה המקורי של הכסא בסביבת הנהג, היכולת להזיז את המסילות בצורה נוחה ואחורה, ומבחינה בטיחותית המסילות מחוברות לרצפה

 

בעזרת הברגים המקוריים,במיקומים המקוריים, עם הפלסטיקה המקורית, ותפס חגורת הבטיחות הינו חלק אינטגרלי מהמסילות המקוריות , וכו' (הבנתם את הרעיון).

 

אין קיצורי דרך.

 

מצורף תמונות של הכסא החדש (עם המסילות האונברסליות והריתוך ה"בטיחותי"), ושל תרשים הכסא המקורי והמסילות הדרושות.

2015-01-16_15-18-14_956.jpg

2015-01-16_15-18-31_659.jpg

סכמת כסא.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלטתי לא לפרק את המסילות מהכסא המקורי (כך אוכל להחליף בין הכסאות מתי שארצה) ולא "אפגע" בכסא המקורי.

 

אז הזמנתי סט מסילות מקוריות נוספות שישמשו לטובת הכסא החדש.

 

הכסא המקורי גם כן מחובר בעזרת 4 ברגים אל המסילות בזהה לכסא החדש.

 

הדבר היחיד שהיה שונה הוא מרחק הברגים השונה בכל מסילה בין הכסא הישן לחדש.

 

ההבדל במרחק עמד על 3 ס"מ. נקדחו 2 חורים חדשים, אחד בכל מסילה (בחלק האחורי של כל מסילה).

 

לאחר מכן קניתי 4 ברגים חדשים בחוזק המתאים, במידה המתאימה.

 

מכאן זה כבר לגו.

 

מחברים את הכסא החדש בעזרת 4 הברגים למסילות המקוריות. לאחר מכן מחברים את המסילות לרצפת הרכב, בעזרת הברגים המקוריים.

 

מחזירים את חיפוי הפלסטיק של רגלי הכסא (או יותר נכון המסילות המקוריות) וזהו.

 

הכסא מחובר למסילות, המסילות מחוברות לרכב, תפס חגורת הבטיחות נמצא במקומו המקורי. לא נעשו קיצורי דרך.

 

סוף דבר:

 

מבחינת מראה אני שלם מאוד עם ההחלטה להתקין כסא נהג בלבד, מייחד את סביבת הנהג,מבלי לפגוע בנוחות הנוסע לדוגמא.

 

העור השחור משתלב יפה עם שאר הסלון האפור.

 

מבחינה בטיחותית, אני שמח שלא התפשרתי, הכל מחובר כמו שצריך.

 

אם ארצה להחזיר את הכסא המקורי. סה"כ מפרק 4 ברגים ברצפת הרכב, ומחבר את הכסא המקורי.

 

מבחינת נהיגה: גובה הישיבה נשאר זהה, כנ"ל המרחק לדוושות וההגה, כניסה לסיבובבים פניות חדות וכו' אין צורך להאחז בכלום. יושב שתול בכסא.

 

תענוג. (אגב הנוחות לא נפגע)

 

פסיכולוגי או לא, אני נכנס לפניות עם בטחון רב יותר.

 

(את המסילות האוניברסליות, נזרוק לברזל)

 

מצורפות תמונות של המסילות המקוריות שהוזמנו, ושל הכסא מורכב ברכב.

2015-01-30_11-45-13_172.jpg

2015-01-30_13-09-03_516.jpg

seat rail.JPG

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי תקופה ארוכה שאני עוקב אחרי הפרויקט שלך ונהנה מכל רגע, יש לי ביקורת.

 

אני לא מבין עפ"י איזה פרמטרים קבעת לעצמך שהכסא מתאים לסלון אבל בעיניי הוא נראה לא במקום ולא מתאים לחלוטין!

 

סליחה.:oops:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

גם אני חושב שבמתכונת הנוכחית הכיסא הבודד נראה לא קשור בכלל, אבל זה בתחום הקוסמטיקה.

אולי אפשר להתאים מדגם אחר (מיאטה?) זוג כיסאות ספורטיביים מקוריים של מאזדה עם חימום?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי תקופה ארוכה שאני עוקב אחרי הפרויקט שלך ונהנה מכל רגע, יש לי ביקורת.

 

אני לא מבין עפ"י איזה פרמטרים קבעת לעצמך שהכסא מתאים לסלון אבל בעיניי הוא נראה לא במקום ולא מתאים לחלוטין!

 

סליחה.:oops:

 

קודם, אין צורך בסליחה, אני תמיד פתוח לכל סוג של ביקורת.

 

לגביי הפרמטרים (הם דרך עיניי בלבד, "היופי בעיני המתבונן" וכל השיט הזה), דרך עינייך אתה רואה אי התאמה.

 

מבחינת מיקום הכסא, הוא זהה במיקומו ככסא המקורי, הן בגובה וכו'.

 

אני כיוונתי לכסא נהג בלבד (עליו אני יושב כאשר אני נוהג), אין לי צורך כל שהוא בלהחליף גם את כסא הנוסע.

 

יש לקחת בחשבון שמדובר על רכב שנוסע בעיקר בסופ"ש.

 

יתרה מכך באם ארצה להחזיר את הכסא המקורי (על מנת שיצטלם טוב לעין), מדובר על 4 ברגים והכסא נשלף עם המסילות שלו, ובמקומו נכנס הכסא המקורי עם המסילות שלו. (הכל הפיך ודי מהיר).

 

גם אני חושב שבמתכונת הנוכחית הכיסא הבודד נראה לא קשור בכלל, אבל זה בתחום הקוסמטיקה.

אולי אפשר להתאים מדגם אחר (מיאטה?) זוג כיסאות ספורטיביים מקוריים של מאזדה עם חימום?

 

לגבי כסאות ספורטיבים של היצרן, מבחר הדגמים בארץ הוא די דל. (מסיבות ברורות).

 

ושוב אין לי צורך בכסא נוסע ספורטיבי...

 

אולי ניהיה מדוייקים יותר?, באם צבע הכסא היה זהה לסלון הרכב, היה "צורם" פחות בעין??

 

חוץ מזה כשאני נוהג, אינני רואה על מה אני יושב. 8)

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

26.2.07.

 

זה התאריך בו רכשתי את הרכב.

 

זה גם התאריך שבו התחיל בעצם הפרויקט הזה שלא נגמר... (כי הבעלים משוגע ככל הנראה).

 

8 שנים...

 

8 שנים של פירוק והרכבה מחדש, של לחתוך, להתאים, להבריג, להשחיז, לשנות, לעצב.

 

לחשוב כל פעם מחוץ לקופסא, להעיז?, להתאכזב, לקלל. להעיז בשנית, להצליח.

 

8 שנים של לאתר חלקים בחו"ל, להזמין, לריב עם המכס.

 

רגעים של התרגשות (יש זה עובד!!!), רגעים של התרגשות (שיט זה לא מתאים!!!)

 

הרכב הזה כבר הפך להיות מעיין שלוחה של האישיות שלי, מעיין פרוייקט של ריפוי בעיסוק,

 

אחד התחביבים היותר בריאים שיש לי.

 

הוא כבר חלק מהמשפחה, היה איתי כשהייתי רווק, ראה אותי מתחתן, פגש את בני הבכור, בתקווה יפגוש את זו שבדרך.

 

היה איתי בימי מסלול, בבוקר מוקדם בנס הרים או סתם בנסיעה שגרתית.

 

הרבה פעמים שאלו אותי, "לא עדיף לך רכב עם פחות כאב ראש?", "רכב כמו כולם".

 

לא אוהב / רוצה להיות כמו כולם. (מעולם לא אהבתי).

 

"הכאב ראש הזה" כפי שמכנים אותו, הוא השקט בראש (האתגר) שהרכב הזה מעניק לי כשאני מתעסק איתו.

 

זמן של שקט ממחשבות היום יום (הפרוייקטים בעבודה, הילדים, האישה, המשכנתא, החיים , הבריאות)

 

MOOG מ MCM תיאר זאת לאחרונה באופן שאני הכי מתחבר אליו...

 

קטע תרגום חופשי: (המונולוג המלא בסרטון המצורף)

 

"רכבים הם מה שאנחנו עושים מהם במחשבותינו, הם שום דבר אחר, ממה שאנחנו עושים מהם.

האם הרכב שלך גורם לך לחייך?

האם הוא גורם לך להתחבר לאנשים אחרים?

האם הוא גורם לך ללמוד, ואולי להפוך לאדם טוב יותר?

האם התשובה לכל השאלות הללו היא כן, אז המכונית שלך עושה בדיוק את מה שהיא אמורה לעשות."

 

אצלי התשובה היא כבר המון שנים חד משמעית, כן.

 

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

טוב,

 

אז בהמשך לתרד שנפתח על הסבת חלונות ידניים לחלונות חשמל מקוריים ברכב, החלטתי להעלות מדריך שביצעתי ברכב שלי לפני כמעט 7 שנים (כשנכנסתי לפרוייקט שלם של שנה).

 

את כלל החלקים הזמנתי מגרמניה , מרכב כמו שלי שהגיע מאובזר בכל טוב. (מהחברה)

 

אני מדגיש, הכל מקורי מהיצרן, אפילו הברגים...

 

לשם ההסבה השתמשתי ב:

 

מנועים חשמליים ומסילות מקוריות.

 

צמות חשמל בדלתות מקוריות.

 

לוח פיקוד צד נהג וצד נוסע.

 

מראות חשמל מקוריות.

 

תאורת דלתות מקורית (נדלקת כאשר פותחים את הדלתות)

 

בסוף התהליך (שמפורט כאן בהסברים ובתמונות) התוצאה שמתקבלת היא חיווט מקורי לגמרי, כפי שיצאה מהיצרן.

 

ברכבים יפנייים (אולי גם בעוד רכבים), כלל הצמה הראשית נמצאת ברכב .

 

הבדל ברמות האבזור מתבטא בצמות בדלתות לדוגמא, תא מטען וכו.

 

הכל קיים ומוכן, רק צריך לחבר.

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק 1

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק 2

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק 3 ותוצאה סופית:

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכסא הגיע עם מסילות אוניברסליות , אליהם רותכו (בצורה די חובבנית) זווית מתכת ופלאחים עם חורים. (לא ברור לי איך אפשר לנהוג חזק, עם המחשבה שהמסילות הותאמו לרכב בריתןך...)

 

ברשותך אני מחזיר אותך קצת לאחור.

אשמח להסבר למה אי אפשר לנהוג "חזק" בידיעה שהמסילות רותכו.

ואיך אתה מגדיר ריתוך חובבני.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 740 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...