Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחלה רעיון.

משתלב נהדר בעיצוב הרכב.

כל הכבוד!

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רעיון יפה, למרות שלמקוריות הפנס אין משמעות.

הביצוע יפה.

כל הכבוד.

 

אגב, מאיפה לקחת את החשמל?

מהמתג של אורות הערפל הקדמיים או ממתג אחר?

מקווה שהשתמשת בממסר.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון יפה, למרות שלמקוריות הפנס אין משמעות.

הביצוע יפה.

כל הכבוד.

 

אגב, מאיפה לקחת את החשמל?

מהמתג של אורות הערפל הקדמיים או ממתג אחר?

מקווה שהשתמשת בממסר.

 

תודה לכל המברכים.

 

לגבי נושא החשמל והמתג, אז ככה.

 

מדובר על צמת חשמל מקורית שקייימת ברכב, עם כפתור מקורי , ייעודי אך ורק לפנס ערפל אחורי.

 

הצמה עוברת דרך ממסר מקורי וייעודי. כמובן שדרך נורת חיווי ספציפית בלוח השעונים.

 

העיניין הוא שאצלי ברכב, הצמה הזו הסתיימה באופן מפתיע בתא המטען (בקורה הימנית).

 

עבור פנסי ערפל קידמיים, קיים מתג נפרד וצמה נפרדת.

 

בכל ה-6 שנים שהפרוייקט הזה חי ומתמשך, תמיד שמרתי על המקוריות של החלקים (משיפורי המנוע , מתלים, תוספות חיצוניות ופנימיות) כנ"ל ובדגש לגבי החיווט.

 

עריכה:

 

גם לגבי יצרן הפנס הערפל האחורי, היה חשוב לי שזה יהיה תוצרת מאזדה. (כן, כן די פסיכי, אבל מתרגלים אליי די מהר)

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי של רכב והשקעה מדהימה - יישר כוח.

 

תמיד שעברתי ברחוב וראיתי את הרכב תהיתי מה זה - סוף סוף יש תשובה.

Now : Renault clio sport 2009

 

In the past : Peaugeot 106 xs 1998

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרויקט יפה!

איזה כיף ומקל זה למצוא הכנה מצד היצרן לתוספת כלשהיא...(מזכיר לי את הבחור שהוסיף בקרת שיוט לקורולה שלו)

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

יצא ממש יפה! טוב מאד שלא הסבת אחד מפנסי הרוורס לערפל. זה עושה כואב בעין כשמשהו לא סימטרי :wink:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא ממש יפה! טוב מאד שלא הסבת אחד מפנסי הרוורס לערפל. זה עושה כואב בעין כשמשהו לא סימטרי :wink:

 

מסכים לחלוטין. (חשבתי שרק לי זה חשוב)

הלו הלו! חשבתי שמדברים עלי,איך התחת של יוסי התחיל לככב כאן?

:shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

שלום שוב.

 

אומנם עברה מעל חצי שנה מאז שבוצע השינוי שאני אפרט פה, אבל עדיף מאוחר מאשר אי פעם.

 

בתחילת השנה שמתי לב שחגורת הנהג החלה להיפרם עקב בלאי כמובן.

 

יש לציין כי המנגנונים כולם במצב מצויין אך החגורה עצמה החלה להראות סימני בלאי.

 

כמובן שהחגורות ברכב שלי ייעודיות לרכב הנ"ל בלבד ולא חולקות עם שאר דגמי מאזדה מאותם שנים בגלל מבנה הרכב (קופה) החגורות מעוגנות בצורה מסויימת וכמובןב קצה החגורות הקדמיות קיימת לולאה המאפשרת תנועה על מסילה. (מקווה שהצלחתי להסביר נכון).

 

יתרה מזו החגורות ברכב שלי מגיעות בצבע אפור בהיר, ואילו בדגמים הנמצאים בארץ הגיעו לרוב חגורות שחורות.

 

בגלל המבנה שלהם עמדו 2 אופציות לפניי:

 

1. להזמין חגורת נהג קדמית מקורית עם המנגנון שלה כמובן מחו"ל. שזה הכי טוב, מקורי אך בעיתי, במנגנון החגורה נמצא הנפץ (שבמקרה של תאונה מופעל ובעצם "מרסק את מנגון הסיבוב של החגורה וכך מותח אותה ומהדק אותה ליושב בכסא) - כך שהזמנה של חלק שכזה מחול והבאתו ארצה היא בעייתית, ועוד יש מכס בדרך...

 

2. להחליף אך ורק את הרצועה של החגורת בטיחות ברצועה חדשה, בדקתי והנושא אפשרי, חוקי ובטיחותי.

החגורות במאזדה לדוגמא הן חגורות נשלפות, ז"א לאחר משיכה של החגורה מהמנגנון קיים פין מאבטח בתוך לולאה תפורה, הוצאת הפין והחגורה נשלפת החוצה.

ההרכבה כמובן היא בסדר ההפוך.

יש כמובן לשמור על המנגנון מתוח בכל הזמן ולא לשחרר את הקפיץ של המנגנון של חגורת הבטיחות.

 

התחלתי לבדוק באינטרנט וחקרתי את הנושא, יתרה מזו שוחחת עם אדם שעובד בחברה היחידה בארץ להחלפת חגורות בטיחות שהסביר לי שהנושא אפשרי כל עוד לא מתבצע חיתוך או פרימה של החגורה ו או של התפרים שבוצעו עלי ידי יצרן חגורות הבטיחות.

 

ז"א הוצאת החגורה מהמנגנון הקיים, והכנסת חגורה חדשה במקום וזהו. ללא ביצוע שום תפרים או משהו שכזה.

 

כמובן שבחרתי באופצייה השנייה ה"קלה" יותר לביצוע, גם בגלל שאני אוהב פרוייקטים שכאלו (כפי ששמתם לב) וגם כי בדרך נפל לי האסימון....

 

למה לא להחליף את הצבע של החגורות לצבע אחר...?? (אדום לדוגמא)

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז החלטתי להחליף את כל חגורות הבטיחות ברכב לחגורות בצבע אדום.

 

לאחר כמה חודשים של נבירה ברשת, מצאתי פה בפורום חבר פורום שמוכר סט מלא של חגורות בטיחות אדומות של פזו.

 

הלכתי ראיתי בדקתי , כמובן שלא עיניין אותי מצב המנגוננים של הפזו שהרי הם לא מתאימים לרכב שלי, עיניין אותי אך ורק מצב החגורות , נוכחתי לדעת שהן במצב מצויין, לא קרועות, לא פרומות, התפרים במצב תקין, יתרה מזו כל 4 המנגנונים תקינים כך שהחגורות לא היו בתאונה ולא נמתחו. (מנגנון חגורות בטיחות שהיה בתאונה , נתפס ומרסק את המנגנון מבפנים וזאת על מנת למנוע שימוש חוזר בחגורות ברכב אחר).

 

רכשתי את כל החגורות , ואת התופסנים שלהם. לשימחתי החגורות פורקו מרכב בעל 2 דלתות, כך שהלולאה של החגורות הקדמיות זהה לחגורות שלי , התאמה מלאה.

 

הוצאתי את כל 4 החגורות מהמנגונים שלהם, את המנגוננים של הפזו השלכתי לפח. החגורות עברו שטיפה טובה עם מים בלבד ללא חומרים כל שהם, לאחר מכן יובשו בשמש.

 

המנגונים של המאזדה פורקו מהרכב, נשלפו גם כן כל אחד בתורם, ובמקומם הוכנו החגורות האדומות של הפזו.

 

לתשומת לב!!!!

 

לפני כל התהליך ביצעתי מדידה של רוחב ואורך החגורות של המאזדה אל מול החגורות של הפזו. ההתאמה היא מלאה לרמת המילימטר.

 

לאחר הרכבת כל 4 החגורות האדומות של הפזו אל תוך המנגונים המקוריים של המאזדה. הרכבתי בחזרה את המנגונים לרכב. וזהו.

 

הכל מתאים כמו כפפה, החגורות חזרו לנק העיגון המקוריות שלהם, וזהו.

 

סה"כ הוחלפו אך ורק הרצועות וזהו.

 

לא בוצעו אף גזירה, פרימה , חיתוך, תפירה של אף חגורה לא הישנות ולא החדשות.

 

אני בכוונה לא מפרסם תמונות של התהליך אלה רק של התוצאה.

 

 

אני מרוצה מהתוצאה, מתשלבים מעולה עם העור האפור והתפרים האדומים של סלון הרכב, ונתנו גוון ספורטיבי לתא הנוסעים.

 

התמונות כווצו בשביל הפורום.

2013-09-21_15-17-00_111.jpg

2013-09-21_15-17-52_453.jpg

2013-09-21_15-17-13_718.jpg

2013-09-21_15-18-49_304.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד. אהבתי.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי עש לך את העבודה במושבי עור?

 

 

קארינה, בראשון לציון.

 

הוא מתעסק עם חלונות שחורים לרכב, אבל עם קצת לחץ מתון :wink:אתה יכול להוציא את הרפד שחבוי בו. (הבחור אומן)

 

תודה למפרגנים.

 

יש פרוייקט חדש בקנה, הפעם בצד המכאני...8)

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 741 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...