Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 718 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כל הכבוד. אהבתי מאוד את ההשקעה.

הרכב נראה מ ד ה י ם !!!

 

דרך אגב, כמה ק״מ כבר יש על השעון? :)

 

260,000 ק"מ, אבל מי סופר...:-P

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלום.

 

כפי שידוע לדגמיי הלאנטיס השונים נורות האיתות הקדמיות מופרדות מהפנס הראשי.

 

הן מצויות כפנס נפרד בטמבון הקדמי של הרכב.

 

הפנס מחולק כך, חלק אחד הינו עבור נורות החנייה, וחלקו השני של הפנס עבור נורות האיתות הקידמיות.

 

החלק של נורות החנייה הינו בעל פלסטיק שקוף ואילו החלק של נורות האיתות כתום.

 

החלטתי שאני רוצה שגם חלק האיתות יהיה שקוף ולא כתום.

 

אז ניגשים לעבודה, פירוק הפנסים קל ביותר, בורג אחד לכל פנס והם בחוץ.

 

לאחר מכן מכניסים את הפנס (ללא הנורות ובתי הנורות כמובן) אל תנור שמחומם מראש ל 150 מעלות.

 

הכנסה אל התנור היא על מנת לחמם את הדבק שמחזיק את כיסוי הפנס (הפלסטיק) אל הגוף עצמו.

 

5 דקות בתנור, מוציאים את הפנס, ומפרידים בזהירות באמצעות מברג את 2 חלקי הפנס.

 

לאחר הפרדת הכיסוי הפלסטיק כל שנותר הוא לפרק את הבקלית הכתומה שנמצאת בפנים (זו שיוצרת את האיתות הכתום) בעזרת בורג אחד.

 

לאחר מכן מכניסים את החלקים שוב לתנור על מנת לרכך שוב את הדבק, לאחר 3 דקות, מוציאים את 2 החלקים ומחברים אותם יחד, ומשאירים בצד שהפנס יתקרר והדבק יתקשה שוב.

 

את אותה הפעולה מבצעים שוב בפנס השני וזהו.

 

הפנסים שקופים לגמרי ללא שום סימן כתום. אחר כך החלפתי את מנורות האיתות משקופות לכתומות. וזהו.

 

שינוי קטן וקליל מאוד.

 

מצורפות תמונות לפני ואחרי.

2012-09-21_12-05-12_388[1].jpg

2012-09-21_12-05-30_782[1].jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פרסם תמונה של הפנס מורכב על הרכב

 

בבקשה, תמונה של הפנס מורכב.

uploadfromtaptalk1349708889321.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה רק חסרה הנמכה עדינה בעיקר מאחור והרכב יהיה מושלם

וגם לא יזיק להגדיל מידה ל-16.  

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה רק חסרה הנמכה עדינה בעיקר מאחור והרכב יהיה מושלם

וגם לא יזיק להגדיל מידה ל-16.

 

תודה על הפרגון, כפי שציינתי בעבר, הקטנציק נוסע איתי לפעמים ברכב (רוב הזמן הוא נוסע ברכב של אישתי).

 

כך שלהנמיך את הרכב כרגע לא בא בחשבון , גם ככה בסט אפ הנוכחי הנסיעה היא קשה (בגלל כל הקיט של הבוקסות פולי), אז אין טעם לגרוע עוד יותר מה"נוחות" הקיימת.

 

אולי כשיגדל הגוזל- כרגע אני משתדל למנוע ממנו זעזועים מיותרים ובמיוחד על כבישי ארצנו "המעולים".

 

לגבי הגדלת מידה ל 16, חוץ מאפקט ויזאולי מיותר, וצמיגים יקרים יותר, אני לא מוצא לנכון להעלות מידה.

 

האחיזה מעולה, לפעמים מעולה מידי.:wink:

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

שלום ושבת שלום.

 

טוב אז עדכון לגבי פרוייקט מעניין שהסתיים.

 

ברכב שלי, קיימים 2 פנסי רוורס אחוריים (איפה שברוב דגמי המאזדה לאנטיס השונים קיים פנס הערפל האדום, אצלי קיים פנאל לבן שמחובר גם הוא למנורת רוורס).

 

אומנם קיים מתג פנס ערפל אחורי מחווט, אך הוא מסתיים בצמת חוטים בתא המטען.

 

בטסט האחרון שאל אותי הטסטר אם יש לי פנס ערפל אחורי, עניתי שלא, הוא טען שיש צורך בפנס ערפל אחורי בכל רכב בארץ ושעליי להתקין אחד. (טסט בכל מקרה עברתי).

 

לעיניינו, ישבתי וחשבתי האם אני רוצה לבטל אחד מפנסי הרוורס ולהופכו לפנס ערפל, מאוד מהר החלטתי שלא. (נוח לי שקיימים 2 מנורות רוורס אחוריים , כך רואים אותי מכל כיוון)

ונפלה ההחלטה להוסיף פנס ערפל אחורי נפרד לרכב.

 

השאלה היא איזה פנס??, היה ברור לי שזה חייב להיות מתוצרת היצרן (מאזדה). התחלתי לעבור על דגמי מאזדה השונים, לבסוף שמתי לב שפנס הערפל שמותקן על מאזדה RX8 מאוד מוצא חן בעייני וגם המיקום שלו.

 

Derwankel_FogLamp.jpg&sa=X&ei=Uun6ULTJHYWQtQbp-IHgBQ&ved=0CAwQ8wc&usg=AFQjCNG653URk4oLnjm9ZtuXSE9ig-sfQA

 

 

 

 

מצאתי קיט פנס ערפל מלא מאנגליה, הזמנתי ותוך 10 ימים הוא הגיע הביתה. ומכן החל פרוייקט של שבת.

 

mq-nM_OrtryEVqxh9VeWS0w.jpg&sa=X&ei=men6ULK-JYeQtQbRyoE4&ved=0CAsQ8wc4JQ&usg=AFQjCNFMRsWodNxTQt5yj5XaYbhqKc344w

 

הפנס מגיע כחלק בולט על גבי מעטפת שנמצאת סביב הפנס.

 

$T2eC16FHJH8E9qSEUctDBQ!zf82Juw~~60_1.JPG

 

 

 

כאן המקום לציין את התודה העננקית שלי ליוסי,חבר פורום (YossiGo) ובמקרה אחי הקטן, על כל העזרה בפירוק הטמבון, פנסים דיפונים בתא המטען והכי חשוב על חיתוך הטמבון והתאמת הפנס ערפל פנימה (בזמן שאני הייתי עסוק בחיווט החשמל), שתבינו טעות קטנה בחיתוך והיה צריך להזמין טמבון חדש מחו"ל. והוא ביצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.

 

שלב ראשון הוא פירוק הפנסים האחוריים, לאחר מכן פירוק הדיפון הפנימי של תא המטען.

 

לאחר חשיפת כל הברגים שמחברים את הטמבון אל גוף הרכב מתחיל בפירוק כל הברגים הנ"ל, לשם כך יש צורך בפירוק של כ 8 ברגים בתא המטען , ומשם ממשיכים לעוד 2 ברגים הנמצאים כל אחד בבתי הפנסים האחורים הימני והשמאלי.

 

משם ממשיכים לעוד 4 ברגים בכל צד המחזיקים את הטמבון בחלקו הימני והשמאלי, ולקינוח 2 ברגים ענקיים הנמצאים מתחת לרכב מעל האגזוז המחזיקים את הטמבון בחלקו התחתון.

 

לאחר הפירוק המתיש הטמבון בחוץ, רק צריך לנתק את הצמה של נורות לוחית הרישוי וזהו.

 

אפשר לעבור למדידות ולחיתוך, פעם מישהו אמר לי מודדים 7 פעמים , חותכים פעם אחת. אז על מנת ליצור תבנית שעל פיה יהיה ניתן לחתוך בטמבון השתמשתי בדבק נייר מודבק על הפנס, שלאחר מכן חתכתי בתבנית הדרושה, והדבקנו על הטמבון בחלקו הפנימי.

 

משם אחי לקח פיקוד על כל מלאכת החיתוך וההתאמה. (אני חזרתי לרכב למלאכת החיווט והעברתו דרך תא המטען).

 

בחזרה לחיתוך הטמבון, לוקחים מקדחה בעלת מקדח דק, ומתחילים ליצור חורים בתבנית המודבקת, חור צמוד לחור.

 

לאחר מכן הוא לקח סכין יפני ועבר בין החורים שקדחנו, ומשם יצא חלק החתוך הראשון. שכמובן השאיר אחריו חור בטמבון בצורה המתאימה, אך קטן יותר מהפנס. מכאן מתחילה עבודת שיוף סזיפית עם עצירה כל כמה דקות לבדיקת התאמה של הפנס ערפל.

הפנס אמור להיכנס אל תוך החור המתאים לו, וכך לבלוט קצת מחוץ לרכב.

 

לאחר אין ספור שיופים ומדידות, הפנס נכנס למקומו בטמבון, ויושב שם חזק. כמובן שהוספנו דבק אפוקסי (אך על פי שלא היה צורך). לשמחתי בטמבון קיים פתח תחתון המאפשר לי להחליף נורה באם יהיה צורך.

 

לאחר זמן ייבוש בשמש, החזרנו את הטמבון חיברנו הפנס לחיווט המוכן, בדיקת תקינות, הכל תקין כולל החיווי הייעודי בלוח השעונים כמובן, דרך המתג המקורי.(שכבר היה קיים)

 

משם המשכנו בחיבור הטמבון חזרה לרכב על כל הברגים שלו, וזהו התוצאה, לפי דעתי מדהימה.

ועכשיו יש פנס ערפל אחורי ברכב.

 

שוב תודה לאחי יוסי (YossiGo), על העזרה הרבה היום.

1.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא יפה מאוד (ומתאים לדעתי לרכב) !

יישר כח לכם על הביצוע !

 

תודה, חכה לשאר התמונות ולתוצאה הסופית:-D:

2.jpg

3.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוצאה סופית, וניסוי כלים כשהחשיך: (מצטער על האיכות ,לצערי נאלצתי להקטין בגלל הפורום)

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חיכיתי, אך גם לא התבדיתי, וכמובן שהפרוייקט מוצלח מאוד (מהנסיון שיש לנו בפורום עם היסודיות שלך / שלכם).

עריכה - לא חושב שמי שאינו מכיר את הרכב, יוכל לנחש שככה הוא לא הגיע מהיצרן.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על הפרגון.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 718 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...