Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 740 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנסה להסביר, השתמשו ב"פלאחים" ממתכת, שניתן עם פלייר לכופף אותם. אני מאמין שבנהיגה שבה אתה מפעיל גם משקל וגם תנודות מרכב חדות מעל חתיכות המתכת שרותכו למסילות, מתי שהוא הם ישברו.

לגבי איכות הריתוך, היא אינה אחידה (קקי של יונים - תיאור של מסגר שראה את העבודה), יתרה מכך לקחתי מברג והצלחתי לפורר חלק מן הריתוכים (כאילו היו מלאים ב"אוויר"). אינני איש מקצוע בנושא ריתוך, הלחמות, מתכות וכו.

 

נתתי ל2 בעלי מקצוע שונים לתת חוות דעת על איכות העבודה, שניהם פסלו אותה.

 

בנוסף גם באתרים של יצרני מושבי ספורט מצויין כי ההתקנה הנכונה ביותר היא באמצעות מתאמים ייעודים וברגים בחוזק המתאים.

 

מעבר לכל זה, לי לא הייתה סיבה להשתמש במסילות אוניברסליות, כאשר ניתן.להשתמש במסילות המקוריות של הרכב.

 

נקודה אחרונה, אני התייחסתי לטיב העבודה של הריתוכים שהגיעו עם המסילות של הכסא שרכשתי. ייתכן ואם היו מבוצעים בצורה מקצועית/בטיחותית יותר, הן היו מניחות את הדעת. במקרה הזה , הן לא.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מגיע לך שאפו ענק על ההשקעה!

שאלה, למה לא חיברת את המסילות המקוריות של הכיסא המקורי לריקליינר? עד כמה שאני יודע לא היית צריך לרתך כלום, רק לקדוח. לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,תודה על הפרגון.

 

או שאני לא הבנתי את השאלה שלך, או שאתה לא הבנת את ההסבר על הכסא.

 

השתמשתי במסילות המקוריות שמגיעות עם הרכב מהיצרן (פשוט הזמנתי עוד זוג, כדי לא לפרק מהכסא המקורי). ואת המסילות המקוריות חיברתי לריקליינר. ללא ריתוכים.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי. חשבתי שלא השתמשת במסילות המקוריות אי עקב התאמה. פשוט אני גם לפני התאמות של ריקליינרים אוחזים לרכב שלי. ואני לא יודע איך אוכל לחבר את המסילות המקורית (גם אני הזמנתי חדשות, ושומר את המקוריות) שהריקליינרים יגיעו בטוח אבין את זה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

26.2.07.

 

זה התאריך בו רכשתי את הרכב.

 

זה גם התאריך שבו התחיל בעצם הפרויקט הזה שלא נגמר... (כי הבעלים משוגע ככל הנראה).

 

8 שנים...

 

8 שנים של פירוק והרכבה מחדש, של לחתוך, להתאים, להבריג, להשחיז, לשנות, לעצב.

 

לחשוב כל פעם מחוץ לקופסא, להעיז?, להתאכזב, לקלל. להעיז בשנית, להצליח.

 

8 שנים של לאתר חלקים בחו"ל, להזמין, לריב עם המכס.

 

רגעים של התרגשות (יש זה עובד!!!), רגעים של התרגשות (שיט זה לא מתאים!!!)

 

הרכב הזה כבר הפך להיות מעיין שלוחה של האישיות שלי, מעיין פרוייקט של ריפוי בעיסוק,

 

אחד התחביבים היותר בריאים שיש לי.

 

הוא כבר חלק מהמשפחה, היה איתי כשהייתי רווק, ראה אותי מתחתן, פגש את בני הבכור, בתקווה יפגוש את זו שבדרך.

 

היה איתי בימי מסלול, בבוקר מוקדם בנס הרים או סתם בנסיעה שגרתית.

 

הרבה פעמים שאלו אותי, "לא עדיף לך רכב עם פחות כאב ראש?", "רכב כמו כולם".

 

לא אוהב / רוצה להיות כמו כולם. (מעולם לא אהבתי).

 

"הכאב ראש הזה" כפי שמכנים אותו, הוא השקט בראש (האתגר) שהרכב הזה מעניק לי כשאני מתעסק איתו.

 

זמן של שקט ממחשבות היום יום (הפרוייקטים בעבודה, הילדים, האישה, המשכנתא, החיים , הבריאות)

 

MOOG מ MCM תיאר זאת לאחרונה באופן שאני הכי מתחבר אליו...

 

קטע תרגום חופשי: (המונולוג המלא בסרטון המצורף)

 

"רכבים הם מה שאנחנו עושים מהם במחשבותינו, הם שום דבר אחר, ממה שאנחנו עושים מהם.

האם הרכב שלך גורם לך לחייך?

האם הוא גורם לך להתחבר לאנשים אחרים?

האם הוא גורם לך ללמוד, ואולי להפוך לאדם טוב יותר?

האם התשובה לכל השאלות הללו היא כן, אז המכונית שלך עושה בדיוק את מה שהיא אמורה לעשות."

 

אצלי התשובה היא כבר המון שנים חד משמעית, כן.

 

 

שלום,

 

מסכים בכל מילה, מחזק ומאמין.

כל מה שכתבת באמת בא מליבו של אדם שבאמת עובד על הרכב שלו ונהנה מזה.

בעיני, זה Car enthusiast אמיתי..

 

אחד שמעדיף בסופש לקום מוקדם בבוקר לנס הרים ולא להסתובב בבארים עד הבוקר, מי שעובד על הרכב שלו בעצמו בלבד ועושה את המקסימום להימנע מבעלי מקצוע, שמעדיף רכב ישן פשוט, מיוחד ואמיתי מאשר צעצוע חדש ואנמי... מי מעדיף ברכב שלו איכות בטוב טעם והכי טוב מקורי.

 

אחד שיש לו מחשב בבית רק כדי ללמוד על הרכב ונהנה מלשרוף ימים בלחקור חלק מסוים וספציפי ברכב..

כשנתח עצום מהמשכורת הוא בלעדי להוצאות רכב, שמזמן כבר הכפילו ושילשו את הערך הכספי שלו..

כשבמהלך העבודה אתה מוצא את עצמך חולם בהקיץ על נושאים שקשורים אליו..

 

אחד שמכיר את תחושת העונג אחרי הצלחה של פרויקט שביצעת אחרי שבועות של מחקר ועבודה..

את תחושת הגאווה שהדבר הזה שבנית מייצג את מי שאתה, כל בורג יושב איך שאתה בחרת..

ועדיין תמיד יש תחושה שאפשר יותר, צריך יותר, אני רק יסדר את זה ואת זה ואז סיימתי (לא באמת יקרה)..

 

אני מאמין שמישהו כזה ממצה 110% ממה שיש לעולם הרכב להציע, הוא יקבל מחתיכת הפח שלו הנאה ששום פורש או פרארי לא תביא.. הנאה לאורך שנים, כי כל שקל או דקה שהושקעה שם, נותנת את התמורה המלאה שלה..

 

לצערי, אין הרבה כאלה בארץ, ומי שיש, בדרך כלל לא מרבה לחשוף את עצמו.

 

 

באמת כל הכבוד לך, מכל הלב.

עריכה אחרונה על ידי Berserker

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על המילים החמות, מתחבר לכל מילה.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

שלום וחג שמח.

 

הפעם החלטתי לשפר את נושא העברת ההילוכים ברכב,בעזרת Quick shift

 

על ידי החלפת מוט ידית ההילוכים למוט מהסוג הנ"ל, כאשר מעבירים הילוך, המרחק שהידית עוברת בין הילוך להילוך מתקצר משמעותית (בקיט שאני הזמנתי מדובר על קיצור המהלך ב 50 אחוז).

 

ובכך הזמן שבו "נבלה" בעת העברת ההילוך להילוך הבא, מתקצר משמעותית.

 

בעקבות קיצור הזמן בעת העברת ההילוכים, קל יותר לשמור על המנוע בתחום הסל"ד בו העברנו הילוך.

 

בנוסף, העברת ההילוכים הינה חדה יותר, כל הילוך "נופל" למקום שלו בצורה חדה וחלקה יותר (זה בעיקר בגלל החלפת הבושינגים מפלסטיק לכאלו ממתכת).

 

כמו כן, גובה הידית מתקצר משמעותית.

 

 

צירפתי תמונה עם הסבר, מה בדיוק פותר הקיט הנ"ל.

Shortshifter.jpg

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז הקיט הגיע אתמול, והיום בבוקר הותקן.

 

יש צורך לפרק את כל הקונסולה של ידית ההילוכים, פירוק הידית הילוכים עצמה. הוצאת כל מרכיבי הידית המקורית (מופיעים בתמונת הגרף- מסומנים באדום) והעברת כל המרכיבים אל מוט הידית המשופרת. כמובן שיש צורך לפרק את המוט עצמו מתחתית הרכב.

 

לא צילמתי את התהליך הנ"ל, מכיוון שקיים מדריך ONLINE מעולה, מצורף הלינק לפירוק והרכבה:

 

http://www.twmperformance.com/manuals/Mazdaprotege-escort-mx-3manual.pdf

 

מצורפות תמונות של :

 

הקיט של הקוויק שיפט(הכסוף)

 

, כמו כן המוט המקורי (השחור),

 

השוואה ביניהם,

 

תצלום של החלקים שיש להעביר מהמוט הישן לחדש. (מסומנים באדום)

2015-04-09_10-21-13_638.jpg

2015-04-09_10-21-22_248.jpg

1.jpg

2015-04-09_13-24-41_499.jpg

גרף.jpg

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות מתהליך הפירוק ותמונות של התוצאה הסופית.

 

הידית יושבת נמוך מאוד.

 

החלק העיקרי הוא נושא העברת ההילוכים, המהלך והמרחק התקצרו משמעותית, פשוט הזזה קלה מהילוך להילוך, תענוג.

 

בעת האצות, משיכת הילוך, העברה קצרצרה, המנוע נשאר בטווח הסל"ד הרצוי, ממשיכים להילוך הבא.

 

מומלץ בחום.

2015-04-09_10-21-48_425.jpg

2015-04-09_12-25-57_831.jpg

2015-04-09_13-24-12_653.jpg

2015-04-09_13-24-19_171.jpg

2015-04-09_13-24-30_531.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי את זה גם אצלי ברכב.

תענוג, צריך רק להתרגל.

אני ממליץ להתקין ידית עם משקולת (החלק שבו אוחזים ),

זה עוזר היות ויש פחות מומנט ודרוש כוח גדול יותר כדי לבצע מהלך.

M-TECH E46

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל זה עניין של הרגל.

אצלי זה היה פשוט מתבקש. הרגשתי מאז ומתמיד שיש לי ידית של טרנזיט (אלו שיוצאות מהרצפה...)

מאז שחוויתי את השיפטר של הS2K, זו הייתה המטרה שלי, וכן, הצלחתי להגיע קרוב מאוד לשם.

 

הנה תמונה של התוצאה הסופית אצלי ברכב, וכן תמונות של שאר הציוד הנלווה.

 

אני אוסיף ואומר, שקניתי ידית נוספת, שמצד אחד שומרת על הגובה ה"מקורי", ומאידך כן יש לה קיצור מהלך (אך פחות אגרסיבי - ניתן לראות זאת בתמונות. החלק שקובע את קיצור המהלך הוא מה"גולה" ומטה, ככל שהחלק הזה ארוך יותר - המהלך יהיה קצר, אגרסיבי ונוקשה יותר)

בסוף, נשארתי עם האפשרות ה"קיצונית" ביותר.

IMG_0553.jpg

 

IMG_0552.jpgIMG_0555.jpgIMG_7935.jpgIMG_7936.jpg

M-TECH E46

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב.

 

אכן הידית התקצרה בגובה.

 

אך כמו שאלי הסביר, זה רק עניין של להתרגל למצב החדש.

 

בכל מקרה אם ארגיש שאין אני מסוגל לנהוג כך , תמיד ניתן לרכוש מוט הארכה ובכך להחזיר את המוט לגובה המקורי, ועדיין לשמור על יחסח העברה הקצרים.

 

לדוגמא:

 

extenders2.jpg

 

לינק לאתר של TWM:

 

http://www.twmperformance.com/shifterextenders/

 

 

לגבי נושא החלפת ידית ההילוכים לכבדה יותר, מסכים לחלוטין, העניין הוא שאני מחפש ידית מקורית של מאזדה (כן כן אני יודע).

 

באם לא אמצא משהו מתאים, ניתן לרכוש ידית של TWM , ההתלבטות היא לגבי המשקל, האם 440 גרם? או 600 גרם??

 

big_typer_stainless.jpg

 

 

מצורף הסבר מדוע נוח יותר להשתמש בידית הילוכים כבדה:

 

http://www.twmshiftknobs.com/weighted-gear-knob.html

 

בנוסף כבר הזמנתי קיט בוקסות חדשות למנגון ידית ההילוכים מפוליאוריטן, כך שהידית תיהיה ממורכזת יותר.

 

אעדכן כמובן שאתקין (בצירוף מדריך קטן)

 

יום טוב.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לבוקסות, בהחלט מומלץ ללכת על פוליארטן במקום גומי.

מונע חופשים מיותרים והופך את העסק למדויק יותר.

 

בנוגע למשקולת, חפש ביקורת עם הידית שלך. תראה מה השילוב הטוב ביותר

M-TECH E46

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 740 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...