Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שימור ושיפור Mazda Familia Neo- כבר 14 שנים.


AmitGo
שימו לב! השרשור הזה בן 719 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 431
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תשמע, עמית, אתה חולה. חולה בראש. מה זה חולה? אתה צריך אשפוז בכפייה. יחד עם רמי ל. (שבונה דגם של 1/4 של הרכב שלו ברמת דיוק של קורי עכביש) לשים את שניכם בחדר מרופד ושתחבקו את עצמכם כל היום. וגם לתת לכם ואליום. שניים. וקטורת. שיהיה ריח טוב.

 

איזה פרויקט מדהים!!! אני פשוט לא מאמין ששמרת על הכל מקורי! אפילו אחרי שיפורים! זה לא פחות מטירוף בעיניי.

אתה פדנט ופרפקציוניסט, ברמה שקצת קשה לתאר.

אני בטוח שאם יעשו לך אבחון פסיכיאטרי יגלו שאתה משוגע. אבל אמיתי עם תעודות.

 

שאלה קטנה, ראיתי שהשרשור הוא מ2007, וראיתי שהרכב הוא ייבוא אישי, למיטב ידיעתי לא ניתן לייבא רכב שהוא בן יותר משנתיים ופחות משלושים. הרכב הוא שנת 2005?

 

אגב, אם תסתכל בעמוד הראשון תראה שאתה כתבת שם שנגמרה ההשקעה ברכב, ושלא עובדים עליו יותר :evil:

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלו נקנה מאדם שייבא אותה בשנות ה-90. עמית הוא יד שנייה.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רואים שהרכב שמור מאוד (מלוקק ונקי עד הבורג) ואז מגיע השינוי הזה.. טעם מצוין יש לך!

באמת מדהים

If you can dream of something, you can achieve it

הייתי עם הגברת, אני חושב שאם הייתי מזכיר את המילים ״רכב״/״פורום״/״ניקוי״ הייתי ישן בספה או בטרקלין ;)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלו נקנה מאדם שייבא אותה בשנות ה-90. עמית הוא יד שנייה.

 

חברים,תודה על הפרגון.

 

תיקון קל לדברי שמוליק, הרכב הגיע ארצה עם תייר בשנת 2001, במהלך השהות התייר החליט לבצע עלייה, והרכב כבר היה פה ונשאר.(אגב הוא בחור נהדר היד הראשונה, עד היום אנחנו בקשר) אכן אני היד השנייה והאחרונה.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול היינו (אני ואחי YossiGo) ביום מסלול בכוכב יאיר.

 

היה מעולה, מאורגן למופת. הרכב התנהג כמצופה ממנו (לפחות לטעמי), אף על פי ש4 צמיגים היו שחוקים מאוד וחיישן חמצן שדורש החלפה במיידית (כבר הוזמן חיישן חדש מאנגליה).

 

ביצענו כמה עקיפות בקבוצה שלנו, שמרנו על קצב נהיגה גבוה, היה מעולה.

 

ביצענו כ 5 מיקצים, כל מיקצה כ6 הקפות.

 

לצערנו, באחד המקצים נשמע לפתע רעש מתקתק מצד ימין קדמי (צד נוסע), אז ירדנו עצמאית מהמסלול (אני כבר חשבתי , הנה הלכה לה צירייה...:|:cry:), אבל ל"שמחתי", סה"כ הצמיג הקדמי איבד אוויר לגמרי.

 

מילאנו אוויר בחזרה, ויצאנו שוב למסלול, לאחר 5 הקפות, הנושא חזר על עצמו (למזלנו זה כבר קרה בסוף היום מסלול, כך שבכל מקרה זה היה הסשן האחרון).

 

בכל מקרה מילאנו שוב אוויר בצמיג ונסענו הביתה, עדכון: האוויר מהצמיג לא ירד במהלך הלילה אפילו לא בקצת...:shock::-o

 

אז נשאלת השאלה מדוע על המסלול, האוויר ברח בצורה שכזו, אחת ההשערות היא כי הצמיג שחוק מאוד בצידו הפנימי, כך שבזמן פנייה אגרסיבית, הדופן קורסת והאוויר בורח.

 

בכל מקרה הגיע הזמן להחליף את כל הארבעה, וכן כן לפי התמונות ככל הנראה תבוא גם הנמכה לרכב...

 

כמה תמונות של הרכב מהיום מסלול, קרדיט לצלם צביקה גולדשטיין על התמונות המעולות.

574650_168358666699308_507176321_n.jpg

993717_168358550032653_236519244_n.jpg

1377166_168357953366046_679659370_n.jpg

1381249_168356103366231_1954779741_n.jpg

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון קל, לאחר היום המסלול הנהדר, והמקרה עם אחד הצמיגים, היום הוחלפו 4 צמיגים חדשים לרכב (שבוע 22 לשנת 2013ׂ).

 

תודה רבה לצמיגי אנטון חנניה ברחובות על האיזון המושלם, ועל האכפתיות בפירוק והרכבת הצמיגים ללא שריטת הגאנטים (גאנטים צבועים בשחור זוכרים...) וכו'.

 

צמיגים שהורכבו הן של Falken Ziex ZE-912 במידה 195/55/15

 

אותם צמיגים שליוו בצורה טובה את הרכב ב 3 שנים האחרונות.

 

השלב הבא שיפור מכאני די מעניין , ושיפור פנים.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד!

רק אוסיף ואומר שחיישן חמצן לא רלוונטי למסלול, כי רוב הזמן הרכב יעבוד ב open loop ויתעלם מקריאות חיישני החמצן.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

אני מקפיץ למען עדכון לגבי צביעת הגאנטים והשרידות שלהם לאורך השנים. (לאחר פנייה בפרטי)

 

אז הגאנטים נצבעו אי שם בסוף 2009 תחילת 2010, מאז עברו 4 שנים של קיץ חורף,בוץ, אבק, ימי מסלול, החלפת צמיגים ומה לא...

 

הצבע מהגאנטים לא ירד, ולא התקלף, לא דהה, (ואני מנקה אותם עם ספוג פשוט וסבון). הגוון המט נשאר (והפך מט יותר :wink:).

 

השינוי היחיד הוא זה שהורדתי את הסטריפים האדומים לפני כמה שנים וזהו. (תאמינו או לא אבל הצבע מתחת שרד את ההסרה ללא קילוף)

 

כך שמבחינתי הצבע של דופליקולור הוכיח את עצמו מעל ומעבר.

 

יש לקחת בחשבון שאני צבעתי את הגאנטים בשחור מט, כך שלכלוך / אבק בלמים לא בולט עליהם יותר מידי.

 

אז לכל המתלבטים, אני אצרף תמונה בבוקר של הגאנטים.

 

בכל מקרה צירפתי את ההנחיות (יענו מדריך)שפירסמתי בזמנו.

 

לגבי סוגי הצבע:

 

1. צבע יסוד של דופליקולור (צבע אפור)

 

2. צבע שחור מט,של דופליקולור (הצבע משמש לצביעה של קמין- עמיד ביותר!!!)

 

מקווה שזה יעזור למי שצריך התרשמות לאורך זמן, תמונות כמובטח, מחר בבוקר.

 

 

ט.ל.ח

 

 

עריכה:

 

עכשיו שמתי לב שבעוד מספר ימים, הרכב חוגג איתי כבר 7 שנים...

 

 

 

לגבי הגאנטים, תוצאות טובות קשורות להכנה טובה, ז"א שיוף שטח המגע, צביעה בצבע יסוד , זמן ייבוש מתאים. וצביעה אחידה.

 

כל התהליך לקח 3 ימים (זמני ייבוש ארוכים)

 

שלבים: (לפחות שאיך שאני ביצעתי)

 

1. פירוק 4 גאנטים מהרכב, ומספור כל גאנט כדי שאותו סט גאנטים+ צמיגים יחזרו לאותו מקום שפורקו מהם

(אני הרכבתי סט ישן שיושב בבית)

 

2.שטיפה טובה לגאנטים עם סבון (לא השתמשתי במסיר שומנים מכיוון שלא הסרתי את הצמיגים בכל התהליך).

 

3. לאחר מכן מעבר על כל גאנט וסימון עם טוש אזורים בעייתים (שריטות וכו)

 

4. 2 גלילים של נייר שיוף מים, ויאללה לעבודה, שיוף כל הצלעות של הגאנט כמו כן כל החלק הפנימי. אני החלקתי כל הגאנט בעת השיוף, התהליך ארוך ומייגע אבל מבטיח הצמדות טובה יותר של צבע היסוד. (כשעה וחצי לכל גלגל). לא מרגישים את הידיים לאחר מכן.

 

5. במידה וישנם שריטות עמוקות , ניתן לתקן בעזרת חומר מילוי.

 

6. לאחר שיוף כל הצמיגים, שוב שטיפה טובה וייבוש מלא, אני השתמשתי גם במפוח אוויר על מנת לודא כי לא נשאר אבק על הגלגל.

 

7. מורידים את האוויר בצמיגים ובכך מרחיקים את הצמיג משפת הגאנט, לאחר מכן מצפים את כל הגלגל בנייר דבק (לא מניילון).

יש לצפות טוב טוב , לא להתקמצן . ולוודא כי דבק הנייר נמצא תחת השפה של הגאנט.

 

8. צבע יסוד, אני השתמשתי בשלושה מיכלים של צבע יסוד של חברת דופליקולור, בהתחלה יש לעשות צביעה אחידה, לא לחזור על אותו מקום פעמיים, ולא להתעכב באזור אחד יותר מידי זמן, להתחיל את ההתזה באזור מרוחק שלא במגע עם הגאנט ולאחר מכן להתיז לכיוון בגלגל. לאחר צביעה של שכבה ראשונה לתת זמן ייבוש של 10 דקות ולבצע עוד שכבה. (אני צבעתי באזור מוצל אך חמים מאוד), בשכבה השנייה להתיז באותה צורה, יש לשים לב לכל אזור הצלעות , ולהקפיד להתיז עם ונגד כיוון השעון.

 

סה"כ 2 שכבות מלאות על כל צמיג.

 

9. לאחר ייבוש מלא של לילה שלם, ניתן לגשת ולבדוק האם כל פני השטח חלקים , במידה וכן ניתן להתקדם לצביעה, במידה ולא שיוף עדין ובציעה בצבע יסוד במידת הצורך.

 

8. אני בחרתי בשחור מט ,שוב של חברת דופליקולור, 3 מיכלים. אופן הצביעה זהה כמו ביסוד, אך עם זמן ייבוש של 20 דקות.

לאחר הצביעה (2 שכבות ) יש לתת לצבע להתייבש כ10 שעות עדיף בשמש במקום נקי.

 

9. הדבקת הליפ האדום (ניתן לקנייה בEBY) מגיע בכל מיני צבעים ומידות רוחב שונות, יש להדביק בצורה שווה (מגיעים 4 חלקים לכל גלגל), לא למתוח את המדבקה, וללחוץ באופן שווה , כמו כן מידי פעם לעצור להתרחק ולהביט שהעיגול שנוצר הוא סימטרי.

 

10. צבע "מגן"=לקה, 2 מיכלים של לקה, אחד בגוון מבריק והשני בגוון מט, את המט אני התזתי על הצלעות הגאנט בצדדים ואילו עם הצבע המבריק צבעתי את פני הגאנט (חזית) ואת השפה האדומה.

 

זמן ייבוש של כ 4 שעות, הרכבת הגלגלים (כל סט למקומו לפי המספור) הכנת כוס קפה, ולהביט בגאווה על היצירה.

 

אני שטפתי את הרכב רק כשבוע לאחר מכן, מאז עבר חורף שלם של גשמים אבק, ואני מנקה את הגלגלים עם סקוץ ומים, סבון, אין שום קילוף ולא דהיית צבע.

 

מקווה שזה עזר.

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

טוב, אז נמשיך עם השינוי של מערכת היניקה.

 

בזמנו ביצעתי את ההסבה של המצערת, למתקדמת יותר, וגדולה יותר.

 

בשבועות האחרונים היתפנתי להסבה של חיישן הMAF, וכמובן של צנרת היניקה.

 

חיישן הMAF ברכבי הוא מקורי מיומו הראשון של הרכב, ולפיכך קצת "עייף", כך תואר בסריקה האחרונה שביצעתי לרכב.

 

מה גם שאחרי ההסבה של המצערת שהיא גדולה יותר מבמקור, צנרת היניקה יושבת שם בלחץ, ומה ההגיון במצערת מוגדלת שכאשר כל צנרת האוויר קטנה ממנה...

 

אז כמובן יש 2 אופציות:

 

1.להזמין מחו"ל חיישן MAF מקורי, וזהו. (אופצייה משעממת לטעמי).

 

2. לנסות לבדוק אילו רכבים של היצרן חולקים את אותו החיישן, לאחר הצלבת מקטים, וכמובן בדיקה וויזואלית , בדיקת התנגדות והתאמה.

 

מסתבר שחיישן MAF של מאזדה לאנטיס BJ מנוע 2000 בן השנים 2002-2004, הינו אותו החיישן המותקן ברכבי, מלבד 2 שינוייים (לטובה) עיקריים:

 

1. החיישן הינו גדול יותר בהיקפו מאשר החיישן הנוכחי. (מודד כמות אוויר גדולה יותר)- מה שמעולה מבחינתי.

 

2. מדובר על חיישן רגיש יותר ומתקדם יותר למדידה. (בכל זאת יש התקדמות בטכנולוגיה בין 1996- ל 2004), חיישן יותר אמין.

 

וכמובן הסבה לחיישן הנ"ל, פותרת אותי מהתלות מהזמנה מחו"ל, ותגרום למנוע לנשום טוב יותר (הצנרת והחיישן מאפשרים כניסת אוויר גדולה יותר).

 

כמובן שגם צנרת היניקה הוחלפה לזאת של לאנטיס מנוע 2000. (צנרת גדולה יותר מהקיימת ברכב, אך זהה לחלוטין בצורתה)

 

החיישן החדש מתאים כמו כפפה לקופסאת האוויר של הפילטר , החורים לברגים מתיישרים במדוייק. והצנרת מתאימה כמו כפפה למצערת שהוסבה בזמנו.

 

מניעים את הרכב, מבצעים סריקה, תיקון הצתה קליל, ויוצאים לדרך.

 

הרכב מושך נהדר כבר מסל"ד נמוך, אך השינוי המשמעותי ביותר מורגש בסל"ד גבוה, זה מרגיש כאילו לרכב לא נגמר האוויר...

 

ייתכן שזה קשור בכך שהחיישן MAF הוא חדיש יותר, או בכך שכל מערכת היניקה הוגדלה ל3 אינץ, וכך מכניסה יותר אוויר למנוע.

יותר אוויר=יותר דלק = יותר :twisted:.

 

בכל מיקרה המנוע מרגיש חי יותר,נמרץ יותר, רעש היניקה התגבר גם הוא.

 

אני מרוצה מאוד מהשינוי, ביצעתי סריקת תקלות והכל תקין, הרכב מושך נהדר!!

 

הוזמן פילטר אוויר inbox של k&n להשלמת ההסבה.

 

אז במערכת היניקה טיפלנו, הפרוייקט הבא כבר מוכן על השולחן...

 

מצורפים תמונות של החיישן הישן והצנרת הישנה מורכבים ברכב, ואז השוואה לצנרת והחיישן החדשים וכמובן ההתקנה.

 

חיישן הMAF הישן בעל תוית חומה, חיישן הMAF החדש בעל תווית כחולה.

2014-03-21_17-43-13_17.jpg

2014-03-21_17-43-51_692.jpg

2014-03-21_17-43-58_282.jpg

2014-03-21_17-44-08_257.jpg

2014-03-28_15-44-41_697.jpg

2014-03-28_15-44-49_39.jpg

2014-03-28_15-44-54_243.jpg

2014-03-28_15-47-25_535.jpg

עריכה אחרונה על ידי AmitGo

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 719 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...