Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דייהו נובירה, כדאי? (השרשור הוקפץ לאחר שנתים. ולא, לא כדאי).


shshaf
שימו לב! השרשור הזה בן 5526 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה הייתה הבעיה שלו שהיו צריכים "להחליף לו פין"? :lol:

אלעד ס., באיזה כיתה אתה לומד? כנראה פיספסת את שיעורי הבנת הנקרא.

 

 

הבעיה לא אצל אלעד אלא כנראה אצלך, כיוון שאצלך גיר של ZF = גיר של BX = גיר שמותקן בנובירה..

 

אני אינני יודע עקב מה נגרמו הכשלים בגיר של ה BX , אך החלפת הפין היתה הפיתרון, ומה הבעיה שלך בדיוק עם זה ??

גם במאזדה יקירתך, הגירים בלנטיס לא האריכו חיים במיוחד, וגם אילו של הלאנסר..

יש בעיות, וצריך לפתור אותם ולא להתחבא..

 

אני מניח שאתב נהנה מהמזגן רב העוצמה ב 3 שלך, או שפירקו אצלך את הפילטר הפנימי ??:oops:

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים לשעבר של נובירה 98 דגם SX,

מדובר ברכב הנותן תמורה טובה לכסף - 106 כ"ס, 2 כריות אויר, ABS - בדגם SX.

נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה, אחיזת הכביש בנונית וההילוכים מאוד ארוכים (בדגם החדש יותר משנת 2000 קוצרו יחסי העברה).

מלבד הריפוד על הדלתות ומגני השמש שנופלים, תא הנוסעים שורד יפה את השנים ואין חלקי פלסטיק מקרקשים ומתפרקים.

צריכת הדלק הממצועת הינה 1:10, בתוך העיר אפשר לצפות ל- 1:8-9

לגבי אמינות - לאחר 115K הגיר לא עשה שום בעיה.

לצערי הבעלים הקודמים של הרכב חסך בטיפולים ובחלפים ומי ששילם את המחיר היה סחבק.

ברכב שטופל במוסך מורשה עם חלפים מקוריים לא צריכות להיות בעיות במנוע - וודא שרצועת התיזמון והמותחנים מקוריים.

בברכה,

גלעד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן פרחי כתב: ....כשחלק קטן מהנובירות הגיעו גם עם גיר ZF

 

ומה אני כתבתי? שהנובירה בא עם הגיר של סיטרואן BX. ואיזה גיר יש בסיטרואן BX? נכון, ZF.

אם הבחור היה מתמצא הוא היה יודע שכל הגירים האוטומטיים אצל הצרפתים היו מגרמניה עד לתחילתו של הגיר DPO.

 

אתה טועה בגדול. זה גיר של טרקטור. ZF מייצרת גירים גם לטרקטורים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם במאזדה יקירתך, הגירים בלנטיס לא האריכו חיים במיוחד, וגם אילו של הלאנסר..

אני מניח שאתב נהנה מהמזגן רב העוצמה ב 3 שלך, או שפירקו אצלך את הפילטר הפנימי ??:oops:

 

אין לי לאנטיס ולא לאנסר, מה הקשר??? אבל הייתי בעלים של PEUGEOT 104 שנת 1979 שנתיים.....

הפילטר הפנימי של מאזדה 3....כן, מה הבעיה איתו? המזגן בסדר גמור, הפילטר חייבים להחליף מדי פעם, מה לעשות אם בארצינו יש חול באויר?

 

normal_Mazda3-cabin-af-04.jpg

 

normal_Mazda3-cabin-af-07.jpg

filter mazda3.jpg

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיהלא בפילטר אלא במזגן. הוא כל כך חלש עד שבהרבה מכוניות הורידו את הפילטר כדי להרויח עוד 0.01 מעלות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, מישהו יכול להגיד לי איפה בדיוק יושב פילטר מזגן בנובירה? ראיתי כי תא הכפפות לא ממש רוצה לצאת, לא נראה לי שזה שם. בכל מקרה, הפילטר עצמו הוא מין משולש כזה, אבל אני לא מוצא את הבית שלו...... :-(

 

נחזור לנובירה.... מנסיון של 100.000 ק''מ הראשונים הבעיות שהיו הן:

ב-75.000 הלך רדיאטור חימום (פירוק דשבורד + החלפת רדיאטור כ-2.000 ש''ח סה''כ)

בערך ב-80.000 ק''מ התקלפו לגמרי ידיות פנימיות של הדלתות הקדמיות, מין נייר כסף כזה. סיפור של 100 ש''ח לכל ידית

באותו הזמן הפסיקו לתפקד שני מרימים הידראוליים בדלת בגאז' (סדאן). עלות של איזה 380 ש''ח כל אחד (יקר!)

ב-90.000 ק''מ היה צריך להחליף חוטי הצתה, החלפתי 2 סטים עד שההצתה הסתדרה

ב-100.000 ק''מ החלפת משולשים, גם סיפור לא זול, איזה 300 ש''ח לכל משולש + עבודה.

חוץ מזה הבעיות הקטנות היו המכסה מעל המנוע עצמו (מין כיסוי פלסטיק כזה) שממש סירב לצאת והברגים שלו נשברו, מכסה מנוע עצמו שגם פתאום סירב להפתח עד לשימון מסיבי! וגם דלת אחורית שהתחילה להסגר/להפתח ממש קשה, גם היה צורך בשימון חזק. חוץ מזה הטיפולים הרגילים לא בעיה: טיימינג, פלאגים, פילטר דלק/אויר, שמן גיר+פילטר (יש 3 סיגי פילטר גיר), אנטיפריז.

הרכב עצמו: גיר אוטומטי עצלני ולא כייפי, מנוע בסדר, אבל גם עצל. כל האוטו מרגיש כבד, לא מפנק ולא כייפי בכלל. יכול להיות שה-LEGANZA היא משהו רמה אחת מעל, לא יודע, אבל נובירה ממש לא רכב טוב במושגים של זמננו. אוטו אופייני לרכב יפני משפחתי רגיל תחילת שנות ה-90.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסה"כ הנובירה רכב סביר ביחס למחיר כמשומש. עברו אצלי כ 6 אקזמלפרים שונים בתקופה של כשנתיים משני הדורות. כל הרכבים עברו את ה 100K ק"מ ללא תקלות מיוחדות (שום בעייה מכיוון הגיר). הרכבים עברו חיים קשים של התעללות (היו גם השכרה וגם צבא) ושרדו יפה. אני אישית מעדיף את הדור הראשון שבו המנוע מגיב לא רע (הכל יחסי כמובן). בדור השני התיבה האוטומטית מסרסת את המנוע והאוטו מרגיש כבד ועגלתי. הבעייה מבחינתי ברכב הזה הוא הברקסים שמרגישים קצת "קטנים" על הרכב ולא מגיבים כראוי.

 

אסף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעייה מבחינתי ברכב הזה הוא הברקסים שמרגישים קצת "קטנים" על הרכב ולא מגיבים כראוי.

 

אסף

 

טוב שהזכרת את זה: הבלמים בנובירה הם ממש מלחמה. בלמים שמרגישים חלשים. קראתי על זה איזה מאמר ואמרו כי הנובירה "מסרבת" לבלום, בבדיקות שעשו למספר רב של מכוניות באותה התקופה הבלימה של נובירה הייתה ארוכה יותר של COROLLA ב-50%!!! זה המון. מי שלא נסע על נובירה לא יודע מה זה "אוטו שלא בא לו לבלום כאשר לוחצים על ברקס".

דרך אגב:

 

בעיות בבית - דייהו נובירה

לא קל לנו עם הדייהו נובירה. אנחנו כבר מחכים לפעם הראשונה הזאת שבה נוכל לכתוב דברים טובים על המשפחתית לבית דייהו, כדי שלא יאשימו אותנו בגזענות או דעות קדומות. ניסינו, אבל מלבד המחיר- וגם זה באופן מאוד יחסי - לא הצלחנו למצוא שום דבר שיצדיק את רכישת הנובירה. זה יפה מאוד להיות שאפתן ולהציע את מרכולתך במחירים "של כולם", אבל לא במקרה והסחורה שלך נחותה משמעותית. היינו דנים את הנובירה לקולה לו היא הייתה נמכרת במחיר נמוך משמעותית שיצדיק את פער האיכויות. משום שבסיסית, כמכונית האמורה לשאת נוסעים ממקום למקום, אין לנו שום טענה למכונית הזאת. היא אכן מסוגלת לשאת נוסעים ומטען לכל מקום בארץ ללא שום קושי. רק שחוץ אולי מהמכונית עצמה, אף אחד מהמצטרפים לנסיעה לא יהנה. לא מנוחות הנסיעה, לא מהרעשים העולים מהמנוע, לא מאיכות ההרכבה והבניה וגם לא מההיגוי הלגמרי מנותק. המתלים של הדייהו בפירוש לא מספקים אפילו בתנאים לגמרי רגילים. שלא לדבר על מצבים קיצוניים של כבישים משובשים או מפותלים או שילוב של שניהם רחמנא לצלן. קשיות יתר בקצה הראשון של מהלך המתלה ורכות מתנדנדת ככל שמעמיקים את החדירה והדרישה. המנוע אומנם מתגלגל לו ב2,500- סל"ד רגועים במהירות של 100 קמ"ש, אבל קודם כל הוא כבר רועש גם במצב הזה ושנית כל נגיעה, ולו הקלה ביותר בדוושת התאוצה, גורמת לגיר להוריד הילוך בתאוותנות חסרת פשרות ולרעש בתא הנוסעים להתעצם. כל זאת אגב ללא שינוי מהותי בקצב צבירת המהירות של המכונית. גם חומרי הדיפון בקבינה, הן על המושבים והן בלוח המחוונים והדלתות לא מתקרבים לרמה מקובלת בימינו ובכל המשתנים הנובירה מקבלת ציון "עובר" בלבד. במקרה של הנובירה לא מדובר באותו תלמיד מוכשר שלא עושה מספיק ו"מסוגל ליותר", אלא בחוסר תשומת לב או חוסר יכולת של המתכננים להדביק את קצב ההתקדמות המהיר של עולם הרכב. באמת שאין לנו שום דבר אישי נגד התוצרת מבית דייהו וכדי להוכיח את זה באופן חד משמעי אנחנו כבר מחכים לדייהו מוצלחת יותר. אולי ברגע שיתייצב מצבה שלח חברת האם וימצא לה קונה באמת תהיה דיינו משפחתית ראויה. בינתיים, אם קיבלתם אחת מהעבודה – לא נורא. אבל אם אתם הולכים להוציא ממיטב כספכם – היינו ממליצים לכם לשקול שוב. קסארה - במחיר דומה, או בראבה יהיו עיסקה טובה בהרבה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלמים של הנובירה מדור I אכן חלשים - כדאי לשמור מרחק וללחוץ חזק על הדוושה :?, נובירה מדור II בולמת טוב בהרבה.

הידיות מתקלפות רק בנובירה מדור II שם הם אכן מצופות.

גלעד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנובירה דור 2 לא בולמת יותר טוב - היא פשוט לא מאיצה.

 

 

BURZUM- אתה מפספס את כל הנקודה. תפתח את "יד 2" ותראה באיזה מחיר מציעים שם נובירה שנת 2000 (מתחיל בסביבות ה 28000 שקל). המחירים שם הם רק התחלתיים ואני מאמין שיש הרבה מקום למיקוח. בתור רכב שאמור להסיע מנקודה א לנקודה ב ללא שום ציפיות מעבר לכך מדובר על תמורה מצויינת למחיר. המתחרות היפניות נמכרות במחיר של כמעט פי 2 לאותו השנתון וחלקן לא עדיפות בהרבה. בתור רכב חדש לא הייתי ממליץ. בתור קנייה כמשומשת - הייתי שוקל.

 

 

אסף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

28,000 זה מוגזם מאוד למה שהאוטו מציע. עדיף אירופאית שנה או שנתיים יותר ישנה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר,

 

במנוע 1.6L הגיר תוצרת AISIN במנוע 1.8L תוצרת ZF.

הוכחה בקובץ אחזקה של היצרן מצורף.

 

לפי מיטב זכרוני לא היו בארץ מנועי 1.8, אבל במנוע 1.6 הגיר הוא (כנראה) של ZF, ויש מספר סוגים. לא כל כך מסתדר עם ההוכחה שלך. בכל מקרה ישנם 3 סוגי פילטר גיר לרכב הנ''ל בשוק המקומי, אז כנראה יש 3 סוגי גירים אוטומטיים שיבאו לארץ.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידידי היקר,

 

מנסיוני בפורום הטכני לא מומלץ להסתמך על הזיכרון !! ספרות היצרן קובעת והמידע שצירפתי הינו מספרות אחזקה מקורית של היצרן.

 

כבר ניתקלתי בפורום במספר רב של מכונאים שרגילים להרכיב פילטר שמן או אוויר במנועים מסויימים כי הם זוכרים שבמנוע 1.6L פילטר X מתאים, אבל !! יש מספר קודי מנוע שהייצרן החליט לשנות את הפילטר.

 

אתמול קפצתי לאלקטרו טיב בפ"ת לשפץ אלטרנטור למיציבושיי הבחור שלף מהמדף אלטרנטור ואמר שזה מתאים למיצבושיי לנסר שנת 89', אני מתבונן על האלטרנטור וכתוב עליו 65A אני אומר לו שזה לא מתאים, האלטרנטור המקורי 75A לאחר וויכוח קטן שלפתי לו את האלטרנטור המקורי מתא המטען והוא שתק.

והבחור 40 שנה במקצוע, דרך אגב התרשמתי שהם מקצועניים בעבודה (לפרק/להרכיב אלטרנטורים) אבל הידע שלהם שואף ל-0.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5526 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...