שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
כאן אפשר לקבל הצעות וייעוץ לגבי כל דבר שבסופו הרכב שלכם יסע מהר יותר, יאחוז טוב יותר או יבלום חזק יותר. זיכרו! שיפורים בישראל הם תחום אפור, שלא לומר שחור. קחו את זה בחשבון. ונהגו בבגרות ואחריות.
כללי פורום שיפורים - חובה לקרוא
ברוכים הבאים לפורום שיפורים. כדי לשמור על פורום נעים ומכבד, להלן כללי הפורום:
1. אין לפרסם מוצרים למכירה כאן בפורום אלא בפורום המסחרי (אם אתם ספונסר פורום מורשה) או בפורומי המכירה (אם אתם חברי פורום מהמניין).
2. שרשורי פרסום ''מוסווים'' ע"י "חברי פורום" חדשים, ימחקו.
3. שרשורי פרסום ''מוסווים'' ע"י גולשים וותיקים, ימחקו בתוספת ענישה.
4. לו לאחר המלצה על מקום מסוים יהיו עודף תגובות כגון: "כן, הם הכי מגניבים/הכי שולטים!!!/הכי מקצועיים/אחלה בורקסים" הן תמחקנה בתוספת ענישה.
5. תופעות של משתמשים שמגיבים רק בכדי להשמיץ מתחרים ו/או לפרגן יחסמו.
6. כתיבה נאותה מחויבת גם מהספונסרים.
7. לא. אין אופציה לשנות אף אחד מששת הסעיפים הקודמים.
המטרה כאן היתה לבנות פורום מקצועי, רלוונטי, אמין ובין היתר עם דעות מכל הכיוונים. זה לא מה שקורה.
אחלה יום לכולכן.
תודה, מנהלי הפורום.
9,654 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 7 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
ברשותי סובארו אימפרזה 2005 gx סטיישן מה אפשר לעשות כדי לשפר את כח המנוע בצורה עדינה שלא דורשת התעסקות יתר וזולה?
הודעה אחרונה מאת shellcase, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
שלום, חברי פורום אני צריך לבחור צמיגים לSUV. כרגע יש לי מישלן 225*55*18 PRIMECY. המישלן היום יקר מידי. אשמח לקבל המלצה על צמיג טוב ובחיר סביר. ובכלל, איך בוחרים צמיגם לSUV? תודה
הודעה אחרונה מאת shellcase, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 עוקבים
- 30 תגובות
- 9.4 אלף צפיות
שמעתי בעבר הרבה בעד ונגד בנושא האינטרקולר, אם אף פעם לא התקדמתי לעבר התקנה של אחד אז לא התעמקתי למצוא תשובה אם זה אכן מועיל או לא. היום כן חושב על להתקין לכן רוצה לדעת בוודאות. לגבי מאמץ גבוה כמו במסלול למשל זה הבנתי שבוודאות זה תורם. ההיגיון הפשוט מאוד בסיסי - אוויר קר יותר = יותר חמצן פר אותה כמות אוויר שנכנסת = יותר כוח (עם tune כמובן) השאלה אם בנסיעה רגוע שפה ושם אני נותן לחיצה האם גם פה זה יהיה יעיל ? סתם נגיד דוגמא מספרית: נגיד אינטרקולר סטוק בנסיעה רגוע ישמור על טמפרטורת אוויר של 80 מעלות ובמאמץ גבוה 100 מעלות. ואינטרקולר מוגדל - האם הוא יתן 70 בנסיעה רגוע ו 90 במאמץ או שישמור על אותו 80 בנסיעה רגוע ורק במאמץ יבוא לידי ביטוי ויתן 90 ? …
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
- 2 עוקבים
- 3 תגובות
- 3 אלף צפיות
שוקל 308 gti שהתקינו בה תוכנה שמעלה את ההספק ב 30 כ"ס, לפי המוכר. האם אפשרי להחזיר אותה למצב המקורי?
הודעה אחרונה מאת Shay_u, -
- 7 עוקבים
- 11 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
תופעה מוזרה / מטרידה שאני חווה (ואולי אני חושב שאני חווה) לאחר שדרוג סטייג' 1 לאיביזה קופרה 1.8 שנת 2016 לאחרונה כשאני מנסה לפתוח חזק בהילוך ראשון, אני מרגיש שהמנוע שואג ומוציא לא מעט כח, אך הכח לא מורגש בגלגלים ובכלל בנסיעה. בהילוך שני זה גם קורה לעיתים (שוב, הרגשה כזאת שמבחינת הרעש והסל"ד המנוע מוציא את הכח הנדרש רק לא מגיע לגלגלים). בהילוכים גבוהים יותר, אני בהחלט מרגיש את הבוסט של הכח. אני בהחלט יכול לקבל את העובדה שאני לא יודע לנהוג כמו שצריך 😂, רק רוצה לדעת מה הסיבה לכך? האם זאת בעיה ידועה? אשמח להסבר תודה!
הודעה אחרונה מאת _DownLoaD_, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
שלום לכולם איזה שמן מורחים על הפילטר הפתוח?
הודעה אחרונה מאת menir1, -
-
- עוקב אחד
- 0 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
שאלה באמת תאורטית לא מחפש לעשות שופוני בשכונה כרגע. תגובות כמו "זה יפריע לשכנים" או "השכנים לא יסבלו אותך" יתקבלו בברכה כמובן. שימו לב לסרטון כאן (תפעילו ב00:42) ובסרטון כאן (תפעילו ב2:17) בשביל להגיע לרעש כזה מהאוטו, מה האנשים האלה שמו? האם רק catback? אולי משהו אחר? אשמח לתשובות ממוקדות יודע מושגים בסיסים כמו דוד (Muffler) רזונטור וכדומה ולכן תדונו בחופשיות
הודעה אחרונה מאת DREAM_BOY, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 2 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
שלום לכולם, ברצוני לבנות רכב, ואני מחפש כבר תקופה תוכנה כלשהי שתעזור לי לבחור את סוג הרכב ולבצע בה שינויים מכניים+קוסמטיים והיא תביא לי סקיצה של איך הרכב יראה וכדומה. מישהו מכיר ? תודה, BMW_E34_CREW
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 6 תגובות
- 5.2 אלף צפיות
התקנת אגזוז נוסף לרכב - זה חוקי? ואיפה אפשר להתקין באיזור באר שבע? הבנתי בגדול שזה יכול לשפר את המהירות של הרכב ע"י כך שהמנוע 'נושם' יותר טוב, תקנו אותי אם אני טועה. והאם המנוע יותר שקט או יותר מרעיש כתוצאה מכך? תודה.
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
- 2 עוקבים
- 6 תגובות
- 3 אלף צפיות
אהלן חבר'ה, יש לי גולף 7.5 1.4(TSI) 150 HP עכשיו אחרי שנה עם הרכב שאני דואג בעיקר לקוסמטיקה החיצונית החלטתי שאני רוצה לבצע שינוי יותר גדול ומשמעותי להפוך את הפייק אגזוזים בTSI לאגזוזים כמו של הGTI כלומר בעצם להחליף דוד אחורי לדוד אחורי של בורלה ולשים טיפים בקצה של GTI כלומר אם זה נראה ככה עכשיו: שיראה ככה: השאלות שלי הן כאלה : 1 הסאונד שאני יקבל יהיה טוב יותר? יותר בס? יותר אגרסיביות בהאצות? - אני לא מחפש סאונד מוגזם של מנוע 8 ליטרים, אלא משהו שיהיה כיפיי לנהיגה יוסיף ספורטיביות לרכב ו DSG POPS בהעברת הילוכים בלחיצות 2 בורלה טוב או שעדיף חברה אחרת כגון רמוס? 3 קיבלתי גם המלצה להוריד רסונטור אם הסאונד …
הודעה אחרונה מאת zaf, -
שלום לכולם. מהחיפוש בפורום וגם ברשת בכללי , לא מצאתי ממש מידע על זה. מה לגבי נזק כאשר טולול נמצא בתוך מיכל דלק ברכב שלא נוסע הרבה ולפעמים עומד כמה ימים בלי התנעה. מה יחסי ערבוב להלעת אוקטן והאם ניתן להוסיף כמה ליטרים בודדים רק על מנת "לחזק" את האוקטן הקיים?תודה
הודעה אחרונה מאת ch2856, -
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
ערב טוב חברים אני לא יודע עם הנושא נחפר בעבר וגם לא מצאתי בחיפושים קישור או מאמר האם בנאדם ששידרג את ההספק שלו בכמעט כפול צריך להחליף את הצמיגות ברכב שלו לשמן בעל צמיגות יותר טובה אשמח לקבל תשובות או קישורים
הודעה אחרונה מאת shellcase, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 4 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
שלום, יש לי רכב renoult Clio b 2001 לרכב יש 98 כוח סוס והוא קל עכשיו אני שוקלת לשפר אותו ולהשקיע בו כי וואלה אני דיי מבסוטה עליו ולא בטוחה אם אני רוצה להחליף אותו כי במילא השקעתי בו דיי הרבה. השאלה היא איך לשפר אותו מבחינה מכאנית, אם זה לעלות לו כוחות, לתת לו אחיזה יותר טובה בכביש וכו. בנוסף לזה, האם שווה בכלל להשקיע ולשפר או באמת עדיף לקנות רכב אחר? בגלל שהאוטו דיי ישן במילא אולי אפילו כדאי להחליף לו מנוע, למרות שהמנוע הנוכחי המקורי עומד על 163 אלף קילומטראז תודה מראש!
הודעה אחרונה מאת GR8Day, -
-
- עוקב אחד
- 0 תגובות
- 971 צפיות
אני מעוניין לשדרג את אחד הרכבים בסט של קוילואברים המיועדים בעיקר לכביש. מבחינת תקציב, אופציה אחת היא KW V2 ואופציה אחרת היא SACHS PERFORMANCE, אוהולינס R&T לדוגמה מחוץ לתקציב שהייתי רוצה להשקיע. ההבדלים העיקריים הם שהזקש מונו טיוב לעומת טווין במקרה של KW. קוילאובר טווין טויב אני מכיר (KW) אבל לא יצא לי לנהוג על מונו טיוב ולמיטב ידעתי, בגלל השימוש בגז דחוס, הם יותר מענישים בנסיעה עירונית על שיבושים שכן אין להם את הרכות הראשונית היחסית של טווין טיוב. אשמח לתובנות בנושא.
הודעה אחרונה מאת ch2856, -
- 2 עוקבים
- 2 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום חברים רציתי בבקשה לדעת איפה ואיך ניתן לעשות שיפור תוכנה והספק לוולוו פולסטאר והאם זה כדאי ולא פוגע באמינות כמו ים האפשרויות שיש לרכבי פולקסוואגן תודה על העזרה.
הודעה אחרונה מאת gt180, -
- 2 עוקבים
- 1 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
יש לי סקודה רפיד 2016 ומיציבושי לנסר 2008.. רציתי לדעת מה המרווח ברגים של הגלגלים שלהם? ועד איזה מידה של מגנזיום אני יכול להחליף להם ? תודה על העזרה
הודעה אחרונה מאת Fraysa, -
-
- אחראי פורום
- 6 עוקבים
- 7 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
מקבל השבוע טיגואן 2012 ויש לי רעיון, (בנתיים זה רק בגדר רעיון) שוקל להכין אותה ככה שהיא תהיה מוכנה למסלול. אשמח גם להתייעץ איתכם אם הרכב הזה שהוא גם ככה גבוה אם יעזור להנמיך אותו עד כמה שאפשר. מבין שזה הולך להיות פרויקט יחסית ארוך. אבל בנתיים נתחיל מקיט הנמכה וברקסים. לדעתכם קיט הנמכה יעזור לה להיות מוכנה למסלול ואם כן יש לכם המלצות? וגם המלצות לעוד דברים שיעזרו לה להפוך לה בין היתר לרכב מסלול, או שזה רעיון משוגע מידי ולוותר? תודה
הודעה אחרונה מאת מיץ פטל, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 עוקבים
- 16 תגובות
- 5.4 אלף צפיות
היי לכם, מחיפוש שלי בעיקר ברשת ובסרטונים ביוטיוב, הבנתי שהתקנה של stray bar משופר, תתן לי אחיזה הרבה יותר טובה ברכב, ותחושה שההגה הרבה יותר מדוייק. בנוסף, הבנתי ששווה להחליף את הלינקים, החיבורים הקטנים האלה שנראים ככה - סה"כ לדעתי מדובר על השקעה של סביב ה1500 ש"ח ללא התקנה. האם זה ייתן לי את השיפור המיוחל ולא יפגע יותר מידי בנוחות ?
הודעה אחרונה מאת nadavd4, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 עוקבים
- 6 תגובות
- 3.1 אלף צפיות
אני מעוניין בעתיד הקרוב להחליף רכב לאחד קצת יותר ספורטיבי,יתכן ובהמשך אני אפתח שרשור יעודי לעניין, אבל כרגע מעניינת אותי השאלה האם אפשר יהיה להחליף גיר מאוטומט לידני. אחת המתמודדות היא קופר S, כאשר באוטומט בדור השלישי(2015) הן נמכרות סדר גודל של כ90K והידני אין כמעט בכלל(כנראה נמכרו הרבה פחות) ואחת בודדה למכירה יושבת במחיר של כ30% מעל מחיר השוק של האוטומטיות(אפילו שכחדשות הן היו זולות יותר). השאלה היא אם אני קונה אחת אוטומטית האם אני יכול לעשות הסבה לידנית, האם יש סיכוי לאשר את זה חוקית? אני מבין שבאופן כללי אסור לשפר רכבים ולשנות מכלולים כאלו ואחרים, דבר שמסבך אותך בשני מקומות עיקריים- משטרה אם עוצרים אותך ובודקים, ובטסט השנתי אם בודקים. השאלה היא האם…
הודעה אחרונה מאת bigmik, -
-
מקווה שלא טעיתי - אחרי הכל מדובר בשיפור . אני בשלבים לחפש את הרכב הבא! התקציב סביב ה 150 אלף שח הכיוון כרגע או קופרה או סידרה 2 (220) קופרה =300 כח -סידרה 2 =184 כח ראיתי שציפ (סטייג1) מעלה כ 100 כח ל BMW יש כמה בארץ שנוסעים עם 320 (שזה אותו מנוע ) עם ציפ וסביב ה 280 -290 כח אשמח לדעת אם הגיר תומך ? אם האמינות והאיכות נישמרת ? הלב מושך ל BMW או להשאר על הקופרה - שמוכרת ומוכחת כמיפלצת גם אחרי סטייג 2 תודה לעוזרים.
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
היי ברשותי מאזדה 6 2009 עם 147 כס ישנם מאזדות אותה צורה אולי שנתון אחד מעל עם 155 כס האם מדובר במנוע שונה או תוכנת ניהול שונה?
הודעה אחרונה מאת shellcase, -
-
רעש בס מהמנוע
מאת Flashy-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 1 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
*אני לא מבין גדול במכונאות* כל הזמן בשכונה שלי (במיוחד בערבים) עוברות מכוניות עם נוכחות על הכביש באמת משופרות גם מבחינה אסטית וכנראה שגם מבפנים. הרעש עם הבס שמגיע מהמכוניות באמת נשמע כל כך טוב ויצא לי לראות מלא כאלה כמו Seat Leon, Honda Civic. 1. הרעש המיוחד מגיע משיפור האגזוז? ואם כן איזה סוג אגזוז הם שמים? זרימה חופשית? 2. מה העלויות של דבר כזה פחות או יותר?
הודעה אחרונה מאת shellcase, -
-
- 5 עוקבים
- 5 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
שלום רב. אז כאמור מדובר על רכב אטמוספרי. השאלה בעיקרון באה בכדי להבין מה בעצם יגרום שינוי גרסה לתקן EURO נמוך יותר. לדוגמא: נתקלתי בפורומים בחו"ל שמעדכנים את המחשב רכב לתקן EURO 2 ואז לטענתם הרכב מגיב טוב יותר וצריכת הדלק יורדת. יש כאלה שהורידו בנוסף גם את הממיר הקטליטי לקבל עוד (שזה פחות מעניין) השאלה אם זה באמת עובד ומה זה גורם בעצם? ובנוסף האם זה יגרום להכשלת טסט שנתי בגלל זיהום? מקס
הודעה אחרונה מאת Muhammad Wahidy, -
-
- אחראי פורום
- 5 עוקבים
- 15 תגובות
- 6 אלף צפיות
שלום לכולם, (דיסקליימר: אני חסר מושג בתחום, אז מתנצל מראש אם השאלה בנאלית מידי ו/או שאני לא משתמש במונחים בצורה נכונה). בימים האחרונים שמעתי על האפשרות לקבל יותר ״ביצועים״ / ״כוח״ (הספק + מומנט) ע״י שינוי תוכנת המנוע (זה מה שנקרא stage 1 ?), והוקסמתי מהאפשרות הזו. אבל, אני מתאר לעצמי שהיצרן עושה הרבה התאמות כדי לאזן בין ביצועים, צריכת דלק, ואמינות (ואולי גם דברים נוספים שאני לא חושב / מודע אליהם), ולכן קצת קשה לי להאמין שהשיפורים בתוכנת המנוע משיגים שיפור בביצועים (ולעיתים גם בצריכת הדלק) ולא פוגעים באמינות. ההיגיון שלי אומר שזה חייב לבוא על חשבון משהו. 1. האם תוספת הביצועים אכן באה על חשבון משהו? או שיש פה איזה קסם שבא רק על חשבון מרווח ב…
הודעה אחרונה מאת מיץ פטל, -
-
- 3 עוקבים
- 2 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
שלום, אני צריך בסך הכל עוד 25-35 כס לסובארו b4 שנת 2008. יש רעיונות?
הודעה אחרונה מאת AloniM3, -
שלום לכל חברי הפורום ברשותי מיצובישי לנסר 2010 מנוע 1500 הרכב מאוד מושקע מבחינת אבזור פנים וחוץ ומטופל ברמה הכי גבוהה, רציתי לשאול האם מישהו מכיר מקום כלשהו בארץ שיכול לעשות הסבה למנוע גדול יותר (1800) , אני יודע שהחוק בארץ אינו מאפשר אבל שמעתי שיש לא מעט מקומות שכן יודעים לעשות את זה כדי שהרכב יעבור טסט אשמח לדעת אם מישהו מכיר או יכול להמליץ. תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת Eliran89, -
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 20 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
שלום לכולם יש לי רכב מסוג אלפא גולייטה QV שנת 2015 ובקרוב יש לי טיפול אז רציתי לבדוק אם כדאי להחליף על הדרך בטיפול את החלקים הבאים : 1) פילטר אוויר : כרגע אני עם פילטר אוויר מקורי ואני שוקל להזמין את הפילטר אוויר של K&N 2) Powerflex Bush : להחליף את הגומיה המקורית של תושבת המנוע לגומיה הצהובה שלהם המטרה שלי בהחלפה היא להחליף את החלקים המקוריים בחלקים יותר איכותיים שיחזיקו מעמד יותר זמן ואם יתנו שיפור קל בהרגשה\סאונד זה פלוס אני לא בטוח שהחלקים האלה נחשבים בתור ''שיפורים'' אבל מקריאה של ביקורות ברשת הפילטר אוויר יתן ממש קצת יותר כוח וסאונד בהאצת הרכב והגומיות מחזיקות מעמד להרבה שנים אשמח לדעתכם בנוגע לחלקים או ה…
הודעה אחרונה מאת shellcase, -
-
אהלן, לקראת במחצית השניה של "יום מסלול" (3 שעות) היתה לי תחושה של דיעכה משמעותית בבלימה. הרכב סטוק. בלמים מקוריים שהוחלפו לפני כ 2,000 ק"מ בטיפול. צלחות בנות שנה (הסט המקורי) 1. מה לעשות בשביל לשפר? - מעבר לקירור של הרכב, אני רוצה לשים משהו טובה יותר. צריך רק רפידות? צלחות? 2. מקום במרכז שמתקין את מה שרשמתם ב-1. 3. האם הנ"ל אמור לפגוע באחריות? תודה
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
- 8 עוקבים
- 10 תגובות
- 11.9 אלף צפיות
יש לי כמה שאלות לגבי הגבהה. באופן כללי אילו חסרונות יש להגבהת רכב? יש פגיעה בצריכת הדלק? ויציבות הרכב או משהו אחר? בנוסף לגבי סובארו XV בחלק המקומות ראיתי שאין ואסור בחלק מהקומות ראיתי שמותר ועושים. מישהו יודע מה נכון? ואם עושים הגבהה בשביל שטח בכמה הרמה מתחילה להיות רוולנטית
הודעה אחרונה מאת RBRB, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
מחפש מקום שמתעסק עם שדרוג מערכת בלימה לפורד פוקוס, עד כה לא מצאתי.
הודעה אחרונה מאת Ashimilo1, -
-
מי מחובר 56 משתמשים רשומים, 7 אנונימיים, 542 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- ELIA56
- IsraCar
- פינדר
- eladts
- stx
- 98civic
- dorgo
- blackpolo
- Chmimo
- Mech Morphix
- `Infinity
- גולדן191
- DareDevil
- שחר 1
- arice
- yuvk
- Michaelgir
- Yuvalino
- mikk
- Step
- lanosforce
- מלטבשי
- T_A
- guy.a
- KipodYam
- EliC25
- om2
- samg
- SurfHigh
- Pavlik
- איציק נ.
- Stav132
- eran_k
- דובצע
- David32
- עוזי ל
- ArikC
- yohai71
- menir1
- שביט
- chezik
- sperial
- gadik6
- נעם101
- Monopusto
- פריג'י
- shakedi
- אבי ים
- איתי רכב
- misterb
- BassDriver
- Yoyo770
- amosbmw
- FROGIE
- davemustaine87
- orankohn
