Jump to content

KZ

  • הודעות

    43
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של KZ

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

4

מוניטין

  1. מעניין מה ההיגיון מאחורי זה (בהנחה שאין הבדל בתוכן / יכולות בין הממשק ב- web לבין האפליקציה)
  2. שווי המס נמוך יותר, ולכן זה עשוי להתקזז עם עלות התקנת עמדה ביתית. המעסיק גם חוסך בעלויות הדלק, ולכן אולי יסבסד חלק מעלות הליסינג. כמה מוציאים על טעינה בבית? (חלק מהחברות מאפשרות טעינה בחינם בחניון בעבודה) אתן דוגמה, רק לשם המחשה. כמובן שחשוב להבין את הסכומים המדוייקים כדי להבין את הכדאיות בפועל, ואני מפשט את החישוב רק לצורך הדוגמה (לשם הפשטות, 50% מס, ללא השפעה על תנאים סוציאלים). 1. רכב מנוע בעירה פנימית, ללא מגבלת דלק - עלות: 3,500 ש"ח מהשכר, שווי מס 3,500 ש"ח --> סה"כ כ-3,500 נטו. 2. רכב היברידי, ללא מגבלת דלק - עלות: 3,500 ש"ח מהשכר, שווי מס (לאחר הטבה) 3,000 ש"ח --> סה"כ כ- 3,250 נטו. אם הוא מוציא עד 250 ש"ח בחודש על טעינה ביתית, זה משתלם כלכלית (פה התעלמתי מעמדת טעינה, אבל אפשר להכניס אותה לחישוב). 3. רכב חשמלי - עלות: 3,500 ש"ח מהשכר, שווי מס (לאחר הטבה) 2,500 ש"ח --> סה"כ כ- 3,000 נטו. נוסיף עמדת טעינה ביתית ב- 3,600 ש"ח = 100 ש"ח בחודש, סה"כ כ- 3,100 בחודש. אם הוא מוציא על טעינה ביתית עד 400 ש"ח בחודש, זה משתלם כלכלית. קח בחשבון שיכול להיות שהוא יוכל לטעון בחינם בחניון בעבודה, יכול להיות שעסקת הליסינג תכלול עמדת הטענה ביתית, וכו'. וכל זה עוד לפני ששאלנו כמה שווה לו להוסיף כדי לנסוע ברכב שהוא רוצה. שוב, אלו סתם מספרים שזרקתי, ואפשר לשחק איתם איך שרוצים כדי לתמוך באיזו מסקנה שרוצים. (גם אין לי מושג כמה עולה עמדת הטענה ביתית או כמה ריאלי להוציא על חשמל לטעינה). הדבר החשוב הוא אילו עסקאות מציעים בפועל, מה הן כוללות, מה העלויות, חישוב מס מדוייק, וכו' (אני מקווה שהבנתי את כוונת השאלה שלך ושעניתי בהתאם. סליחה מראש אם לא הבנתי אותך כמו שצריך)
  3. זה תלוי בעלויות ובמה כוללת עסקת הליסינג הספציפית, וכמובן ברצון של פותח השרשור ובכמה שווה לו לקבל את הרכב שהוא רוצה. לדוגמה, השקעה של 3,600 ש"ח = עלות של 100 ש"ח בחודש למשך תקופת הליסינג (3 שנים בד"כ). בעיני זה לא הרבה אם זה הרכב שהוא מעדיף, ובכל מקרה צריך לשקלל את זה עם הטבת המס והמחיר של עסקת הליסינג. יכול להיות שההשקעה החד פעמית הזו משתלמת כלכלית על פני תקופות הליסינג. הטבת המס הזו חייבת להיכלל בחישובים כלכליים. ייתכן שהיא הופכת את הרכב החשמלי לכלכלי יותר, אם כאשר מפחיתים את עלות עמדת ההתקנה. (אישית, אני מאמין שהנירו החשמלית די מכוונת לציי רכב ולליסינג, כי היא קרובה מידי במחיר לאיוניק 5. מאמין שנראה אותה מוצעת בעוד מספר חודשים, אבל זו רק ההרגשה האישית שלי). "לא לשלם על דלק" זה ניסוח מטעה ולא מדוייק. ישנן הרבה עסקאות ליסינג שונות שמקומות עבודה שונים מציעים. אישית עבדתי במקומות שלא הגבילו נסועה שנתית או צריכת דלק, ומצד שני במקום עבודה אחר שהתחשבן איתי על עלות הדלק המדוייקת שצרכתי (חיוב נוסף / זיכוי פעמיים בשנה לפי ההפרש בין עלות הדלק בפועל לבין העלות המשוערת לפיה נקבע הסכם הליסינג). כך או כך, עלות הדלק מגולמת במחיר עסקת הליסינג.
  4. תודה. נשמע הגיוני, אבל לא טבעי לי להגיע לזה לבד כי אני לא יודע איך כ"ס ומומנט באים לידי ביטוי ומתי. (צריך לזכור שרוב חברי הפורום מבינים מאוד בתחום הרבה יותר מהאדם הממוצע, אבל לא כולם כאלה (למשל אני))
  5. יכול להיות שאני מפספס פה משהו, אבל הבחורה בעצם אמרה לך שהיא קנתה מאלבר בעסקת 0 ק"מ, נכון? (נשמע שגם רישיון הרכב משקף את זה. אמנם לא כתוב שזה אלבר, אבל ההפרש הקטן בין הבעלות המקורית לבין הבעלות שלה מרמז על כך). היא מוכנה להורדת הערך המתבקשת לפי המחירון? (14%, או משהו באיזור הזה אם אני מבין נכון) אגב, באופן אישי אני לא מבין מדוע יש בכלל הורדת ערך כל כך גדולה ברכבי 0 ק"מ מליסינג. אלו רכבים שפרקטית הם יד ראשונה (לא שירתו צי ליסינג אלא היו בבעלות אדם פרטי), אבל ברישיון הם כתובים כיד שניה (להבנתי, רק כדי שחברות הליסינג לא יתחרו ישירות מול היבואנים).
  6. מאזדה 2008 ראש בראש מול מאזדה 2 שנת 2019 עם פחות מ- 10K ק"מ? נשמע משתלם... אבל ברצינות, הייתי ממש שמח לתפעול סטנדרטי של מערכת המדיה. גם ככה העברת תחנות רדיו ושליטה על הווליום עושים דרך ההגה כי זה נוח יותר, ולדעתי אין תחליף למסך מגע נורמלי בשביל לתפעל ווייז (בטח כשמדובר באנדרואיד אוטו שממש נועד בשביל זה). (כשהיה לי רכב ליסינג וטחנתי פקקים, תפעול מערכת המדיה היה אחד הדברים החשובים ברכב. בטח יותר חשוב מאמינות... ) עריכה: פתאום נזכרתי שבמאזדה 3 שנת 2009 שהיתה לי באמת לא היה תפעול דרך כפתורים על ההגה (אם אני זוכר נכון)
  7. רציתי לעשות את זה, והייתי עושה אם במוסך היו מאשרים שמסך המגע עובד. android auto עוצב כך שיהיה נוח ובטיחותי לתפעול בנהיגה דרך מסך מגע, ולגרום לי להתעסק בכפתורים המוזרים ליד בלם היד לא מתאים לי (בכלל, אני מוצא את השיטה הזו הרבה פחות נוחה מכל הפתרונות הסטנדרטיים והלא מתחכמים).
  8. תודה. מאכזב, אבל זה בדיוק מה שרציתי לדעת (בדיעבד, הייתי צריך לתת יותר משקל למערכת המדיה בעת בחירת הרכב)
  9. תודה על התגובות. אז אם אני מבין נכון: - אין סיבה לחשוש ממנוע 3 צילינדרים (בכפוף לנסיעת מבחן כדי להרגיש את עניין הרעידות). - אין סיבה לפחד מכך ש"דחפו את המנוע לקצה" ושזה עלול להתבטא באמינות ירודה או בלאי מואץ (כאמור, 182 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ ממנוע 3 צילינדרים בנפח 1,500 סמ"ק). - צריך לחכות כמה שנים כדי לקבל תחושה לגבי אמינות הרכב. בקשר פורד פוקוס (אקטיב), דור 4 - חשבתי שמדובר ברכב חדש, אבל כנראה שהוא חדש בארץ אבל הוצג בעולם ב- 2018, אז אולי כבר הצטבר מספיק ניסיון כדי להעיד על איכות / אמינות. (מוזר שלא רואים יותר ממנו על הכביש, במיוחד לאור המחיר, ועוד יותר לאור עסקאות 0 ק"מ מליסינג).
  10. אם מדובר ב"טיפטיפונת בלאי עודף" - אני מסכים בהחלט. אם מדובר בהקטנת הבלאי גם בנסיעה "רגילה" (לא שיוט, אבל בנסיעה עירונית שיש בה הרבה רמזורים ולכן הרבה תאוצות) אז זה כבר משהו אחר. כאמור, חשבתי על זה בעיקר בעניין האמינות של הגיר, אבל נשמע שזה לא המצב. לא הייתי מודע לזה. תודה.
  11. היי, יש לי כמה שאלות בנושא אמינות רכבים: 1. בעבר שמעתי טענה שמנועי 3 צילינדרים הם פחות אמינים, ושעדיף להתרחק מהם. האם זה היה נכון או סתם סטיגמה בגלל דגם ספציפי? האם זה נכון כיום וכדאי להמנע מרכבים כאלה? מה לגבי טענה שהמנוע רועד יותר ממנועי 4 צילינדרים (ושזה יורגש בעמידה בפקקים)? 2. אני רואה כל מיני רכבים עם מנועי טורבו צנועים יחסית מבחינת נפח, אבל עתירי ביצועים (כ"ס ומומנט). השאלה שלי היא האם זה תקין וקשור רק לתכנון המנוע (ויצרנים מסויימים פשוט טובים יותר בזה)? או שבאמת דוחפים את המנוע לקצה ותהיה לזה משמעות מבחינת אמינות כאשר מחזיקים את הרכב במשך הרבה שנים / לאורך הרבה ק"מ? (הבהרה: אני מצפה ממנוע טורבו להיות בעל יותר כ"ס ומומנט לעומת מנוע אטמוספרי, אבל גם מצפה ממנועי טורבו של יצרנים שונים אך בנפח דומה להיות יחסית דומים מבחינת "ביצועים") 3. כאשר יוצא דגם חדש - כמה זמן צריך לחכות עד שיהיה אפשר להעריך את אמינות הדגם? האם אפשר לסמוך על המוניטין של היצרן באופן כללי? או שיש לחכות כמה שנים כדי לדעת האם מדובר ברכב מוצלח בו בעייתי? איך הכל מתחבר? הצצתי במפרט של פורד פוקוס (אקטיב), בעלת מנוע EcoBoost 1.5L, וחשבתי שיכול להיות שמדובר ברכב שעשוי להתאים לי (מצד אחד אני מחפש אמינות וחושש מגיר רובוטי בגלל נסיעה מרובה בפקקים, אך מצד שני קצת מתבאס לקנות רכב עם טכנולוגיה מוכחת ו"ישנה" וקצת מתפתה למנועי הטורבו המציגים ביצועים מרשימים וצריכת דלק עדיפה על מנועים אטמוספריים). ע"פ המפרט, זהו מנוע 3 צילינדרים בנפח 1,500 סמ"ק, המספק 182 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ. ההספק הפתיע אותי כי מדובר ב-32 כ"ס = 20% תוספת לעומת המנוע 1.5 של VAG, ולכן אני חושש מכך שהם השיגו את זה ע"י כך שדחפו את המנוע "יותר מידי" ושזה יבוא על חשבון אמינות / שחיקה מוגברת של המנוע (וגם של הגיר שיצטרך להתמודד עם העומסים האלה). (זה מטופש מצידי, אבל אני מוכרח להודות שהייתי רגוע יותר אם היה מדובר במנוע 4 צילינדרים עם ביצועים פחות מרשימים...). הוא משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית (8 הילוכים). (לפני הרבה שנים, אולי 7, עשיתי נסיעת מבחן בפורד פוקוס, והגיר שם היה נוראי מבחינת נוחות נסיעה. חבר קנה רכב כזה ואכל הרבה חרא מתקלות בגיר. אז יש לי קצת חשש מהגיר, למרות שמדובר בגיר שונה...). האם יש סיבה לחשוש מרכב עם מנוע כזה? מתי יהיה אפשר להעריך את אמינות הרכב? (התכנון הוא לקנות רכב שיוכל להחזיק כ-20 אלף ק"מ בשנה במשך כ-6 שנים, מבלי לבלות במוסך יותר מידי. האם זה סביר?). תודה רבה לכל העוזרים (וגם לכל מי שטרח וקרא את החפירה שלי )
  12. ומה לגבי חישוב ירידת ערך של הרכב? כאשר אמכור אספר לקונה שהרכב נקנה בעסקת "0 ק"מ מליסינג". כמה צריך להוריד לפי המחירון? איך אנשים בשוק הפרטי של רכבים יד שניה מתייחסים לזה? (זה תלוי בכמה הרכב מבוקש? סתם כושר מיקוח? מחירון יד 2? מחירון לוי יצחק?)
  13. אני לא רוצה לחשוב איזה סיפור היה לכם אם לא היו תופסים אותו במקרה...
  14. זו הנקודה העיקרית בעיני. להקריב נוחות בשביל מראה יותר "מודרני" ותפעול במסך מגע זה דבר אחד, אבל לתפעול המסורבל הזה תוך כדי נהיגה יש משמעות מבחינה בטיחותית.
  15. הנסיעה רגועה. בודק אוויר בערך פעם בחודשיים-שלושה. אף פעם לא מגיע למצב שחסר הרבה אוויר. מתכנן לעשות טיפול כל שנה (נוסע מעט). המזגן (AC) פועל 95% מהזמן. מעדיף לשלם עוד קצת בדלק ושיהיה לי נעים בנסיעה... מה הכוונה לבדוק נוזלים? אתה מתכוון לשמן מנוע ונוזל קירור? האמת שזה משהו שאני לא עושה בצורה יזומה. פעם בחצי שנה, כשממלא נוזל למגבים, אני מציץ במיכל כדי לראות שנוזל הקירור בין סימן המינימום למקסימום. סמכתי על הרכב שיתריע אם יש מחסור בשמן, ועל המוסך שיגיד אם חסר שמן או שצריך לבדוק לעיתים תכופות יותר. אולי באמת כדאי להכניס את זה כחלק מבדיקה שגרתית כמה פעמים בשנה. (בגדול, הרכב בן פחות משנתיים ולא היתה שום אינדיקציה לבעיה, אז הנחתי שאין צורך לבדוק בצורה יזומה)
×
×
  • תוכן חדש...