Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנת אינטרקולר מוגדל - האם כדאי ?


שימו לב! השרשור הזה בן 908 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, Tal Brodkin כתב:

כאילו אתה חושב שהאינטרקולר מקרר את האוויר שנכנס לטורבו לפני הדחיסה.

היה רגוע אני לא :)

אבל אם המערכת קרה - כמות החום שאינטרקולר קטן או גדול ישנו - תיהיה 0. מול בלי אינטרקולר אני זורם - יהיה הבדל מינימאלי.

לגבי משהו שעושה סיבובים ברחוב 🤷‍♂️

 

 

תשמע - נשמע שאתה משוכנע שאינטרקולר גדול יוסיף לך כח סוס. זה שיפור סהכ זול - ואם אתה לא עולה על המסלול - כנראה לא תיהיה לך בעיה בגלל הפחתת בזרימת אוויר לרדיאטור.

אם לא תגזים עם הגודל - גם כנראה לא תסבול משאר הצרות שבאות עם אינטרקולר גדול מדי (הפחתת לחץ וטורבולאג) אז תשים לב שאתה הולך על משהו שפרופורציונלי למערכת שלך (ראה ערך - שיפורים זה משחק של איזונים)

 

לך על זה עם בדיקת דיינו לפני ואחרי ותחזור לדווח.

מוכן לשים התערבות חברותית שלא תראה הבדל דו ספרתי של כח סוס (כלומר עד כדי הבדלים של מזג אוויר באותו יום)

 

האם יהיו הבדלים מזעריים , בגלל לחץ אוויר כתוצאה מהבדלי טמפ קטנים וכו ? ברור - אבל אתה תראה הבדלים מדידים רק כשהמערכת מתחילה להתחמם

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כמו כן אני יוצא מנקודת הנחה שיש לרכב שלך אינטרקולר קיים שמספק את צרכי הקירור של הרכב שלך כסטוק ולא הכפלת כח סוס …

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליביו, תרשה לי להתעלק על השרשור, מה דעתך על קירור מים אוויר? 

אני כרגע מנסה לפתור בעיה של חוסר מקום, האינטרקולר שיש לי כרגע (OEM) הוא בגודל של 28 על 24 אינטש והוא ממוקם מעל המנוע (אמור להיות ממוקם בחזית אך אין מקום) יש לי בעיה של heat soak ואני חושב שהמערכת המקורית לא חזקה מספיק (הצנרת משתחררת בלחץ, אפילו נשברה תושבת אחת של האינטרקולר), החלטתי לחקור וללמוד קצת על מים אוויר, רעיון קומפקטי ויש לי מספיק מקום בתוך הרכב בשביל מיכל מים (ביטלתי את המושבים האחוריים, אני יכול להעביר מצבר אחד לאחור ולהרכיב אינטרקולר מים בתא המנוע בנוחות ולקצר את הצנרת בין הפליטה ליניקה. 

 

הבעיה שלי היא שברשת הדיעות חלוקות ולפני שאני מתחיל לפרק את הכל ולבנות משהו חדש בא לי להרגיש קצת יותר בטוח :)

 

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, בנצי כתב:

הצנרת משתחררת בלחץ, אפילו נשברה תושבת אחת של האינטרקולר),

זה לא קשור :) תחליף בנדים לכפולים איכותיים (אם אתה רוצה - אני אחפש לך את הלינק - אתה בגדול רוצה כאלו כמו בקיט הזה:

https://www.flyinmiata.com/default/mazdaspeed-complete-intake.html

 

לפני 13 דקות, בנצי כתב:

הבעיה שלי היא שברשת הדיעות חלוקות ולפני שאני מתחיל לפרק את הכל ולבנות משהו חדש בא לי להרגיש קצת יותר בטוח

הניסיון שלי עם זה מאוד מוגבל אבל כמה חברים שלי מריצים מערכות כאלו ברכבים דיי חזקים - בדיוק בגלל הבעיות שציינת (+ מנוע מרכזי בחלקם)

בגדול - זה יותר יעיל מאוויר ויש לו כמה חסרונות פחות (לדוגמא הקירור והדרך שהאוויר עושה) - אבל אלו מערכות יקרות , רגישות ומורכבות משמעותית - מה שאומר יותר נקודות כשל.

חלק מהם השמישו מערכות קיימות מרכבים אחרים (פיזו T16 , לוטוסים מסוימות וכו).

 

אז לצערי אין לי ידע יותר מדי קונקרטי. אם יש לך אופציה לפרק מערכת מרכב קיים שכבר מוכן ועם סטאפ דומה - הייתי הולך על זה.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המיכל מים יהיה מאחורה, זה אומר המון צנרת, וכמובן משאבה חשמלית לא קטנה - זה לא מעט משקל וצריכת חשמל.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה לרוב היא בעיקר המורכבות.

המערכות האלו לא כוללות מיכלי מים ענקיים או משאבות יותר מדי מטורפות (תחשוב על כמות הקירור שנחוצה לעומת קירור מנוע לדוגמא וכמות המים והמשאבה שמשמשים שם).

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגישה הרווחת היא שאם אתה לא מוצא מערכת מים אוויר סופר מושקעת ומתאומת למנוע שלך, ולרוב אין כאלו, אז מתקינים מערכת כזו רק לחובבי דראג וכו', לשאר עדיף להישאר עם הפתרון המוכח והיעיל של אוויר/אוויר. הייתי קודם עובד עם מה שיש ואולי מתקין חדש ומשופר אבל אוויר/אוויר זה פתרון בלי צרות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch2856 כתב:

אז מתקינים מערכת כזו רק לחובבי דראג וכו'

יאפ - זה בערך המצב אצל חברים שלי עם מערכות כאלו (3 רכבי דראג , רכב מסלול אחד. אף אחד לא ברכב כביש)

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי לא קיימת מערכת כזאת לרכב שלי, כמה אנשים בנו אבל זה בעיקר לתחרויות, אני לא צריך כזה over kill. 

הצנרת מחוברת עם בנדים כפולים מסיליקון,  עלו די הרבה, אני חושב שהבעיה היא בצנרת האלומיניום שנכנסה בלחץ, הזמנתי רתכת TIG חדשה, כשתגיע אכין צנרת חדשה מכופפת בהתאם למיקום החדש של האינטרקולר, אבל עדיין המיקום שלו מעל המנוע לא אידיאלי, הוא כל כך גדול שאין גישה לרוב המנוע.

 

כבר עשיתי רשימת חלקים, מישימוטו מוכרים אינטרקולר מים שמתאים לפורד דיזל 6.7, נראה כמו בחירה ראויה, השאר זה לא סיפור. 

ואין לי דאגות לגבי משקל, מדובר בדודג' ראם 2006 שאיבדה את הגוף המקורי לטובת גוף של D200 קליל. 

 

אני אעדכן כשאגיע לזה, לא מזיק לנסות, מקסימום אפרק ואחזור לסט אפ הנוכחי. 

  • רעיון טוב! 2

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.10.2021 בשעה 00:43, Liviur כתב:

היה רגוע אני לא :)

אבל אם המערכת קרה - כמות החום שאינטרקולר קטן או גדול ישנו - תיהיה 0. מול בלי אינטרקולר אני זורם - יהיה הבדל מינימאלי.

לגבי משהו שעושה סיבובים ברחוב 🤷‍♂️

 

 

תשמע - נשמע שאתה משוכנע שאינטרקולר גדול יוסיף לך כח סוס. זה שיפור סהכ זול - ואם אתה לא עולה על המסלול - כנראה לא תיהיה לך בעיה בגלל הפחתת בזרימת אוויר לרדיאטור.

אם לא תגזים עם הגודל - גם כנראה לא תסבול משאר הצרות שבאות עם אינטרקולר גדול מדי (הפחתת לחץ וטורבולאג) אז תשים לב שאתה הולך על משהו שפרופורציונלי למערכת שלך (ראה ערך - שיפורים זה משחק של איזונים)

 

לך על זה עם בדיקת דיינו לפני ואחרי ותחזור לדווח.

מוכן לשים התערבות חברותית שלא תראה הבדל דו ספרתי של כח סוס (כלומר עד כדי הבדלים של מזג אוויר באותו יום)

 

האם יהיו הבדלים מזעריים , בגלל לחץ אוויר כתוצאה מהבדלי טמפ קטנים וכו ? ברור - אבל אתה תראה הבדלים מדידים רק כשהמערכת מתחילה להתחמם

 

תשמע אני הייתי שמח לסגור את הדיון בזה שאינטרקולר לא יעיל ליום יום ולרדת מהעיניין.

ונשמע שאתה בגדול אומר דברים נכונים אבל פה ושם אתה זורק דברים שגורמים לי לגרד בראש. כמו העניין עם איך בכלל אינטרקולר עובד (אמרת שאתה לא חושב ככה אז אוקי). עכשיו אמרת משהו של להשוות לאומת בלי אינטרקולר בכלל - למה שנעשה השוואה כזאת, ברור שלרכב טורבו יש כבר איטרקולר.

ההערה לגבי שגודל של אינטרקולר יכול ליצור טורבו לאג - תאורתית זה נכון, בפועל זה יקרה רק עם טורבו ואינטרקולר של טרקטור (יענו מאוד מאוד מאוד גדול)

 

אני לא משוכע שאינטרקולר יוסיף כוח סוס. אבל שמתי פה קישור לסרטון שמראה ששינוי של איטרקולר הוביל לירידה של איזור ה 10 מעלות, בהתחלה אמרתה שאולי הם לא בודקים טוב, אז שמתי את הקישור ולא הגבת. זה לא דיון על מי צודק אלה מה נכון.

 

לגבי אם תיהיה או לא תיהיה תוספת כוח - כרגע הרכב שלי עם דאון פייפ בלבד הוציא 260-270 בנאבה ורכב כמו שלי עם סטייג 2 מלא (יענו גם צנרת יניקה קרה וגם אינטרקולר) מוציא באיזור ה 290-300 בנאבה. לכן אני יש סיבה שאני מאמין שהשידרוג הזה אמור לתת תוספת כוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אינטרקול לא מוסיף כוח אלא מאפשר לקבל את מה שיש. אם תאיץ מעמידה ל-160 קמ"ש על דוושה מלאה, ההספק בהתחלה יהיה זהה, בהמשך טמפרטורת האוויר תעלה למידה כזו שאינטרקולר רגיל לא יצליח לצנן מספיק ולכן ההספק ירד במעט, אחד מוגדל ישמור על טמפרטורה קבועה יחסית ונמוכה יותר ולכן לא יהיה איבוד הספק, אבל לא תוספת של הספק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צנרת יניקה שונה משפיעה המון ברכב עם טורבו אם המקורית מתוכננת בצורה לא אידאלית.

אפשר לראות את זה בהרבה מקרים. (אפשר לראות את זה אצלי , גם בstiים רואים את אותו הדבר בדיוק)

 

אתה הבאת וידאו אנקדוטלי של משהו נוסע ברחוב.

ציינתי את המתודולוגית בדיקה הנכונה על דיינו. אין לי מה לדון כל כך על הסרטון.

 

כמו שאמרתי - זה סהכ שיפור זול ופשוט - אם זה מה שאתה מאמין שיעשה שינוי - לך על זה.

תעשה דיינו פול על רכב קר (באמת קר - לא כזה שנסעה חצי שעה כל כיוון לסדנא) ונדבר.

 

אלו פשוט דברים שקראתי בספרים מקצועיים וראיתי בעיניים לאורך השנים כשבודקים כראוי.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 14.10.2021 בשעה 14:58, ch2856 כתב:

שתגיע ליצירה הזו נדבר :-)

 

Dodge_Power_Wagon_ICON_Reformer_f34.jpg

נחמד, לא קרבי מספיק, שלי נועל צמיגים במידה 43 אינטש, גובה כולל של 2.8 מטר. 

אני מסיים את הפחחות עכשיו ואז הרכב יצבע בירוק זית צבאי. 

SmartSelect_20211025-103902_Gallery.jpg

  • אהבתי 1

haters will hate

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 16.10.2021 בשעה 16:52, ch2856 כתב:

אינטרקול לא מוסיף כוח אלא מאפשר לקבל את מה שיש. אם תאיץ מעמידה ל-160 קמ"ש על דוושה מלאה, ההספק בהתחלה יהיה זהה, בהמשך טמפרטורת האוויר תעלה למידה כזו שאינטרקולר רגיל לא יצליח לצנן מספיק ולכן ההספק ירד במעט, אחד מוגדל ישמור על טמפרטורה קבועה יחסית ונמוכה יותר ולכן לא יהיה איבוד הספק, אבל לא תוספת של הספק. 

 

אז אם חושבים על זה, ה"מה שיש" זה מה שהראה הדיינו אחרי כמה הרצות = אוויר חם.

אז בהנחה שהדיינו לא נעשה על לחיצה אחת בתנאים אידליים, אז כנראה הנתון שהוא מראה אחרי כמה הרצות זה הכוח שיש אחרי קצת איבוד.

 

לכן אם מתארים את זה ככה אז יוצא שהאינטרקולר כן מוסיף כוח.

וכשאני חושב על זה אכן בתחילת נסיעה אני תמיד אומר "בונה מה יש לאוטו היום, הישתגע" כי ואללה בהתחלה תמיד מושך קצת יותר חזק. ואי ואי אז אם ככה זה יהיה בכל שלב בנסיעה... חייב איננטרקולר 🤑🤑🤑🤑

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 908 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...