Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לגבי שיפור ל BMW 220


 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 8 דקות, BobbyMiata כתב:

אגב, אין לי ניסיון על ה-BRZ, אבל אם היא דומה למיאטה, זה ברור לגמרי שהיא תהיה עדיפה על M235. לא מהירה יותר, לא נוחה יותר, בטח לא יוקרתית יותר, אבל יותר Fun to drive. 

אז ... היתה לי BRZ שהיתה צעצוע מסלול משופר מאוד מבחינת אחיזה.

כרגע יש לי מיאטה (Mazdaspeed NB , בערך 200 כ״ס , טורבו במקור , גם משופרת טיפה למסלול) ונהגתי גם בND.

הBRZ בגדול דיי דומה , היא קשיחה יותר משמעותית מהמיאטות (שאני לגמרי אוהב ומתחבר הרבה יותר לסגנון נהיגה שלי). במעט מאוד כסף (בעיקר צמיגים ורפידות בלמים) יש מעט מאוד רכבי פאן FVM שמתחרים בBRZ ובמיאטות.

ושם - עם המשקל הקל (פחות העניין של הכח) והכיול - ההנעה אחורית משחקת קלף עצום - לדעתי.

 

(גם נהגתי בטייפ R והיתה לי קופרה ישנה. אם מחפשים רכב ספורטיבי כדי להתחיל מאחד).

לפני שעה, ch2856 כתב:

בהשקעה סבירה של 30,000 שקל

סבירה זה עניין יחסי. גם לעלות הרכב מול המיקום. לדעתי אתה קצת קוסרבטיבי במספרים - ואם הייתי מדבר על לעשות אותו הדבר פה - אתה מדבר דיי על לקנות את הרכב ולהשקיע בו מעל 50% ממחיר הרכב (משומש בן שנים בודדות).

על הדרך אתה מפסיד דברים כמו אחריות , אתה לא באמת מעלה את שווי הרכב (סורי - מעטים השיפורים שכן) ובמקרה שקורה משהו - הכל הולך לפח כי הביטוח לרוב לא יכסה.

ואני עדיין לא נכנס לקטנות כמו איבזור וכו.

 

אני תמיד מעדיף (אישית) לקחת את הגירסא הבכירה - ולהתחיל לרוץ משם. היסטורית זו היתה לי הבחירה הנכונה (ב306 , בקופרה , בBRZ ובמיאטה שהיו לי בשלוף)

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשורה התחתונה, כל דגמי ב.מ.וו עם קידומת M ושלוש ספרות אלו דגמים שנועדו לתת תשובה לדגמי S המצליחים של אאודי. את זה, הם עושים מעולה - חזקים, מהירים וחביבים לנהיגה. לאחד כמוני לדוגמה, מעבר לנושא הכספי כמובן, זו התשובה הנכונה, אולי עם קצת שיפורים. לא שהייתי מתנגד ל-M2 אם הכיס היה מרשה אבל זה כנראה גם יותר מידי הארד-קור עבורי ליום יום, מה גם שאני עם יכולות הנהיגה המוגבלות שלי לא ממש אוכל לנצל את מעטפת היכולות של הדגם הזה. 

 

המחירון של 220 כחדשה היה כ-60,000 שקל פחות מה-M235i אבל כיד שנייה, לאחר כ-3 שנים, ההפרש כבר עומד על יותר מ-100,000 שקל. ברור שעדיף M235i כבסיס לשיפורים וזו ההחלטה הנכונה, אבל 100,000 שקל הפרש זה לא משהו שהולך ברגל. השכלתי ולמדתי כל כך הרבה בעזרת תחום השיפורים, שגם אם כלכלית זה לא היה שווה את זה או לא חכם במיוחד, זה שדרג לי את הידע משמעותית. במקום מסוים, התהליכים האלו מאריכים את ההנאה מהרכב והנהיגה, כל פעם משהו נוסף שמשנה את החוויה (לפעמים כמובן הופך אותה לגרועה, לומדים כל הזמן). 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, Liviur כתב:

אז ... היתה לי BRZ שהיתה צעצוע מסלול משופר מאוד מבחינת אחיזה.

כרגע יש לי מיאטה (Mazdaspeed NB , בערך 200 כ״ס , טורבו במקור , גם משופרת טיפה למסלול) ונהגתי גם בND.

הBRZ בגדול דיי דומה , היא קשיחה יותר משמעותית מהמיאטות (שאני לגמרי אוהב ומתחבר הרבה יותר לסגנון נהיגה שלי). במעט מאוד כסף (בעיקר צמיגים ורפידות בלמים) יש מעט מאוד רכבי פאן FVM שמתחרים בBRZ ובמיאטות.

ושם - עם המשקל הקל (פחות העניין של הכח) והכיול - ההנעה אחורית משחקת קלף עצום - לדעתי.

 

(גם נהגתי בטייפ R והיתה לי קופרה ישנה. אם מחפשים רכב ספורטיבי כדי להתחיל מאחד).

סבירה זה עניין יחסי. גם לעלות הרכב מול המיקום. לדעתי אתה קצת קוסרבטיבי במספרים - ואם הייתי מדבר על לעשות אותו הדבר פה - אתה מדבר דיי על לקנות את הרכב ולהשקיע בו מעל 50% ממחיר הרכב (משומש בן שנים בודדות).

על הדרך אתה מפסיד דברים כמו אחריות , אתה לא באמת מעלה את שווי הרכב (סורי - מעטים השיפורים שכן) ובמקרה שקורה משהו - הכל הולך לפח כי הביטוח לרוב לא יכסה.

ואני עדיין לא נכנס לקטנות כמו איבזור וכו.

 

אני תמיד מעדיף (אישית) לקחת את הגירסא הבכירה - ולהתחיל לרוץ משם. היסטורית זו היתה לי הבחירה הנכונה (ב306 , בקופרה , בBRZ ובמיאטה שהיו לי בשלוף)

 

וואוו, NB Mazdapeed 😲

 

המיאטה הראשונה שלי הייתה NB (ידנית, 2004 :) ) אז יש לי פינה חמה בלב. הייתי מאוד קרוב לקניה של BRZ, אבל נסעתי קצת (סוג של נסיעת מבחן, לא ממש נסיעה קרבית) וזה הרגיש מאוד קרוב למיאטה ורציתי שינוי. הבעיה העיקרית של המכוניות האלו הן שהן Underpowered או מאבדות מהאמינות (שלא לדבר על החוקיות...) כאשר מוסיפים טורבו/סופר. ואחרי שנים שהייתי אוכל סרטים לפני טסטים במיאטה (היה לי header ללא ממיר...) רציתי משהו שיהיה מספיק טוב כסטוק. בגלל זה הסתכלתי על הטייפ R וה-M2. מכוניות דיי "מוכנות". 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Liviur כתב:

בובי - youre fighting an uphill battle here.

היה לי בדיוק את הדיון הזה שהגירסאות הנמוכות של הרכב הם לא יותר מעוד קופה יוקרתית כבר כמה פעמים (אפילו על גירסאות מתחת ל220).

ההפרשים בין הגירסאות (נהגתי ב220 , m235 וגם בגירסאות הרציניות - m2 ואפילו m2 competition) עצומים בניהוג.

 

יש שלב (במיוחד כשאין באמת מספיק כח , ויש עוד גורמים כמו בולמים , דיפרנציאל וכו) שזה הופך ללא יותר מרכב רגיל וההנעה האחורית כבר כמעט לא משנה.

פייר - אפילו הbrz שלי כשהייתה סטנדרטית מבחינת אוטו ספורטיבי ויכולות נהיגה עשתה קציצות מm235 של חבר (שמכר והחליף לm2 - אחד הצעדים החכמים שעשה)

אם כ"כ נפגעת יכולת להגיד..
אני אגיד את זה שוב, במוו גם בסדרות הנמוכות עם מנועים צנועים מהנות לנהיגה - במיוחד ביחס למתחרות שלהן.

להגיב בשרשור ייעוץ לרכישת רכב ולקטול רכב מסויים על סמך כ"ס ונתונים מהנייר מבלי שנהגת, החזקת כזה.. זה לא רציני.


כמו בשרשור כאן עכשיו, הבחור מבקש עצה על רכבים בתקציב מסויים, הדגמים שמוזכרים פה? לא רלוונטיים בכלל לתקציב (בשום צורה שהיא).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי, מה לא בתקציב? איזו עצה לא רלוונטית?

 

ביקש עצה וקיבל - אני חושב שקופרה קניה טובה יותר, ו-135 יכולה בהחלט להכנס בתקציב. גם BRZ. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 27 דקות, ch2856 כתב:

המחירון של 220 כחדשה היה כ-60,000 שקל פחות מה-M235i אבל כיד שנייה, לאחר כ-3 שנים, ההפרש כבר עומד על יותר מ-100,000 שקל.

ואוו ... אני לפעמים שוכח את הפרשי המחירים בארץ.

ותוסיף לזה שפה (ארה״ב) המכוניות זולות , החלקים זולים - אבל העבודה יקרה (סדנא סבירה תיקח 100$ וצפונה לשעת עבודה - וכנראה יותר) ואז בהרבה מקרים זה פשוט לא שווה את זה פה (אלא אם אתה עושה את זה כDIY בשביל עצמך בבית / עם חברים)

לפני 17 דקות, BobbyMiata כתב:

בגלל זה הסתכלתי על הטייפ R וה-M2. מכוניות דיי "מוכנות". 

הm2 מבחינתי לגמרי קרוב להיות הרכב ה״מוכן״ כמו שציינת הכי קרוב לזה שנהגתי בו. פשוט שילוב מושלם של רכב לגמרי יומיומי מצד אחד ומצד שני פשוט לקחת אותו איך שהוא למסלול.

 

לפני 1 דקה, dorgo כתב:

אם כ"כ נפגעת יכולת להגיד..
אני אגיד את זה שוב, במוו גם בסדרות הנמוכות עם מנועים צנועים מהנות לנהיגה - במיוחד ביחס למתחרות שלהן.

נפגעתי ? לא ממש.

אני ציינתי גם פה וגם בשירשורים הקודמים שהם פשוט לא רכבים ספורטיבים.

מהנים לנהיגה? בטוח. אבל ספורטיבים לא ממש. וזה לא מתחיל ונגמר במנוע. האוסף הבדלים הזה הוא מהותי לגמרי.

 

לפני 3 דקות, dorgo כתב:

להגיב בשרשור ייעוץ לרכישת רכב ולקטול רכב מסויים על סמך כ"ס ונתונים מהנייר מבלי שנהגת, החזקת כזה.. זה לא רציני.

נהגתי על 220 , m235 וm2 , בשתי האחרונות גם בצורה ספורטיבית על מסלול מירוץ אמיתי.

גם שקלתי לקנות את הm235 כמשומשת במקום הBRZ שקניתי בזמנו.

על ה216/218 אתה צודק - לא נהגתי - אני ״מנחש״ שהם פחות מרגשות מה220 שכן נהגתי בה שהיתה מכונית סבבה לגמרי בסגמנט - אבל למי שמחפש רכב ספורטיבי - זה לא זה.

בובי ענה לעניין.

לפני 24 דקות, BobbyMiata כתב:

הבעיה העיקרית של המכוניות האלו הן שהן Underpowered או מאבדות מהאמינות (שלא לדבר על החוקיות...) כאשר מוסיפים טורבו/סופר

זו אגב הסיבה שכשחיפשתי מחליפה לBRZ - המאזדהספיד היתה הולמת. במיוחד עם קצת שיפורים.

עם 200 כ״ס היא יותר מהירה מהWRX שהיתה לנו ומלא מעט מכוניות וכבר לא מרגישה Underpowered כשהטורבו נכנס.

מכיוון שזו לא מכונית שאני צריך לקו ישר , אמינות או יומיום (וחוקיות זו לא בעיה פה) - אני חושב שאני אגיע איתה עד איזור ה230-250 כ״ס בגלגלים וזה יהיה כבר גדול עלי כנהג מעבר - ולגמרי במסגרת מה שאפשר בלי לפגוע באמינות במקרה הזה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבל עצה על קופרה וסבבה לגמרי, להציע 135, 235..
עלויות אחזקה וטיפול ל135 מזדקנת (ואני לא מדבר על איזו שבורה יד 4 עם מעל 100K) לא קרובות להוצאות אחזקה קופרה או 220 משום אספקט.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, dorgo כתב:

קיבל עצה על קופרה וסבבה לגמרי, להציע 135, 235..
עלויות אחזקה וטיפול ל135 מזדקנת (ואני לא מדבר על איזו שבורה יד 4 עם מעל 100K) לא קרובות להוצאות אחזקה קופרה או 220 משום אספקט.

 

 

צר לי, אבל אתה טועה ומטעה. 

 

האם החזקת 135/235 כדי להעיד על העלות? אני מנחש שלא אחרת לא היית כותב את מה שכתבת. וזה בדיוק הסיבה שאנשים מתייעצים בפורום. 

 

לגבי מחירי הרכישה, אפשרי בהחלט למצוא 135 מ-2015 ומטה בתקציב הזה, אולי אפילו עם עודף. גם 235 2014/2015 יכולה להכנס אני יודע אישית על 2015 נהדרת ושמורה (יד שניה, 60 אלף ק"מ) שהחליפה ידיים בסכום לא הרבה יותר גבוה מהסכום שצויין פה. אם המכוניות האלו לא שופרו בצורה מטופשת, הן מכוניות *מאוד* אמינות. יש עשרות פוסטים בחול על מכוניות שעברו את ה-100,000 ק"מ (60 אלף מייל) וממשיכות להפגין אמינות. נכון, לא נהגתי על 220 (הנה גילוי נאות) אבל אני חושב שאפשר בזהירות לומר שמנוע ה-N55 והפלטפורמה הספורטיבית יותר מלכתחילה של ה-X35 תהיה קניה נכונה יותר למי שמשווה לקופרה? לדעתי כן, אתה מוזמן לחוות דעה שונה. 

 

אחזקה? 

ביטוח יהיה יקר בכ-2000 ש"ח בבמוו אני מניח. אבל טיפולים - לא. מניסיון והשוואה של טיפולים עם חבר עם קופרה זה פחות או יותר אותן עלויות. אם משווים מוסך יבואן בקופרה לעומת מורשה בבמוו אפשר לצאת בהחלט עם חשבון נמוך יותר בבימר. 

 

ואחרי כל זה, אני חושב שהקופרה מהנה יותר לנהיגה :)

 

עריכה אחרונה על ידי BobbyMiata
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מחזיק כיום 240 ואני יודע את העלויות.. תודה שהטלת ספק :)

לגבי מחיר הרכישה, אני מניח שזה בסביבות ה160, למצוא 135 במחיר כזה מאוד קשה ולצערנו רובן שופרו ותתפלא לגלות שגם הרבה לא מטופלות כמו שהיית מצפה.

לא דיברתי על האמינות, דיברתי על טיפולים ועלויות שבשוטף - יקרים יותר מלטפל בקופרה (דלק, צמיגים, ברקסים, חלפים..)

ההוצאה של הקניה זה באמת החלק הזול, החלפה של טורבו אחרי 100K (לפי פורומים בחו"ל גם כן?) זה לא ניראה לי זול..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. אני מתנצל שהטלתי ספק. 

 

אבל אני עדיין לא מסכים 🙂

 

דלק - מניח שאתה צודק. 

צמיגים - בקופרה יקרים יותר.( 19 לעומת 18)

טיפולים - שוב, העלויות שאני מכיר פחות או יותר אותו דבר

ברקסים - אותו דבר בערך

ביטוח - במוו כנראה יקר יותר. 

 

אני מניח שאם הטיפולים כולם במוסך היבואן ואנחנו משווים תפוחים לתפוחים, אכן יש ײמס יוקרהײ שפחות מוצדק בעיני. 

 

עם זאת, לדעתי ההבדל בעלויות השוטפות לא כזה גדול כדי להעדיף רכב כזה או אחר בגלל המרכיב הזה.

 

לגבי מחיר הרכישה, כנראה שבאוטו תקציב אפשר לקנות קופרה חדשה/שמורה יותר, אין ספק. 

 

אני מניח שדעות שונות זה דבר טוב בפורום 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

קופרה מול 220 - בוודאי שקופרה, אלא אם ענייני סמל או מראה גוברים על הבדלי הביצועים (הברורים).

קופרה מול 235/240? את הבמוו. הקופרה טובה מאוד אבל לטעמי חד גונית יחסית ובעלת הגה פחות טוב.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...
  • חודשיים מאוחר יותר...

@רז לוי רשמים? המלצות?

חוץ מהכוח, מה ההבדלים הניכרים?

 

 

מניח שבאמת אין לזה סוף.

אם אתה קונה 220 אז חסרים הרבה דברים ביחס ל235 ואז כבר עדיף לקנות אותה.

אז אתה קונה 235 ומגלה שגם בה חסרים דברים ביחס לM2 אז אתה רוצה לשדרג..

אחר כך M2 קומפטישן

ובסוף M2 CS

🙈

 

 

חושב הרבה על לקנות 235, אבל צריך להשקיע שם עוד כמה עשרות אלפי שקלים (שלא יחזרו אליי) לפני שהיא באמת תתאים לנהיגה במסלול.

יוצא שאתה מתקרב כבר למחיר של M2, שסוג של באה "מוכנה", אבל המחירי אחזקה וגם הקניה כבר לא בהישג יד.

 

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אחת כזו שחורה ביד 2 שמשום מה כבר נמצאת שם לא מעט זמן ועדיין לא נמכרה, המחיר דווקא סביר מאוד. אני לא זוכר את כל השיפורים שהכניסו בה (הבעלים הקודמים, לא הנוכחי) אבל יש LSD וסטייג' 2 שזו כבר התחלה טובה כבסיס. מה שכן, מוזר לי מאוד שהרכב לא נמכר כבר או שאנשים מפחדים מרכישה של רכב עם לא מעט שיפורים (שמשיחה עם המוכר הבנתי שכולם התוקנו בטיג כך שמדובר בהתקנה מקצועית). התעניינתי ברכישה אבל לא המשכתי כי היו לי דברים לסדר ברכב לפני מכירה (משהו שנמשך המון זמן ואף אף אחד לא מצא עוד פתרון) כך שלא יצא לי עוד להמשיך. 

 

M2 זו הבחירה הנכונה כמובן אבל המחיר עם כל המסביב בהחלט מאתגר את הכיס. מה שכן, המחירים של 235 כל כך גבוהים שההפרש לעומת M2 באותו שנתון הופך רכישה של 235 לפחות כדאית. החיים הקשים של חובבי נהיגה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...