Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לגבי שיפור ל BMW 220


 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, o.r כתב:

 

יש פתרון, BRZ 2022.

 

לא רואה בה כפתרון האמת.

האוטומט אותו דבר למעט הממיר מומנט המשופר.

וידני לא הייתה אופציה גם בדור הקודם.

 

לפני שעתיים, מיץ פטל כתב:

מעניין איך תהיה ה Z החדשה.

 

לדעתי פחות או יותר כמו 370Z גודשת.

אמורה להגיע עם 400 כ"ס עם מרכב כבד, שומדבר חדש.

 

 

 

 

ראיתי שהWRX החדשה תגיע עם גיר כפול מצמדים.

אומנם הנעה כפולה, אבל מי יודע, אולי יצליחו להביא שלדה מתנהגת.

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, HybridBoy כתב:

וידני לא הייתה אופציה גם בדור הקודם.

מה הכוונה ידני לא היתה אופציה ?

הגיר הידני מעולה ברכב הזה.

לפני 5 שעות, מיץ פטל כתב:

מעניין איך תהיה ה Z החדשה.

זו כבר שאלה מעניינת.

אם היא תיהיה כמו ה370Z רק חזקה יותר - לא מעניין.

אם היא תקבל דיאטה רצינית - יתחיל להיות מעניין פה

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, BobbyMiata כתב:

@HybridBoyעל מה אתה נוסע היום?

לאון 2012 1.8 DSG.

סטייג' 2, קוילאוברים.

 

לא כזה אוהב ידני והנסיעה שלי היא הרבה פקקים ביומיום, זה די פוסל מבחינתי גיר ידני 🙄

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ככה לא הייתי פוסל 235. אין כל כך אופציות (כמו שאמרת) להנעה אחורית חזקה. אני עדיין חושב שהנעה אחורית חלשה (מיאטה/ברז) הן אופציות טובות, אבל מי שאוהב כוח + רוצה אוטומט - לא פשוט לו. עם דיפ', זרועות קדמיות וקצת כיוונים אני חושב שיכול להיות שתהיה מרוצה (גם 135 זו אופציה) לא הייתי משקיע ב-140/240. כן, הן חזקות יותר אבל ההתנהגות לא שונה.

 

יש כיוון אחר שאני הייתי לוקח במקומך, אבל זה לא לכל אחד - לחפש M3 E92 אוטומטית (DCT). אפשר לקבל אותן במחירים של 220-250, זה פחות מ-M2 ובערך כמו 235/240 משנתונים מאוחרים יחסית. צריך לזכור שזה דורש לימוד ותחזוקה וחוסר המומנט בסלד נמוך (פחות מ-4000) - כל זה עלול לבאס מישהו שמגיע מטורבו, אבל מבחינת התנהגות היא מצויינת (טובה מה-235) אם כי קצת כבדה. ה-V8 שם הוא מטורף, במיוחד אם אתה מושך אותו לקו האדום ב-8300 סל"ד...

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיאטה\BRZ היו יכולות להיות מושלמות אם הייתי בקטע של ידני.

היו לי חיים הרבה יותר קלים כי הייתי מזמין את הGT86 החדשה וסוגר סיפור.

אבל כמו שאמרתי, לא אוהב כל כך ידני והנסיעות שלי ביומיום זה הרבה פקקים.

אם הייתה שם תיבה כפולת מצמדים או איפלו איזו ZF הייתי מוותר גם על מנוע גודש.

 

 

חשבתי גם על האופציה של M3 E92, ואפילו על M3 E46..

 

הE46 פשוט ישנות מדי ואני לא רוצה להיכנס להרפתקאות של תחזוקה עם רכב דיילי.

מה גם שהאוטומט שם לא הכי להיט.

 

הE92 מאוד כבדות וכמו שאמרת אין הרבה מומנט בסל"ד נמוך, לא שילוב טוב לדיילי לטעמי.

גם הן לא הכי חדשות ודורשות תחזוקה.

בנוסף יש את עניין המיסבים של הטלטלים, לא סיפור זול.

אין ספק שכאשר אתה "על זה" המנוע מדהים, אבל האם שווה "לסבול" כל שאר הזמן? לא יודע.

 

בין הE92 ל235/240 הייתי מעדיף את החדשות.

235 במצב טוב (על הנייר לפחות) עולה קצת יותר מ200K, משהו כמו 220-230.

אבל דרושה השקעה של דיפרנציאל ומתלים במינימום ועוד קצת מסביב, שזה אומר עוד בערך 30-40K.

 

השקעה כזאת מקרבת אותך לM2 שעולה 300-340, שכבר באה כמעט מוכנה.

(להבנתי הברקסים לא מחזיקים מעמד תחת בלימות חזקות חוזרות , אבל אפשר לפתור את זה עם רפידות ונוזל משופר).

 

הבעיה היא שכבר מגיעים לסכומים מאוד גבוהים, אבל יותר מזה- לביצועים מאוד גבוהים שלדעתי פשוט גדולים עליי כרגע.

אני לא ממהר לשדרג רכב ומעדיף לקנות משהו שאהיה שלם איתו ולהחזיק אותו כמה שנים טובות.

אז בנתיים אתאמן על הלאון, לפחות להכיר את הכבישים המאתגרים כמו שצריך.

אקח את הזמן להתרגל לשגרה של טיולים ולחסוך עוד קצת כסף לשדרוג, גם מחירי הM2 ירדו קצת בזמן הזה (מקווה לפחות).

 

 

 

@BobbyMiata

בשיטוטים שלי נתקלתי בבעיה מוכרת של הS55 אשר נמצא בM2C, הCrank Hub שיכול לגרום לתזמון להשתנות ולקחת איתו את המנוע במקרה הרע.

האם הבעיה קיימת גם בN55? לפי מה שאני מבין מדובר באותו תכנון.

 

בכללי, יש איזשהן מחלות\בעיות מיוחדות עם הM2?

 

 

 

 

 

 

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר את נושא ה-Crank hub מהאינטרנט וקצת כמו עניין המייסבים ב-e92 הוא מנופח מפרופורציה( יש עכשיו סרטון של m3 בריטית עם 152 אלף מייל על מסבים מקוריים), זה לא קרה בארץ בכלל למיטב ידיעתי, גם לא עם S55 משופרות. לא רלוונטי בכלל ל-N55. 

 

חוץ מזה, אין ממש מחלות שאני מכיר ל-M2 למעט המחלות המוכרות של ה-N55. (אטמים, משאבת מים וכאלו)

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.9.2021 בשעה 07:02, Liviur כתב:

הרכב עם המנוע הזה נמצאים במצב בעייתי - מצד אחד שילדה מעולה ועם קצת שיפורי אמינות והתנהגות זה רכב מדהים למסלןל

 

מה הכוונה שיפורי אמינות? איזו בעיית אמינות יש לרכב כסטוק?

 

מעניין אותי גם מהניסיון שלך על איזה שיפורי התנהגות אתה ממליץ. שלי כרגע סטוק לחלוטין (אני רחוק מלנצל אותה כדי להתחיל לחפש שיפורים), מתאר לעצמי שאתה ממליץ להחליף צמיגים מהסטוק ולהוסיף קוילאוברים? 

בתאריך 9.9.2021 בשעה 15:36, BobbyMiata כתב:

נקודת ייחוס היא דבר חשוב, כמובן שלמי שמגיע ממאזדה 6, ה-235 היא מטורפת, ואם אין דרישות להתנהגות מסלול וכולי - היא רכב מהיר עם התנהגות כביש נהדרת. אבל עם כל הכבוד לנקודות יחוס, כמה דברים שהייתי מאיר בהקשר של התקדמות השרשור בכמה ימים האחרונים:

 

(1) ה-M2 היא קפיצת מדרגה משמעותית, 235 עם דיפרנציאל ממש לא קרובה ל-M2. (כתבתי מאמר שלם על ההבדלים, קליק פה)

(2) ההבדל בין ה-M2 ל-M2cs הוא הרבה יותר גדול מאחורי ההגה מאשר מה שרואים מדפי הנתונים, ה-CS חזקה, מהודקת ומושחזת יותר בצורה שקצת קשה לתפוס, אפילו טובה ״מדי״ בכך שהמגבלות כל כך גבוהות שפשוט לא שפוי (בעיני) להתקרב אליהן בכביש ציבורי וגם במסלולים בארץ קצת קשה למתוח להן את הרגליים וכפועל יוצא - קצת פחות כיף... 

(3) למרות מה שכתבתי בסעיף 2, לפחות את ה-M2 אפשר להשוות מול ה-CS בסוג של סקאלה של רכבי ספורט, ה-235 פשוט לא נמצאת על הסקאלה הזו! ובוודאי לא שווה את המחיר שלה (אלא אם אתם מחפשים רכב מנהלים מהיר עם התנהגות), היא פשוט לא בנויה כרכב ספורט. אין תקציב ל-M2, אחלה - קנו מיאטה, BRZ, סיאט קופרה, טייפ R או אפילו פיז׳ו 306 GTI - כל אחת מאלו מתנהגות ומרגישות טוב יותר וספורטיביות יותר מה-235, מניסיון. כן, כן אני יודע שרשמתי כמה מכוניות שהן הנעה קידמית ואני לא יודע שאולי לא תאמינו לי (גם אני לא האמנתי ולכן קניתי 235 רק כדי למכור אותה כעבור שנה) אבל קחו את זה ממישהו שהיה שם - זה לא זה.

(4) רכב מהיר וחזק (235) הוא ממש לא אינדיקציה להתנהגות ויכולת או הנאה על מסלול, גם לא סוג ההנעה. מצד שני היו כנים עם עצמכם ומה שאתם מחפשים - יש הרבה אנשים שלא יהנו מרכב שמתאים למסלול כמו מיאטה או BRZ בטענה שהוא חלש מדי וזה לגיטימי, או לא ירצו רכב הנעה קידמי וגם זה לגיטימי, אבל מי שרוצה גם וגם (גם כוח, גם התנהגות, גם הנעה אחורית) צריך לשלם... אין פתרונות זולים ואני חושב שבדיעבד הייתי מנסה את ה-Z370 אולי בגרסת הניסמו (לא נהגתי). נכון שיש קצת פשרות בתחום איכות הפנים (אבל מה אמרנו על גם וגם?) אבל אני חושב שיש לה את הקסם שלה.

 

 

מרגיש לי שקצת נתפסים יותר מדי לעניין של המסלול, מיעוט מבין האנשים בסוף מגיע באופן קבוע למסלול, זה לא חוויה נגישה או זולה במיוחד (לא רק על היום מסלול עצמו אלא בבלאי שמצטבר ככל שמגיעים יותר), בסוף הרוב נהנים מהיום יום והטיולים, השאלה אם גם אז בשביל טיולים ויום יום היית ממליץ על הקופרה על פני ה 235 או לא?

 

הרי בסביבה הזו ממה שאני מבין ה 235 לא נופלת מאף רכב, כולל ה M2 עצמה. 

 

בנוגע ל 370Z, בגרסה הרגילה היא פושרת וגרסת הניסמו יקרה מאוד ככה שגם פה כמו שאמרת בצדק צריך לשלם (וכן האינטריור שלה דיל ברייקר מבחינתי, זה בלי קשר) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Doron_Z כתב:

מה הכוונה שיפורי אמינות? איזו בעיית אמינות יש לרכב כסטוק?

אם אתה במזג אוויר חם / מוסיף כח / בימי מסלול ארוכים - אתה צריך oil cooler. נקודה.

 

לפני שעתיים, Doron_Z כתב:

מעניין אותי גם מהניסיון שלך על איזה שיפורי התנהגות אתה ממליץ. שלי כרגע סטוק לחלוטין (אני רחוק מלנצל אותה כדי להתחיל לחפש שיפורים), מתאר לעצמי שאתה ממליץ להחליף צמיגים מהסטוק ולהוסיף קוילאוברים?

שיפורים קריטים ראשונים: רפידות טובות יותר ונוזל בלימה טוב יותר. המערכת מתחממת יחסית בקלות -אבל כשמחליפים את שני אלו - אין שום בעיה.

 

אחכ כדאי לשפר קצת את הזויות camber

adjustable lower control arm מאחורה וcrash bolts מקדימה.

 

לגבי קוילאוברים - הבולמים המקוריים ברכב הזה טובים מאוד מהמפעל. אל תקנה קוילאוברים זולים. זה לא ישפר כלום חוץ מהגובה.

אם יש לך אופציה ללכת על אוהילנס , kw עדיף club sports או בילשטיין אגרסיביים - לך על זה.

אחרת סט קפיצים יהיה עדיף ולהישאר עם הבולמים המקוריים.

 

לגבי צמיגים - 200tw עושים עבודה מדהימה - אל תעלה ל18״ אבל כן תגדל ברוחב

אני הייתי עם 255/4r17 על 9״ והיה אש.

אבל 225 על 8״ יהיה כנראה מהיר יותר בהרבה מקרים (עד שלא תוסיף כח)

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Doron_Z כתב:

תודה, הבנתי קפיצים דווקא פוגעים בהתנהגות של הרכב (למרות שמשפרים את המראה עם ההנמכה) ולכן עדיף קוילאובר טוב או כלום. 

תלוי איזה קפיצים

סט של trd או אייבך / סוויפט שמותאמים לבולמים המקוריים עושים אחלה עבודה.

קוילאוברים זולים זה בזבוז של כסף ויגרום להתנהגות גרועה יותר מהמקור (שבינינו - ממש טוב).

קוילאוברים טובים זה אחלה.

אם עושים קוילאוברים עדיף לעבור מקדימה לcamber plates ולא crash bolts. (בחלק מצוין בפירוש בהוראות הרכבה)

עריכה אחרונה על ידי Liviur
  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי קצת שונה. 

 

לפני 17 שעות, Doron_Z כתב:

 

מה הכוונה שיפורי אמינות? איזו בעיית אמינות יש לרכב כסטוק?

 

מעניין אותי גם מהניסיון שלך על איזה שיפורי התנהגות אתה ממליץ. שלי כרגע סטוק לחלוטין (אני רחוק מלנצל אותה כדי להתחיל לחפש שיפורים), מתאר לעצמי שאתה ממליץ להחליף צמיגים מהסטוק ולהוסיף קוילאוברים? 

 

מרגיש לי שקצת נתפסים יותר מדי לעניין של המסלול, מיעוט מבין האנשים בסוף מגיע באופן קבוע למסלול, זה לא חוויה נגישה או זולה במיוחד (לא רק על היום מסלול עצמו אלא בבלאי שמצטבר ככל שמגיעים יותר), בסוף הרוב נהנים מהיום יום והטיולים, השאלה אם גם אז בשביל טיולים ויום יום היית ממליץ על הקופרה על פני ה 235 או לא?

 

הרי בסביבה הזו ממה שאני מבין ה 235 לא נופלת מאף רכב, כולל ה M2 עצמה. 

 

בנוגע ל 370Z, בגרסה הרגילה היא פושרת וגרסת הניסמו יקרה מאוד ככה שגם פה כמו שאמרת בצדק צריך לשלם (וכן האינטריור שלה דיל ברייקר מבחינתי, זה בלי קשר) 

 

רמת האמינות של סדרה 2 כולה טובה מאוד, ה"מחלות" שיש ל-N55 הן אטמי שמן, משאבת מים וקוהלים למיטב זכרוני, ל-M2 יש מחלה עם הצא'רגפייפ שנותר להסדק ורבים מחליפים לאלומיניום. אני עוד לא נתקלתי באף אחד מאלו אם כי זה שרכש ממני את ה-235 אכן החליף את משאבת המים לאחר שזו התקלקלה. ל-235 יש oil cooler, כך שהכוונה היא לשדרג אותו אם אני מבין נכון. ואת זה לא הייתי רץ לעשות אלא אם הייתי רואה שאני מחמם מאוד את השמן (נניח 120 מעלות פלוס) בצורה עיקבית - לדעתי לא הרבה אנשים מגיעים לרמה הזו, בוודאי לא בטיולים וגם בימי מסלול זה לא פשוט. בגדול כדי לשמור על אמינות מקסימלית, הכי טוב להשאר סטוק ולנהוג עם שיקול דעת. 

 

לגבי שיפורים, זה בעיקר תלוי בך כנהג. אני הייתי מטפל בבלמים, זוויות היגוי, דיפ' ומתלים - בסדר הזה, לא נכנס לפרוט כרגע, אם מעניין אפרט.

 

לגבי מסלול/טיולים/דיילי - נתחיל מהאחרון - כדיילי ה-235 מושלמת, בוודאי טובה יותר מה-M2. נוחה, שקטה, גיר מעולה, מנוע חזק - תע נ ו ג. דווקא במסלול (הנה דעה שונה) לא קריטי. הסיבה לזה היא שבמסלול אפשר לקחת כל רכב למגבלות שלו וזה לא משנה אם יש לך מזדה 3, 235 או M2cs - בסוף אתה צריך לאט לאט ללמוד את המגבלות ולהוציא את הזמנים הטובים ביותר מכל פלטפורמה עם המגבלות שלה. האכזבה הגדולה שלי מה-235 הייתה דווקא בטיולים. כתבתי את זה גם בעבר אבל בקצרה - הבלמים היו חלשים מדי וחסרי תחושה מה שפגם מאוד בבטחון ובקצב, ובכלל בגלל שהרכב רך יותר מעבר לקצב מסויים הוא נאלם ואני הרגשתי ש-10-20% מהיכולת של הרכב לא מנוצלים הוא פשוט לא נותן בטחון לדחוף יותר בכביש ציבורי. אישית, אני מעדיף רכב איטי וחלש יותר אבל תקשורתי ונציל יותר (מישהו אמר מיאטה?) - ואכן הרגשתי שהמיאטה קרובה יותר לתחושות של ה-M מאשר ה-235. לא מהירה יותר, בוודאי שלא, אבל מאחורי ההגה, התחושות חשובות לי יותר מהמהירות. ולכן, לשאלתך האם הקופרה כיפית יותר בטיולים מאשר ה-235, ובכן, מאחר שנהגתי בהן גב אל גב התשובה שלי היא חד משמעית - כן. הבלמים נושכים יותר ונוסכים הרבה יותר בטחון, הרכב פונה בחדווה טובה יותר והוא נציל ותקשורתי הרבה יותר. (ביום יום הייתי מעדיף את הבימר).

 

 

 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...