Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות בנוגע להחלפת פילטר אוויר וגומיות ( בושינג )


Daedalus
שימו לב! השרשור הזה בן 979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

יש לי רכב מסוג אלפא גולייטה QV שנת 2015 ובקרוב יש לי טיפול אז רציתי לבדוק אם כדאי להחליף על הדרך בטיפול את החלקים הבאים :

 

1) פילטר אוויר : כרגע אני עם פילטר אוויר מקורי ואני שוקל להזמין את הפילטר אוויר של K&N

2) Powerflex Bush : להחליף את הגומיה המקורית של תושבת המנוע לגומיה הצהובה שלהם

 

המטרה שלי בהחלפה היא להחליף את החלקים המקוריים בחלקים יותר איכותיים שיחזיקו מעמד יותר זמן ואם יתנו שיפור קל בהרגשה\סאונד זה פלוס

אני לא בטוח שהחלקים האלה נחשבים בתור ''שיפורים'' אבל מקריאה של ביקורות ברשת הפילטר אוויר יתן ממש קצת יותר כוח וסאונד בהאצת הרכב והגומיות מחזיקות מעמד להרבה שנים

 

אשמח לדעתכם בנוגע לחלקים או הצעות אחרות

 

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה הולך על מוצר של K&N הייתי נובר בפורומים של אלפא בחו"ל (וברוך השם לא חושב שחסר כאלו) ומחפש מה המסנן המומלץ, K&N זה מוצר די גנרי באיכות והוא גם דורש אחזקה ייעודית עם קיטים שלהם בגלל שהוא מכותנה, אני בזמנו (לרכב אחר) העדפתי מסנן של ITG, שהיה מספוג ולא כותנה ואפשר היא לנקות ולשמן אותו עם מוצרים שזמינים יותר (מנקים עם בנזין ומשמנים עם ספריי שימון מסננים שיש בכל חנות שמתעסקת באופנועי שטח).
לגבי POWERFLEX צהוב, יתרונות - קשיחות, חסרונות - ויברציה. תחשוב טוב על הסיבות שאתה מחפש להחליף תושבת כזאת או אחרת, תושבת מצבר או עליונה לא הייתי נוגע אם הרכב לא חי במסלול, תושבת גיר תחתונה - אם אין בעיה של תזוזת מנוע במכות גז, לא בטוח שכדאי. שוב - הכל שאלה של מה אתה מנסה להשיג בהחלפה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה'גומי הצהוב' הזה הוא לא גומי אלא פוליאוריטן.
לכל רכב יש תושבת מנוע במבנה שונה כך שלדעתי אתה תצטרך לשאול קצת יותר מפורט ולרדת לעומק העניין כדי לקבל תשובה רלבנטית.
לא כל תושבת מנוע ניתנת להקשחה על ידי החלפת גומי בפוליאוריתן, וגם - זו לא השיטה היחידה להקשיח תושבת מנוע.
עכשיו נשאלת השאלה - למה שתרצה להקשיח תושבות מנוע?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

shellcase - תודה על העזרה 

 

לגבי הפילטר אוויר - קראתי קצת על K&N והביקורות די שליליות גם על מוצר דומה של BMC בגלל שהפילטרים צריכים להיות משומנים וזה יכול לפגוע באחד החיישנים במקרה ולא משמנים נכון 

אני אחפש עוד קצת מידע ל BMC ו Sprint ואחליט 

 

אין לי ניסיון עם רכבים ספורטיבים ומסלולים וזה הרכב ה"ספורטיבי" הראשון שלי לכן אני מתייעץ - התכנון הוא לקחת את הרכב להדרכה בנהיגה ספורטיבית ואז כמה פעמים לימי מסלול לראות אם אני מתחבר 

יש לי קצת קפיצות\רעידות בהתחלת הנסיעה אבל אני חושב שזה יותר קשור לסוג הגיר ברכב 

 

למרות החוסר ניסיון שלי - יש סיבה להחליף גומיות כלשהן בסטים של PowerFlex ? אני מוכן לסבול רעידות על מנת להשתמש במוצרים קצת יותר איכותיים 

 

תודה שוב על העזרה

 


 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, shellcase כתב:

ה'גומי הצהוב' הזה הוא לא גומי אלא פוליאוריטן.
לכל רכב יש תושבת מנוע במבנה שונה כך שלדעתי אתה תצטרך לשאול קצת יותר מפורט ולרדת לעומק העניין כדי לקבל תשובה רלבנטית.
לא כל תושבת מנוע ניתנת להקשחה על ידי החלפת גומי בפוליאוריתן, וגם - זו לא השיטה היחידה להקשיח תושבת מנוע.
עכשיו נשאלת השאלה - למה שתרצה להקשיח תושבות מנוע?

כן, אני יודע שזה פוליאוריטן, פשוט התעצלתי לרשום. בקישור שהיה בהודעה של כותב הפוסט, לא היה רשום שזה מתאים ספציפית לג'ולייטה (הסקתי שזה אולי סוג של אוניברסלי) אז בגלל זה חשבתי שאולי הצורה של הגומי המקורי בתושבות מנוע למיניהן הוא זהה בכל הרכבים. 

אני עם איטלקייה (לא מה שרשום בשם) גם שאוהבת "לזלול" תושבות מנוע, מחלה ידועה גם בסוג הרכב שלי וגם בג'ולייטות, לשים פוליאוריטן זו דילמה. מצד אחד יהיו וויברציות מגעילות כאלה בשילוב להילוך ראשון עד איזה 20 קמ"ש, מצד שני זה תורם להרגשה חלקה וזורמת יותר בנסיעה, מבחינת זה שהמנוע פחות זז, גם בהעברות הילוכים. וכמובן החומר עמיד יותר. 

לפני כשעה, Daedalus כתב:

shellcase - תודה על העזרה 

 

לגבי הפילטר אוויר - קראתי קצת על K&N והביקורות די שליליות גם על מוצר דומה של BMC בגלל שהפילטרים צריכים להיות משומנים וזה יכול לפגוע באחד החיישנים במקרה ולא משמנים נכון 

אני אחפש עוד קצת מידע ל BMC ו Sprint ואחליט 

 

אין לי ניסיון עם רכבים ספורטיבים ומסלולים וזה הרכב ה"ספורטיבי" הראשון שלי לכן אני מתייעץ - התכנון הוא לקחת את הרכב להדרכה בנהיגה ספורטיבית ואז כמה פעמים לימי מסלול לראות אם אני מתחבר 

יש לי קצת קפיצות\רעידות בהתחלת הנסיעה אבל אני חושב שזה יותר קשור לסוג הגיר ברכב 

 

למרות החוסר ניסיון שלי - יש סיבה להחליף גומיות כלשהן בסטים של PowerFlex ? אני מוכן לסבול רעידות על מנת להשתמש במוצרים קצת יותר איכותיים 

 

תודה שוב על העזרה

 


 

ממליץ לך בחום לרדת מהנושא של פילטר אוויר לא מקורי. גם פילטר פתוח וגם אינבוקס, הוכח כלא יעיל מבחינת הסינון של האבק וכל החרא שיש בחוץ ויכול לעבור למנוע שלך. מבחינת ביצועים, התוספת שתקבל זניחה. 

תיהנה מהרכב שלך ושמור עליו, רכב מאד מהנה. לגבי הבושינגים של פאואר פלקס/סופר פרו...כל עוד אתה לא מתמקצע בנהיגה שלך, חבל בשלב זה. אם נהיגה ספורטיבית מדברת אליך ואתה מעוניין לשפר את יכולת הנהיגה שלך, אחרי שתעשה קורס כזה או אחר ותחווה את הרכב שלך כמו שצריך ותבין אותו במגבלות האחיזה, סט כזה של בושינגים לסרן הקדמי למשל, יעשה הבדל גדול ומומלץ בהחלט. כרגע, ממה שרשמת, אתה כנראה לא בשלב שתבין את ההבדל במידה ותרוץ לשים אותם מחר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם הוא לא יבין את ההבדל, כי ההיגוי יתחדד, אבל מסכים שאולי הוא לא ידע למצות את התועלת אבל בתנועה עירונית זריזה יסבול מרכב תזזיתי מדי.

לגבי powerflex וחבריו - בגדול יש להם גם מוצרים גנריים וגם מוצרים ספציפיים פר רכב, תציץ באתר שלהם (ושל המתחרים, נראה שאתה מספיק בקיא).

בכל מקרה ההמלצה שלי היא שאם אתה רוצה לרסן מעט את המנוע בלי להפוך את האוטו לויברטור, תתחיל מתושבת הגיר התחתונה, המון תזוזה של המנוע במכות גז היא סיבוב סביב ציר הרוחב (הבלוק מנסה להסתובב מסביב לקראנק), ואת זה בדיוק התושבת הזאת מונעת.

אני גיליתי את העולם הזה אחרי שבקליאו ספורט שהייתה לי התנועה הייתה כלכך חזקה שבמכת גז בהילוכים נמוכים סעפת הפליטה הייתה נותנת מכה לסאב-פריים, ההחלפה פתרה את הבעיה לחלוטין ואפילו שיפרה במשהו שליטה על הרכב תחת גז במגבלות (מעבר הרבה יותר נשלט ומדוייק בין תת היגוי להיגוי יתר באמצע סיבוב ע"י משחק עם הגז בלבד).

 

*אם התושבת שיש כרגע תקינה ואתה לא רוצה להרוס אותה - אפשר לקנות תושבת תחליפית זולה, או אפילו לבקש מהמוסך שלך אחת משומשת שהם הורידו מרכב (לא יודע כמה הוא נפוץ) ולהתחרע עליה.

מקסימום ההחלפה לרוב תסתכם בשני ברגים (ועוד כמה חיפויי פלסטיק למיניהם).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כבר בושינג של סופר פרו בתושבת גיר תחתונה, הוא אפילו שחור עד כמה שזוכר. חשבתי שיהיה קשוח מדי אבל דווקא לא. יש לי גם סט מלא קדמי (זרוע קדמית ואחורית של המשולש). חסר לי רק בסרן האחורי ובתושבת מנוע אם ארצה מתישהו לשים. מה שתיארת לגבי המעבר הנשלט מתת היגוי להיגוי יתר באמצעות משחק בגז, בסיבוב, גם אצלי אני חווה את זה היטב וזה כמובן כיף גדול (מניח שלא כמו בקליאו שהייתה לך, שהיא מושחזת יותר מהרכב שלי) אבל אני מייחס את זה לכל השיפור שעשיתי מבחינת ההתנהגות (בילשטיין אייבך והסט של סופר פרו) ולא לבושינג של התושבת גיר תחתונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר'ה לפי מה שרשמתם פה נראה לי שאוותר בשלב הזה על פילטר אוויר ובושינג 

 

אבל בשביל העניין - אם הייתי רוצה לבזבז קצת כסף על חלקים לרכב ( 2 - 3 אלף לחלק ) על מה הייתם ממליצים ? אין צורך בהחלפת הגלגלים ומשהו שלא עושה בעיות בטסט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

האוטו שלך לא זקן מדי (כמובן שלקמ"ז יש את ההשלכות שלו, לא ציינת כמה) כדי שהחלפת בושינגים מלאה תהווה מהלך מכריע.

זה ייתן שיפור וחידוד להיגוי, בטח תחת מאמץ, אבל זה לא שהאוטו שלך ישן ורופס כדי שתרגיש את זה באופן מוחלט וברור.

האמור לעיל הוא לגבי סדרות הכניסה, כלומר קשיות נמוכה יחסית (shore).

אם תעלה את הרמה ותשקיע, ככה יהיה לזה יותר ערך מוסף.

אולי תתחיל עם החלפת בוקסות משמעותיות ונסה להרגיש בלי להשקיע המון כסף.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.8.2021 בשעה 06:21, itaysamurai כתב:

האוטו שלך לא זקן מדי (כמובן שלקמ"ז יש את ההשלכות שלו, לא ציינת כמה) כדי שהחלפת בושינגים מלאה תהווה מהלך מכריע.

זה ייתן שיפור וחידוד להיגוי, בטח תחת מאמץ, אבל זה לא שהאוטו שלך ישן ורופס כדי שתרגיש את זה באופן מוחלט וברור.

האמור לעיל הוא לגבי סדרות הכניסה, כלומר קשיות נמוכה יחסית (shore).

אם תעלה את הרמה ותשקיע, ככה יהיה לזה יותר ערך מוסף.

אולי תתחיל עם החלפת בוקסות משמעותיות ונסה להרגיש בלי להשקיע המון כסף.

אתה מדבר על סדרה שחורה לעומת הכחולה שממליץ לו לשים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

אני לא בעד לקחת לקצה רכבים שהם בשימוש יומיומי (לעצם העניין להתקין סדרה שחורה ולא סגולה-כחולה), רק מציין שכשמדובר ברכב צעיר ולא עייף מדי, השינוי יהיה מינורי.

כשאני וחבריי היינו מתקינים בוקסות סגולות על אלפות ישנות, זה היה הופך את האוטו מקצה לקצה.

במכוניות יותר חדשות שלי לא טרחתי.

  • אהבתי 2

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, itaysamurai כתב:

אני לא בעד לקחת לקצה רכבים שהם בשימוש יומיומי (לעצם העניין להתקין סדרה שחורה ולא סגולה-כחולה), רק מציין שכשמדובר ברכב צעיר ולא עייף מדי, השינוי יהיה מינורי.

כשאני וחבריי היינו מתקינים בוקסות סגולות על אלפות ישנות, זה היה הופך את האוטו מקצה לקצה.

במכוניות יותר חדשות שלי לא טרחתי.

כן, אני עם אלפא בת 11 ועם סט כחול/סגול של סופר פרו מקדימה וזה עשה אחלה שינוי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שלי עם 83000 ק"מ אז מניח שעבר עליו לא מעט בשנים האחרונות ( קניתי מיד 1 ) 

 

אתם מדברים על גומיות באזור שונה ולא בתושבת המנוע או בכלל על הזרועות ?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Daedalus כתב:

הרכב שלי עם 83000 ק"מ אז מניח שעבר עליו לא מעט בשנים האחרונות ( קניתי מיד 1 ) 

 

אתם מדברים על גומיות באזור שונה ולא בתושבת המנוע או בכלל על הזרועות ?

 

תודה

אני דיברתי על גומיות של המשולשים/זרועות ועל גומי של התושבת גיר. בתרשים ששלחת, זה 1,2,3 ו- 20. זה מה שמותקן אצלי. 

אני רואה לפי התרשים שבג'ולייטה יש יותר בושינגים שאפשר לשים מאשר אצלי. חתיכת הוצאה למי שרוצה את כל הרכב ככה. בכל מקרה, 83,000 ק"מ זה לדעתי בכלל לא הרבה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...