שיפורים - כוח, אחיזה ומה שביניהם
כאן אפשר לקבל הצעות וייעוץ לגבי כל דבר שבסופו הרכב שלכם יסע מהר יותר, יאחוז טוב יותר או יבלום חזק יותר. זיכרו! שיפורים בישראל הם תחום אפור, שלא לומר שחור. קחו את זה בחשבון. ונהגו בבגרות ואחריות.
כללי פורום שיפורים - חובה לקרוא
ברוכים הבאים לפורום שיפורים. כדי לשמור על פורום נעים ומכבד, להלן כללי הפורום:
1. אין לפרסם מוצרים למכירה כאן בפורום אלא בפורום המסחרי (אם אתם ספונסר פורום מורשה) או בפורומי המכירה (אם אתם חברי פורום מהמניין).
2. שרשורי פרסום ''מוסווים'' ע"י "חברי פורום" חדשים, ימחקו.
3. שרשורי פרסום ''מוסווים'' ע"י גולשים וותיקים, ימחקו בתוספת ענישה.
4. לו לאחר המלצה על מקום מסוים יהיו עודף תגובות כגון: "כן, הם הכי מגניבים/הכי שולטים!!!/הכי מקצועיים/אחלה בורקסים" הן תמחקנה בתוספת ענישה.
5. תופעות של משתמשים שמגיבים רק בכדי להשמיץ מתחרים ו/או לפרגן יחסמו.
6. כתיבה נאותה מחויבת גם מהספונסרים.
7. לא. אין אופציה לשנות אף אחד מששת הסעיפים הקודמים.
המטרה כאן היתה לבנות פורום מקצועי, רלוונטי, אמין ובין היתר עם דעות מכל הכיוונים. זה לא מה שקורה.
אחלה יום לכולכן.
תודה, מנהלי הפורום.
9,654 נושאים בפורום הזה
-
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
כרגע דיברתי רק עם בן אדם אחד שעושה את זה.. למה כולם עושים רק למנועי טורבו? אני מבין שזה נותן יותר ביצועים אבל גם אנחנו האטמוספרים רוצים יחס.. יש מישהו מומלץ?
הודעה אחרונה מאת ArikM, -
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 4 תגובות
- 2 אלף צפיות
ראיתי את המוצר הבא https://homecodecor.com/products/התקן-לאגזוז-turbo-sound כמה הוא באמת עובד? האם הוא באמת מרעיש? חוקי?
הודעה אחרונה מאת shellcase, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 12 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
STI 2011 כרגע נועלת R888 במידה 245/40/18 כמובן מחליף את כל הרביעייה ביחד
הודעה אחרונה מאת RK, -
-
-
- אחראי פורום
- 8 עוקבים
- 18 תגובות
- 5.5 אלף צפיות
שלום לכם, קניתי את הרכב שלשום ואני שוקל לשדרג את הג'אנטים מ 16 ל 18. בהגדרות של הרישוי מבחינת המדינה הגבול שלי הוא 17. השאלה שלי היא של מתחילים, קודם כל האם זה משפר את הנהיגה העליה הזו בג'אנט? האם זה כדאי? שאלה שניה, האם כאשר מגיעים לטסט המכון בודק האם גודל הג'אנט תואם את המגבלה הרשומה? תודה רבה מצרף מסמך של המדינה בעניין, הרכב שלי הוא ה 1994 סמ"ק
הודעה אחרונה מאת cohen motor 377, -
-
לחבר יש audi a3 2009 מנוע 2000 עם סטייג 1ֶשל apr הוא מעוניין ברעש בשרני לרכב ולא משהו שיפרק שכונות והצחעו לו סטייג 2 של pcp ו downpipe עכשיו הוא פוחד שיהיה יותר מדי רעש וזה יתליל לעשות בעיות עם משטרות עד כמה הדאון פיפ מחמיר את הרעש ברכב?
הודעה אחרונה מאת 98civic, -
מחפש פורק ל audi 2009 2.0 אם יש קישורים מאיבי אני אשמח
הודעה אחרונה מאת Shakedttt, -
- עוקב אחד
- 0 תגובות
- 2 אלף צפיות
שלום חברים יש לי הפילטר פתוח/קיט יניקה הזה כמה לדעתכם אני יכול למכור אותו?
הודעה אחרונה מאת Ofek1, -
-
- אחראי פורום
- 7 עוקבים
- 28 תגובות
- 5.4 אלף צפיות
שבוע נפלא, בשבת גלגלתי שיחה עם חבר חובב הגה תפרן. הבחורצ'יק חושב לקנות בראבו ידנית כי היא יחסית זולה, מתאימה למשפחה, מנוע טורבו חביב, התנהגות/תקשורת נחמדים והכי חשוב - פוטנציאל שיפורים. 'כל פעם שיהיו לי 2000 שקל מיותרים אוכל לשפר קצת את הרכב, עד שהוא יהיה ממש כיף'. לדעתי הוא גם נהנה מעצם ההתעסקות ולא רק מהתוצאה. וכאן מגיעה השאלה: האם הרכב אכן מתאים לתפקיד, מצד האפשרויות והתועלת הפוטנציאלית? ממה שאני ראיתי: התנהגות - אפשר לשפר בערך כל רכב עם בולמים וקפיצים או קוילאוברים, הקשחת חלקים מסוימים וכו'. אפשר להגיע ברכב הזה לתוצאה טובה מבחינת התנהגות ותקשורת מהשלדה וההגה? מנוע - ראיתי לא מעט פה ובפורומים בחו"ל שדיברו על הגדלת טורבו …
הודעה אחרונה מאת shellcase, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 2 תגובות
- 3 אלף צפיות
הי לכולם ... רציתי לשאול על שמן 10W60 ל BMW E36 מנוע MB50B25 (325i) הוגל ל 2929 .. היה 2500.. כדאי להשתמש בשמן הזה של 10w60 Valvoline VR1 Racing ?
הודעה אחרונה מאת ch2856, -
-
- 4 עוקבים
- 8 תגובות
- 4 אלף צפיות
קופר אס, 2017, 192 כ"ס 28.5 קגמ . כמה שאלות הבהרה: 1) מה תהיה העלות לצריבת סטייג 1 ? 2) כמה תוספת כוחות סוס+ קג"מ - לבסוף אקבל ? 3) אני טיפוס של 85 אחוז נסיעה בעיר. צריכת הדלק שלי תיפגע לאחר סטייג 1 ? מודע לזה שבבין עירוני יש שיפור.. מה לגבי עירוני ? 4) יעבור טסט שנתי ללא בעיה ? הרי הטסטר מכיר את הדגם ונתונים. בבדיקה שיעשה - יראה במחשב בדיקה יותר כוחות מהנורמה ... לא יבין שנעשה פה טיונינג ויפסול על זה ? 5) ביטוח מקיף - האם להודיע להם על השינוי ? לא רוצה לאכול אותה במקרה ש... ולהבין לבסוף שלא היה לי בכלל כיסוי עקב השינוי שעשיתי ,ב…
הודעה אחרונה מאת asd1301, -
כיום אני עם ג'אנט 16, מידת צמיגים 195/55. יש לי הזדמנות לרכוש ג'אנט 18 מקורי במחיר טוב שבעקבותיו, מידת הצמיגים תשתנה ל- 215/40. זה כמובן חוקי ומתאים לרכב שהגיע עם 3 מידות צמיגים (גם 215/45/17). מספר שאלות: 1. הרכב שלי מונמך עם סט בילשטיין וקפיצי אייבך. עם ה- 16 הוא נמוך יותר מרכב זהה (של חבר) בעל סט זהה של בילשטיין אבל אותו רכב של החבר מצוייד בג'אנט 17 עם מידת הצמיגים שבאו איתו כמו שרשמתי למעלה. המרווח גחון של הרכב שלי נמוך יותר מאשר אצלו. אם אני אכן אעלה למידה 18, אני פחות ארגיש שהרכב מונמך? האם מרכז הכובד ישתנה לעומת עכשיו או שזה פשוט מתאזן עם מידת הצמיגים שבאה עם ה- 18? 2. האם הביצועים של הרכב ייפגעו משמעותית או שזה יהיה זניח? הרי כשהג'אנט קטן יותר, הרכב זר…
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
ספייסרים לדוושות 1 2
מאת BRAVO30-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 15 תגובות
- 5.6 אלף צפיות
ראיתי סרטון כזה..הספייסרים האלה ספציפית מיועדים לברז ו- gt86. האם יש מקומות בארץ כמו כל מיני סדנאות שאפשר למצוא דברים כאלה בשביל רכבים אחרים? המטרה היא שאני אוכל לבצע היל אנד טואו. מבאס שאי אפשר אצלי לעשות את זה, הדוושות גם רחוקות יחסית וגם דוושת הבלם גבוהה בהרבה מהגז. הספייסרים האלה בעצם מקרבים את הדוושות אחת לשנייה וגם אל הנהג עצמו (אגב, בזמנו עשיתי סיבוב על ברז ולא היה שום קושי בביצוע היל אנד טואו גם בלי ספייסרים כאלה, אבל מניח שזה עושה את המלאכה ליותר פשוטה). חוץ מהספייסרים האלה, יש גם כל מיני extensions כמו למשל לדוושת הגז. הארכה לדוושת הגז אצלי, יכולה לעזור לי בביצוע הטכניקה הזו. אולי דבר כזה כן אפשר להשיג איפשהו בארץ?
הודעה אחרונה מאת RK, -
-
השאלה שלי האם מותר להסיר באופן קבוע את המגן חום על הטורבו? האם זה יוריד את החום באזור שלו וע''י כך יפחית את הטמפ' בתא מנוע? או שיעשה נזק כי ישחרר חום לחלקים אחרים בסביבה של הטורבו?
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
נתוני צמיגים
מאת Jaguar- 3 עוקבים
- 2 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
האם החלפת צמיגים מחתך 245/40R19 לצמיגים בחתך 255/35R20 ישפר את האחיזה באופן משמעותי או שהפער בניהם לא קריטי?
הודעה אחרונה מאת ch2856, -
- 2 עוקבים
- 1 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
רציתי לבדוק את העלות תועלת לתוכנת ניהול מנוע ליגואר XF 5.0L V8 מנוע אטמוספרי ?
הודעה אחרונה מאת GTI33, -
-
- אחראי פורום
- 5 עוקבים
- 10 תגובות
- 3 אלף צפיות
כלומר יהיה ניתן לסובב יותר סיבובי הגה מקצה לקצה?
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
- 4 עוקבים
- 5 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
היי, ברשותי איביזה קופרה 2016, לאחרונה מרגיש שהתגובה של המצערת שלי קצת "התעייפה" אני לא יודע אם זה אני שהתרגלתי עם הזמן ומחפש תגובה קצת יותר מהירה או שהפילטר אוויר כבר זקוק להחלפה או ניקוי. רצוי לציין שהרכב בסטייג' 1, אבל אני מניח שזה לא קשור?! בכל מקרה, האם זה משהו שניקוי הפילטר יכול להועיל בו? אני קצת פחות בקטע של החלפת חלקים אבל אם זה באמת יכול לחולל שיפור משמעותי אז אשקול את זה. תודה!
הודעה אחרונה מאת liav12, -
- 3 עוקבים
- 3 תגובות
- 2 אלף צפיות
מאזדה 3 2015 1500
הודעה אחרונה מאת Froyne, -
תוכנת ניהול מנוע 1 2
מאת arilos-
- אחראי פורום
- 8 עוקבים
- 15 תגובות
- 5.8 אלף צפיות
שלום ברשותי פאסאט חדשה 2022, מנוע 2.0 טורבו ראיתי באתרים מסויימים שבעזרת התוכנה stage 1 אפשר לשפר את המנוע ל 250 כס ו 40 קג״מ מומנט? אשמח לשמוע המלצות מאנשים שעשו, ומה לגבי אחריות יצרן ברכבים חדשים? בלאי, צריכת דלק וכו תודה
הודעה אחרונה מאת ik3, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 16 תגובות
- 5 אלף צפיות
יש איזה יחס שניתן לחשב בין מהלך הבולם לבין אורך מעצור הבולם (bump stop)? מכיוון שאני כבר לא צעיר, אני מעדיף בולמים בסגנון דגמי הספורט של פיג'ו עם התנגדות נמוכה יחסית לשלב הדחיסה והתנגות גבוהה יותר להתפשטות. זה עובד מצוין עם קפיצים מתאים אבל הנוסחה הזו מתקשה להתמודד עם רצף של שיבושים ואז יוצא שהרכב נשען בעצם בעיקר על המעצורים בזמן הזה. מסיבה זו חשבתי להתקין מעצורים קצרים יותר מדגם אחר של היצרן עם משקל דומה. השאלה היא האם יש איזו נוסחה לזה או שבסוף זה רק עניין של ניסוי? מניח שליצרנים יש לזה אבל לא מצאתי משהו ברשת.
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
- 5 עוקבים
- 7 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
כבר תקופה שאני חושב לעשות שדרוג למתלי הרכב(כנראה גם קיט אנטי רולים בהמשך), אמנם רציתי לדחות קצת את השדרוג של הקוילוברים, אבל נראה שאחד הבולמים מתחיל להתקרב לסוף, אז חבל לי להחליף לבולם אחר בסכום לא קטן ושאני לא אהיה מרוצה מהעניין גם ככה- העלות של זוג מקוריים(כי חייב זוג) הוא כ1800 +- אז כרגע הקוילוברים שאצלי על הכוונת הם kw v2 kw sc kw v3 שזה בסימן שאלה גדול bilstein b16 לגבי הבילשטין אין לי עוד הצעת מחיר, אך לגבי הkw יש מחירים לכולם, הv2 יקר מהsc ב1000, והv3 יקר מהsc ב4000 שח. הרכב הוא פולו gti 2016, השימוש הוא דיילי ב80% בערך, 19% כבישי נהיגה ו1% מסלול שבתקווה יגדל האחוז הזה לאט לאט. הסיבה שאלו הדגמים שאני בודק היא כי…
הודעה אחרונה מאת BRAVO30, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 2 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
שלום. קודם כל מצתאר מראש על העברית שלי. אני עולה חדש. רציתי לשאול מה בודקים בבדיקת רכב שנתית? יש לי כמה מודיפיקציות קלות (ינטייק + טייונינג בוקס) על אוטו חדש ורציתי לדעת עם זה יגרום לבעיות? אני לא מכיר את החוק בישראל לגבי דברים כאלו. הינטייק יחסית רועש עם לוחצים על הגז אבל אם לא אז לא שומעים אותו. והאם הם בודקים מתחת למכסה המנוע? בנוסף, אני מעוניין לעשות suspension וcatback. האם מותר לעשות קאטבאק כל עוד שהאוטו יעובר emissions? תודה
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 16 תגובות
- 5.7 אלף צפיות
היי, לא כל כך מצאתי חומר על זה בגוגל באופן שיהיה לי ברור, או לא ניסיתי מספיק. חוץ מצריכת דלק גבוהה יותר שמקבלים בצמיג עם התנגדות גבוהה לגלגול, מה עוד ההבדלים ביניהם ומדוע יש להעדיף צמיג עם התנגדות נמוכה לגלגול? אשמח אם ההסבר יהיה פשוט מבלי להיכנס ממש לפיסיקה, הייתי חלש במקצוע הזה בתיכון.
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 10 תגובות
- 3.9 אלף צפיות
שלום לכולם לאחרונה רכשתי כפרוייקט סובארו אימפרזה שנת 2006 עם 61 אלף קילומטר (ולא לא שיחקו בקילומטרז) מבן אדם מבוגר שהוציא אותה מהחברה. האוטו ללא ממיר עקב גניבה וזה לא כלכך הפריע לי כי אני מעוניין להכניס אותו לסדנא ולתת לו קצת פלפל. האוטו הוא מנוע 1600 ללא טורבו הדגם הרגיל I. הרבה אנשים אמרו לי שכדי להגיע איתו למספרים גבוההים של כוחות סוס כדאי לי להוסיף טורבו. עכשיו אחרי החפירה הזאת רציתי לדעת בעיקר איפה יש סדנא מומלצת שאפשר להכניס אליהם את האוטו לשיפורי כוח בעיקר. תודה לעוזרים!
הודעה אחרונה מאת Liviur, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 6 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
שלום לכולם, ברשותי קליאו 0.9 2013 גיר ידני, עשיתי לרכב דיינו ובדיקת קומפרסייה, והוא הוציא הספק מקורי (90 כ''ס) עם קומפריסה %99 ב3 הצילנדרים. הטורבו טיפ טיפה לח משמן, אבל לדעתי זה טבעי לבלאי. שורה תחתונה רציתי לשאול אם יצא למשהו להכיר בן-אדם שעשה תוכנה? או הנמכות מסויימות. תודה לכל מי שעוזר!
הודעה אחרונה מאת liav12, -
-
הגדלה של עובי הצמיג 1 2
מאת ik3-
- אחראי פורום
- 5 עוקבים
- 28 תגובות
- 6.6 אלף צפיות
ברשותי פולו GTI, המידה של הצמיג במקור היא 215/40 R17 בעיניי זו מידה בעייתית מעט כי העובי של הצמיג הוא דק ממש, מאחר ואני גר באיזור הקריות, והכבישים כאן(כמו ברוב הארץ) הם לא וואו בלשון המעטה חשבתי לתת לעצמי קצת יותר מרווח בטחון בנוגע לצמיגים. מה שהייתי רוצה הוא להגדיל מעט את העובי של הצמיג. הדרכים לגשת לכך הם שניים כמו שאני רואה את זה: 1.להגדיל חתך ל 45, כלומר להגדיל את המידה ל215/45 R17 העובי יוצא 97MM 2. להגדיל עובי ל225 כלומר להגדיל את המידה ל225/40 R17, העובי יוצא 90MM אם אני מגדיל חתך אני מקבל שיפור יחסית ניכר בעובי הצמיג(מ86MM ל97MM), ושיפור משמעותי נוסף הוא מידה יותר סטנדרטית לצמיגים- PS5 קיים במידה הזו, בשלי לא. אם אני מגדיל עובי י…
הודעה אחרונה מאת miatanc, -
-
- 3 עוקבים
- 8 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
יש לי איביזה 1.2 טורבו ידנית 5 הילוכים, ההילוכים קצת ארוכים והבנתי ששיש שורט שיפטר שמקצר אותם. קיים לאיביזה ואם כן כדאי באמת להתקין או שמיותר?
הודעה אחרונה מאת OB1208, -
מערכת פליטה 1 2
מאת shaiii-
- אחראי פורום
- 7 עוקבים
- 16 תגובות
- 7.5 אלף צפיות
יש לי סיאט לאון 2.0 רציתי לשאול לגבי מערכת פליטה לקבל צליל יפה הבנתי שזה לא חוקי בלי אישור משרד התחבורה על שינוי מבנה, קיים בכלל דבר כזה שכן עובר אישור או שכולם נוסעים ככה ללא אישור? וגם לגבי טסט עובר?
הודעה אחרונה מאת Erel, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 עוקבים
- 8 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
היי חברים, למישהו כאן יש ניסיון אם הזמנת קיטים כאלה מאתרים כמו איביי או אחרים? איך זה עובד עם המכס? והאם יש סיכון בהחרמת החלקים בהגעתם ארצה?
הודעה אחרונה מאת Stevenkler, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 עוקבים
- 4 תגובות
- 4.5 אלף צפיות
לפני שאני מייבא מחו"ל איזה סט קוילאובר או סט קפיצים בולמים (לא סגור עדיין) אשמח לקבל מושג לגבי המחירים הנוכחיים של סט כזה בישראל ברמת המחירים של KW V2, בילשטין B16.
הודעה אחרונה מאת Stevenkler, -
-
מי מחובר 35 משתמשים רשומים, 3 אנונימיים, 276 אורחים (הצג רשימה מלאה)
