Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קוילוברים - התלבטות בין מספר דגמים


ik3
שימו לב! השרשור הזה בן 601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבר תקופה שאני חושב לעשות שדרוג למתלי הרכב(כנראה גם קיט אנטי רולים בהמשך), אמנם רציתי לדחות קצת את השדרוג של הקוילוברים, אבל נראה שאחד הבולמים מתחיל להתקרב לסוף,

אז חבל לי להחליף לבולם אחר בסכום לא קטן ושאני לא אהיה מרוצה מהעניין גם ככה- העלות של זוג מקוריים(כי חייב זוג) הוא כ1800 +-

אז כרגע הקוילוברים שאצלי על הכוונת הם 

kw v2

kw sc

kw v3 שזה בסימן שאלה גדול

bilstein b16

 

לגבי הבילשטין אין לי עוד הצעת מחיר, אך לגבי הkw יש מחירים לכולם, הv2 יקר מהsc ב1000, והv3 יקר מהsc ב4000 שח.

הרכב הוא פולו gti 2016, השימוש הוא דיילי ב80% בערך, 19% כבישי נהיגה ו1% מסלול שבתקווה יגדל האחוז הזה לאט לאט.

הסיבה שאלו הדגמים שאני בודק היא כי אני רוצה שיהיה לי יחסית סביר ביום יום מבחינת נוחות אבל עם אופציה של הקשחה וחיזוק כשאני רוצה לעלות על כביש נהיגה או מסלול.

לגבי הsc לא סגור על זה אם יש שליטה בהקשחה האמת, בכל השאר יש.

נקודת המוצא היא שהרכב הוא קשה מאוד בלי שום הצדקה אמיתית, יצא לי לנהוג בפיגו GTI מתנהג יפה מאוד אך משמעותית הרבה יותר רך, לא מצפה לקבל רכות של פיגו אבל כן לנוחות שלכל הפחות לא גרועה מהoem שהוא ממש ממש לא נוח,

ולקבל איזהו בונוס בדמות התנהגות יותר מתגמלת בתמורה לקשיחות.

אשמח לתובנות ממי שהתנסה עם הדגמים האלו.

ואשמח להבין עד כמה מורכבת הפרוצדורה של הכיונון של הבולם בשביל להקשיח או לרכך- האם צריך להרים את הרכב על גק או שאין באמת צורך בכך?

*הנמכה לא מעניין אותי, אז מעדיף שיהיה כמה שפחות בולט אם אין ברירה

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הSC לא יאפשרו לך לכוון את רמת הקשיחות שלהם לזכרוני. רק את הגובה. גם הבולמים עצמם יותר פשוטים.

הV2 מול הV3 יאפשרו לך לכוון dampning שזה חצי מהסיפור כי יש גם rebound. בגדול - הכל חוץ מגובה לא דורש להרים את האוטו לכוון.

בגדול מספר 2 - אחרי שאתה מכוון את האוטו פעם אחת - אתה לרוב לא תיגע בזה יותר. לטעמי הV2 לרוב השימושים מספיק.

 

לגבי הבילשטיין b16 - יש לי דעות חלוקות קצת כי חוויתי אותם שונה מאוד בין פלטפורמות שונות. על פיזו הם היו לי לגמרי נוחים ואוחזים בו זמנית - אבל על מיאטה שנהגתי בה - הם היו קטסטרופה מבחינת נוחות של damping. הרכב היה ממש קשיח יחסית (ויצא לי לנהוג על הרבה סטאפים בפלטפורמה הזו). לא יצא לי לנהוג עליהם על הפלטפורמה של הפולו כדי לחוות דעה - אבל הייתי מוודא את זה קודם.

 

בגדול - במצבך הייתי הולך על הV2 כנראה.

אל תשכח גם שקשיחות (מבחינת נוחות) מאוד נקבעת מהצמיג והSidewall שלו. למעשה בערך באותה רמה שהיא נקבעת מהבולם והכיול שלו.

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון, הבילשטיין יקרים מהV2 בכ1800 שח.

בשביל כיון של הבולם הקדמי אני מבין שזה מתוך תא המנוע איפה שהבולמים מתחברים אמור להיות "ברז קטן"

לגבי הבולמים האחוריים אני פחות הבנתי איך בדיוק אפשר לכוון אותם

 

כלומר אם נשים רגע את הSC בצד, המחירים הם כאלו

V2

+1800

B16

+1000

V3

 

מצד שני עולה לי המחשבה אולי אחסוך טיפטיפה ואלך על הסטריט קומפורט בהנחה שזה סוג של שגר ושכח אם הוא נותן פשרה מספיק טובה מכל העולמות.

 

אופציה חמישית אגב היא ST XTA שהוא בעקרון סוג של מקביל לV3 רק יותר זול

הפלוס הוא שלא צריך צביעה עבורו ואפשר לקבל כבר שחור(אפילו כיתוב של VAG😉), המינוס והחשש הגדול הוא האיכות של הקוילובר וכמה זמן ישרוד,

מצד שני אני כנראה לא מתכוון להחזיק את הרכב יותר מ3 שנים, אז גם זה נקודה חשובה.

המחיר של הXTA זול מהV2 ב1500 שח.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה המחירים באופן כללי? 

 

מבחינת כיוון, KW V2 ו- KW SC זהים, מלפנים זה דרך אזור כרית הבולם ומאחור זה לפרק את הבולם בכל כיוון. זה אמנם תמיד פשוט יותר מאחור אבל מאוד לא נוח. 

K3 V3 יש כיוון נפרד גם לדחיסה ולא רק להתפשטות, דחיסה מברז למטה כך שזה נוח יחסת אבל התפשטות כמו כל שאר דגמי KW מלמעלה. 

 

בילשטיין B16 זה כיוון של שיכוך והחזרה אך במקביל. בגלל שזה מונוטיוב הפוך, אז ברז הכיוון נמצא למטה וזה כמובן הופך את הכיוון לקל מאוד גם מאחור, בניגוד ל- KW. 

 

לפולו GTI יש באמת כיול סופר קשיח באופן מוגזם, על מסלול חלק זה מעולה אבל בכל מקום אחר זה פשוט נוראי והרכב פשוט מאבד קשר עם הקרקע. אנקדוטה, בגלל הפולו GTI נאלצתי ללכת שלושה שבועות עם תומך צוואר רק בגלל שעברתי מהר מידי על איזה פס האטה. 

 

אני לא יודע אם יש לפולו GTI אבל לבילשטיין B16 יש עקרונית שתי גרסאות, הגרסה הרגילה וגרסת "נוחות" עם הנמכה קטנה יותר של 10 מ"מ עד 30 מ"מ.

 

ST XA מקביל לדגם V2.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, ik3 כתב:

עדכון, הבילשטיין יקרים מהV2 בכ1800 שח.

בשביל כיון של הבולם הקדמי אני מבין שזה מתוך תא המנוע איפה שהבולמים מתחברים אמור להיות "ברז קטן"

לגבי הבולמים האחוריים אני פחות הבנתי איך בדיוק אפשר לכוון אותם

 

כלומר אם נשים רגע את הSC בצד, המחירים הם כאלו

V2

+1800

B16

+1000

V3

 

מצד שני עולה לי המחשבה אולי אחסוך טיפטיפה ואלך על הסטריט קומפורט בהנחה שזה סוג של שגר ושכח אם הוא נותן פשרה מספיק טובה מכל העולמות.

 

אופציה חמישית אגב היא ST XTA שהוא בעקרון סוג של מקביל לV3 רק יותר זול

הפלוס הוא שלא צריך צביעה עבורו ואפשר לקבל כבר שחור(אפילו כיתוב של VAG😉), המינוס והחשש הגדול הוא האיכות של הקוילובר וכמה זמן ישרוד,

מצד שני אני כנראה לא מתכוון להחזיק את הרכב יותר מ3 שנים, אז גם זה נקודה חשובה.

המחיר של הXTA זול מהV2 ב1500 שח.

תפרט בבקשה על המחירים המלאים. זה פה בארץ, דרך יבואן? אם כן, אשמח שתרשום טלפון ואיפה הוא יושב, למקרה הצורך שאתעניין בזה גם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, ch2856 כתב:

מה המחירים באופן כללי? 

 

מבחינת כיוון, KW V2 ו- KW SC זהים, מלפנים זה דרך אזור כרית הבולם ומאחור זה לפרק את הבולם בכל כיוון. זה אמנם תמיד פשוט יותר מאחור אבל מאוד לא נוח. 

K3 V3 יש כיוון נפרד גם לדחיסה ולא רק להתפשטות, דחיסה מברז למטה כך שזה נוח יחסת אבל התפשטות כמו כל שאר דגמי KW מלמעלה. 

 

בילשטיין B16 זה כיוון של שיכוך והחזרה אך במקביל. בגלל שזה מונוטיוב הפוך, אז ברז הכיוון נמצא למטה וזה כמובן הופך את הכיוון לקל מאוד גם מאחור, בניגוד ל- KW. 

 

לפולו GTI יש באמת כיול סופר קשיח באופן מוגזם, על מסלול חלק זה מעולה אבל בכל מקום אחר זה פשוט נוראי והרכב פשוט מאבד קשר עם הקרקע. אנקדוטה, בגלל הפולו GTI נאלצתי ללכת שלושה שבועות עם תומך צוואר רק בגלל שעברתי מהר מידי על איזה פס האטה. 

 

אני לא יודע אם יש לפולו GTI אבל לבילשטיין B16 יש עקרונית שתי גרסאות, הגרסה הרגילה וגרסת "נוחות" עם הנמכה קטנה יותר של 10 מ"מ עד 30 מ"מ.

 

ST XA מקביל לדגם V2.  

אכן הXA מקביל לV2 והXTA מקביל לV3, שניהם זולים מהV2 באופן משמעותי.

 

האמת העובדה שאת הבילשטיין קל לכוון באופן עצמאי, נותן לו נקודות רבות בעיניי.

לגבי הכיון של הרכב, כבר התרגלתי אליו, אבל הוא באמת נורא קשיח, אפילו קופרה (לדעתי היא 2019 משהו כזה) מרגישה יותר רכה בעיר.

 

רגע לגבי הSC הוא מקביל לV2? עד כמה שהבנתי עד כה הוא סוג של מקביל לV1 רק עם התאמות מסויימות- גם יקר יותר מהV1.

לפני 4 שעות, BRAVO30 כתב:

תפרט בבקשה על המחירים המלאים. זה פה בארץ, דרך יבואן? אם כן, אשמח שתרשום טלפון ואיפה הוא יושב, למקרה הצורך שאתעניין בזה גם.

אכן מדובר ביבואנים, כרגע בקשר עם שניים, פיטסטופ למשל יבואן רשמי של KW, לגבי מחירים לא יודע אם בסדר לפרסם, מוזמן לפנות בפרטי

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לא בדיוק :-)  XTA זה כמו V2 אבל זה מגיע עם כרית בולם המאפשרת את שינוי הקאמבר בחזית, 3 XTA  PLUS הוא כמו V3 וכולל את התוספת של כיוון זווית קאמבר

אין בעיה לפרסם מחירים, זה באמת לא סוד ובתכלס המחירים היום קצת זולים יותר כי היורו ירד משמעותית. 

 

KS SC אכן זהה ל-V2, רק בכיול שונה כמובן שנקרא לו רך יותר. לפולו GTI כנראה שהייתי בוחר בדגם V2 מבחינת עלות תועלת. KS SC גם מעולים אבל הייתי מגדיר אותם כספורטיבי לייט, שיפור לרכבים שבאו מראש שלי כיול ספורטיבי או ספרטיבי במיוחד אבל לא הייתי מתאימים אותם לרכב כמו שלך, אלא אם אתה ממש רוצה לשפר משמעותית את הנוחות מבלי לאבד את כל התכונות הספורטיביות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch2856 כתב:

גם לא בדיוק :-)  XTA זה כמו V2 אבל זה מגיע עם כרית בולם המאפשרת את שינוי הקאמבר בחזית, 3 XTA  PLUS הוא כמו V3 וכולל את התוספת של כיוון זווית קאמבר

לא הבנתי את זה. יש כאילו את האפשרות לתת קאמבר שלילי, נניח 1.5 ב- xta ומה זה אומר כיוון של זווית הקאמבר ב- xta plus? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 601 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...