Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוטנציאל שיפור בראבו T-JET ידנית


Froyne
שימו לב! השרשור הזה בן 535 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבוע נפלא,

בשבת גלגלתי שיחה עם חבר חובב הגה תפרן.

הבחורצ'יק חושב לקנות בראבו ידנית כי היא יחסית זולה, מתאימה למשפחה, מנוע טורבו חביב, התנהגות/תקשורת נחמדים והכי חשוב - פוטנציאל שיפורים. 'כל פעם שיהיו לי 2000 שקל מיותרים אוכל לשפר קצת את הרכב, עד שהוא יהיה ממש כיף'. לדעתי הוא גם נהנה מעצם ההתעסקות ולא רק מהתוצאה.

 

וכאן מגיעה השאלה:

האם הרכב אכן מתאים לתפקיד, מצד האפשרויות והתועלת הפוטנציאלית?

 

ממה שאני ראיתי:

התנהגות - אפשר לשפר בערך כל רכב עם בולמים וקפיצים או קוילאוברים, הקשחת חלקים מסוימים וכו'. אפשר להגיע ברכב הזה לתוצאה טובה מבחינת התנהגות ותקשורת מהשלדה וההגה?

מנוע - ראיתי לא מעט פה ובפורומים בחו"ל שדיברו על הגדלת טורבו ותוכנה שהגיעו בקלות לאזור 180 כ"ס בטענה שהמנוע אמין ומחזיק את העומס בלי בעיות. מוכר? יצריך החלפת צנרת יניקה או פליטה? הגדלת או הוספת אינטרקולר? ראיתי אפילו מישהו שהשתיל שם מנוע 1.7 מג'ולייטה תלתן...

בלימה - גם כאן אפשר תמיד לשפר את המערכת הקיימת בעזרת נוזל/רפידות/צלחות/צינורות משופרים. יש אפשרות להשתיל קומפלט את הבלמים מג'ולייטה תלתן? לא ראיתי לזה סימוכין. קיבלתי את הרעיון מהבחור עם השרשור על הפוקוס שלו שהשתיל לה מערכת בלימה מ- RS (או ST?).

קוסמטיקה - לא מעניין. לא עושה וורום, וורום...

רעש - גם לא מעניין.

 

יש כיוונים?

עוד רעיונות?

 

תודה רבה והמשך שבוע נפלא.

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שרואים בסמלון, החזקתי אחת אוטומאטית  והייתה (אולי עוד קיימת?) קבוצה בואטסאפ עם מפגשים וטיולים, גם שיפרנו ביחד.

מחיר חדש - 120 אלף.

מחיר אחרי שנתיים (אמנם מהשכרה) - 55 אלף.

אז אכן היא זולה, מאוד.

 

 

מה שלא זול זה הטיפולים וחלקי חילוף, מכיוון שמדובר בידנית אז הורדת את הכאב ראש של הקלאץ' (כמה אלפי שקלים להחליף) אבל עדיין כל חלק שם עולה הרבה.

 

יישור קו אחרי שנתיים שעשיתי עלה לי כמעט 9 אלף שקל, מזל שהרוב היה עדיין באחריות אז שילמתי פחות מחצי.

 

אתה גם מדבר על שדרוגים יקרים מאוד שלא ישאירו אותה חוקית על הכביש.

אני בספק שהיא מתאימה למשפחה, אני יצאתי מכל נסיעה עם כאבי גב, היא לא נוחה והיא גם די קטנה ממה שאני זוכר.

 

 

לסיכום, רציתי לקנות ג'ולייטה לפני שנה ואז נזכרתי בכמה הבראבו עלתה לי וירדתי מזה מהר מאוד.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החזקתי טורבו ידנית כמעט 4 שנים, נמכרה עם כ 180 אלף קמ.

אכן מדובר במשפחתית חביבה ומאובזרת לזמנו.

לטעמי בכל הקשור להתנהגות כביש היא נחמדה ולא מעבר, ביקרתי איתה במסלול והרכב לחלוטין מחוץ לאיזור הנוחות שלו.

אם כל מה שתרצו להשיג זו משפחתית זריזה, לכו על זה. תוכנה תעלה את הרכב לאיזור ה150 כס.

במידה ורוצים קצת יותר, תדרש השקעה משמעותית (טורבו, קוילאוברים, אנטירולים וכו) אז אולי עדיף להשקיע עוד כמה שקלים ולרכוש פלטפורמה יותר מוכוונת מטרה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגולייטה היא הרי ברבו בתחפושת יוקרתית, אז עקרונית הרבה מהדברים שם אמורים להיות לא מורכבים מדי להתקנה מהגולייטה.

 

לגבי המנוע שמעתי גם בארץ רכבים עם הtget על 200+ כס, כך שזה אפשרי, על פניו אם הרכב כבר עם טורבו זה מקל מאוד על השיפורים עליו מבחינה חוקית(כלומר השבלול לא הופיע יש מאין, וזה כבר יותר באיזור האפור של החוקיות)

מבחינת התנהגות כמו שאמרת אפשר לשפר, ועל רכב שהוא לא ספורטיבי מהמפעל מן הסתם ההבדל יהיה משמעותי הרבה יותר.

לגבי הבלימה קודם כל אפשר להתחיל מצלחות מחורצות או מחוררות ברמה גבוהה יותר באותו הגודל וברפידות יותר אגרסיביות, זה כבר יתן את רוב השיפור האפשרי- בסופו של יום הרי שיפורי בלימה הם בעיקרם שיפורים של נידוף חום כי זה הבעיה העיקרית של בלימה- כך שבהקשר הזה אתה יכול אפילו לשמור על מראה של+- oem אבל עדין לקבל שיפור משמעותי.

לדעתי מדובר ברעיון לא רע בכלל, אך מן הסתם עדיף פלפורמה שקצת יותר באה מוכנה.

לדוגמא למיטו tget, לגבי הגוליטה אתה מקבל שם למיטב זכרוני רק מנועי מולטיאיר ככה שאתה דיי מאבד את הפלוס של הtget שהוא אמינות גבוה יותר.

 

  • אהבתי 2

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, ik3 כתב:

 

לדוגמא למיטו tget, לגבי הגוליטה אתה מקבל שם למיטב זכרוני רק מנועי מולטיאיר ככה שאתה דיי מאבד את הפלוס של הtget שהוא אמינות גבוה יותר.

 

 

בכל הקשור להתנהגות כביש, המיטו לטעמי הכי פחות טובה בקטגוריה שלה, גם הגולייטה לא להיט.

סיבוב באחיות לבית האלפא ונסיעה אחכ על 208 GTI (מול המיטו) ומגאן RS (מול הגולייטה) תדגיש כמה הפער גדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגה של פיאט מוריד ממני אישית כל רצון לשפר אחת מבחינת התנהגות.
וכותב לך את זה בנאדם שנוסע בפיאט השניה שלו ברצף, בכבישים מפותלים, מהר.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ik3 כתב:

לגבי הבלימה קודם כל אפשר להתחיל מצלחות מחורצות או מחוררות ברמה גבוהה יותר באותו הגודל וברפידות יותר אגרסיביות

הצלחות מיותרות לגמרי (על 99% מהרכבים כולל אלו שיבלו שעות על המסלול). רפידות - בהחלט.

(אומר את זה כמשהו שמבלה זמן ניכר עם הרכבים שלו על המסלול).

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, o.r כתב:

במידה ורוצים קצת יותר, תדרש השקעה משמעותית (טורבו, קוילאוברים, אנטירולים וכו) אז אולי עדיף להשקיע עוד כמה שקלים ולרכוש פלטפורמה יותר מוכוונת מטרה.

 

לפני 12 שעות, ik3 כתב:

לדעתי מדובר ברעיון לא רע בכלל, אך מן הסתם עדיף פלפורמה שקצת יותר באה מוכנה.

 

 

איזה אפשרויות טובות יותר יש בטווח מחירים הזה (מאמין שהם מדברים על אזור 20 אל"ש)?

 

 

לפני 10 שעות, shellcase כתב:

ההגה של פיאט מוריד ממני אישית כל רצון לשפר אחת מבחינת התנהגות.
וכותב לך את זה בנאדם שנוסע בפיאט השניה שלו ברצף, בכבישים מפותלים, מהר.

 

אהההםם... ואתה עדיין בפיאט?

  • מצחיק 1

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, GR8Day כתב:

 

 

איזה אפשרויות טובות יותר יש בטווח מחירים הזה (מאמין שהם מדברים על אזור 20 אל"ש)?

 

 

 

בראבו תעלה 20K לפני ישור קו, גם יש את המחלות שלה שכנראה ידרשו טיפול בשלב מסוים (לדוגמא- תריסים של מזגן שהולכים ודורשים פירוק דשבורד).

אם באמת נכנסים לכזה פרויקט, צריך להשקיע עודK20 להביא את הרכב לרמה טובה (טורבו, תוכנה, סעפת פליטה, גאנטים חדשים לטובת צמיגים רחבים יותר, צמיגים, קוילאוברים וכו)

הגענו כבר ל40K. לא יודע כמה עולה 208GTI אבל מניח שזה כבר לא רחוק ככ ומקבלים מוצר מוכן ומוצלח.

 

רוצה להבהיר שאני מאוד אהבתי את הבראבו, אבל צריך לשים אותה בקונטקסט הנכון- משפחתית זריזה, לא ספורטיבית לטעמי.

 

עריכה אחרונה על ידי o.r
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם על האינפוט המועיל.

הבראבו אכן תצריך לא מעט השקעה כדי להגיע לרמה של 208GTI.

רק שלבחור אין עכשיו מספיק כסף ל-208, יש לו מספיק לבראבו.

הוא יכול במשך הזמן לשפר ולהתאים לסגנון שלו ככל שיאפשר התקציב.

הוא לא מחפש מראש רכב פרויקט כדי להשקיע בו X כסף, אלא רכב עם פוטנציאל שאפשר להתקדם איתו במשך הזמן.

יש עוד כיוונים?

 

בתאריך 6.11.2022 בשעה 09:21, avizaz כתב:

אני בספק שהיא מתאימה למשפחה, אני יצאתי מכל נסיעה עם כאבי גב

 

נשמע קשוח.

מה עשית לה?

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלום ושום דבר, רק תכנת מנוע שהעלתה ל150 כ"ס.

 

הכסאות שם ממש לא נוחים, אני מדבר על נסיעות סטנדרטיות לחלוטין ולא ארוכות, חשבתי שהבעיה בי - לאחר מכן עברתי ליונדאי I30 ולא חוויתי ולו כאב גב אחד, אז הבנתי שהבעיה היתה באוטו, המתלים קשיחים מדי בתוספת כסאות לא תומכים.

לצערי הרב חווה בעיה דומה עכשיו עם אוקטביה VRS אבל לפחות כאן המתלים אדפטיביים אז זה סביל.

 

דרך אגב, הרכב היה מהנה מאוד, בתגובתי הראשונה התיחסתי רק להיותו תפרן ולעובדה שאם משהו נשבר יהיה מאוד קשה לתקן ואפילו בעקבות המחירון שלו אז לא כלכלי בכלל.

 

20 נשמע מחיר מוזר דרך אגב, היו בראבו לפני 5 שנים כבר במחיר הזה, משמע שהמחיר לא השתנה כל כך.

עריכה אחרונה על ידי avizaz
  • מעניין 1

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית מאד אוהב את הבראבו, נהגתי בה הרבה והיא מהנה יחסית בסטוק, להוציא את ההגה. כמובן שעם גיר ידני, זה עוד יותר כיף, הרבה יותר כיף...אם הוא מוצא אקזמפלר שמור ויכול מדי פעם לזרוק באמת 2,000 שקל על שיפורים, זה דווקא רעיון שאני בעדו. כמובן בעדיפות ראשונה זה סט טוב של בולמים קפיצים ואחר כך בושינגים במשולשים, זה יעשה מאד טוב לרכב ויהפוך אותו כבר למהנה בהחלט לנהיגה. רק כדאי לדעת שזו לא אחזקה של מאזדה 3 ושות'. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, avizaz כתב:

כלום ושום דבר, רק תכנת מנוע שהעלתה ל150 כ"ס.

 

הכסאות שם ממש לא נוחים, אני מדבר על נסיעות סטנדרטיות לחלוטין ולא ארוכות, חשבתי שהבעיה בי - לאחר מכן עברתי ליונדאי I30 ולא חוויתי ולו כאב גב אחד, אז הבנתי שהבעיה היתה באוטו, המתלים קשיחים מדי בתוספת כסאות לא תומכים.

לצערי הרב חווה בעיה דומה עכשיו עם אוקטביה VRS אבל לפחות כאן המתלים אדפטיביים אז זה סביל.

 

דרך אגב, הרכב היה מהנה מאוד, בתגובתי הראשונה התיחסתי רק להיותו תפרן ולעובדה שאם משהו נשבר יהיה מאוד קשה לתקן ואפילו בעקבות המחירון שלו אז לא כלכלי בכלל.

 

20 נשמע מחיר מוזר דרך אגב, היו בראבו לפני 5 שנים כבר במחיר הזה, משמע שהמחיר לא השתנה כל כך.

 

לגבי הכסא- דווקא ברמת הנוחות אני חולק עליך, לגמרי עשה את העבודה בשבילי. מבחינת תמיכה בנהיגה ספורטיבית הוא ממש לא מוצלח (כמו כל כסא של משפחתית).

מסתבר שהמחירים עלו לבראבו הידניות, את שלי מכרתי לפני 4 שנים ב 16K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניח שכל בנאדם יקבל את זה אחרת, לעבור משם לI30 זה שינוי מטורף מבחינת הגב שלי.

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

אני הבן אדם עם הפוקוס שהחליף לברקסים של ST, בנוסף הייתה לי בראבו משופרת לפני מס' שנים (ראה 

לגבי הספק - מתואר לך בשרשור רקע של האפשרויות הנגישות יותר.

ברקסים - החלפה ישירה ממיטו 155 (קליפר 4 בוכנות של ברמבו), נותן שיפור משמעותי.

התנהגות - נהגתי בבראבו עם קפיצי הנמכה, ובבראבו עם קוילאוברים במסלול, הבראבו עם קוילאוברים מתנהגת נפלא ואפשר לבצע משחקי שלדה נהדרים בנהיגה נכונה והעברות משקל.

לגבי אמינות - עד 215-220 כ"ס המנוע מחזיק בסדר גמור, יש פרויקטים של TD04 בארץ להספקים בטווח הזה והמנועים מחזיקים.

מושבים - החלפה ישירה עם מיטו (הרכבת המסילות של המושב בבראבו על מושב של מיטו והוא מתאים PNP), שיפור משמעותי באחיזה הצידית. בנוסף מושבים של גולייטה נכנסים בלי שום מודיפיקציה ומתאימים (היו לי כאלה בבראבו).

מעבר לכך, אפשרות למידות צמיגים נפוצות וספורטיבית (225\40\18, 225\45\17)

מרווח מספיק למשפחה קטנה.

המון דברים חיוביים, פוטנציאל טוב מאוד לרכב מהנה במחיר נמוך לפני שיפורים.

מנגד - הנקודה הכי גרועה ברכב הזה בהיבט ההתנהגות היא ההגה, נוראי, שום תקשורת, רך כמו סימולטור ואם אי פעם חשבתי לקנות שוב בראבו לטובת ניהוג, אז זאת הסיבה שלי לפסול אותה.

אמינות -

יש לה מחלה יקרה לתיקון של מדפים פנימיים של המיזוג, והמזגן נתקע צד אחד חם באופן קבוע, לטיפול נדרש פירוק דאשבורד וזה אף פעם לא מסתיים טוב.

סדק בדאשבורד בגלל הכרית אוויר - מחלה יודעה של כל האיטלקיות מאותם שנים.

סדק בסעפת פליטה - לרוב הרכבים המשופרים יש סדק בסעפת פליטה שנגרם מסעפת שאינה חזקה מספיק לעמוד בשינויי טמפ' בדגש לאחר שיפורים, כדי לגשר על הנושא אפשר להתקין סעפת של מיטו 155 שם יש חריצים מסוימים שמאפשרים יותר "גמישות" בסעפת והיא עמידה יותר.

מעל 32-33 קג"מ צפה נזק לגיר (M32), להקפיד להשאר מתחת לזה.

סה"כ - VFM טוב, הגה גרוע, מתאים מאוד למי שרוצה הספק ושעשוע מידי פעם, פחות למי שמחפש תקשורת מלאה בניהוג, הפוקוס לדוגמא עם כמה שהיא חלשה, היא הרבה יותר מהנה ומתקשרת.

 

אשמח לסייע בשאלות נוספות

 

עריכה אחרונה על ידי sjerby
  • אהבתי 3

עברתי לסקייטבורד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 535 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...