Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגדלה של עובי הצמיג


ik3
שימו לב! השרשור הזה בן 615 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה מעלה את מרכז הכובד אם אתה מגדיל ג'אנט ונשאר עם אותו חתך, המרכז של הגלגל - איפה שהמתלה מתחבר - יותר גבוה

 

אם אתה מוסיף משקל לגלגלים יהיה להם יותר אנרציה שהם מסתובבים, הם יהיו "כבדים" יותר בהאצות\בלימות\היגוי (אומרים שלהוריד קילו ממשקל של הגלגלים זה כמו להוריד איזה 10+ קילו מהרכב עצמו)

 

תקרא קצת על "משקל בלתי מוקפץ" (unsprung weight) ועל rotating mass\weight(לא יודע איך קוראים לזה בעברית)

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם קוטר הגלגל היה 30 ס"מ, הרכב היה מחובר אליו 15 ס"מ מהרצפה.
אם קוטר הגלגל הוא 40 ס"מ, הרכב מחובר אליו 20 ס"מ מהרצפה.

אני לא מתייחס במקרה הזה לקוטר הג'אנט בלבד, אלא לקוטר של כל הגלגל. כלומר - אם תעלה מ16 ל18, בלי להקטין חתך, אתה מרים את האוטו בערך ב2.5 ס"מ מהרצפה.

לפני 13 שעות, Sparrow420 כתב:

אם אתה מוסיף משקל לגלגלים יהיה להם יותר אנרציה שהם מסתובבים, הם יהיו "כבדים" יותר בהאצות\בלימות\היגוי (אומרים שלהוריד קילו ממשקל של הגלגלים זה כמו להוריד איזה 10+ קילו מהרכב עצמו)

 

תקרא קצת על "משקל בלתי מוקפץ" (unsprung weight) ועל rotating mass\weight(לא יודע איך קוראים לזה בעברית)

בנושא הזה, אחד הדברים המשמעותיים ביותר הוא מה קורה כשהאספלט לא מושלם, ג'אנט כבד - יש לו אינרציה עצמית, וכשהוא פוגש מהמורה הוא רוצה לקפוץ רחוק יותר, כלומר לנתק מגע מהכביש למרחק גדול יותר. לג'אנט קל - יותר קל לעקוב אחרי תוואי הכביש.
בנוסף כמובן שנדרשת יותר אנרגיה להאצה ובלימה כי מומנט האינרציה גדול יותר.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shellcase כתב:

אם תעלה מ16 ל18, בלי להקטין חתך, אתה מרים את האוטו בערך ב2.5 ס"מ

יותר לכיוון ה4 (2״ לגלגל + ההבדל בחתך)

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה? :)
אם הקוטר גדל ב2", הרדיוס גדל ב1". החתך קבוע בדוגמא שנתתי.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.8.2022 בשעה 04:12, Sparrow420 כתב:

אתה מעלה את מרכז הכובד אם אתה מגדיל ג'אנט ונשאר עם אותו חתך, המרכז של הגלגל - איפה שהמתלה מתחבר - יותר גבוה

 

אם אתה מוסיף משקל לגלגלים יהיה להם יותר אנרציה שהם מסתובבים, הם יהיו "כבדים" יותר בהאצות\בלימות\היגוי (אומרים שלהוריד קילו ממשקל של הגלגלים זה כמו להוריד איזה 10+ קילו מהרכב עצמו)

 

תקרא קצת על "משקל בלתי מוקפץ" (unsprung weight) ועל rotating mass\weight(לא יודע איך קוראים לזה בעברית)

רוב הסיכויים שהוא לא ירגיש את זה,וגם אם כן אחרי שבוע מתרגלים לזה.

ומי "אמר" שלהוריד קילו מהגלגלים  זה כמו 10 מהרכב עצמו?.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, miatanc כתב:

ומי "אמר" שלהוריד קילו מהגלגלים  זה כמו 10 מהרכב עצמו?.

צודק - זה כנראה ה ר ב ה יותר משמעותי מלהוריד 10 קילו מהרכב עצמו.

זה גם משקל לא מוקפץ וגם משקל rotating.

ההשפעה היא לא מבחינת מהירות הרכב בגלל הורדת משקל אלא השפעה עצומה על ההתנהגות של הבולמים והיכולת שלהם לפעול ביעילות. (ההשפעה בהאצה ובבלימה היא מינורית יחסית אבל קיימת. ההשפעה באיך שהבולם פועל - זה בהכפלות של הכח שאח״כ פועל על הקפיץ, וגם בהרגשה בהיגוי - זה משמעותי)

 

לגבי המי אמר - בערך כל ספר או מאמר על מערכת הבולמים של הרכב. המונח עצמו בן קרוב ל100 שנה אגב.

אם כבר השם משתמש שלך קשור במיאטה - שווה להציץ למה המון המיאטות na וnb שמתוכננות למסלול יורדות בגודל הג׳אנט ועוברות לגלגלים קלים משמעותית (כמו הstorm s1 , rpf1 וכו בגדול 15 מול 16 ו17 במקור) בדיוק בגלל העניין הזה.

  • אהבתי 3

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, miatanc כתב:

רוב הסיכויים שהוא לא ירגיש את זה,וגם אם כן אחרי שבוע מתרגלים לזה.

 

זה סיפור אחר

 

לפני 7 שעות, miatanc כתב:

ומי "אמר" שלהוריד קילו מהגלגלים  זה כמו 10 מהרכב עצמו?.

 

http://www.hpwizard.com/rotational-inertia.html

https://www.swedespeed.com/threads/rotational-weight-reduction-more-power-less-dead-weight.39490/

https://www.tgwforums.com/post/rotating-weight-vs-horsepower-6649062

 

 

 

ועוד הרבה אנשים כמו ש@Liviur ציין.

את המספרים אפשר לזרוק לפה או לשם כי זה תלוי מקרה ועוד דברים קטנים כמו קילו במרכז הגלגל  קילו בקצה הגלגל

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.8.2022 בשעה 04:12, Sparrow420 כתב:

"משקל בלתי מוקפץ" (unsprung weight)

אנגלית שפה תיאורית, לפעמים תירגום של מילה לעברית מצריך משפט שלם,

הכוונה היא למשקל אשר לא נתמך/"יושב על" המתלים (שלרוב כוללים קפיצים, אי לכך  הUnsprung, זה מה שלא "יושב" על הSpring)

 

כמו שדרור רשם, יש למשקל הזה השפעה מאוד גדולה, ראה לדוגמא מכוניות-על עם ג'אנט מקוולר/קרבון פיבר בכדי להפחית את המשקל הזה

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, בד"כ הג'אנט הוא לא החלק הכי כבד.
צלחת בלם, קאליפר, נאבה, אפרייט - כל אלה מוסיפים המון משקל.
צלחות מחוררות הן דרך מצויינת להפחית משקל זה.

  • מעניין 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב האמת קאליפרים הם אחד החלקים הכבדים. משמעותית יותר מצלחות מחוררות (שהן דיי בעיתיות בשימוש מסלול קשוח מבחינת עיוותים וסדקים).

חבר בדיוק התקין סט בלמים יותר גדול משמעותית בGR86 החדשה - ואחד הדברים שהוא הרוויח היה הפחתת משקל - הדיסק אמנם גדל - אבל הקאליפר - ווילווד שעשוי מאלומיניום - חסך לו 2-3 קילו פר צד.

זו גם אחת הסיבות שיש רכבים עדיין עם נאבות 4 ברגים (אהם מיאטה שחזרו לזה מהדור השלישי לרביעי).

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתת דוגמה של המיאטה מהמסלולים,מסכים איתך לגמרי, במסלול, כל שניה מכרעת אבל בנהיגה רגילה ספק מה הבחור ירגיש פה.

וגם ש"מורידים" משקל עדיין זה לא יהיה כמו להוריד משקל מהרכב עצמו למרות  שזה מסה מסתובבת,ובקשר לנוחות,כן גם מסכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, miatanc כתב:

וגם ש"מורידים" משקל עדיין זה לא יהיה כמו להוריד משקל מהרכב עצמו למרות  שזה מסה מסתובבת,ובקשר לנוחות,כן גם מסכים.

להוריד משקל מהרכב זה לא כמו להוריד משקל מהרכב?

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 615 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...