Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עליה בגודל ג'אנט סובארו B4 Legacy 2010


שימו לב! השרשור הזה בן 493 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם, 

קניתי את הרכב שלשום ואני שוקל לשדרג את הג'אנטים מ 16 ל 18.

בהגדרות של הרישוי מבחינת המדינה הגבול שלי הוא 17.

השאלה שלי היא של מתחילים, קודם כל האם זה משפר את הנהיגה העליה הזו בג'אנט? האם זה כדאי? 

שאלה שניה, האם כאשר מגיעים לטסט המכון בודק האם גודל הג'אנט תואם את המגבלה הרשומה? 

תודה רבה 

מצרף מסמך של המדינה בעניין, הרכב שלי הוא ה 1994 סמ"ק 

IMG-20220604-WA0024.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מה שאתה עומד לעשות זו טעות חמורה, ואתה תגרום לירידה ברמה בערך בכל הפרמטרים הרלוונטים לרכב.

 

דבר נוסף סט גאנטים אמיתי ולא זבל סיני יעלה 6-7K בטווח הנמוך ביותר, קח את זה בחשבון

  • אהבתי 1

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, ik3 כתב:

לדעתי מה שאתה עומד לעשות זו טעות חמורה, ואתה תגרום לירידה ברמה בערך בכל הפרמטרים הרלוונטים לרכב.

 

דבר נוסף סט גאנטים אמיתי ולא זבל סיני יעלה 6-7K בטווח הנמוך ביותר, קח את זה בחשבון

 

אשמח לדעת למה אתה חושב ככה, לפי מה שאני יודע ג׳אנט גדול יותר לא מזיק לרכב (אולי מעט לצריכת הדלק) אבל לעומת זאת הוא משפר את האחיזה ואת ההתנהגות של הרכב בכביש.

בנוגע למחיר כמובן שיש מציאות ואם זה מקורי של סובארו אין עם זה בעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נתחיל מהשאלה- מה שאתה מצפה לקבל מהגדלה של הגאנטים?

הB4 הוא לא רכב לתקוף פניות, אלא מנהלים רך שמטרתו להפוך את הנסיעה ליחסית נעימה.

הגדלה של הגאנטים תגרור ירידה בחתך הצמיג מה שיגרום לרכב להיות פחות רך ויותר רגיש לפגיעות בדרך(יותר סיכויים לנזק בצמיג מבור למשל), כלומר התוצאה היא שאתה הולך לאבד אחוז ניכר מנוחות הרכב.

גם ה"שיפור" שכאילו תקבל בהתנהגות והפניות הוא יהיה מאוד זניח כי יש לך בכל מקרה מתלים רכים ורכב שפשוט לא מיועד להיות גרזן בפניות.

ההגיון המרכזי שיש להגדיל את הגודל הגאנט ברכבי ספורט הוא כדי להכניס ברקסים גדולים יותר- לא רלוונטי במקרה שלך כלל.

הנקודה הנוספת  של השיפור היא בפניות חזקות מאוד פחות "עיוות" של הצמיג מאחר ויש לו חתך נמוך- לא רלוונטי כלל במקרה שלך.

אז מה כן אתה תרוויח מזה- "פוזה", בעייני מיותר לגמרי אבל בהחלט נקודה חשובה להרבה אנשים.

עריכה אחרונה על ידי ik3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שגם אם הגבול של השדרוג הוא למידה 17 - ברגע שתגיע לבצע טסט לרכב תהיה לך בעיה לעבור אותו עם מידה 18 שכביכול לא חוקית לרכב הזה.

עריכה אחרונה על ידי liav12

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.6.2022 בשעה 03:24, BLACKPUMA כתב:

משפר את הנהיגה העליה הזו בג'אנט? האם זה כדאי? 

לא.

העליה בג׳אנט אם זה הפרמטר היחיד שאתה משנה - לא תתרום לך לשיפור של כלום.

לרוב זה הולך ביחד עם ג׳אנט רחב וקל יותר + צמיג במידה רחבה יותר - וזה כן משפיע.

בתאריך 5.6.2022 בשעה 03:24, BLACKPUMA כתב:

האם כאשר מגיעים לטסט המכון בודק האם גודל הג'אנט תואם את המגבלה הרשומה?

כן.

וחס וחלילה במקרה של תאונה - גם יכולות להיות לך בעיות עם הביטוח

ובמקרה של שוטר שעוצר אותך אתה יכול לקבל קנס והורדה מהכביש.

 

בתאריך 5.6.2022 בשעה 04:21, Golan Liad כתב:

אשמח לדעת למה אתה חושב ככה, לפי מה שאני יודע ג׳אנט גדול יותר לא מזיק לרכב (אולי מעט לצריכת הדלק) אבל לעומת זאת הוא משפר את האחיזה ואת ההתנהגות של הרכב בכביש.

בנוגע למחיר כמובן שיש מציאות ואם זה מקורי של סובארו אין עם זה בעיה.

ג׳אנט בפני עצמו - גדול יותר - לא משפר את האחיזה ולא את ההתנהגות כביש. זו טעות נפוצה.

בנוסף - ג׳אנט מקורי של סובארו הוא פשרה נחמדת - אבל קלים (חוץ מדגמים דיי יקרים של STI) - הם לא. וגם לא רחבים במיוחד.

אני אתן לך דוגמא - אני עברתי מ17״ ל15״ כדי לשפר אחיזה והתנהגות כביש.

הגודל לא ממש שינה - מה ששיניתי היה:

לחסוך 40% ממשקל הג׳אנט (משקל בלתי קפיץ)

לעבור לג׳אנט רחב יותר (8״ מול 6.5״ למקורי)

לעבור לצמיג שהגובה שלו זהה אבל דופן וגומי עדיפים בהרבה.

זה אחד השיפורים הכי נפוצים לרכב שלי.

 

בBRZ הקודמת שהיתה לי - נפוץ מאוד גם להחליף מה18 המקורי בחלק מהדגמים ל17״ רחב משמעותית וקל משמעותית.

הסיבות העיקרית להגדיל את הג׳אנט (מבחינת שיפורים):

1. צמיגים יותר טובים מבחינת זמינות מידה

2. בלמים יותר גדולים.

3. ג׳אנט יותר רחב.

כל השאר זה בשביל המראה.

 

בתאריך 5.6.2022 בשעה 06:14, ik3 כתב:

הגדלה של הגאנטים תגרור ירידה בחתך הצמיג מה שיגרום לרכב להיות פחות רך ויותר רגיש לפגיעות בדרך(יותר סיכויים לנזק בצמיג מבור למשל), כלומר התוצאה היא שאתה הולך לאבד אחוז ניכר מנוחות הרכב.

מדויק.

לזה תוסיף גם סיכוי הגיוני לגודל גדול מדי שיגע בכנף או בחלקי מתלה בפניות ובבאמפים.

במיוחד אם האופסט לא תואם.

בתאריך 5.6.2022 בשעה 06:14, ik3 כתב:

הנקודה הנוספת  של השיפור היא בפניות חזקות מאוד פחות "עיוות" של הצמיג מאחר ויש לו חתך נמוך

גם מדויק - אבל אפשר להשיג את זה (ולרוב יותר טוב) על ידי ירידה בחתך בגודל הנוכחי ומעבר לצמיג ספורטיבי - שיעשה בערך פי 10 יותר הבדל מהג׳אנט. (בהנחה שהגידול הוא רק בגובה)

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
בתאריך 5.6.2022 בשעה 13:14, ik3 כתב:

בוא נתחיל מהשאלה- מה שאתה מצפה לקבל מהגדלה של הגאנטים?

הB4 הוא לא רכב לתקוף פניות, אלא מנהלים רך שמטרתו להפוך את הנסיעה ליחסית נעימה.

הגדלה של הגאנטים תגרור ירידה בחתך הצמיג מה שיגרום לרכב להיות פחות רך ויותר רגיש לפגיעות בדרך(יותר סיכויים לנזק בצמיג מבור למשל), כלומר התוצאה היא שאתה הולך לאבד אחוז ניכר מנוחות הרכב.

גם ה"שיפור" שכאילו תקבל בהתנהגות והפניות הוא יהיה מאוד זניח כי יש לך בכל מקרה מתלים רכים ורכב שפשוט לא מיועד להיות גרזן בפניות.

ההגיון המרכזי שיש להגדיל את הגודל הגאנט ברכבי ספורט הוא כדי להכניס ברקסים גדולים יותר- לא רלוונטי במקרה שלך כלל.

הנקודה הנוספת  של השיפור היא בפניות חזקות מאוד פחות "עיוות" של הצמיג מאחר ויש לו חתך נמוך- לא רלוונטי כלל במקרה שלך.

אז מה כן אתה תרוויח מזה- "פוזה", בעייני מיותר לגמרי אבל בהחלט נקודה חשובה להרבה אנשים.

תודה על העזרה. 

החלטתי להישאר עם ה 16' הקיים. 

אני אשמח להמלצה על זוג צמיגים קדמיים טובים בתקציב של עד 400₪ לכל צמיג. 

תודה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, BLACKPUMA כתב:

תודה על העזרה. 

החלטתי להישאר עם ה 16' הקיים. 

אני אשמח להמלצה על זוג צמיגים קדמיים טובים בתקציב של עד 400₪ לכל צמיג. 

תודה 

פרימסי 4- אולי קצת יחרוג מהתקציב אבל זה צמיג מהטובים כנראה שתמצא לרכב הזה, והוא עמיד לאורך זמן רב יחסית כך שזה מקזז את העלות לאורך זמן ההחזקה

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ik3 כתב:

פרימסי 4- אולי קצת יחרוג מהתקציב אבל זה צמיג מהטובים כנראה שתמצא לרכב הזה, והוא עמיד לאורך זמן רב יחסית כך שזה מקזז את העלות לאורך זמן ההחזקה

מצאתי את הצמיג הזה, הוא מתאים לנתונים בcardata חוץ מזה שבדף נתונים כתוב 92H וצמיג שמצאתי זה 92V

יש לזה חשיבות? 

Screenshot_20220629-171523_Chrome.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

h משמעותו עד 210 קמש, V עד 240, לא רלונטי במקרה שלך.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, ik3 כתב:

h משמעותו עד 210 קמש, V עד 240, לא רלונטי במקרה שלך.

תודה רבה לך ממש. 

תוכל להמליץ לי על סוג צמיגים קדמיים ברמה בינונית סבירה בנוסף? מבחינת מחיר עד 300₪ לצמיג. אני רוצה עוד אופציה פשוט. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקרונית כל צמיג מחברה מוכרת כנראה יעשה עבודה שהיא לכל הפחות סבירה, ולא יסכן את הבטיחות שלך.

באופן קצת יותר פרטני אתה יכול לבדוק דגמים של קלבר, שהם חברה בת של מישלן, אתה יכול לבדוק גם את קונטיננטל למשל את הEC6, יותר זול מהפרימסי אבל מצד שני הפרימסי דיי עדיף עליו בכמעט כל פרמטר.

 

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

FALKEN 310 זה הצמיג הכי פחות טוב שהייתי מעז להרכיב. הוא אוחז טוב, אבל אתה משלם בנוחות ורעש (לא מאד מאד משמעותי אם לא נוסעים הרבה).
העניין הוא שתוספת של סדר גודל של 150 ש"ח לצמיג, על פני 3 שנים שתחזיק אותם נראית לי זניחה.
אתה מוציא את ההפרש בארוחה אחת במסעדה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...

תגידו הרכב שלו הוא 4WD, כדאי בכלל להתקין צמיגים שונים מקדימה ?

חשבתי שב4WD צריך שכל הצמיגים היו מאותו סוג רצוי מאותו יצרן ואם מחילפים אז מחליפים את כל ה4 ביחד 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.6.2022 בשעה 18:33, ik3 כתב:

h משמעותו עד 210 קמש, V עד 240, לא רלונטי במקרה שלך.

רק להבהיר את הנקודה הזו (כי אפשר להבין "לא רלוונטי" בכמה מובנים): הצמיג הזה מתאים לך. רשאי להתקין קוד מהירות ועומס גבוהים יותר, רק לא נמוכים יותר. 

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 493 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...