Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעצור בולם, איך נקבע האורך?


ch2856
שימו לב! השרשור הזה בן 600 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש איזה יחס שניתן לחשב בין מהלך הבולם לבין אורך מעצור הבולם (bump stop)?

 

מכיוון שאני כבר לא צעיר, אני מעדיף בולמים בסגנון דגמי הספורט של פיג'ו עם התנגדות נמוכה יחסית לשלב הדחיסה והתנגות גבוהה יותר להתפשטות. זה עובד מצוין עם קפיצים מתאים אבל הנוסחה הזו מתקשה להתמודד עם רצף של שיבושים ואז יוצא שהרכב נשען בעצם בעיקר על המעצורים בזמן הזה. 

 

מסיבה זו חשבתי להתקין מעצורים קצרים יותר מדגם אחר של היצרן עם משקל דומה. 

 

השאלה היא האם יש איזו נוסחה לזה או שבסוף זה רק עניין של ניסוי? מניח שליצרנים יש לזה אבל לא מצאתי משהו ברשת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עבור הבולם המקורי או aftermarket ?

מדובר במקרה ב2 piece coilover ?

אין לי נוסחא , צריך לחפש את השם של הספר שהיה לי בנושא, אבל מאוד בנפנופי ידיים - אם אתה מגיע למצב הזה - הפתרון לרוב הוא אחד מ2:

1. יותר מהלך בולם (travel) - לרוב לא בעיה בבולמים המקוריים , כן בעיה מערכות קוילאובר על הצד הזול עד ביניים של המחיר שהם 2 חתיכות - מה שמקצר משמעותית את מהלך הבולם.

2. קפיצים עם קבוע גבוהה יותר (גם במחיר של אי נוחות)

אם זה ממש ממש גבולי - אולי מה שאתה מציין יעזור - אבל זה סוג של פלסטר

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפטרמרקט וכן, סט בולמים קפיצים נפרד ולא קוליאובר מלא, שם אני מאמין שלא הייתי נוגע בזה בכלל. בתכלס אני לא בטוח שאגע בזה שכן אני נוהג 90% מהזמן לבד ואולי פעם במאה שנה עם עוד שני נוסעים ומשהו בתא מטען ורק אז מרגישים את זה, לבד זה לא מורגש כלל. אני פשוט מסה לחשוב בקול רם אם המעצורים נועדו להגביל את מהלך המתלה/בולם או שרק למנוע מגע של מתכת במתכת? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם מיועדים לספוג את האנרגיה כדי למנוע סגירה מלאה של הבולם והעברת המכה ישירות לכרית בולם והחיבורים שלה (מה שמעבר לבולם גמור עלול לעקם את האיזור ולגרום לסדקים בטווח הארוך)

במיוחד בבולמי אפטרמרקט אחוריים + הנמכה + משקל נוסף זה עלול לקראת. אם זה לא מקרה נפוץ ביום יום שלך - הייתי נמנע מלגעת ולוקח את זה בחשבון.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 30.8.2022 בשעה 09:45, Liviur כתב:

הם מיועדים לספוג את האנרגיה כדי למנוע סגירה מלאה של הבולם והעברת המכה ישירות לכרית בולם והחיבורים שלה (מה שמעבר לבולם גמור עלול לעקם את האיזור ולגרום לסדקים בטווח הארוך)

במיוחד בבולמי אפטרמרקט אחוריים + הנמכה + משקל נוסף זה עלול לקראת. אם זה לא מקרה נפוץ ביום יום שלך - הייתי נמנע מלגעת ולוקח את זה בחשבון.

יש מצב שאין אצלי את החלק הזה או שזה קיים תמיד? איפה בדיוק יושב הבאמפ סטופ הזה? כי לא ראיתי אצלי על הבולם איזה משהו מיוחד. אם יש תמונה של זה, אשמח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, BRAVO30 כתב:

יש מצב שאין אצלי את החלק הזה או שזה קיים תמיד? איפה בדיוק יושב הבאמפ סטופ הזה? כי לא ראיתי אצלי על הבולם איזה משהו מיוחד. אם יש תמונה של זה, אשמח.

השאלה היא איזה בולם יש לך, אם רגיל שמגיע לרוב עם הרכב חייב להיות והוא חיצוני אך לרוב מוסתר ע"י השרוול של הבולם, אבל יש בולמים רבים בהם זה מגיע מובנה. בדגמי בילשטיין B6 ומעלה לדוגמה זה מותקן בתוך הבולם בחלקו התחתון. 

 

 

51354830656_decd393294_k.jpg

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch2856 כתב:

השאלה היא איזה בולם יש לך, אם רגיל שמגיע לרוב עם הרכב חייב להיות והוא חיצוני אך לרוב מוסתר ע"י השרוול של הבולם, אבל יש בולמים רבים בהם זה מגיע מובנה. בדגמי בילשטיין B6 ומעלה לדוגמה זה מותקן בתוך הבולם בחלקו התחתון. 

 

 

51354830656_decd393294_k.jpg

בתמונה פה, אתה מדבר על החלק הלבן שלמעלה עם העיגול האדום?

אצלי יש ברכב סט של בילשטיין b12, שזה כנראה בולם b8+ קפיצי אייבך. 

פשוט לא שמתי לב אף פעם לחלק הזה, ומיותר לציין כמובן שהרכב שלי קשיח מאד עם הסט הזה ואני מרגיש בהרבה מקרים שהבולם סוגר מהלך (כמובן מנסה להתרחק כמה שיותר ממקרים כאלה, למשל מכסה ביוב שלא באותו גובה עם האספלט). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בB8 לדעתי הוא בתוך הבולם ואתה לא תראה אותו.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, כאמור כל דגמי בילשטיין מדגם B6 ומעלה הם מונוטיוב הפוך ולען מעצור הבולם נמצא בתחתית, בתוך גוף הבולם ולכן גם לא רואים אותו. 

 

בילשטיין B12 זה סט מוצלח, אבל כן, קשיח למדי. זה סט טוב מאוד למהירויות גבוהות ומסלול אך מאתגר במהירויות נמוכות על שברי אספלט.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ch2856 כתב:

אכן, כאמור כל דגמי בילשטיין מדגם B6 ומעלה הם מונוטיוב הפוך ולען מעצור הבולם נמצא בתחתית, בתוך גוף הבולם ולכן גם לא רואים אותו. 

 

בילשטיין B12 זה סט מוצלח, אבל כן, קשיח למדי. זה סט טוב מאוד למהירויות גבוהות ומסלול אך מאתגר במהירויות נמוכות על שברי אספלט.

 

 

ואיך יודעים מתי צריך להחליף את הבאמפ סטופ? קשה לי להאמין שמוסך יעשה את מה שרואים פה בסרטון בשביל להחליף את החלק הזה בסוג הבולם הזה שנמצא אצלי, זה ממש לפרק את הבולם עצמו, אחרי שמפרקים אותו גם מהרכב. עבודה יקרה מאד.  אני פשוט אחכה להחליף את הסט כולו אחרי x קילומטר, לא? 

אגב, כמה ק"מ להערכתך שורד סט כזה של b12? עשיתי עליו כבר 70,000 ק"מ בערך. יש לי עוד איזה 30,000 שאפשר לעשות עליו, נכון? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקרונית, המעצור זה חלק שיכול להחזיק לאורך כל חיי הרכב, במיוחד בבולם שלך שם החלק הזה מוגן מכל הזוהמה שמעצור בולם רגיל סופג.

 

עקרונית, כל עוד הוא לא נוזל הוא נחשב תקין, גם אם כבר ממש לא מבצע את תפקידו נאמנה. את הבולמים שיש לך אתה למעשה יכול לבנות מחדש, מפרקים, מנקים, מחליפים שסתומים ודיסקיות וקבלת בולם חדש והיתרון, שאפשר ממש להתאים אותו לך באופן אישי. יש לדוגמה את אביתר כהן (EVCO) בנתניה שהוא ממוחה לתחום הזה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, ch2856 כתב:

עקרונית, המעצור זה חלק שיכול להחזיק לאורך כל חיי הרכב, במיוחד בבולם שלך שם החלק הזה מוגן מכל הזוהמה שמעצור בולם רגיל סופג.

 

עקרונית, כל עוד הוא לא נוזל הוא נחשב תקין, גם אם כבר ממש לא מבצע את תפקידו נאמנה. את הבולמים שיש לך אתה למעשה יכול לבנות מחדש, מפרקים, מנקים, מחליפים שסתומים ודיסקיות וקבלת בולם חדש והיתרון, שאפשר ממש להתאים אותו לך באופן אישי. יש לדוגמה את אביתר כהן (EVCO) בנתניה שהוא ממוחה לתחום הזה. 

אני פעם דיברתי עם מישהו שמתעסק בזה והעלות של כל הדבר הזה כמעט זהה לעלות של קניית סט חדש, ככה שזה על פניו לא יעיל חוץ מהקטע של ההתאמה. אולי הבחור הזה מנתניה שאני לא מכיר, עושה את זה ביותר זול. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, BRAVO30 כתב:

אני פעם דיברתי עם מישהו שמתעסק בזה והעלות של כל הדבר הזה כמעט זהה לעלות של קניית סט חדש, ככה שזה על פניו לא יעיל חוץ מהקטע של ההתאמה. אולי הבחור הזה מנתניה שאני לא מכיר, עושה את זה ביותר זול. 

לא אמור

מצד אחד - אנשים לא מבינים / מכירים שרוב הקוילאוברים דורשים rebuild כל 30 אלף קילומטר בערך.

ומצד שני - בילשטיין - יתרון גדול שלהם שבולמי גז דווקא משמעותית מחזיקים יותר.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Liviur כתב:

לא אמור

מצד אחד - אנשים לא מבינים / מכירים שרוב הקוילאוברים דורשים rebuild כל 30 אלף קילומטר בערך.

ומצד שני - בילשטיין - יתרון גדול שלהם שבולמי גז דווקא משמעותית מחזיקים יותר.

אז אם אני רוכש סוג מסויים של קוילאוברים, אחרי 30,000 ק"מ אני צריך להשקיע כמה אלפי שקלים בדבר הזה שנקרא rebuild? ממש סיבה טובה לוותר על התענוג הזה. אני מניח שבולמים קפיצים רגילים של בילשטיין או קוני כנראה יחזיקו פי 3 מזה כל עוד אני לא עולה כל היום על בורות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 600 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...