Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התקנת אגזוז נוסף לרכב - זה חוקי? ניתן להתקין?


DesertFox
שימו לב! השרשור הזה בן 882 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

התקנת אגזוז נוסף לרכב - זה חוקי? ואיפה אפשר להתקין באיזור באר שבע? הבנתי בגדול שזה יכול לשפר את המהירות של הרכב ע"י כך שהמנוע 'נושם' יותר טוב, תקנו אותי אם אני טועה. 

 

והאם המנוע יותר שקט או יותר מרעיש כתוצאה מכך?

 

תודה. 

עריכה אחרונה על ידי DesertFox
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה אגזוז נוסף?
אגזוז, או יותר נכון מערכת פליטה - לוקחת את הגזים מהמנוע ומעבירה אותם בצינור לחלק האחורי של האוטו, בדרך יש ממיר קטליטי שתפקידו להמיר גזים מזהמים ומסרטנים במיוחד לכאלה שקצת פחות, ואז יש משתיק או שניים שתפקידם להפחית מהרעש כדי ש1. הרכב יהיה חוקי 2. שהשכנים שלך לא ישרפו לך את האוטו 3. שאתה לא תאבד את השפיות בנסיעות ארוכות.
למנועים יש בד"כ 4 בוכנות (בגדול כל מספר מ2 עד 16 קיים, כש4 ו3 הם הנפוצים ביותר), מערכת הפליטה מתחילה בזה שהיא מאחדת את כולן לצינור אחד ומשם כמו שכתבתי קודם.

תסביר באיזה שלב אתה רוצה להוסיף עוד צינור פליטה, תראה קצת תמונות, משהו.

לחלק השני של השאלה שלך - במצבים מסויימים זה יכול להוסיף הספק ע"י הפחתה של לחץ חוזר למנוע (בשביל זה צריך שהמנוע יהיה חנוק, במצב מקורי המנוע לא חנוק), במצבים אחרים זה יכול לפגוע טיפה בהספק המנוע כי אתה כן רוצה קצת לחץ חוזר (מוזמן לקרוא בעצמך על back pressure ברשת, יש מלא חומר), בעניין הרעש - אם תוסיף עוד צינור אחרי המשתיקים, זה לא ישנה, אם תעקוף אותם אז הרעש יתחזק, כמה? תלוי מה ואיך תעשה.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משער שהוא מדבר על דוד אחורי נוסף, שכן זה החלק העיקרי (למעט הממיר) שמגביל את יציאת הגזים.

בתיאוריה זה לא אמור להוסיף רעש, בהנחה והדוד הנוסף זהה למקורי, מה שלא נראה לי יהיה המצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, Ooga כתב:

אני משער שהוא מדבר על דוד אחורי נוסף, שכן זה החלק העיקרי (למעט הממיר) שמגביל את יציאת הגזים.

בתיאוריה זה לא אמור להוסיף רעש, בהנחה והדוד הנוסף זהה למקורי, מה שלא נראה לי יהיה המצב.

 

ובתיאוריה זה אמור 'להוסיף' כביכול כוח סוס ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לקבל תוספת של כס משינויים במערכת הפליטה, צריך כמה דברים:

1. להגדיל את קוטר הצינור כדי לאפשר מעבר גדול יותר של גזי פליטה.

2. לעדכן את תוכנת הרכב כל שתדע לנצל את אותו קוטר חדש. 

התוספת של כס, ביחס למחיר שתשלם על החלפת מערכת הפליטה והתוכנה יהיה זניח מאד.

 

סתם להוסיף עוד דוד לא נותן כלום חוץ מחור בכיס.

 

 

 

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם להוסיף הנדסה על כללי האצבע שנכתבו ע"י אריק:
יש קוטר אופטימלי לצנרת שברגע שתעבור אותו אתה תתחיל לאבד הספק בגלל ענייני זרימה ולחץ חוזר.
 

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

TLDR: דוד אחורי בלבד (מה שקרוי ״אגזוז״ לא יוסיף כח סוס לרכב או יגרום לו לסוע יותר מהר או יותר לאט.

ההשפעה שלו על כל המערכת היא שולית למדי ובעיקר ישנה את הצליל של הרכב. (לטובה ? לא לטובה? עניין של טעם).

 

גירסאת החפירה :)

מערכת פליטה שלמה - זה משהו אחר לגמרי.

במערכת הפליטה מהמנוע והלאה יש לרוב:

1. exhaust headers

2. Downpipe (מחבר בין ההדרס שמחוברים למנוע לצינור הפליטה)

3. ממיר קטליטי

4. רזונטור (דוד עמם)

5. דוד אחורי.

ובין לבין יש עוד חתיכות צנרת.

בחלק (גדול) מהרכבים - חלק מהחלקים שציינתי מגיעים ״ביחד״

להחליף את החלק האחרון בצנרת כמו שאתה מבין - זה בעיקר ל״לוק״ ולרעש. לא לביצועים.

רוב הביצועים נקבעים ב3 חלקים הראשונים של המערכת פליטה + בקוטר הכולל שלה.

כמובן שרכבים מסוימים בנויים גם עם צורך לBack pressure מסוים (גם בטורבו - אפשר לגגל boost creep ולהבין שגם שם - יותר גדול לא תמיד יותר טוב) ולהגדיל את כל המערכת מעל סף מסוים ישנה את אופי המנוע (בעיקר תתחיל לאבד מומנט בסל״ד נמוך מעבר לסף מסוים)

 

בגדול - ברכבים בלי טורבו - זה יתן תמורה אבל במחיר דיי יקר.

ברכבים עם טורבו - רוב ההבדל הוא בDownpipe מבחינת ביצועים - והדבר הבא הוא הגדלת כל הקוטר של המערכת. וההבדלים משמעותיים מאוד.

לביצועים טובים - צריך Tune

 

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 882 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...