Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוטוס אירופה - חלום ילדות שמתגשם


און יעקבסון
שימו לב! השרשור הזה בן 3906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אקדים ואומר שאמנם לוטוס אירופה הייתה גם חלום ילדות שלי - את שרשור זה אני כותב עבור עודד, חבר ילדות אמיתי (אנחנו מכירים מגיל 7) שחלק איתי את החלום על הלוטוס אירופה. אמנם הוא מאשים אותי בכך שאני הדבקתי אותו בחלום הזה, אבל בגילי יש דברים שאני כבר לא זוכר...

בכל מקרה, אני מודה שקצת ירד במהלך השנים מלוטוס אירופה והעברתי את אהבתי לבת משפחה אחרת - לוטוס סופר 7, אבל פינה חמה בלב למכונית המיוחדת הזו תמיד נשארה לי. אלא שבניגוד אלי, עודד לא בגד בחלום הילדות שלו ובמשך שנים רבות המשיך לטפח אותו, לחלום עליו ולחכות ליום בו הוא יהיה הבעלים הרשמי של אירופה כזו.

חשוב לציין שהחלום הזה כמעט וקרם עור וגידים כבר לפני שנים רבות. המדובר היה באותה לוטוס אירופה הישראלית (המשופצת עכשיו בידי חבר פורום אחר) שבמשך שנים שכבה באחת השכונות בהרצליה. כבר אז עודד גרר אותי לראות את המכונית הנ"ל, שבאותה העת בעליה לא בדיוק רצה למכור לנו אותה. ובדיעבד, טוב שכך, מאחר שהמכונית ההיא הייתה זקוקה ליד אוהבת ומבינה. בעיקר מבינה, והרבה יותר ממה שהייתה לנו אז היכולת, הידע, הקשרים והניסיון.

אז עברו עוד הרבה שנים ועודד (אותו אחד שעוזר לי עם צמת החשמל של הטנדר רום כרמל שלי) המשיך לשוטט באתרי סקס ברשת (כלומר, בפורומים של חובבי לוטוס אירופה ובעיקר במודעות למכירה של אירופה וכמובן אי.ביי) בחיפושיו אחר מכונית חלומותיו. התמיד וגם מצא!

המדובר באירופה אמריקנית, S2 מודל 1970, יד שניה ועם קילומטרז' מצטבר של 50 אלף קילומטרים בסה"כ. מכונית זו נמצאה בבעלות הנוכחית שלה משנת 1975 וכבר לא בשימוש משנת 1990 לערך. אז אחרי דין ודברים קצר (או שלא - אין לי מושג), הועבר הכסף, הוחלפה בעלות, סודרו המסמכים והוזמן גרר. גרר שהעמיס את המכונית מביתה באזור סאן פרנסיסקו והעביר אותה לנמל בלוס אנג'לס. משם הועמסה המכונית על אוניה והגיעה בשבוע שעבר לישראל.

אחרי עוד מספר ימים של המתנה, מכס ועוד קצת ניירות, הגיע הידיעה המיוחלת: אפשר לבוא ולהוציא את המכונית מהנמל! אלא שהחלום של עודד נאלץ להמתין עוד מספר ימים. כי הבטחתי לו שאבוא לעזור לו להביא את המכונית למרכז, אבל לא היה לי זמן. ליבי-ליבי לעודד שנאלץ לרסן את חרמנותו לראות כבר את האוטו בחצרו ולהמתין עוד כמעט שבוע עד שאתפנה מעיסוקי, אארגן את הג'י.אמ.סי והנגרר ואסע עימו לנמל אשדוד.

זו הפעם הראשונה שאני מעורב - במידת-מה - בתהליך הבאת מכונית אספנות מחו"ל. לפחות מהצד שלי, התהליך היה קצר ולעניין. עם הניירות המתאימים קיבלנו אישור כניסה לאחד המתחמים בנמל וחיש מהר הגענו למקום האיכסון של המכונית. בחינה ראשונה ונרגשת של האוצר והתרשמות ראשונה: יש עבודה ולא מעט ממנה, אבל בסה"כ הרושם חיובי.

בעזרת אנשי המחסן הנחמדים הוצאנו את המכונית החוצה וניסינו להעמיסה על הנגרר. אלא שזה לא היה כל כך קל: המכונית נמוכה, האף שלה קצת ארוך ו"הרלסים" של הנגרר הם בזווית חדה מדי. אז ניתקנו את הנגרר מהגורר, נתנו לו זווית לאחור, למתן את שיפוע הרלסים וכך יכולנו להעמיס את המכונית. כל שנותר הוא לקשור את המכונית כמו שצריך, להודות לאנשי המחסן ולצאת לדרך בחזרה למרכז, למוסך "דרך השטח", לצורך הערכה ראשונית של המכונית.

 

אז הנה תמונות ראשונות: בנמל אשדוד ועדיין על הנגרר במוסך "דרך השטח".

 

המשך יבוא...

15022011506.jpg

15022011507.jpg

15022011508.jpg

15022011509.jpg

1502_ 102.jpg

1502_ 103.jpg

1502_ 105.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

און, אז בכללי, הרכב שלך או שלו? אני קצת היתבלבלתי פה. טוב לראות עוד לוטוס בארץ! וסתם בישביל שתדע אם אתה יודע או לא, יש לוטוס סופר 7, ואם אני לא טועה שמעתי שיש לה טויין טורבו.

יש לי 306 סיבות לחייך בכל סיבוב :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

און, אז בכללי, הרכב שלך או שלו? אני קצת היתבלבלתי פה. טוב לראות עוד לוטוס בארץ! וסתם בישביל שתדע אם אתה יודע או לא, יש לוטוס סופר 7, ואם אני לא טועה שמעתי שיש לה טויין טורבו.

 

 

המכונית במאה אחוזים של עודד (וגם של אחיו, ישראל - עוד אדם מוכשר בעל ידי זהב). תפקידי הוא רק לסייע לו לשפץ את המכונית וכן לנהל עבורו במידת-מה את שרשור השיפוץ.

 

מכיר את הסופר 7 הזו שאתה כותב עליה. מכיר באופן אישי גם את הסופר 7 של עוד חבר ילדות שלי - קובי - שגם היא עומדת בפני שיפוץ ועליה כתבתי כאן לפני מספר שבועות.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו עשוי פיבר?איזה מנוע יש באוטו?

כמו כל לוטוס, גם האירופה עשוייה מפיברגלאס.

לדגם ה S1 יש מנוע של רנו 16, 1470 סמ"ק עם 82 כ"ס.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

מברוק ובשעה טובה!

אוטו מענין ומיוחד

אגב הלוטוס השחור היה שלי לפני 25 שנה ואז שיפצתי לו מנוע ובימים אלה אני משפץ את המנוע עבור חבר!

כנראה ששיפצתי לא טוב כי המנוע "החזיק" רק 25 שנים {חרה של מכונאי}

המנוע הוא רנו אם נפח די קטן 1400 סמ"ק אבל יהיה בסדר.

בהצלחה בשיפוץ!

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו עשוי פיבר?איזה מנוע יש באוטו?

 

כמו שאר דגמי לוטוס מהשנים ההם, גם אירופה שאלה מכלולים מיכניים מיצרני רכב שונים. לקולין צ'פמן - מייסד לוטוס - היה יחס חם למכלולים של פורד (ואפילו שיתוף פעולה בתכנון האייקון של שנות השישים - לוטוס קורטינה), אבל הוא שיתף פעולה גם עם חברת רנו הצרפתית. אז בלוטוס אירופה S2 שכנו מכלולים מיכנים של רנו 16 ואילו באספריט - מכונית הדגל של לוטוס בשנות השבעים והשמונים גם היו מכלולים של רנו.

כמו חלק מהמכוניות של לוטוס בימים ההם (סופר 7, אלן) - גם האירופה הייתה בעלת גוף פיברגלס. בהתחשב בכך שלי יש מכונית מפיבר ולשניים מותיקי חברי יש מכוניות מפיבר (האירופה וסופר 7), היה מי שהעלה את הרעיון שניצור לנו את "מועדון הפיבר". אם שובינסקי ז"ל היה יודע שיאגדו את יצירותיו בכפיפה אחת עם לוטוס - אני מניח שהוא היה מתמלא גאווה.

אם קולין צ'פמן המנוח היה מקבל את אותה ידיעה, הוא היה מתהפך בקברו... :lol:

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

מברוק ובשעה טובה!

אוטו מענין ומיוחד

אגב הלוטוס השחור היה שלי לפני 25 שנה ואז שיפצתי לו מנוע ובימים אלה אני משפץ את המנוע עבור חבר!

כנראה ששיפצתי לא טוב כי המנוע "החזיק" רק 25 שנים {חרה של מכונאי}

המנוע הוא רנו אם נפח די קטן 1400 סמ"ק אבל יהיה בסדר.

בהצלחה בשיפוץ!

 

בברכה בני ל.

 

הי בני. תודות על הברכות - יגיעו ליעדם.

כפי שכבר דיברנו בטלפון - נראה לי שאנו גם ניפגש בקרוב.

נקודה מעניינת שאמר לי עודד (לא בדקתי), היא שהמנוע במכוניות שהגיעו לאמריקה היה בעל נפח מנוע גדול יותר. 1,550 סמ"ק, כמדומני.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי בני. תודות על הברכות - יגיעו ליעדם.

כפי שכבר דיברנו בטלפון - נראה לי שאנו גם ניפגש בקרוב.

נקודה מעניינת שאמר לי עודד (לא בדקתי), היא שהמנוע במכוניות שהגיעו לאמריקה היה בעל נפח מנוע גדול יותר. 1,550 סמ"ק, כמדומני.

 

 

כן בהחלט יתכן אז יש לו בדיוק מנוע כמו ברנו 15 שלי :lol: 1565 סמ"ק

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כל לוטוס, גם האירופה עשוייה מפיברגלאס.

לדגם ה S1 יש מנוע של רנו 16, 1470 סמ"ק עם 82 כ"ס.

 

אגב, כמו בסופר 7, גם לאירופה הייתה גרסה עם המנוע בעל שני גלי הזיזים.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן בהחלט יתכן אז יש לו בדיוק מנוע כמו ברנו 15 שלי :lol: 1565 סמ"ק

 

 

בברכה בני ל.

 

האם עובדה זו משנה משהו בהקשר לזמינות חלקים, או משהו כזה?

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שלוטוס, כמרבית החברות הקטנות, קנו מיכללים מיצרנים שונים, בעיקר משיקולי עלות הפיתוח.

דווקא המנוע של גירסת ה TWIN CAM מעניין למדי; לוטוס נטלו את מנוע הקורטינה 1.6, השאירו את גל הזיזים התחתון שנותר למעשה ללא תפקיד, ובנו ראש מנוע חדש לחלוטין, ותוך הסתייעות בזוג מאיידים כפולים פיתח המנוע הספק של 126 כ"ס, מכובד גם במונחי ימינו (זהה להספק של היונדאי I30 רחמנא לצלן..).

אמנם גם הלוטוס וגם הסוסיתא היו עשויות פיברגלאס, אבל זהו בערך הדבר היחיד המשותף להן.

הסוסיתא סבלה מתיכנון פרימיטיבי, מה שגרם לה לא להיות קלה יותר ממכונית פח מקבילה, ואילו הלוטוס תוכננה במחשבה רבה, ומשקלה הקל עזר לה להפיק ביצועים טובים גם ממנוע צנוע הספק.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

In 1969-70, the Type 65 (also known as S2 Federal) was born, with additional changes to the body, chassis, and the powerplant to better comply with U.S. D.O.T. standards. Among the newer bits, the Renault engine was expanded to 1565 cc capacity over the previous 1470 cc. The front suspension was changed to make the front end of the car taller along with taller front fenders to raise the headlamps. Road&Track Magazine tested the Federal S2 and recorded 0-60 mph in 9.6 seconds with a top speed of 116 mph (187 km/h). 3,615 S2s were produced.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכונית הגיעה ל"דרך השטח", הורדה מהנגרר, הועלתה על הליפט ומיד יצרה התקהלות סביבה.

 

בסקירה ראשונית של הגוף, בסך הכל מצב הפיבר לא בכי רע. בטח לא אחרי ה"טירונות" שעברתי עם השיפוץ גוף הפיבר בטנדר שלי. ההבדל הניכר בין הפיבר ברום והפיבר באירופה הוא העובי שלו. בעוד שברום נבנה הגוף לעבודה ועמידות - ומשקל לא היווה שיקול ולכן הוא עבה מאוד ומחוזק, באירופה המשקל הקל והעובי הדקים ניכרים.

לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שהמוטו של קולין צ'פמן היה בתרגום חופשי: "תוסיף קלילות".

פה ושם יש תיקונים קטנים לבצע, מילוי חורים וסדקים, אבל לא משהו שמפחיד אותי, כאמור. כאב הראש היחיד הוא בנקודות צירי הדלתות. שם נראה שעובי הפיבר לא מספק ואזור ידרוש לא מעט עבודת תיקון, חיזוק וייצוב.

 

להלן עוד כמה תמונות של המכונית בכללי, פלוס תא נוסעים.

אחר כך ניכנס לצילומים של מתחת לשמלה, פלוס הכנות ראשונות לבדיקת מצב המנוע.

1502_ 146.jpg

1502_ 108.jpg

1502_ 124.jpg

1502_ 125.jpg

1502_ 143.jpg

1502_ 144.jpg

1502_ 145.jpg

1502_ 142.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...