Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4629 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תגיד בני, איך אתה מדביק את האטם התחתון של הקרטר שעשוי שעם? האם כדאי להשתמש בדבק מגע? כמו כן, האם יש שוני בין אטם ראש של בוכנות סטנדרט לבין בוכנות נניח +30? ואם כן מה החשיבות של זה? אז למעשה במנוע זה 3 קמשפטים!!!:shock:

אבל שרשרת מאוד ארוכה, שבטח זקוקה להחלפה בתדירות גבוהה יותר מרגילה בגלל ההתארכות שלה (יש יותר חוליות אז ההתארכות משמעותית יותר), שגורמת לפתיחת השסתומים בנקודה כבר שונה ממה שהיה כשהשרשרת היתה חדשה.

כמו כן, ברמה התאורטית אני יכול מנוע כזה אצלי לא?

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לידיעה כללית - לוטוס כזו בצבע אדום, אשר יובאה לאחרונה, עוברת שיקום מכאני בימים אלה במוסך תל-אביבי.

 

הרעיון להקים מועדון של הדגם הספציפי כבר לא נראה תלוש...

פורסם

הופתעתי, מעולם לא ראיתי כזה רכב.

זה בהחלט רכב לא שגרתי. האמת שהוא קצת נראה כזה בסגנון "עשה זאת בעצמך"

 

יאללה, שיהיה בהצלחה

פורסם

עכביש

 

אמנם אני לא בני..אבל בכל זאת.

 

חס וחלילה להדביק אטם עם דבק מגע!! יש חומר אטימה מיוחד למריחה על אטמים שהוא לא רק להדבקה אלא משמש לאטימה בעצמו.

 

זה שבוכנות הן אוברסייז לא קשור לגובה אטם הראש. בוכנות אוברסייז רחבות יותר, לא גבוהות יותר. האטם צריך לשמור על מרווח נכון בין הבלוק לראש בשביל לשמור על יחס דחיסה נכון. המצב היחיד שבו עושים (אם אין ברירה ) אטם עבה יותר הוא אם הראש נמוך כתוצאה מכמה עבודות ראש קודמות שהורידו ממנו שטח. גם במקרה כזה עדיף ראש חדש ולא אטם עבה.

 

לדעתי שרשרת ארוכה יותר לא מחייבת בלאי גבוה יותר. זה יותר ענין של איכות השרשרת, מצב ואופי המותחן, ועוד כמה דברים שקשורים לתכנון היצרן את צורת העבודה של השרשרת.

פורסם

התקדמנו קצת עם החלק המכני, אבל לפני הסיפור, תחילה קצת תמונות.

1502_ 126.jpg

1502_ 127.jpg

1502_ 128.jpg

1502_ 129.jpg

1502_ 136.jpg

1502_ 138.jpg

1502_ 149.jpg

1502_ 155.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם
עכביש

 

אמנם אני לא בני..אבל בכל זאת.

 

חס וחלילה להדביק אטם עם דבק מגע!! יש חומר אטימה מיוחד למריחה על אטמים שהוא לא רק להדבקה אלא משמש לאטימה בעצמו.

 

זה שבוכנות הן אוברסייז לא קשור לגובה אטם הראש. בוכנות אוברסייז רחבות יותר, לא גבוהות יותר. האטם צריך לשמור על מרווח נכון בין הבלוק לראש בשביל לשמור על יחס דחיסה נכון. המצב היחיד שבו עושים (אם אין ברירה ) אטם עבה יותר הוא אם הראש נמוך כתוצאה מכמה עבודות ראש קודמות שהורידו ממנו שטח. גם במקרה כזה עדיף ראש חדש ולא אטם עבה.

 

לדעתי שרשרת ארוכה יותר לא מחייבת בלאי גבוה יותר. זה יותר ענין של איכות השרשרת, מצב ואופי המותחן, ועוד כמה דברים שקשורים לתכנון היצרן את צורת העבודה של השרשרת.

 

תודה.

אני לא חשבתי להדביק עם דבק מגע. כששיפצתי את המנוע שלי לפני חודש שמתי שרלק חום , דומה לשרף כזה. ועל אטמים אחרים שמתי סיליקון אדום עמיד בחום. בסיליקון השתמשתי בצינורות, ובשרלק השתמשתי לאטמי הקרטון שסוגרים על המכסה טימינג. לגבי השעם היתה התלבטות. בסוף השתמשתי בסיליקון האדום.

מכונאי שראה אותי מרכיב את המנוע אמר לי שאפשר להשתמש בדבק מגע כדי למנוע את הבריחה שלו בזמן הסגירה.

מכיוון שאני מחשיב את בני כמומחה בתחומו (וגם בעניינים אחרים שקשורים בקריית שלום:-D), שאלתי אותו, כי ראיתי בתמונות שפרסם תמונה של המנוע ולידו משהו שנראה כדבק מגע.

לגבי האטם ראש: לא הבנת אותי נכון. התכוונתי לשוני בקטרים של הצילינדרים. ראיתי הבדל באתר אינטרנט בין שני אטמים. אחד לקדח של 81.5 מ"מ שלצילינדר ואחד בקוטר של 83 מ"מ לצילינדר. אני מניח שזה חשוב לא להשתמש ב אטם של 83 לקדח של 85, השאלה אם מישהו בארץ שם לב לפרטים האלה. המודעות שלי לא כזו גבוהה, כי אני לא מכונאי, אבל כשאני רואה משהו שמעניין אותי , אני חייב לשאול, כדי להחכים ולא לטעות באוברול הבא. אציין עוד שבאטם ראש שקניתי לא היה שום סימון לקוטר הצילינדר או שאולי לא שמתי לב.מה שכן, היתה חפיפה בין הקטרים.

פורסם

אז אחרי סקירה כללית וסתם התרשמות, הגיע הזמן לעשות צעדים ראשונים בשיפוץ. ראשית, המנוע.

אז לפני שמנסים לבדוק אם הוא בכלל מסתובב ולא תפוס, מנקים קצת עם לחץ אוויר, מנתקים צינורות נוזל קירור, חיבורים לקרבורטור, מוציאים מפלג ומצתים וגם מכסה שסתומים. הפתעה! ראש המנוע ומכסה השסתומים נקיים ומבריקים כאילו לא באמת עבד המנוע. נראה כאילו המנוע עבר שיפוץ (גם לפי סימני חומר האטימה בבסיס ראש המנוע, או שהבעלים טרח ופתח את מכסה השסתומים, ניקה אותו וגם את הראש (לא סביר).

מפאת חוסר הידיעה, מילינו בכל זאת את הצילינדרים בשמן דק ונתנו למנוע מנוחה בסוף השבוע. המעניין במנוע הזה הוא שאין לו פולי גל ארכובה (זה המורכב בחלק הקדמי של המנוע ועליו הרצועות). מאחר שהמנוע מותקן במרכז המכונית והחלק הקדמי שלו ממש בסמוך לקיר האש לא הייתה האפשרות למתקן שם את המכלולים השונים ולכן הנעת המכלולים ניעשת באמצעות הפולי הגדול הנראה בתמונות והוא יוצא מהחלק האחורי של גל הזיזים). ממנו לא ניתן לסובב את המנוע, אז הרמנו את אחד מגלגלי המכונית באוויר, הוצאנו מצתים, שילבנו להילוך רביעי והתחלנו לסובב אט-אט את המנוע. מסתובב חלק לגמרי, אין תקיעות ואין בעיות.

מנצלים את העובדה שמכסה השסתומים פתוח, מביא את המנוע לנקודה המתאימה ומכוונים מחדש את המפלג. אחרי זה ממלאים שמן חדש וכעת נותר להביא "מיץ חשמל" (כלומר, מצבר) ולנסות לסובב את המנוע, לוודא שיש לחץ שמן ואז אפשר להמשיך.

אלא שהמתנע מסרב לשתף פעולה. הוא לא תקוע, אבל יש בו איזו בעיה של מגע, אז אין בררה וצריך לפרק אותו. הנעת המנוע תאלץ לחכות ליום אחר.

מה שבטוח שגילנו חופש ניכר במיסב גלגל האחורי שמאלי ובכלל חופש במתלה. אולי זו הסיבה לקמבר העצבני שיש למכונית הזו. עוד נגיע לזה.

בינתיים - תמונות:

1502_ 130.jpg

1502_ 132.jpg

1502_ 133.jpg

1502_ 134.jpg

1502_ 136.jpg

1502_ 139.jpg

1502_ 140.jpg

1502_ 141.jpg

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם

זה רק נדמה לי או שהרכב הזה מזכיר את הרכבים שהשתמשו בהם בסרטים כגון מקס הזועם (או אולי קראו לזה מקס הלוחם בדרכים) או דומים?

פורסם
זה רק נדמה לי או שהרכב הזה מזכיר את הרכבים שהשתמשו בהם בסרטים כגון מקס הזועם (או אולי קראו לזה מקס הלוחם בדרכים) או דומים?

 

ממש לא נראה לי. לא ממש זוכר באיזה מכוניות השתמשו שם, אבל רבים הסיכויים שהן היו אמריקניות.

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

פורסם
עכביש

 

אמנם אני לא בני..אבל בכל זאת. הכול טוב ויפה אבל אתה כותב שטויות!!!

 

חס וחלילה להדביק אטם עם דבק מגע!! יש חומר אטימה מיוחד למריחה על אטמים שהוא לא רק להדבקה אלא משמש לאטימה בעצמו.

 

זה שבוכנות הן אוברסייז לא קשור לגובה אטם הראש. בוכנות אוברסייז רחבות יותר, לא גבוהות יותר. האטם צריך לשמור על מרווח נכון בין הבלוק לראש בשביל לשמור על יחס דחיסה נכון. המצב היחיד שבו עושים (אם אין ברירה ) אטם עבה יותר הוא אם הראש נמוך כתוצאה מכמה עבודות ראש קודמות שהורידו ממנו שטח. גם במקרה כזה עדיף ראש חדש ולא אטם עבה.

 

לדעתי שרשרת ארוכה יותר לא מחייבת בלאי גבוה יותר. זה יותר ענין של איכות השרשרת, מצב ואופי המותחן, ועוד כמה דברים שקשורים לתכנון היצרן את צורת העבודה של השרשרת.

 

שלום.

יש להשתמש אם דבק מגע במקרים מסוימים .

כאשר האטם הוא משעם {פקק} ומורכב ממיספר חלקים מומלץ להדביק את האטם על המנוע כדאי למנוע ממנו תזוזה ושלא יברח מהמקום.

מה שבטוח אסור להשתמש בשום סילקון כי בזמן ההידוק הסילקון יגרום לאטם להחליק החוצה ממקומו כלומר מפליץ את האטם החוצה.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:


×
×
  • תוכן חדש...