Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

כשקניתי את הרכב ב-2021 התקנתי רביעייה של פאלקן,

שעשו לטעמי עבודה מצויינת מבחינת אחיזה, רעש, עמידות ויציבות.

חיצונית הם נראים מצוין גם היום, אחרי 5 שנים וכ-50K ק"מ. לא שחוקים ולא סדוקים.

מה שכן ניכר זה רעידות קלות בהגה במהירות של בין 100 ל-120 קמ"ש, שכיוון פרונט צימצם, אבל לא העלים כליל.

בקיצור - הייתי מרוצה מהם מאוד מבחינת VFM, והכיוון הוא משהו באותה גיזרה של איכות ומחיר.

 

את המותגים הגדולים אני מכיר היטב, אבל בתת-סידרות שלהם אני לא ממש מתמצא.

בחיפוש זריז באתרי השיווק הגדולים מצאתי כרגע 2 הצעות סבירות לתקציב, כ-2500₪ לרביעייה.

 

1.ב-2485₪ 

 4 צמיגים כולל התקנה Falken Ziex ZE310 Ecorun 225/60R17 99V TL

https://www.tiredeal.co.il/html5/ProLookup.taf?_ID=58730&PF=&did=1120&G=&SM=&PAGE=100

 

2. ב-2501₪

4 צמיגים כולל התקנה Goodyear Eagle Sport 2 SUV 225/60R17 99V

https://autotire.co.il/צמיגי-גודייר/4-צמיגים-במבצע-225/60r17-103v-eagle-sport-suv-tz-fp-xl-tl

 

שאלות:

 

האם הפאלקן של 2021 (תוצרת טורקיה אאל"ט) הם אותם הצמיגים של היום? (מקור: יפן. לא ידוע לי ארץ ייצור ואם זה משנה בכלל)

 

האם לגודייר יש עדיפות על פאלקן ? (המותג יותר מוכר ונחשב), בהתייחס לסידרות המדוברות.

 

האם המותגים היקרים יותר כמו קונטיננטל למשל, שווים תוספת של בין 500 לאלף שקל ? (סידרות שונות)

1 . ב-3535₪

4 צמיגים כולל התקנה Continental ContiPremiumContact 5

https://www.tiredeal.co.il/html5/ProLookup.taf?_ID=59155&PF=&did=1120&G=&SM=&PAGE=100

 

2. ב-3092₪

 4 צמיגים כולל התקנה  Continental UltraContact

https://autotire.co.il/catalog.asp?page=newshowprod.asp&prodid=2511095

 

אופי שימוש: נהיגה רגועה לרוב, פחות מ-10K ק"מ בשנה, כביש בלבד (דרכי עפר לבנות לעתים רחוקות),

לרוב עירוני, אבל גם נסיעות ארוכות מדי פעם, וכשמגיע לכבישים הרריים לא מתאפק ולוחץ קצת.

חשיבות לאחיזת כביש טובה, רעש ונוחות, פחות לצריכת דלק.

 

אשמח לתובנות, המלצות ושאר ירקות...

פורסם

הגודייר אפיגריפ וכו' נחשב מותג מעולה

אם תמצא אירופאי (גרמני/פולני) ולא טורקי הכי טוב

האיגל ספורט הטורקי היה לי בעבר והיה בסדר אבל הוא לא פרמיום

מסתבר שהאיגל שהבאת זול יותר מהאפיגשטנגריפ וכו'

ואינני רואה שהוא עדיף על פאלקן

משתדל לעזור

פורסם

האיגל בסדר, נוטה להתייבשות, האפישיינגריפ (אוי זה פשוט נורא בעברית) מ-עו-לה, אם תמצא.

  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 7 דקות, hans כתב:

האפישיינגריפ (אוי זה פשוט נורא בעברית) מ-עו-לה, אם תמצא.

יש, ואפילו בחריגה לא גדולה מהתקציב

https://autotire.co.il/225/60r17-99v-efficientgrip-suv-fp-tl-צמיגים-לרכב-צמיגי-גודייר

מחיר ליחיד 670 = 2680 לרביעייה לפני הנחה.

 

מה היתרונות לעומת הפאלקן והגודייר איגל?

פורסם (נערך)

מה קוד העומס והמהירות ברשיון? 

 

הפאלקן ספק מגיע מטורקיה. כנראה תאילנד או אולי אפילו יפן. וצריך לוודא שלא מדובר ב-Z310R אם כי אין משהו חד משמעי נגדו. 

 

טיירדיל יקרנים. אפילו דרך היבואן ישירות הפאלקן יותר זול מעט. ובשטח מול צמיגיות, כנראה אף זול יותר. שים לב גם שמרבית האתרים לא מבטיחים מלאי קיים או טרי. 

 

לגבי הגודייר, אפישנטגריפ, הפרפורמנס הוא זה שמומלץ לרוב. במקרה הזה מדובר בגרסאת SUV, שעדין בסדר בגדול. 

 

בזולים אתה יכול גם לבחור בקלבר דינקסר SUV או ב-HP5 היותר חדש או יקר יותר מישלין פרימסי 5 (אבל הייתי נוטה פחות להמליץ עליו מחשש שיתייבש מוקדם לאור נסיעתך המועטה יחסית). עוד אפשרות יקרה יהיה ברידג'סטון טורנזה 6. 

 

אגב, לגבי הרעידות, צריך לבדוק איזון גלגלים (כמובן יבוצע בהחלפת צמיגים ממילא) אולי התנתקה משקולת. או לוודא תקינות בושינגים למיניהם במתלה. 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
פורסם

הפאלקן 310R מוצאו לא ברור אבל המדבקה שיש עליו רשום דירוג אחיזה B. ראיתי אחד כזה ממש לא מזמן שהותקן על C5

בניגוד ל310 הרגיל שהוא דירוג אחיזה A והתקנתי כבר כמה סטים שלו בשביעות רצון גבוהה

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 46 דקות, Tom_22 כתב:

טיירדיל יקרנים. אפילו דרך היבואן ישירות הפאלקן יותר זול מעט. ובשטח מול צמיגיות, כנראה אף זול יותר. שים לב גם שמרבית האתרים לא מבטיחים מלאי קיים או טרי. 

כן, מכיר...

אני לוקח את ההצעות משם כנקודת ייחוס, ובודק ישירות מול צמיגיות שאני מכיר.

 

כרגע קיבלתי הצעה מאחת כזו, ב-2200₪ לרביעיית פאלקן (כולל מעמ והתקנה)

והוא מציע 2 דגמים באותו מחיר. יש העדפות לאחד או לשני?

 

Unti444tled.jpg

פורסם (נערך)

914 דגם ישן, מוזר, החזירו אותו? 914A אולי משהו חדש.

 

תשאל ארצות ייצור...

 

אגב, 99H אתה יכול לשים? כתבת V

 

310 זכה לביקורות עדיפות ממה שראיתי. 914 היה לי וגם 912 והם היו בסדר, גודייר אפיגריפ ומישלן פרימסי (3,4) כבר היו קפיצה ברמה.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

914A ישן אבל דגם OEM פשוט. אין בהכרח יתרון בשל כך. היצרן התאים פרמטרים שלו לפי הדרישות שלהם והוא עשוי להתגלות ככזה שנשחק מהר יותר למשל.

אם מדברים על צמיגי OEM, יש גם הנקוק K115. אבל שוב, לא בהכרח הייתי מעדיף אותו.

 

ה-310 יהיה עדיף בכל מקרה.

לציין כי קיים זה מכבר 320, אבל בשל ייצורו בטורקיה, אינו מגיע ארצה.

פורסם
לפני 4 שעות, BoazB11 כתב:

יש, ואפילו בחריגה לא גדולה מהתקציב

https://autotire.co.il/225/60r17-99v-efficientgrip-suv-fp-tl-צמיגים-לרכב-צמיגי-גודייר

מחיר ליחיד 670 = 2680 לרביעייה לפני הנחה.

 

מה היתרונות לעומת הפאלקן והגודייר איגל?

לא מכיר את הפאלקן, היה לי איגל פעמיים, אפפיישיינגטגרייעכפפ פשוט מזדקן טוב יותר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
בתאריך 12.5.2026 בשעה 08:04, BoazB11 כתב:

יש למישהו היכרות או המלצה על טייר מאסטר בת.דלק פז קדימה צורן?

 

אז עכשיו יש לי היכרות ואני יכול להמליץ, ואפילו בחום.

 

העדפתי לרכוש אצלם למרות שהיה קצת יקר יותר מהצעה אחרת שקיבלתי (80₪ הפרש),

בעיקר כי יותר קרוב אלי, רבע שעה נסיעה לכל כיוון לעומת כ-40 דקות.

 

החלטתי להמשיך עם הפאלקן שמוכרים לי ועשו עבודה טובה במשך 5 שנים וכ-45K ק"מ

והסט שהזמנתי הוא ה- ZE310. וידאתי שהתאריך חדש יחסית שבוע 49/2025.

הזמנתי אתמול והגעתי הבוקר להחליף. פחות מחצי שעה וכוס קפה, והייתי בחוץ.

עבדו יפה. איזון דיגיטלי (האנטר רוד פורס - לא יודע מה המשמעות...)

שימנו את הגוז'ונים לפני ההתקנה, וכמובן הברגה ראשונית של האומים ביד, ורק אח"כ עם הפטיש אוויר.

הבטיחו רוטציה אחרי כ-15K ק"מ ללא חיוב נוסף, ותיקון תקרים חינם למשך שנה.

סה"כ שילמתי 2280₪ (שזה בערך כמה שעלו לי זוג צמיגים לאופנוע... שגם מחזיקים רבע מהזמן/ק"מ).

 

מה נשתנה?

הרעידות שהיו בסביבות ה-110 קמ"ש נעלמו לחלוטין, ההגה מרגיש יותר מדוייק

והתחושה הכללית בנסיעה השתפרה גם היא, כאילו הוסיפו שכבת ריפוד קטנה לכביש...

Unt44itled.thumb.jpg.9f7da2783491b03220fed1a2cee71604.jpg

Un14titled.thumb.jpg.e86f119c4e9e3292cb04609e573232c5.jpg

  • אהבתי 3
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

רשמתי לעצמי. מחיר טוב.

לצערי שילמתי מחיר דומה על רביעיה סינית בגלל אילוץ ומתכנן להחליף בחורף הקרוב למשהו נורמלי.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אם ר"ג יותר נגישה לך, אני יכול להמליץ בחום על צמיגי שואף בז'בוטינסקי קרוב לבורסה.

החלפתי אצלם בשנים האחרונות ל-4 או 5 מכוניות של משפחה וחברים,

ומהם קיבלתי את ההצעה המעט זולה יותר לרביעייה הנ"ל ב-2200₪.

הפעם החלטתי "לערוק" למקום אחר כי לא בא לי על הפקקים בכיוון ר"ג,

אבל בסה"כ הייתי מאוד מרוצה מהם, מבחינת מחיר, עבודה מקצועית, היענות לבקשה לצמיג ספציפי

ושלא ניסו לדחוף לי כל מיני צמיגים סינים שהם כביכול "חברה בת" של מותג מוכר במחיר מוזל.

  • רעיון טוב! 2

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...