Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

יצא לי לנהוג על רכבים עם ABS, ובלי ABS בשלג, וקרח.

בלימה בקו ישר, בחירום זה מקצר את הטווח, כמובן ללא מערכת.

אבל כיום הרכבים המודרנים משתמשים ב  חישני abs לעוד מערכות שעוזרות לייצב את הרכב בתנאי אחיזה קשים.

ול 99% מהנהגים המערכת עוזרת.

 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם
בתאריך 16.11.2025 בשעה 12:26, ברווז כתב:

מטרת ה-ABS היא מניעת נעילת הגלגלים כדי לאפשר לך היגוי. 

זה אומר שמרחק הבלימה שלך יהיה גדול יותר בהכרח (כן בולם, לא בולם, כן בולם, לא בולם). 

 

זה לא נכון.

בגלל שהמערכת עובדת מאוד מהר ועל כל גלגל בנפרד, היא תבלום במרחק יותר קצר מכל נהג, בטח בהתחשב בזה שכלל הנהגים לא מיומנים בבלימה נכונה. 

זה אולי היה נכון, במערכות הראשונות (גם, תלוי בתנאים)

 

 

בתאריך 16.11.2025 בשעה 12:26, ברווז כתב:

על משטח רטוב, גם זה לא תמיד עובד כמו שצריך-

 

עובד מצויין.

אתה חוזר על קלישאות שלא נכונות כבר כמה עשורים.

 

בתאריך 15.11.2025 בשעה 19:11, amosbmw כתב:

היה לי רכב כזה, עם מערכת ABS מאוד מוקדמת. BMW E34 מודל 1996 עם מערכת ABS מתחילת שנות ה90. 

 

 

המערכות בשנות ה-90' אכן היו פחות מוצלחות, כי הן היו מפמפמות את כל הגלגלים ברגע שאחד איבד אחיזה. כלומר, גלגל אחד עלה על שיבוש, וכל המערכת מפמפמת בקצב אחיד את כל הגלגלים. במקרים מסויימים, זה בהחלט היה יכול להאריך את מרחק הבלימה שלא לצורך.היום זה כבר לא המצב. 

 

 

בתאריך 14.11.2025 בשעה 21:20, איתי200 כתב:

 

 

הכוונה שלי הייתה שהרגישות  ה ABS אינה חדשה לי ונתקלתי מס' פעמים שבהם ה ABS הופעל מבחינתי שלא לצורך

 

אני לא פוסל את האפשרות שמשהו לא תקין במערכת או ברכיב אחר. תבדוק.

 

אבל

ההנחה שה-ABS פעל "שלא לצורך" ושאם לא היה נכנס לפעולה הבלימה הייתה בהכרח קצרה יותר - אינה מבוססת. 

אתה יודע שהחווית תחושה של בלימה לא מספקת, זה לא אומר שבלי ABS המצב היה בהכרח טוב יותר. אם הכביש היה חלק ברמה של שמן על הכביש (לגמרי אפשרי בגשם ראשון), גם ה-ABS לא תצליח לקצר מרחק בלימה. 

 

בתאריך 14.11.2025 בשעה 21:20, איתי200 כתב:

 

 

הרכב לא בלם  והחליק מכייון שהABS פעל.  נכון,  למרות שהמהירות היתה איטית  כי הייתי לפני ככר  זה היה  בירידה בכביש רטוב. יוצא מנקודת הנחה שירד גדם בלילה כך שלא באמת מדובר בגשם ראשון

 

כאמור, אתה לא יודע איך הרכב היה בולם אם ה-ABS לא היה מופעל. 

 

מה שחשוב להבין היא שככל שהמהירות יורדת צריך פחות כוח כדי לנעול את הגלגלים. אפשר לדעת את זה גם מרכיבה על אופניים (דרך אגב, זה למה בלימה נכונה בלי ABS כ"כ קשה לביצוע, כי צריך להפחית עוצמה ככל שהמהירות יורדת ואתה מתקדם לעבר הדבר שאתה עומד לפגוע בו. לא טריוויאלי...). 

בנוסף, נהגים לא מאומנים (כולם, יענו) תמיד בולמים קודם כל חלש ואחרי זה מגבירים. זה ההרגל האנושי. זה גם מוביל לתחושה שהבלימה לא מספקת דווקא בסוף, כאשר הבעיה היא שהנהג לא בלם מספיק בהתחלה...

אבל במקרה שלך, במהירות מאוד איטית, ההימור שלי, הכביש היה חלק באופן יוצא דופן.

 

הייתי לוקח את ההמלצה פה לבדוק אוויר בצמיגים, בלמים ובולמים. 

במקביל, לקחת את הרכב למגרש ריק ולתרגל בלימת חזקות (רגל ברצפה) ולראות אם הרכב אכן לא עוצר.

גם אם הוא כן, זה לא אומר שהכל תקין במערכת ה-ABS, אבל זה אולי (אולי) ייתן אינדיקציה אם יש בעייה ברורה. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני שעתיים, falou כתב:

עובד מצויין.

אתה חוזר על קלישאות שלא נכונות כבר כמה עשורים.

אתה קובע פה עובדות "מהאוויר"- שזו "קלישאה" ושזה "לא נכון כבר כמה עשורים". 

מתי החלקת עם הרכב על כביש רטוב בפעם האחרונה? כי לי זה קרה. 

סיבוב חד, כניסה טיפה מהירה מדי ביחס לתנאי הדרך, והרכב פשוט ממשיך ישר. 

(חשבתי שהייתי במהירות מתאימה. לומדים)

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני כשעה, ברווז כתב:

אתה קובע פה עובדות "מהאוויר"- שזו "קלישאה" ושזה "לא נכון כבר כמה עשורים". 

מתי החלקת עם הרכב על כביש רטוב בפעם האחרונה? כי לי זה קרה. 

סיבוב חד, כניסה טיפה מהירה מדי ביחס לתנאי הדרך, והרכב פשוט ממשיך ישר. 

(חשבתי שהייתי במהירות מתאימה. 

איפה לקחתי? 

מהדרכות נהיגה מקדמת/מירוץ ובחינה במסלול החלקה להמחשה (BMW e46). 

אתה גם יכול לבצע לימוד עצמי באינטרנט ולראות אם אני צודק. 

 

אני לא קובע עובדות 'באוויר', אני בוגר הדרכות. כמה קורסים כאלה לקחת?

 

 

לא מבין מה מקרה תת ההיגוי שלך קשור לנושא, אבל אני לא חושב שאתה רוצה להיכנס לאיתי לפינה של מי החליק יותר, כמה ואיך... 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מוריד את הכובע בפני ניסיון מעשי אמיתי. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

הצמיגים של פות"ש בשחיקה לא שווה בציר הקדמי, לזה, לצד גשם ראשון, יש תמורה נוספת לאירוע.

 

חוץ מזה פשוט ללמוד לנהוג.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני כשעה, RK כתב:

הצמיגים של פות"ש בשחיקה לא שווה בציר הקדמי

  

בתאריך 14.11.2025 בשעה 13:51, איתי200 כתב:

צמיגים של קלבר 2 חדשים מאחור מקדימה אחד חדש ואחד בן 9 חודשים.

 

פער של 9 חודשים עשוי להיות יחסית זניח. תלוי כמה נסע בתקופה הזו.

גם לא ברור לחלוטין אם זה בן ה-9 חודשים מדגם זהה לחלוטין לשאר.

מה שכן, אם השלושה ממש חדשים (ולא נסע עליהם 500~ ק"מ), זה גם עשוי להסביר את הביצועים הפחותים והכניסה המוקדמת של ה-ABS, מאחר וכנראה יש עליהם עדין שאריות מהייצור שגורמות לצמיגים להיות קצת יותר חלקלקים, בעיקר בתנאים רטובים.

פורסם
לפני שעתיים, RK כתב:

הצמיגים של פות"ש בשחיקה לא שווה בציר הקדמי

 

מדובר על פערי גיל של 9 חודשים. לא יודע אם זה מספיק כדי להשפיע על הבלימה

 

מה שכן, אם הכביש רטוב יכולים עקרונית להיות פערים ביכולת לנקז מים שייצרו ציפה של צמיג אחד, באם הם שונים (לא אותו צמיג בכל צד). 

אבל ABS מודרנית אמורה לפעול רק על הצמיג המחליק ולא על כל הצמיגים. אני אתפלא אם זה לא כך. 

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ב-9 חודשים אפשר לעבור לא מעט. בכל מקרה זה יכול לשגע את המערכת. אני לא בטוח שזה הגורם העיקרי, אבל לא פוסל את זה בין הגורמים לעניין.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני שעתיים, falou כתב:

אבל ABS מודרנית אמורה לפעול רק על הצמיג המחליק ולא על כל הצמיגים. אני אתפלא אם זה לא כך. 

 

אכן, אבל זה רק מעיד שסלט הצמיגים אצלו ברכב, בשילוב כביש שהיה כנראה קצת רטוב לאחר גשמים ראשונים, זה מתכון בטוח לכניסה מוקדמת של מערכת ABS שבמקרה זה מעידה כנראה על אחיזה נמוכה מהרצוי. לפני שהייתי חושב בכלל על מערכת ה- ABS, הייתי מתחיל מהצמיגים, בסופו של דבר הם אלו שקובעים למערכת ה- ABS מתי להיכנס לפעולה. 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...