Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אין חיה כזאת חיישנים מלוכלכים בחיישני abs. החיישנים האלה מאוד אמינים ואם יש תקלה ישר תדלק המנורה בלוח שעונים.

נניח שיש תקלה באחד מחיישני הגלגל אחרי כמה מאות מטרים תדלק מנורה שתתריע על תקלה ב abs/esp כי מהירות של גלגל אחד אינה תואמת לאחרים.

 

יכול לומר, שחלק מניסיוני, היה מקרה של רכב שהחליפו לו ציריה. זה היה סאאב 900 שהיה לו חלקים משותפים עם אופל אסטרה. בציריה החליפית שסופקה ( ככל הנראה של אופל), שהייתה זהה לחלוטין מלבד הזר שיניים שהחיישן abs קורא.

מסתבר שהיו שם מספר שיניים שונה משאר הגלגלים. התוצאה: בכל בלימה הכי קלה מערכת abs נכנסה לפעולה. אי אפשר היה לנסוע ברכב. בכל בלימה הורגשה הרעידה בדוושה. 

 

עכשיו למקרה שלך - הקפד על לחץ אוויר תקין בכל הגלגלים ( בקיה שלך זה 35-36 psi) , הקפד על שמירת מרחק והקפד על מהירות שתואמת לתנאי הדרך. יורד גשם - הורד 10 קמ"ש. 

 

 

לפני 27 דקות, איתי200 כתב:

יוצא מנקודת הנחה שירד גדם בלילה כך שלא באמת מדובר בגשם ראשון

זה עדיין היה גשם ראשון והשמן מצידי הדרך שנאסף עם הגשם היה עדיין על הכביש והפחית את מקדם החיכוך וגרם לכביש להיות עוד יותר חלק.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

חיישני  abs    הם  מגנטיים  עם הזמן  הם מושכים  אליהם חלקי  מתכת  שמשבשים את הפעולה של החיישן ,  אני לא אומר שזאת הבעיה  

אבל  יש  לעבור על  כולם  ולנקות  ולבדוק שהם יושבים  טוב  בבסיס שלהם .

פורסם

אם זה היה נכון ומכיוון שזה משהו בטיחותי שקשור לבלמים היצרן היה מכניס למפרט טיפולים ניקוי חיישני abs כמו שיש החלפת נוזל בלם בכל שנתיים.

מכיוון שזה לא חלק מהוראות תחזוקה אין שום צורך לעשות זאת.

בנוסף, בכל שנות ניסיוני המקצועי, לא ראיתי חיישן abs מלוכלך שלא מדליק תקלה. אם זה משבש את הקריאה עקב לכלוך קופצת הודעה על חוסר התאמה במהירות לשאר הגלגלים.

 

אבל אם לפות"ש יש זמן וכסף מיותר וישפר לו את תחושת הבטחון בהחלט אפשר לצחצח את החיישנים כדי שיראו כמו שיצאו מהחברה. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעתיים, asix כתב:

אתה בטוח? בסקודה סקאלה?

ראית חיישן פיזי בעת החלפת גלגל?

הופתעתי כשהבחור סיפר לי את זה. ואז בדקתי ומצאתי מצאתי גם בספר הרכב באינטרנט שקיימת תצוגת לחץ אוויר ובאתרי חלקי חילוף מוצע החיישן. כמובן בהנחהה שזה אותו דגם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

חשבתי שראית בעיניים שלך.

זה לא אומר שיש חיישן בגלגל.

תצוגה קיימת גם ברכב שמבוסס על חיישני abs.

לגבי האתרים בחו"ל - לא יודע מה ראית. ייתכן שזה חיישני אפטר מרקט לשדרוג.

 

למיטב ידיעתי כל רכבי vag עובדים בשיטה של ציון חוסר לחץ אוויר באמצעות מערכת abs כולל סקודה סקאלה.

 

פורסם (נערך)

גשם ראשון ותו לא.

שכחת לבצע הנמכה אוטומטית של 20 אחוז לפחות במהירות הנהיגה שלך בגשם ראשון, ומה שאתה חווה זה רכב שמנסה באופן נואש להתמודד עם מחסור באחיזה.

 

לצמיגים יש כמובן השפעה אבל במקומות מסוימים לא יעזור גם צמיג שיצא אתמול מהמפעל - הכביש יהיה חלקלק שרק פיזיקה בסיסית (הורדת מהירות) תעזור כאן.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

@asix איך חיישן ABS מודד לחץ אבסולוטי בצמיג (לא יחסי לשאר הצמיגים)?

 

שוב, גם אני חשבתי כמוך עד לפני 3 ימים והופתעתי. ויתכן דהמידע שמצאתי מטעה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בעבר, נתקלתי כמה פעמים (בודדות) בתופעה שבנסיעה רגילה ובבלימה רגילה

הופעלה מע' ה ABS ואכן נמצאו שבבי מתכת קטנים על חיישן מהירות גלגל

שגרם לשיבוש הזה.

ניקוי החיישני גלגלים פתר את הבעיה.

יש לציין שנורת תקלת ABS לא נדלקה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
פורסם
לפני 3 שעות, sperial כתב:

@asix איך חיישן ABS מודד לחץ אבסולוטי בצמיג (לא יחסי לשאר הצמיגים)?

 

שוב, גם אני חשבתי כמוך עד לפני 3 ימים והופתעתי. ויתכן דהמידע שמצאתי מטעה.

הוא לא מודד לחץ אבסולטי בצמיג. הוא מציין באיזה גלגל חסר ולזה התכוון הספר רכב.

רכבי vag לא עובדים בשיטה של חיישנים בגלגל.

לפני שעתיים, רפי לין כתב:

בעבר, נתקלתי כמה פעמים (בודדות) בתופעה שבנסיעה רגילה ובבלימה רגילה

הופעלה מע' ה ABS ואכן נמצאו שבבי מתכת קטנים על חיישן מהירות גלגל

שגרם לשיבוש הזה.

ניקוי החיישני גלגלים פתר את הבעיה.

יש לציין שנורת תקלת ABS לא נדלקה.

יש לי ניסיון לא מועט ברכב ומעולם לא נתקלתי בזה ואוסיף ואומר, מהיכן הגיע השבבי ברזל? זה אומר שמשהו נטחן שם. אולי לרכב לא היו בלמים ( הברקסים היו על הברזל) והבעיה הייתה שלא היו בלמים ולא קשור לחיישנים? אולי היה מיסב טחון?

 

עוד דבר נוסף - אתה טוען שמערכת ה abs פעלה ללא סיבה עקב השבבים.

פות"ש לא ציין דבר כזה. הוא אמר - נסעתי בירידה, הכביש היה רטוב, איבדתי אחיזה ומערכת abs נכנסה לפעולה אבל לא מנעה את אובדן האחיזה. נוסיף שגם מערכת ה esp קיימת ברכב בשנתון כזה והיא גם לא הצליחה להתגבר על אובדן האחיזה מה שמחזק שהכביש היה מאוד חלק ( גשם ראשון) ולדעתי פות"ש נסע גם במהירות גבוהה מ 20 קמ"ש ( אולי 30 קמ"ש , אולי 35 קמ"ש) שהיית גבוהה לתנאי הדרך ולכן כל האירוע קרה.

אפשר לחפש אלף סיבות טכניות ברכב ואפשר להחליף מכלולים בלי סוף אבל בסוף הפגיעה במדרכה היא בגלל הגורם האנושי ולא בגלל הרכב.

  • אהבתי 1
פורסם

היה לי רכב כזה, עם מערכת ABS מאוד מוקדמת. BMW E34 מודל 1996 עם מערכת ABS מתחילת שנות ה90. 

הייתי מרגיש כל חורף, שמערכת הABS עובדת הרבה יותר מידי מוקדם ומאריכה את מרחקי הבלימה שלא לצורך.

הייתי עם צמיגים ובולמי זעזועים מעולים מהשורה הראשונה, עם לחץ אויר תקין.

מה שבסוף פתר את הבעיה, היה פירוק ושיפוץ מלא של כל הקליפרים. ניקוי כל הרכיבים בסולר והחלפת מובילים וגומיות של הבוכנות. 

כמובן אחרי זה נוזל בלם חדש, רפידות וצלחות חדשים.

לא יודע איפה אנשי מקצוע עושים את זה בארץ, אני עשיתי בעצמי.

לפני 15 שעות, asix כתב:

מהיכן הגיע השבבי ברזל?

בדרך כלל רואים על חיישני ABS, או על חיישני קראנק חיצוניים, שבבי ברזל. זה פשוט כי הם מגנטים. אבל אם זה היה מפריע לפעולה שלהם הייתה נדלקת נורת ABS.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

מטרת ה-ABS היא מניעת נעילת הגלגלים כדי לאפשר לך היגוי. 

זה אומר שמרחק הבלימה שלך יהיה גדול יותר בהכרח (כן בולם, לא בולם, כן בולם, לא בולם). 

 

ABS לא נועד לסייע לך בעצירת הרכב. הוא רק שם כדי לאפשר לך היגוי בחירום. 

ועל משטח רטוב, גם זה לא תמיד עובד כמו שצריך- עד שלא תגיע למהירות נמוכה מספיק. תלוי על מה בדיוק אתה מחליק (איכות האספלט, כמות המים, כמות השמן במים שאחרי גשם ראשון היא די משמעותית, עוד משתנים). 

  • רעיון טוב! 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)
לפני שעה, ברווז כתב:

זה אומר שמרחק הבלימה שלך יהיה גדול יותר בהכרח (כן בולם, לא בולם, כן בולם, לא בולם)...ועל משטח רטוב, גם זה לא תמיד עובד כמו שצריך- עד שלא תגיע למהירות נמוכה מספיק

לא נכון (או לא מדויק) במערכת מודרנית שמחזיקה את הגלגלים על סף האחיזה האידיאלי שלהם.

במהירות נמוכה פשוט תראה את הצמיג ננעל לשברירי שניות לעיתים.

לנהג הממוצע אין יכולת לבלום בצורה דומה, בטח לא תחת לחץ.

וכמובן שיש מגבלות פיזיקליות או תנאים (מאוד) מסויימים, בהם ABS הוא חסרון.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • אהבתי 2
פורסם

תגדיר בבקשה "מודרני". 

רכבו של פות"ש הוא משנת 2014, בן 11.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

מספיק מודרני.

שנות ה-2000 פלוס.

וגם קודם, בוודאי ברכבים פחות עממיים.

 

ראה סרטון בלימה בשלג, ברכב זהה לפותה"ש (כמובן אין פרטים או השוואה בלי ABS, אבל ניתן לראות שהגלגלים לא ננעלים-משתחררים אלא בלימה אחידה עד עצירה).

עריכה: סליחה, יש לו גם בלי ABS, ובלימת סף "ידנית".

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • מעניין 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...