Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קסדת חצי


דובצע

פוסטים מומלצים

פורסם

אני סוטה מהשרשור, אבל מכוונה טובה..

 קסדת חצי לא תעזור לך כשתפגוש עם הלסת את המדרכה, ממליץ בחום לא לוותר על קסדה מלאה.
בתור רוכב לשעבר עם נסיון שפגש אנשים שחוו את הנ"ל  - ותאמין לי שאתה לא רוצה להיות בנעליהם.

  • אהבתי 2
פורסם
לפני כשעה, dj_dani כתב:

קסדת חצי לא חוקית כבר כמה שנים טובות. 

אתה מדבר על 3/4 

זה מתחיל ב200 ומסתיים ב2000 

 

 

כן 3/4. 

יש הבדל בין קסדה ב200 לקסדה ב500?

פורסם
לפני שעתיים, דובצע כתב:

יש הבדל בין קסדה ב200 לקסדה ב500?

תמדוד - תרגיש.

הכי חשוב שהקסדה תשב לך טוב על הראש, ולא 'תרקוד' מצד אחד או תלחץ מדי מצד שני.

ליצרנים שונים וגם לדגמים שונים יש התאמות למבנה גולגולת שונה. תבדוק מה יושב הכי טוב על הפדחת הפרטית שלך.

קסדת 'מדבקה' ב-200₪ מיצרן עלום תהיה חשודה בעיני שגם תו התקן שלה הוא מדבקה בלבד.

מעדיף תמיד יצרן מוכר וידוע, לא חייב להיות מהטופ-אוף-דה-ליין, כמו LS2 למשל.

 

אני כבר כמה שנים עם הדגם הזה - משתדל כל שנתיים להחליף בחדשה. https://laret.co.il/product/קסדת-ls2-of600-copter/

 

ו...כן. קסדה מלאה מגינה טוב יותר על הפנים ועל הראש בכלל.

מעבר לעובדה הזו, כל אחד וניהול הסיכונים האישי שלו, כולל עצם הבחירה להתנייד על 2 גלגלים.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 9 שעות, BoazB11 כתב:

אני כבר כמה שנים עם הדגם הזה - משתדל כל שנתיים להחליף בחדשה. https://laret.co.il/product/קסדת-ls2-of600-copter/

רוכש בכל שנתיים-שלוש נניח קסדה חדשה ב- 500 ש"ח?

למה? כי פג התוקף של הבטחת היצרן וכו'?

כמו כיסאות בטיחות לילדים?

פורסם
לפני 22 דקות, DAHUJI כתב:

רוכש בכל שנתיים-שלוש נניח קסדה חדשה ב- 500 ש"ח?

כן.

לפני 22 דקות, DAHUJI כתב:

למה? כי פג התוקף של הבטחת היצרן וכו'?

לא.

כי במחיר הזה אני יכול להרשות לעצמי קסדה חדשה, הדוקה ונעימה יותר לשימוש.

יש לי קסדה מלאה של אראי מ-2012 שהשבתתי לפני כמה שנים.

במחיר שלה (כ-3500₪) אני כבר לא מרשה לעצמי להחליף כל שנתיים-3. 

משכתי איתה בערך 8 שנים והיא כבר לא יושבת עלי פיקס למרות שנראית חיצונית כחדשה,

ולהחליף לה ריפודים או משקף עולה כפול ומעלה ממחיר של ה-3/4 הפשוטה שאני משתמש בה.

 

אם נשווה למכוניות,

זה כמו להחליף כל 5 שנים נניח  i20 חדשה, לעומת להחזיק מרצדס למשך 15-20 שנה...

 

*אגב קסדה שלמה מול 3/4.

אני רוכב הרבה במרחב העירוני, ובעבר קניתי קסדה מלאה נפתחת. בעיר פותח, בחוץ סוגר.

עד ששמתי לב שרוב הזמן אני איתה במצב הפתוח, ואז המשקולת של הסנטרייה שמונפת מעלה רק מכבידה ומעיקה

ועברתי ל-3/4 המדוברת. (אלה דוגמת השארק שהחלק הנפתח קל וקטן לא ממש מתאימות לי).

פשוט התמכרתי לתחושת הרוח והחופש של ה-3/4 בתמורה לוויתור מסוים בבטיחות.

נקודה נוספת - עם קסדה מלאה אני נכנס למוד קרבי ו'מרביץ' חזק יותר, אז זה אולי מקזז קצת את הפער הבטיחותי...

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 18 שעות, דובצע כתב:

כן 3/4. 

יש הבדל בין קסדה ב200 לקסדה ב500?

 

בוודאי, 

נוחות, איכות הריפודים, האופציה לפרק אותם לצורך כביסה, פתחי אוורור, משקף שמש מובנה, מקום לדיבורית, אורך חיים, ועוד משתנים. 

 

בקסדות הזולות ממש, במהירות נמוכה כבר המשקף נטרק ולא נשאר פתוח, מנגנון משקף השמש אם בכלל קיים מתבלה ומפסיק לעבוד. 

 

אני חושב שכדי להשקיע. 

אני עם Hjc 3/4 והיא מעולה 

פורסם

סליחה, אני רק שאלה.
לא הבנתי מה ההבדל בין רכיבה עירונית לבין עירונית, כאשר מדובר על שמירה של הראש.
האם במיקרה של מפגש בין הסנטר לכביש ברכיבה עירונית, התוצאה תהיה נעימה? וברכיבה בינעירונית - לא תהיה נעימה?
אשמח להארות.

נ.ב.
אני רוכב כבר מעל 35 שנים, כלומר אני לא חדש בתחום.

פורסם

מכיון שאני לא רוצה לסנגר על קסדת 3/4, אשאל אותך שאלה תואמת לשלך:

מה עם ברכיים, מרפקים, כפות רגליים וידיים, גב עליון/תחתון, צוואר?

 

האם אתה רוכב ממוגן מכף רגל ועד ראש בכל רכיבה?

אשמח להארות...

  • מעניין 1
פורסם

לדעתי השאלה שלך קצת דמגוגית. הוגנת ובמקום, אבל קצת דמגוגית או מתחכמת. או בשביל הויכוח בלבד (שגם זה בסדר, כן? 🙂).
הרי יש גבול. מייד תישאל נכון - מי קובע אותו? או - היכן הוא עובר?
עדיין אנחנו חיים בחברה ולא בודדים על הירח. יש תחום מקובל והגיוני בנושא, כמו בכל נושא אחר בחיים.
לא סתם הכניסו חוק לגבי הגנה על הראש, ולא על איבר אחר (פעם היה חוקי לרכב ללא קסדה).
פשוט יצא לי כבר פעמיים לראות בטיפול נמרץ נוירוכירורגיה, רוכבים של קסדת 3/4 שהגיעו לשם. לא מחזה מעודד.
ובגלל שפותח השרשור עצמו מבדיל בין רכיבה עירונית ללא, בתחום הקסדות, אני תמה על ההבדלה הזו שהוא עושה (מילא היה עושה אותה לגבי ידיים או רגליים, אבל ראש?).

לגבי ההארות: כן, אני רוכב עם הגנה על כפות הידיים, הרגליים, המרפקים והברכיים. אה, וגם גב. וגם חגורת כליות.
גם בקיץ.
גם כשאני רוכב בתוך העיר.
אבל זה רק אני.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעה, ירחמיאל כתב:

הרי יש גבול. מייד תישאל נכון - מי קובע אותו?

זהו, שלא...

תסלח לי, אבל באמת שאין לי כוונה להיכנס לדיון על בטיחות בדו"ג ועל מיגון, מה הכרחי ומה לא.

פשוט כי כבר מיציתי את הנושא לפני שנים בדיונים אינספור בנושא בעיקר ב'תפוז ' בזמניו הטובים.

מבחינתי האישית קסדת 3/4 היא מיגון מקובל (וחוקי). בעבר הייתי מקפיד על מלאה, כיום כבר לא.

למה?

עניתי על זה בתגובות כאן מקודם:

בתאריך 9.8.2025 בשעה 00:36, BoazB11 כתב:

כן. קסדה מלאה מגינה טוב יותר על הפנים ועל הראש בכלל.

מעבר לעובדה הזו, כל אחד וניהול הסיכונים האישי שלו, כולל עצם הבחירה להתנייד על 2 גלגלים.

 

בתאריך 9.8.2025 בשעה 10:42, BoazB11 כתב:

פשוט התמכרתי לתחושת הרוח והחופש של ה-3/4 בתמורה לוויתור מסוים בבטיחות.

נקודה נוספת - עם קסדה מלאה אני נכנס למוד קרבי ו'מרביץ' חזק יותר, אז זה אולי מקזז קצת את הפער הבטיחותי...

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני שעתיים, ירחמיאל כתב:

ובגלל שפותח השרשור עצמו מבדיל בין רכיבה עירונית ללא,

לא עשיתי כזו הבדלה

בתאריך 9.8.2025 בשעה 10:42, BoazB11 כתב:

אני רוכב הרבה במרחב העירוני,

אולי התבלבלת איתו

פורסם
לפני 9 שעות, ירחמיאל כתב:

לא הבנתי מה ההבדל בין רכיבה עירונית לבין עירונית, כאשר מדובר על שמירה של הראש.
האם במיקרה של מפגש בין הסנטר לכביש ברכיבה עירונית, התוצאה תהיה נעימה? וברכיבה בינעירונית - לא תהיה נעימה?
אשמח להארות.

ירחמיאל, הנה הארה:

בכל מקרה של קסדת 3/4 וסנטר או ראש שפוגשים כביש - חרא בלבן.

בדרך עירונית - מהירות של 30 קמ"ש? 40 קמ"ש? 60 קמ"ש? - חרא בלבן.

בדרך בין-עירונית - מהירות של 60 קמ"ש? 80 קמ"ש? 120 קמ"ש? - אפשר לומר פי 2 חרא בלבן.

נו, משוואה המסה והמהירות והאנרגיה שאותה מסה ומהירות יוצרות... איינשטיין והשטויות שלו וכל המסביבים האלו.

לא הבנתי איך לא ענית לעצמך. הרי אני יודע ואתה יודע שאתה יודע את התשובה.

ג.נ. - אין לי קשר לקסדות 3/4.

ג.נ. 2 - התשובה שלי לא צינית, לא מתחכמת, ולא מזמינה דיון היפותטי. יש פה פיזיקה פשוטה.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...