Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

General Motors וברגי TTY (Torque to Yield)


Aviv13467

פוסטים מומלצים

כל מי שכרגע או בעברו היה בעל אחד מרכבי GM וטיפל ברכב בעצמו כנראה מכיר את התופעה

חצי מהרכב ברגי Torque to Yield, ברגים שאחרי שמחזקים אותם למומנט מסויים מוסיפים עוד זווית מסויימת לחיזוק. לא היה לי מוזר כל כך התופעה כי אני לפחות כרגע, עדיין לא הכרתי משהו אחר.

 

אני רוצה לעשות טיפול לרכב שלי, אופל אסטרה 2013 להחליף צלחות ורפידות, כדי להחליף את הצלחת צריך הוציא את הבית רפידות שמחוזקות על ידי 2 ברגים, ברגי TTY היצרן דורש לזרוק לפח את הישנים ולהחליפם 

 

התקשרתי מקודם לחנות חלפים באזור שלי, מסרתי את המק״ט הרלוונטי ונמסר לי בחזרה שאין כאלו בארץ ואי אפשר להזמין. האמת הופתעתי כי גם באחד הפורומים בחו״ל מישהו כתב שלא היה ניתן להשיג ביבואן בארה״ב כי אין במלאי.

גם אוסיף שבחיפוש אחר המק״ט נתקלתי בקשיים, עד שכביכול מצאתי את הבורג הנכון בדיאגרמה מופיע בכלל אזור אחר לגמרי ברכב, תעלומה של ממש. אני לא היחיד שהסתבך עם החיפוש ומסתבר שהבורג הזה הערים קשיים גם על אחרים באינטרנט.

 

לא נשמע מוזר שחלק כל כך חשוב שצריך להחליף לא קיים במלאי? מה עושים במוסכים או יותר גרוע במוסכי יבואן שצריך להצמד לספר?

אני אישית לא מכיר את ההנדסה מאחורי הברגים האלו ואני לא יודע מה הסיכונים בלהשתמש בבורג כזה שוב אפילו עם loctite, לפי מה שהבנתי החיזוק הנוסף גורם לבורג להתעוות ובגלל זה הוא יוצא מכלל שימוש.

 

יש קיט שמצאתי בcars245 שכולל את הברגים האלו, אני כנראה אזמין אותם ואמתין 30-45 יום למשלוח אלא אם כן מישהו כאן יאיר את פניי, תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אעיר את פניך עם סוד קטן

 

בוא בוא תתקרב...

...

...

...

אף מוסך לא מחליף אותם או באמת מקשיב להוראות יצרן

😰

אם הזמנת אז הזמנת אבל אם תשים לוקטייט כחול ותסגור לפי המומנט בלי הזווית בסוף, בטוח לא יצא וכבר עשית 2 דברים יותר מהמוסכים.

 

במוסכים בדרך כלל מודדים מומנט לפי האוגה דוגה של האימפקט והמילה ניוטון זה במקרה הטוב ההוא שנפל עליו תפוח ובמקרה הרע זה ניוטון מעספור.

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Aviv13467 כתב:

אני אישית לא מכיר את ההנדסה מאחורי הברגים האלו ואני לא יודע מה הסיכונים בלהשתמש בבורג כזה שוב אפילו עם loctite, לפי מה שהבנתי החיזוק הנוסף גורם לבורג להתעוות ובגלל זה הוא יוצא מכלל שימוש.

 

יש קיט שמצאתי בcars245 שכולל את הברגים האלו, אני כנראה אזמין אותם ואמתין 30-45 יום למשלוח אלא אם כן מישהו כאן יאיר את פניי, תודה רבה.

 

ברגים מסוג TTY כלומר ברגים אשר סוגרים אותם במומנט סגירה גדול יותר על מנת שהבורג יעבור מתחום האלסטיות לתחום הפלסטיות של הבורג.

כתוצאה מכך הבורג מתארך מעט וגם שטח החתך קטן. הטכניקה הזו קיימת כבר עשרות שנים גם ברכבי קונצרן VAG ושאר הייצרנים.

י

ישנם מספר יתרונות לשימוש בברגי TTY והם:

1. כוח ההידוק אחיד יותר על ראש המנוע.

2. אין צורך לבצע סגירה נוספת לאחר 500-1000 קילומטרים.

3. אין צורך להוסיף אמצעי אבטחה בפני פתיחה עצמית של הבורג כתוצאה מרעידות ושינויים תרמים.

 

לשאלתך, לא נתקלתי במוסך שסוגר ברגי TTY להידוק הצלחות או חלקים אחרים חוץ מאשר ברגי ראש מנוע במומנט הנדרש או/גם מחליף אותם בחדשים.

 

דרך אגב בספרות אחזקה של רכבים מסויימים הייצרן כותב במפורש שניתן להשתמש בברגי TTY פעם נוספת כול עוד הם לא התארכו מעבר למידה

מסויימת (מדובר על ברגי ראש מנוע).

ראה דוגמא ברגים לראש מנוע של טויוטה יאריס. הייצרן מאפשר להשתמש שוב פעם באותם ברגים כול עוד הם לא התארכו מעבר ל-4 מילימטר מהאורך המקורי.

 

** בכול מקרה אם אתה קונה ברגים חדשים ולא מהדק אותם עם טורקמטר ייעודי אז לא עשית כלום.

 

 

Untitled-1.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, מרק10 כתב:

 

ברגים מסוג TTY כלומר ברגים אשר סוגרים אותם במומנט סגירה גדול יותר על מנת שהבורג יעבור מתחום האלסטיות לתחום הפלסטיות של הבורג.

כתוצאה מכך הבורג מתארך מעט וגם שטח החתך קטן. הטכניקה הזו קיימת כבר עשרות שנים גם ברכבי קונצרן VAG ושאר הייצרנים.

י

ישנם מספר יתרונות לשימוש בברגי TTY והם:

1. כוח ההידוק אחיד יותר על ראש המנוע.

2. אין צורך לבצע סגירה נוספת לאחר 500-1000 קילומטרים.

3. אין צורך להוסיף אמצעי אבטחה בפני פתיחה עצמית של הבורג כתוצאה מרעידות ושינויים תרמים.

 

לשאלתך, לא נתקלתי במוסך שסוגר ברגי TTY להידוק הצלחות או חלקים אחרים חוץ מאשר ברגי ראש מנוע במומנט הנדרש או/גם מחליף אותם בחדשים.

 

דרך אגב בספרות אחזקה של רכבים מסויימים הייצרן כותב במפורש שניתן להשתמש בברגי TTY פעם נוספת כול עוד הם לא התארכו מעבר למידה

מסויימת (מדובר על ברגי ראש מנוע).

ראה דוגמא ברגים לראש מנוע של טויוטה יאריס. הייצרן מאפשר להשתמש שוב פעם באותם ברגים כול עוד הם לא התארכו מעבר ל-4 מילימטר מהאורך המקורי.

 

 

Untitled-1.jpg

טוב בכל מקרה הזמנתי.. גם ממילא אני מזמין משם תמיד פילטרים. יכול להיות שאם לא הייתי צריך לעשות הזמנה משם בקרוב הייתי מסתפק בloctite

עלה לי 50 שקל ל-4 ברגים. מקווה שהכל יתאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Aviv13467 כתב:

טוב בכל מקרה הזמנתי.. גם ממילא אני מזמין משם תמיד פילטרים. יכול להיות שאם לא הייתי צריך לעשות הזמנה משם בקרוב הייתי מסתפק בloctite

עלה לי 50 שקל ל-4 ברגים. מקווה שהכל יתאים

 

יש לך טורק מטר מתאים לסגירת הברגים במומנט נוסף לפי זווית המומלצת על-ידי ייצרן הרכב ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, מרק10 כתב:

 

יש לך טורק מטר מתאים לסגירת הברגים במומנט נוסף לפי זווית המומלצת על-ידי ייצרן הרכב ?

יש לי ידית מומנט, לגבי התוסף הזה שמחברים שמראה במעלות אין לי, זה מספיק לי לפי העין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Aviv13467 כתב:

יש לי ידית מומנט, לגבי התוסף הזה שמחברים שמראה במעלות אין לי, זה מספיק לי לפי העין

מצד אחד אתה רוצה להיות מקצועי, להחליף את הברגים לפי הספרים אבל מצד שני מתכוון לחזק אותם לפי העין...

כמו להגיד אני עובר ברמזור אדום אבל מסתכל ימינה ושמאלה.

תצייד בכלי למדידת מעלות יש ממש בסיסיים וזולים שעושים את העבודה, אם כבר אתה מחליף לפי הספר תדאג לחזק לפי הספר.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, ba323f כתב:

מצד אחד אתה רוצה להיות מקצועי, להחליף את הברגים לפי הספרים אבל מצד שני מתכוון לחזק אותם לפי העין...

כמו להגיד אני עובר ברמזור אדום אבל מסתכל ימינה ושמאלה.

תצייד בכלי למדידת מעלות יש ממש בסיסיים וזולים שעושים את העבודה, אם כבר אתה מחליף לפי הספר תדאג לחזק לפי הספר.

אם זה כזה קריטי לא אכפת לי לרכוש אחד מאליאקספרס, זה לא נראה לי כזה קריטי כי לפי היצרן צריך לחזק בין 45-60 כלומר זה לא חייב להיות בול ולעשות eyeball ל-45-60 מעלות עם ידית כוח זה לא כזה קשה (גיאומטריה של כיתה ב'?)

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשורה התחתונה אם תחזק את הבורג ע"פ הוראות היצרן בטווח התקין לא תהיה כל בעיה.

אם יש לך מסוגלות לדייק לצורך העניין ללא כל כלי מה טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, ba323f כתב:

מצד אחד אתה רוצה להיות מקצועי, להחליף את הברגים לפי הספרים אבל מצד שני מתכוון לחזק אותם לפי העין

אני מסכים איתך במאה אחוז, עדיף לשלם עוד כמה שקלים בודדים למד זווית נורמלי, אבל בגדול אנחנו כבני אדם מסוגלים לאמוד זוויות די במדויק אחרי תרגול - להבדיל ממומנט, בזה אנחנו ממש גרועים :)

  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, hans כתב:

אני מסכים איתך במאה אחוז, עדיף לשלם עוד כמה שקלים בודדים למד זווית נורמלי, אבל בגדול אנחנו כבני אדם מסוגלים לאמוד זוויות די במדויק אחרי תרגול - להבדיל ממומנט, בזה אנחנו ממש גרועים :)

יש גם אנשים עם יכולות מיוחדות שיכולים לאמוד מומנט, למשל הבחור מהפנצרייה יודע בדיוק כמה ugga dugga לתת לאומים של הגלגל כדי לחזק אותם בדיוק לפי הספר למומנט שהיצרן קבע!

  • מצחיק 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפנצ'רמאכערים יש עוד יכולות על: ניבוי מדויק של לחץ אוויר דרוש, אפילו בלי להסתכל על דגם הרכב. פלא פלאים...

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...