Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סל"ד מנוע - מה מומלץ? מה האופטימום?


YTHCHAK
שימו לב! השרשור הזה בן 614 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 23 דקות, NofarTorino כתב:

כן, פלוסמינוס. 100 זה 2.5-3K, תלוי בתוואי דרך. 120 זה 3.5-4.5K.

זה לא קשור לתוואי דרך והטווחים גם לא רלוונטיים. זה סל"ד קבוע שתואם מהירות, אין טווח. תבדקי באיזה סל"ד את נמצאת ב- 100 קמ"ש בדיוק ותראי שזה 3,600 בערך. 120 קמ"ש זה 4,500 באמת, אולי 4,300. לא קשור למישור, עלייה או ירידה. אני מדבר על סל"ד להילוך נתון, נניח מדבר על הילוך חמישי. אני זוכר טוב את הרכב הזה  גם בפונטו איבו 1.4 שבאה אח"כ זה ככה בדיוק.

אם תורידי הילוכים, זה משתנה כמובן אבל ספציפית מדבר על הילוך חמישי, בין אם מישור, ירידה או עלייה.

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, BRAVO30 כתב:

זה לא קשור לתוואי דרך והטווחים גם לא רלוונטיים. זה סל"ד קבוע שתואם מהירות, אין טווח. תבדקי באיזה סל"ד את נמצאת ב- 100 קמ"ש בדיוק ותראי שזה 3,600 בערך. 120 קמ"ש זה 4,500 באמת, אולי 4,300. לא קשור למישור, עלייה או ירידה. אני מדבר על סל"ד להילוך נתון, נניח מדבר על הילוך חמישי. אני זוכר טוב את הרכב הזה  גם בפונטו איבו 1.4 שבאה אח"כ זה ככה בדיוק.

אם תורידי הילוכים, זה משתנה כמובן אבל ספציפית מדבר על הילוך חמישי, בין אם מישור, ירידה או עלייה.

 

יואו עורת את סקרנותי עכשיו. אני נוסעת למפגש בראשל"צ, בדרך לשם אני אצלם את המד.

 

אגב, למה תוואי הדרך לא קשור לנתונים? אם אתה במישור אתה תהיה, נניח, על 3K, ואם יש קצת עליה או הרבה עקיפות אז תהיה יותר קרוב ל4K. מוציאה מהמשוואה את כל שאר ההילוכים, אני מדברת רק על הילוך חמישי.

מה אני מפספסת פה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, NofarTorino כתב:

 

אגב, למה תוואי הדרך לא קשור לנתונים? אם אתה במישור אתה תהיה, נניח, על 3K, ואם יש קצת עליה או הרבה עקיפות אז תהיה יותר קרוב ל4K. מוציאה מהמשוואה את כל שאר ההילוכים, אני מדברת רק על הילוך חמישי.

מה אני מפספסת פה?

אין דבר כזה. בהינתן הילוך מסויים, חמישי נניח, את תהיי תמיד באותו סל"ד אם את שומרת על אותה מהירות. אין שום קשר לעלייה או מישור. 100 קמ"ש בעלייה, מישור או ירידה זה אותו סל"ד כל עוד את לא מורידה/מעלה הילוך ונשארת עם גז קבוע. ברור שאם תורידי הילוך בעלייה, הסל"ד יקפוץ למעלה אבל לא זו הכוונה שלי.

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, BRAVO30 כתב:

אין דבר כזה. בהינתן הילוך מסויים, חמישי נניח, את תהיי תמיד באותו סל"ד אם את שומרת על אותה מהירות. אין שום קשר לעלייה או מישור. 100 קמ"ש בעלייה, מישור או ירידה זה אותו סל"ד כל עוד את לא מורידה/מעלה הילוך ונשארת עם גז קבוע. ברור שאם תורידי הילוך בעלייה, הסל"ד יקפוץ למעלה אבל לא זו הכוונה שלי.

מודה לך מקרב לב, החכמתי! :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע אם פות"ש התכוון לרכב ידני או אוטומטי, אבל ברכב ידני אחד הדברים הכי גרועים שאפשר לעשות זה לעלות הילוכים מוקדם מדי. ראיתי לא מעט אנשים שנמצאים בעליה נניח, במהירות של 30 קמ"ש ואז מעלים מהילוך שני לשלישי כי הרכב מסמן להם, אבל מה? רוצים לשמור על 30 קמ"ש אז מעלים הילוך ונותנים עוד גז. הרבה גז, 1.1 סל"ד ו-30 קמ"ש בעליה זה מתכון מנצח גם לפגיעה ברכב וגם לצריכת דלק גרועה. למעשה, השפעת הסל"ד כל צריכת הדלק היא קצת מיתוס באופן פרקטי לעומת הגורם הכי משמעותי והכי חשוב בפער: כמה לוחצים על הגז. יותר חסכוני להאיץ עם לחיצה קלה על הגז ב-3000 סל"ד מאשר עם לחיצה כבדה ב-1500 סל"ד. אצל הרבה אנשים איך שיש טיפל'ה רעש ישר מעלים הילוך. אני אישית לא אוהב את זה. 

ברכב אוטומטי לכלום אין משמעות, רוצה להאיץ? גז. לא רוצה, משאיר קבוע או מוריד. 

  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, ניקו פ. כתב:

אצל הרבה אנשים איך שיש טיפל'ה רעש ישר מעלים הילוך.

 

לפני 18 דקות, ניקו פ. כתב:

אבל ברכב ידני אחד הדברים הכי גרועים שאפשר לעשות זה לעלות הילוכים מוקדם מדי

מסכים. אני כבר הבנתי שיש לא מעט אנשים שנוהגים בגיר ידני אבל זה לא מהסיבה שהם יודעים לנהוג ורוצים להיות מחוברים לנהיגה וכל הקלישאות האלה, אלא פשוט נקלעו לזה מסיבות שונות.

אני שם לב לשני דברים (אגב, איך אני שם לב? אני עובד על רכב גבוה ומתבונן על העולם...):

1. ביציאה מרמזורים, רבים מאותם אנשים פשוט משלבים לשני אחרי חצי שנייה כשהם הגיעו למהירות של 10 קמ"ש מקסימום. ממש חונק את המנוע ולא בריא. מניח שזה ממשיך הלאה על אותו עיקרון, בטח גם בעליות...

2. רבים מהם גם פשוט לא מרפים מהקלאץ ברמזורים ונשארים עם הקלאץ לחוץ עד לירוק במקום שתהיה להם ההבנה לתת גם לרגל לנוח וגם לקלאץ על ידי שילוב לניוטרל. 

 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@ניקו פ.למה שאתה מתאר  התכוונתי שלשום כשציינתי שהסימון להחלפת הילוך מגיע מוקדם מידי. נראה שמכוון לחסכון בדלק, גם אם עת חשבון חיי המנוע.

 

@BRAVO30מה שאתה מתאר הוא מה שאנשים לומדים בשיעורי הנהיגה: להשאיר את הידית בהילוך ראשון ואת הקלאצ' לחוץ, שמא תצטרך לברוח מהזאב הרשע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט, זה מכוון לחיסכון, אך לצערי לא תמיד משיג את החיסכון. זו לא מערכת חכמה במיוחד והיא אינה עושה אינטגרציה בשום צורה עם מהירות ו/או בדנון הנהיגה. לכן, לעתים היא אף פוגעת בחיסכון. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, BRAVO30 כתב:

אין דבר כזה. בהינתן הילוך מסויים, חמישי נניח, את תהיי תמיד באותו סל"ד אם את שומרת על אותה מהירות. אין שום קשר לעלייה או מישור. 100 קמ"ש בעלייה, מישור או ירידה זה אותו סל"ד כל עוד את לא מורידה/מעלה הילוך ונשארת עם גז קבוע. ברור שאם תורידי הילוך בעלייה, הסל"ד יקפוץ למעלה אבל לא זו הכוונה שלי.

זה נכון רק לתיבות ידניות או כפולות מצמדים (שהן למעשה ידניות בקרביים שלהן, עם מצמד אוטומטי)  בהן יחסי ההעברה קבועים באופן מיכני - גלגלי שיניים וכל זה.

 

בתיבה אוטומטית קונבנציונאלית עם ממיר מומנט זה קצת אחרת בחלק ממתארי הנסיעה - בהילוך קבוע, למשל בעלייה הוא יכול להיות גבוה יותר בגלל ממיר המומנט (לא במצב lock up שנועל את ממיר המומנט) שם חלק מהאנרגיה מתבזבז. בתיבות CVT הסל"ד בוודאי לא לינארי וישתנה.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, stx כתב:

חוץ מבקקטוס, יש עוד רכב עם גיר רגיל בלי שעון סל״ד?

חדש? לא יודע. במשומשים לא חסר כאלה שרמת האיבזור הנמוכה עם גיר ידני לא כללה שעות סל"ד - אלטו וגטס אלו שתי דוגמאות לא מאוד ישנות. בישנים יותר זה היה נפוץ. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הדיון הזה מרגיש טיפה מוזר ונראה שהוא סובב סביב מלא כללי אצבע שרובם בני 40 ועטוף במלא חוסר הבנה על מנועים ורצועות כח.
הגדיל וכתב @miatanc שהנק' האופטימלית זה 'בערך באמצע' - זה פשוט לא משפט שאפשר לעשות איתו משהו, כי אופטימום הוא מונח יחסי ולא אבסולוטי.

אני אנסה להסביר קצת:
את הסל"ד שאסור לעבור הגדיר יצרן הרכב, קוראים לזה מנתק הצתה והוא לא מאפשר למנוע לעבור סל"ד שהוגדר לו מראש ע"י כך שהוא לא שולח פולס למצת להצית את התערובת.
מעבר לכך למנוע יש רצועת כח, רצועת הכח נעה בתחום שבין שיא המומנט לשיא ההספק. במנוע 1.4-1.6 סטנדרטי טיפש זה בגדול בין 4000 ל6000 סל"ד, במנועי טורבו הנפוצים בד"כ בין 2700 ל5200 סל"ד (פחות או יותר).
ככל שהמנוע קטן יותר בנפחו והבוכנות שלו כתוצאה מכך בעלות משקל עצמי קטן יותר ואינרציה נמוכה יותר - קל לו יותר לחיות בסל"דים גבוהים ולהגיע אליהם.
הסל"ד האופטימלי זה משפט לוקה בחסר, אופטמלי למה? לחסכון בדלק? לסל"ד משקל זניח במקרה הזה, מה שמשחק תפקיד זה מצב המצערת (או בהפשטה - מצב דוושת הגז).
הסל"ד האופטימלי לתאוצה? גם כאן זניח, תן גז ברצפה - זה הכי מהר.
הנושא היחיד שבו אפשר להדביק מספרים של סל"ד הוא נקודות העברת הילוך. למשל - בעליה אתה לא רוצה ליפול לסל"ד נמוך מדי, כמו ש @ניקו פ. הזכיר.
בתאוצה, אתה לא רוצה לעבור את שיא ההספק ביותר ממש קצת כי המנוע 'נחנק' (לא מצליח להכניס מספיק אוויר).

 

זה ממש על רגל אחת, מי שזה מעניין אותו - לכו תראו קצת סרטונים של ג'ייסון מEngineering Explained ביוטיוב, על מהירות בוכנה ומחזור אוטו וכו'...

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 3

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, X9500 כתב:

שם חלק מהאנרגיה מתבזבז

חלק מהאנרגיה לא מתבזבז. בעליה כשאתה נותן יותר גז ועדיין נמצא נגיד בהילוך הגבוה ביותר, ה lock up של ממיר המומנט משתחחר, הסל"ד עולה וזה לא ביזבוב אלא ממיר מומנט מבצע המרת מומנט (בשביל זה הוא נקרא כך) ומעביר יותר מומנט לגלגלים למרות שהמהירות היא אותה מהירות. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, stx כתב:

חוץ מבקקטוס, יש עוד רכב עם גיר רגיל בלי שעון סל״ד?

 

המון, בעיקר הזולים והקטנים.

נ.ב.
אין לי מושג מה זה 'טורים' ומי המציא את זה ואיך, אבל בואו נוציא את זה מהלקסיקון בחיאת.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 614 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...