Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סל"ד מנוע - מה מומלץ? מה האופטימום?


YTHCHAK
שימו לב! השרשור הזה בן 607 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

@GABIUBOGIבני הדור שלי נוהגים "לפי האוזן" והתחושה הן בידני והן באוטומטי - הרי נהגנו הרבה שנים לפני שמד סל"ד הפך לציוד סטנדרטי ברכב. מה שכן מוציא אותי מדעתי הוא דבר שנתקלתי בו כמה פעמים בחו"ל - חיצים בלוח המחוונים המסמנים מתי יש להחליף הילוך. התחושה שלי היתה שהם קצת מקדימים את זמנם, כלומר מבקשים את ההחלפה (כלפי מעלה) במהירות נמוכה מזו שהתחושה שלי סימנה זאת. התלבטות בין נהיגה לפי הניסיון לבין נהיגה לפי המכשירים. 

 

לגבי נהיגה בסל"ד גבוה - צריך להתרגל לכך במצבים מסויימים. למשל בנחל הגיבורים אני עולה לא פעם ב-4000 סל"ד ואף קצת יותר, זה קצת לא נעים (סוזוקי ובידוד רעשים לא מסתדרים ביניהם) אבל ההילוך הנמוך נועד בדיוק לצורך זה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ברשותי סוזוקי בלאנו 2002 עם 96 כס, מומנט 12 +-, ומומנט מירבי ב3200 סלד

וסלד להספק מירבי הוא 6000 

וכאן השאלה מה הסלד המומלץ ?

 (להבנתי שזה משתנה בין רכב לרכב)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב סלד מומלץ למה?

למניעת בלאי? לחיסכון בדלק?

תנהג על פני תנאי הדרך.

יש עליה קשה תלחץ יותר חזק, הסלד יעלה, יש מישור תיסע על 90, הסלד יהיה יותר נמוך.

פשוט תנהג, אל תהיה מודאג כל כך.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלד זה לא משהו שאמור לעניין. 

צריך מומנט?אל תפחד להדביק דוושה ברצפה לצורך עקיפה/עלייה. 

 

אם אתה לא עושה כל נסיעה כאילו זה מסלול,זה לא משנה כלום.

רוצה לדאוג למנוע?טיפולים בזמן עם שמן טוב,פלטר אוויר מקורי/חילופי איכותי קצת ליפני הזמן,ופלגים לפי הוראת יוצרן,זה ידאג למנוע. 

 

מי שרוצה לשמור על המנוע שיסע בעדינות בדקות הראשונות של ההנעה,רוב הבלאי למנוע קורה בטווח שם. 

 

אחרי שהמנוע חם,הדאגה זה לצריכת דלק,לא למנוע... 

בקיצור,הכל טוב. 

אין מימה לפחד להדביק דוושה,כן הייתי נמנע מזה יותר מידי בישביל ״הכיף״אם יש תיבת הילוכים אוט׳ רגישה אם כבר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, sperial כתב:

חיצים בלוח המחוונים המסמנים מתי יש להחליף הילוך. התחושה שלי היתה שהם קצת מקדימים את זמנם, כלומר מבקשים את ההחלפה (כלפי מעלה) במהירות נמוכה מזו שהתחושה שלי סימנה זאת. התלבטות בין נהיגה לפי הניסיון לבין נהיגה לפי המכשירים. 

בגדול החצים האלו מופיעים באותו תזמון שמחשב גיר היה מעביר הילוך אם זה היה גיר אוטומטי. 

 

 

החצים מופיעים מוקדם מאוד אצל נהג רגוע שבקושי נותן גז. שזה באמת ההרגל שלנו מהמכוניות היותר ישנות. אבל אם מתחילים ללחוץ על הגז יותר, המלצות החצים בסדר. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתאריך 12.10.2022 בשעה 19:10, miatanc כתב:

מתכוון מבחינת מומנט/הספק מקסימלי.

ברמת המנוע ובמנוע אטמוספרי, מומנט מקס' נמצא בערך באמצע סקאלת הסלד.

והספק מקסימלי בחלק היותר עליון של סקאלת הסלד.

 

עריכה אחרונה על ידי tribel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, YTHCHAK כתב:

ברשותי סוזוקי בלאנו 2002 עם 96 כס, מומנט 12 +-, ומומנט מירבי ב3200 סלד

וסלד להספק מירבי הוא 6000 

וכאן השאלה מה הסלד המומלץ ?

 (להבנתי שזה משתנה בין רכב לרכב)

בסרטון האחרון למעלה,  ג'ייסון ממליץ על  1500-3000 סל"ד  במנועי קטנים ובינוניים (בנזין).

מומלץ להסתכל על הסרטון, יש בו הסבר על תנאי נהיגה שונים, אין דין האצה כדין נהיגה רגועה.

 

מסי זה לא רק כדורגל,אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בראש "מידע" שמדי פעם לנסוע בסל"ד גבוה דווקא עוזר למנוע להיפטר ממצבורי לכלוך ושאריות פיח.

 

אולי יתקנו אותי יודעי הדבר אם זה נכון או שכבר לא רלוונטי.

עריכה אחרונה על ידי Dark Muse

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולם אמרו דברים נכונים, אני פשוט רוצה לנסות לעשות קצת סדר.

אין בעיה לנסוע בטורים גבוהים. הילוך גבוה, מהירות גבוה, הרבה סיבובי מנוע. אם הרכב מטופל כמו שצריך אז אין שום בעיה לנסוע בצד הגבוה של הסקאלה. למה? כי מנוע שמאפשר לרכב לנסוע במהירות של 120 פלוס, הגיוני שיסתובב 4500 סיבובים בדקה. כמובן, תלוי במנוע עצמו ובהילוכים ובתנאי הדרך.

לא לפחד להגיע לטורים גבוהים. כמו שאמרו, זה שורף כל מני משקעים שעושים צרות בטווח הארוך. לא מדברת על נהיגה פרועה בעיר - מדברת על נסיעה בסל"ד גבוה למשך זמן ארוך (למשל, לנסוע בכביש בינעירוני על 4500+ סל"ד יעשה טוב לראש,למחשבה ולמנוע).

חשוב להדגיש, נהיגה בסל"ד גבוה בתוך עיר מגביר בלאי. בל יעשה. (כי יש הרבה גז-ברקס וזה לא עושה טוב לאף אחד בשום צורה).

 

לגבי צריכת דלק -

ככל שסיבובי המנוע עולים, כך עולה גם מהירות ההזרקה בבוכנות (כי ככל ששהקראנקשאפט מסתובב יותר מהר, הקאםשאפט מסתובב יותר מהר, שפותח וסוגר את השסתומים עפ"י טיימינג, יותר מהר, ואז הבוכנה זזה מהר יותר). אז כן, צריכת הדלק תעלה כי יותר דלק מוזרק במהלך בוכנה.

 

אתה צריך למצוא מתי הפיק האופטימלי של הרכב שלך. כלומר, מתי המנוע "עובד הכי טוב". את זה תמצא במפרט של הרכב שתמצא בגוגל.

עוד הדגש, אם אתה מוצא את עצמך במשך תקופה נוסע בסל"ד יותר גבוה ממה שאתה רגיל בדרך כלל, אז צמצם את זמן החלפת השמן.

 

אה, ואיזה טורים לא לעלות - יש רכבים שבאמת מצוייר קו אדום. אם אין, אז להשתמש בהגיון הבריא שאומר "אם יש ספק - אין ספק".

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, NofarTorino כתב:

כי מנוע שמאפשר לרכב לנסוע במהירות של 120 פלוס, הגיוני שיסתובב 4500 סיבובים בדקה.

זה ככה אצלך בגרנדה פונטו באמת. נהגתי ברכבים האלה הרבה ואני זוכר שב- 120 קמ"ש, זה הסל"ד באמת. 100 קמ"ש זה 3,700 בערך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, BRAVO30 כתב:

זה ככה אצלך בגרנדה פונטו באמת. נהגתי ברכבים האלה הרבה ואני זוכר שב- 120 קמ"ש, זה הסל"ד באמת. 100 קמ"ש זה 3,700 בערך.

כן, פלוסמינוס. 100 זה 2.5-3K, תלוי בתוואי דרך. 120 זה 3.5-4.5K.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת? מגיע ל 4500 במישור ב 120, בהילוך חמישי? 

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 607 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...