Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סל"ד מנוע - מה מומלץ? מה האופטימום?


YTHCHAK
שימו לב! השרשור הזה בן 607 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נושא שמטריד אותי זמן מה

טורים" עד כמה בריא למתוח טורים? 

האם זה משתנה בין רכב לרכב?

כמה משמועתי ההבדל בדלק בין 2000 סלד ל 3000 סלד

ואיזה טורים אתם לא עוברים, משתדלים😬

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

השנקל שלי

בשונה ממה שאנשים חושבים, אין שום בעיה לעבור טורים 3000, יש מנועים שהם קטנים יותר ועובדים בסל"ד גבוה ויש כאלו שעובדים בסלד נמוך.

אסור להגיע לסימון האדום ובכללי לא מומלץ לאמץ את המנוע יותר מידי..

לדוגמא, אתה בעליה עם מנוע 1.4 יתכן ותיהיה על 4000 סלד, אבל לא למחוץ ולהגיע לסביב 6000.

בעיקרון ככל שההילוך גבוה יותר הסלד נמוך יותר

 

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש נהיגה בהתאם לתנאי הדרך.

אם יש צורך "בלמשוך" את הטורים, אז אין שום בעיה, המנוע מתוכנן לזה.

יש הבדלים בין רכב ספורט עם מנוע אטמוספרי לדוגמא שיכול לרוץ עד 8000 סל"ד, לבין מנוע טורבו דיזל ששיא ההספק והמומנט מגיע בסל"ד נמוך מאוד.

ככול שהמנוע מסתובב בסל"ד גבוה יותר, הוא יצרוך יותר דלק.

דווקא למנועים החדשים הקטנים שמצוידים במגדש טורבו, הם משיגים את שיא המומנט על טווח סלד גדול מאוד, ולא צריך למשוך אותם הרבה.

לי יש אוטו בין 20 ולא ספורטיבי ולא כלום, ומידי פעם אין לו שום בעיה להגיע גם ל 6000 

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופטימלי למה?

לנסיעה במישור, ב 100 קמש?

בעליה תלולה ברכב עמוס עם מזגן?

יש בהתאם לתנאי הדרך, ובנתונים של המנוע שלך.

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי

אם לדוגמא שלך הקו אדוםב 7000

ניקח מנוע עם 100 כוח סוס שמושגים ב 6000 סיבובי מנוע.

ומומנט של 15 קג"מ שמושגים ב 4500 סלד.

אז הסלד האפטימלי זה 3500?

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, לירון .ה. כתב:

לא הבנתי

אם לדוגמא שלך הקו אדוםב 7000

ניקח מנוע עם 100 כוח סוס שמושגים ב 6000 סיבובי מנוע.

ומומנט של 15 קג"מ שמושגים ב 4500 סלד.

אז הסלד האפטימלי זה 3500?

קח דוגמא מצחיקה. שעון עד 7000, אין קו אדום בכלל, שיא ההספק ב 3500, מומנט מקסימלי ב 1750.

 

הנקודה שאותו לוח שעונים משמש הרבה דגמים ולא תמיד טורחים לציין עליו משהו. 

 

Screenshot_2022-10-12-19-52-57-622-edit_com_miui.gallery.thumb.jpg.689737ca0ce5492f57c94153cc921505.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב היום שגם ככה רוב האנשים נוסעים על רכב אוטומטי מסוג מסויים, יש פחות חשיבות לשעון הסלד. גם ככה זה פחות מעניין אותם, רוצים לזוז קדימה, לוחצים על הגז.

אם אני לא טועה, יש לסיטרואן או היה דגם ללא שעון סלד כלל?

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוזוקי אלטו הייתה גם ללא שעון סל"ד, העברתי בה הילוך לפי הרעש וההרגשה.

פות"ש סע איך שאתה רוצה ואל תחשוב על סל"ד, תאמין לי במפעל המנוע עבר קצת יותר בדיקות ממה שרגל ימין שלך מסוגלת להריץ.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מחשב ניהול מהעשור האחרון ויותר יודע להגביל טורים, מידי פעם לתת למנוע לנשום וללחוץ על הסוף עד שהוא צורח זה לא בהכרך דבר רע (לאחר שהוא הגיע לטמפרטורת עבודה), זה יכול אפילו לעזור קצת לנקות ולשרוף כל מיני משקעים שמצטברים כאשר הרכב נוסע רק על סל"ד נמוך, זה כמובן תלוי בהנדסה של המנוע.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד מאיתנו לא לוחץ את הגז עד הסוף ומעלה ל6000

או שאני היחיד??

בכל אופן אני מבין שלא צריך לחשוש לאמץ אותו מדי פעם מעל לרגיל (רגיל שלי 2-2.5 לפעמים זולג ל3)

 

בקשר לדלק יש למאן דהו תאוריה או משהו?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 607 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...