Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1588 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רק לאלו שהעלו כאן נוסטלגיה מהספארי,

בתור אחד שנהג המון (גם כנהג חדש) על הספארי, לרכב הייתה נוחות נסיעה מזעזעת ליושבים מאחור, הגה ללא שום תחושה

ודלק ראיתי חופשי גם 1\4 בתוך העיר, מחוץ לעיר בשיוט נינוח 1\7.5 
מה שכן היה מרווח יחסית, נראה מהודר (נהגתי על שברולט אסטרו "מפוארת") והכל באריזה לא גדולה חיצונית, וסחב מצויין.

פורסם

בתור ילד ספארי הייתה ההסעה שלנו לבית הספר (מוסד עם קשיים שהמנהל תרם את רכבו האישי לעניין) מה שאני זוכר זה את הסאונד המהמם של המנוע. ו"החדשנות" של ספידומטר דיגיטלי ירקרק. 

לעומת הL300 זה היה חללית. הנהג ילדון בן 20 היה מבסוווטטטט.

 

אנקדוטה קלה על החוסר במודעות לבטיחות שהיתה. שהיום  חופשי שולחת נהג הסעת ילדים לכלא על כך-

 

הנהג סיכם איתנו שאם נשב בשקט ונתנהג יפה בנסיעה. הוא יפצה אותנו "בפסי רכבת" 

 

מה זה אומר?

 

עוברים לשבת על המשענות של הכסאות האחוריים והנהג טס את המעבר על פסי הרכבת ואנחנו מתעופפים למושבים. לונה-פארק בחינם. 

 

*שנת 98 בערך הביצוע היה על בסיס יומי עם טרנזיט ארוכה אומללה :)

פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, rev-Match כתב:

פורק גלאקסי קומפקטי?

רנו גרנד סניק החדש קומפקטי?

דגמים בגודל של הסיינה שהזכרת,

נראה שעלית פה על הנקודה, כנראה שזה עניין של שוק ופחות גודל.

 

השאלה איפה אתה ממקם את גבולות הגזרה בין מיניוואן רגיל לקומפקטי. לדעתי הם אכן בגבול העליון של הקומפקטי ובטח שלא בגודל של הסיינה שהיא 5 מטר אורך על 2 מטר רוחב עם בסיס גלגלים 3 מטר:

image.thumb.png.68fd8e90d86c91289942962a0053eeed.png

לפני 7 שעות, rev-Match כתב:

בשנות ה90, לכל אלה היו דלתות הזזה.

סובארית 

GMC safari 

טויטה פריוויה

מאזדה MPV

מיצובישי L300

 

לא בדקתי כעת השוואת גודל ביניהם אבל מהזיכרון כל הרשימה שהבאת הם בהחלט מיניוואנים לא קומפקטים. הם פשוט מיניוואנים..

עריכה אחרונה על ידי tza
פורסם

את ה L300 קיבלו באהבה גדולה בזמנו. יש אחת אצל שכן, אני זוכר את המבחן שעשו לו האחד הירחונים טורבו או אוטו (לפני 1994) שצילמו את הבוחנים ממלאים את הרכב ועוד הם כינו אותו "בואינג" 

מיצובישי L300 1994 יד 1 655000 קמ - 180000 שח | לוח רכב מסחרי הומלס

Check out this well-loved Mitsubishi L300 Versa Van - AutoPH

1993 - Mitsubishi Delica - £9,500 - Bristol | Retro Rides | Delica van,  Delica d5, Overland vehicles

  • אהבתי 2

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)

זאת המחליפה של ה-L300 - נמכר היום רק במזרח הרחוק.

 

חלק מהמיניואנים הוחלפו בקרוסאוברים  - סיאט טראקו מחליפה באופן לא רשמי את האלהמברה, טיגואן אולספייס החליף באופן רשמי את השאראן.

חלק מהמיניואנים, הפכו לגרסאות נוסעים של מסחריות - פיג'ו 807 וסיטרואן C8 הוחלפו בסיטרואן ספייסטורר ופיג'ו טרוולר  (גרסאות נוסעים של ג'אמפי).

1280px-MITSUBISHI_DELICA_D5_URBAN_GEAR_2019_01_(cropped).jpg

עריכה אחרונה על ידי itsik170
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
לפני 3 שעות, tza כתב:

 

השאלה איפה אתה ממקם את גבולות הגזרה בין מיניוואן רגיל לקומפקטי. לדעתי הם אכן בגבול העליון של הקומפקטי ובטח שלא בגודל של הסיינה שהיא 5 מטר אורך על 2 מטר רוחב עם בסיס גלגלים 3 מטר:

image.thumb.png.68fd8e90d86c91289942962a0053eeed.png

 

לא בדקתי כעת השוואת גודל ביניהם אבל מהזיכרון כל הרשימה שהבאת הם בהחלט מיניוואנים לא קומפקטים. הם פשוט מיניוואנים..

ציינתי את הרשימה של מה שאני זוכר ומה שהיה בזמנו. 

היום ההגדרות מתמסמסות בין היתר בגלל ענייני שיווק וכו'. 

פורד גלאקסי במימדיו לא יותר קטן מ l300 ועדיין יש לו חתיכת דלת אחורית שפשוט לא ברור למה החליטו על התצורה הזאת. 

 

פורד smax קלאסי דלת הזזה בדומה למאזדה 5. 

זה רכבים המיועדים למשפחות / הסעת נוסעים ולא ברור למה כולם מוותרים על הפרקטיות של דלתות ההזזה. 

 

ב סיטרואן מפנקים במערכת ישיבה משוקללת מזגן מפוצל עם מפוח נפרד, מסילות לכל כיסא הכי פרקטי שיש ואז שוב דלתות רגילות. 

 

פורסם
לפני 4 שעות, llaavvii כתב:

רק לאלו שהעלו כאן נוסטלגיה מהספארי,

בתור אחד שנהג המון (גם כנהג חדש) על הספארי, לרכב הייתה נוחות נסיעה מזעזעת ליושבים מאחור, הגה ללא שום תחושה

...

בגלל שבמקור הספארי היה מסחרית לכל דבר,שהוסיפו לה גירסת נוסעים:

http://img.scgpix.com/listimg/img1_0417/10/img_A1moZl5NzjNnU65_r.jpg

 

הוא היה נוח אולי יחסית לוואנים עם מיתלים מסחריים שהפכו אותם בישראל למוניות שירות, אבל מעולם לא נועד להיות People Carrier אמיתי, כמו נניח שברולט לומינה APV ואחיותיה.

 

זה שבישראל הוא היה להיט בקטגוריה? טוב נו, לשוק המקומי חוקים משלו.

פורסם
לפני כשעה, yohai71 כתב:

זה שבישראל הוא היה להיט בקטגוריה? טוב נו, לשוק המקומי חוקים משלו.

היה להיט כי באותם שנים כל רכב מעל גובה 175 ס"מ היה נחשב מסחרי וזכאי להטבות מס לעצמאיים. הוא היה מאובזר ויוקרתי (כי אמריקאי...), מנוע חזק, אוטומטי. ובכל זאת נראה הרבה פחות מסחרי ממיניוואנים אחרים שהיו אז בארץ, עד שהיגעה טויוטה פרוויה. 

 

 

לגבי דלתות הזזה, הן חוסכות מקום אבל קשות יותר לתפעול, הרבה אנשים גם מבוגרים מתקשים לסגור ולפתות אותן וזה כיוון שאין את המנוף שמופעל בפתיחת דלת רגילה. 

 

 

פורסם

פות"ש,

מזדהה איתך לגמרי,

אחרי ששברתי את הגב בשמש ובגשם לקשור את הילדים במפשחטומתית,

עברתי למזדה 5 רק בשביל הדלתות!

אמנם מיושנת,

אבל להתעסק עם הילדים פשוט תענוג,

אגב גם האופציה לפצל את הילדים לשתי ספסלים

מביאה לי הרבה שקט בנסיעות.

אז במקום להתרפק על הגדמים המיתולוגיים,

תבדוק אם יש כיום בהצע משהו רלוונטי,

ואם כן, לא תתחרט. 

פורסם

צודק @Buki, שכחתי מהטבת המס שבכל דור ודור היו רכבים שהרוויחו ממנה בצורה זו או אחרת. מזכיר לי את זה:

 

בתאריך 13.6.2005 בשעה 08:49, srulik כתב:

מי שאל מה זה אל קמינו ?,קבלו אחד

Icam0001.jpg

Icam0002.jpg

 

 

בתאריך 13.6.2005 בשעה 09:08, חן פרחי כתב:

האל-קמינו שבתמונה היא בגירסת דאבל קבינה,שלא היתה אלה "קומבינה" ישראלית,שנועדה לאפשר הסעת 4 נוסעים,וכוד להיות מוכרת במס...

שנות השיא במכירות האל קמינו היו 79-80,ורוב המכוניות שנימכרו היו בגירסת V6 3.2 סמ"ק.

בסוף שנת 80 החליט המחוקק לשים סוף לחגיגה,ובוטלה ההכרה במס לאל-קמינו,ג'ימי ודומיהן(כך לשון החוק..).

...

 

פורסם
לפני 16 שעות, rev-Match כתב:

נכון להיום יש לי משפחתית גדולה שעונה על כל הדרישות (זוג +2),

 

איפה הבעיה?

הושבת הילדים ברכב דורשת תנועה משני צידי הרכב מה שיוצר מצב שצריך לשחק המון עם פתיחת הדלתות וסגירתן על מנת לזוז מסביב לרכב בחניות צמודות ולא רק.

 

התחלתי להשתעשע ברעיון לעבור למיניוואן, מזכרונות הילדות שלי, ברובם היו דלתות הזזה.

הופתעתי לגלות שרוב הדגמים מגיעים בתצורת 5 דלתות,

סיטרואן c4 , ספייסטורר, רנו סניק, גרנד סניק , שברולט אורלנדו,  פורד smax, גלאקסי, טויטות למיניהן.

 

מה האופציות הנותרות, מאזדה 5 וקיה קרניבל .

 

איפה דלתות ההזזה לעזעזל?!

 

פספסת את סיאט אלהמברה.. 
אני נהנה ממנה מאד. 
חפש 2016 ומעלה שבהם המנוע אמין ולא בעייתי

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 5 שעות, rev-Match כתב:

ציינתי את הרשימה של מה שאני זוכר ומה שהיה בזמנו. 

היום ההגדרות מתמסמסות בין היתר בגלל ענייני שיווק וכו'. 

פורד גלאקסי במימדיו לא יותר קטן מ l300 ועדיין יש לו חתיכת דלת אחורית שפשוט לא ברור למה החליטו על התצורה הזאת. 

 

פורד smax קלאסי דלת הזזה בדומה למאזדה 5. 

זה רכבים המיועדים למשפחות / הסעת נוסעים ולא ברור למה כולם מוותרים על הפרקטיות של דלתות ההזזה. 

 

ב סיטרואן מפנקים במערכת ישיבה משוקללת מזגן מפוצל עם מפוח נפרד, מסילות לכל כיסא הכי פרקטי שיש ואז שוב דלתות רגילות. 

 

 

פורד S מקס וגלאסקי שווקו עם דלתות רגילות.

המתחרה של פורד למאזדה 5 היא לא S מקס, אלא גרנד C מקס שלא שווקה בארץ והדגם הארוך שלה גם הגיע עם דלתות הזזה אחוריות.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

מעניין אם הפולקסווגן מולטיוואן T7 יגיע לישראל. מבוסס על השלדה של הגולף, גדול, דלתות הזזה. בידיוק מה שפות"ש צריך:

Volkswagen Multivan T7

פורסם

היה לי מזדה 5 הדלתות מאוד נוחות. פעם אחת נכנס לכלוך במסילה של אחת הדלתות והיא לא נסגרה טוב אז טיפ מדי פעם כדאי לעבור עם שואב.

אגב הפסיקו את הייצור שלה ב 2015 (נדמה לי) כדי שלא תנגוס במכירות ה CX כי היא היתה יותר זולה והרבה יותר שימושית.

 

×
×
  • תוכן חדש...