Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם כדאי לקנות רכב חשמלי?


roy007
שימו לב! השרשור הזה בן 847 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב לכולם

 

בחיפושיי אחר הרכב הבא, הייתי די נעול על רכב היברידי כדי להקטין משמעותית את הוצאות הדלק שלי.

אני נוסע כ-400קמ בשבוע ומוציא על דלק בחודש כ-1200₪, בנסיעות עירוניות.

רכב נוכחי מאזה 3 2010 ספיריט

אני שואל את עצמי האם כדאי בכלל לעבור לרכב חשמלי?

האם המדינה בכלל מוכנה לזה מבחינת תשתיות הטענה?

כיום אני גר בבניין משותף עם חניה פרטית בטאבו ועלות התקנת מטען בחניה תהיה כ-3500₪

העניין שהכי מפחיד אותי בחשמלי זה הבלת״מים, ושפתאום לא תהיה לי סוללה למה שאני צריך.

אשמח למי שיש רכב חשמלי שישתף את חוות הדעת שלו וגם ממי שאין לו, אשמח לדעת מה דעתו

תודה

עריכה אחרונה על ידי roy007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 217
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שאלות תמיד יש...  האם המטרה העיקרית שלך היא חיסכון בכסף?  מה התקציב שלך להחלפת רכב?

לגבי "חרדת הטווח" - 400  ק"מ בשבוע זה ממש לא הרבה בשביל חשמלית מודרנית כשיש לך עמדת טעינה.  מה המקסימום שאתה נוסע ביום?


מהנתונים שתיארת אתה נוסע כ-21000 ק"מ בשנה וצריכת הדלק של המכונית שלך כרגע כ- 9.5 ק"מ לליטר.
 
שווי הרכב הנוכחי שלך כנראה כ-30000 ש"ח. אם תקנה חשמלי אתה נדרש להוסיף הרבה כסף (לדעתי כ-100000 מינימום אבל כנראה יותר) מעבר לעלות עמדת הטעינה שאותה ציינת.  עם חשמלית תוכל לחסוך למעלה מ-10000 ש"ח בשנה על הדלק להבנתי, אבל זה אומר שייקח לך 10 שנים לפחות להחזיר את ההשקעה.
היברידי אתה יכול לקנות בפחות כי אפשר לקנות היברידי משומש.  
כמובן מגיעה השאלה מה הצרכים שלך. האם יאריס היברדית משומשת בת 3-4 מספיקה לך?  אם כן העלות תהיה הרבה פחות משל רכב חשמלי. החיסכון בדלק יהיה כ-50% (בהחלט ריאלי להוציא 18 ק"מ לליטר ואף יותר) - כ- 7000 שקל בשנה. 
עלות האחזקה תהיה מעט יותר יקרה משל המאזדה שלך בגלל הארכת האחריות על הסוללה.

אבל אולי אתה מכוון להיברידית חדשה? אולי דווקא גדולה כמו קאמרי או סונטה היברידית חדשה?  במקרה זה סביר שחשמלית תחסוך לך יותר. כמובן שאפשר לקנות  חשמלית ב- 140000 שקל ואפשר ב- 200000 (אפשר גם ביותר)

בקיצור יש הרבה שאלות ואי אפשר לענות על השאלה "האם כדאי לעבור לרכב חשמלי" בלי לענות עליהן.

בהצלחה
 

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

השאלה האם אתה מעוניין בחשמלי או היברידי נטו בשביל חיסכון או שרצונך גם להתפנק עם רכב חדש.

 

אם זה נטו לחיסכון אז כנראה שכלכלית יקח הרבה זמן להחזיר את הכסף. ואולי לא הכי כדאי. 

אני לדוגמה הרבה זמן רציתי להוציא רכב מליסינג או לרכוש, אבל בגלל העלויות של הרכב + טיפולים + דלק הגעתי לסכום יחסית שגבוה בשבילי להשקיע.

 

כעת שאפשר ללכת על רכב חשמלי במחיר סביר יחסית, שמוריד לי מהמשוואה את הטיפולים (כמעט) ודלק, אז זה הזמן....

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אענה על השאלות ששאלו כאן

 

דבר ראשון, אני מתכוון לרכוש רכב חדש.

והדבר החשוב לי הוא חסכון בדלק

ולווא דווקא חסכון באופן כללי כי פינוק על רכב חדש זה משהו שעולה כסף:)

הכיוון שלי הוא להמתין לקונה ההיברידית, או לחילופין אם הכיוון הוא חשמלי אז ג׳ילי ג׳יאומטרי 

לא מעוניין ברכב יד 2

ככה שההוצאה על רכב תהיה ככה או ככה..

 

הנסועה שלי ביום היא בערך בין 50-70 קמ.

מבחינת תקציב כמובן לא לעבור את ה150k

שזה בערך התקציב של שני הרכבים שציינתי

עריכה אחרונה על ידי roy007
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בלאו הכי אתה בכיוון לרכישת רכב חדש אז נראה שכדאי חשמלי.

לא רואה חשש להיתקע ללא סוללה.

אם אתה נוסע 400 ק"מ בשבוע

אפילו טעינה אחת בשבוע יכולה להספיק.

בכל אופן אתה יכול להטעין בתדירות גבוהה יותר שיספק לך טווח של 400 ק"מ בכל יום...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, roy007 כתב:

אני אענה על השאלות ששאלו כאן

 

דבר ראשון, אני מתכוון לרכוש רכב חדש.

והדבר החשוב לי הוא חסכון בדלק

ולווא דווקא חסכון באופן כללי כי פינוק על רכב חדש זה משהו שעולה כסף:)

הכיוון שלי הוא להמתין לקונה ההיברידית, או לחילופין אם הכיוון הוא חשמלי אז ג׳ילי ג׳יאומטרי 

 

כמי שעבר מהיברידית (אני עשיתי עם אוריס 1:20 אמיתי) לחשמלית, חשמלית תחסוך יותר אבל לא בשביל לכסות השקעה עודפת משמעותית. דלק להיברידית יעלה 550 ש"ח וחשמלית בסביבות 170-200 ש"ח. 4000 ש"ח יותר חסכוני בשנה...

אני מאמין שחשמלית תשמור יותר טוב על ערך מהיברידית, אבל זו אמונה לא ידיעה. עלויות שוטפות בחשמלית יותר נמוכות כי היברידית זו מכונה יחסית מורכבת. 

בחוויה, אם זה חשוב לך, אין מה להשוות.. מטען זמין בבית או עבודה חשוב מאד וסוגר את הפינה של חרדת טווח, פשוט תדאג תמיד שהרכב מעל 50-60% סוללה

 

מאותה סיבה, בג'ילי אל תתפשר ולך על הסוללה הגדולה. זה כנראה הרכב החשמלי עם הערך לכסף הכי גבוה שיש היום בשוק, ויש לו טווח מצויין (לסוללה הגדולה). חסרון אחד בולט זה שאין לו NCAP אירופאי, וחסרון נוסף זה כנראה זמן המתנה ארוך עקב הביקוש ההיסטרי. יבואן main-stream וגם יצרן (סיני) גדול אבל עדיין אמינות לאורך זמן לא ברורה כי זה רכב ממש חדש 

 

אם אלו לא חסמים מבחינתך, אז במחיר של היברידית אתה מקבל רכב חשמלי מלא (אמנם מוסב) עם חוויה מודרנית, זאת נראית לי החלטה לא מסובכת

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם motior ועם OF, ורק רוצה להזכיר שאם קונים רכב שיקר ב-X מרכב אחר אך חוסך בהוצאות בגובה Y לשנה, זה לא נכון לחשב כדאיות לפי כמה שנים ייקח להחזיר את ההוצאה, כלומר X/Y. ברוב המוחלט של המקרים הרכב שנקנה ביוקר גם יימכר ביוקר, ולכן השאלה היא מהי ירידת הערך הצפויה שלו לאורך השימוש וכמה עולה אחזקתו, ולא כמה הוא עולה היום.

 

בתקציב ובדרישות שהצגת, אני מצטרף לממליצים על ג'ילי גיאומטרי C. זכור גם ששנת 2022 היא השנה האחרונה להטבות מס בגובה הנוכחי לחשמליות, מי שדוחה יפסיד.

(אני נוהג מעל שנתיים בחשמלית מלאה והשנייה בדרך)

  • אהבתי 1

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה עם ג'ילי היא שאין לה מבחן ריסוק אירופאי. יש איזה משהו פחות נחשב סיני. אותה הבעיה יש גם באיוויס u5 שדי מקבילה לה. האיוויס קיבלה ציון נמוך במבחן ריסוק, היצרן אומר שהוא פעל לתקן את זה, אבל לא הציג הוכחות, גם לפני המבחן הראשון הם טענו שהרכב בטוח.

אני לא הייתי מתפשר על בטיחות.

כלל לחיים, אין דברים שסתם זולים, תמיד מסתתרת פשרה כלשהי מאחורה.

עריכה אחרונה על ידי bobi
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין איך אנשים פה כול כך בטוחים ברכב החשמלי בפן הכספי. תנסו שניה לדמיין את העתיד ולא רק לעשות "קופי פאסט" של הרגע הנוכחי לעוד 3-4 שנים. 

 

1. האם ניראה לכם באמת שהמדינה תוותר על ההכסות שלה על דלק ולא תמסה איכשהו את בעלי הרכבים החשמליים?

מי שחושב שכן, אז הוא תמים ברמה מדהימה.

פה אפשר כבר להגיד ביי לכול אותם תחשיביים כלכליים של "חשמלי הרבה יותר חסכוני מהיברידי" .

 

2. כרגע מחירי הסוללות יקרים מאוד. זה פחות רלוונטי למי שלא מתכוון להחזיק את הרכב מעבר ל-3-4 שנים,  או שלא נוסע הרבה. אבל מה עם מי שכן?

למי תמכור את הרכב כאשר להחליף סוללה עולה 50 אלף שקל? מה אתה תעשה עם הרכב במידה ותלך לך הסוללה? תזרוק את השאריות לים?

האם מחירי הסוללות ירדו ? האם יהיה אפשר לשפץ בעלות נמוכה רק את התאים הפגומים מבלי להחליף את כול הסוללה? אולי. אבל לא צריך לחיות בלה לה לנד, ולחשוב ש"הכול יהיה בסדר". 

 

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

50k זה מחיר של גיר או מנוע חדש בחלק מרכבי הבנזין הקיימים, שאצלהם החלפת גיר או מנוע זה יכול להיות פתח לבעיות אינטגרציה עם שאר מערכות הרכב בעתיד.

 

אבל למען האמת, סביר להניח שתשפץ מנוע/גיר או תקנה מפירוקיה. אותו דבר כבר קיים בחשמליות. את הסוללה ניתן לשפץ או להחליף מאחת מפירוק במדינות שחשמליות בהן כבר נפוצות.(בארץ משפצים כבר סוללות של רכבים היברדיים ישנים)

בנוסף לכך, מחיר הסוללות ירד בעשור האחרון בכמעט  90% לקוט"ש ולפי אנליסטים ירד לפחות בחצי בעשור הקרוב והסוללות מגיעות עם 8 שנות אחריות.

ומאוד יתכן גם שבעתיד יתחילו להיות משווקים סוללות צד שלישי כמו בסללורי, שכן האינטגרציה עם הרכב היא קטנה וקלה לביצוע, כך שבהנתן שהרכב פופלרי בעולם יש סבירות שתוכל לקנות סוללות בזול בלי בלעדיות יצרן.

יתרון נוסף של חשמלית על בנזין, הוא, שברגע שהחלפת סוללה בעצם חידשת את המרכיב הגדרנטיבי היחיד. ברכב מכני כמעט המנוע על שלל מרכביו דגרנטיביים.

 

ולסיום, טסלה ועוד חברות מדווחות דגנרציה של בין  אחוז לשניים בודדים בסוללות במשך שנה. מה שאומר שזה מחסה כמעט 20 שנה של פעילות רכב חשמלי ממוצע, לא מכיר הרבה בנזיניים שלא שוברים את הלקוחות שלהם הרבה לפני זה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, bobi כתב:

הבעיה עם ג'ילי היא שאין לה מבחן ריסוק אירופאי. יש איזה משהו פחות נחשב סיני. אותה הבעיה יש גם באיוויס u5 שדי מקבילה לה. האיוויס קיבלה ציון נמוך במבחן ריסוק, היצרן אומר שהוא פעל לתקן את זה, אבל לא הציג הוכחות, גם לפני המבחן הראשון הם טענו שהרכב בטוח.

אני לא הייתי מתפשר על בטיחות.

כלל לחיים, אין דברים שסתם זולים, תמיד מסתתרת פשרה כלשהי מאחורה.

מה המשמעות שאין לה מבחן ריסוק?

אני יודע שמדובר בבטיחות, אבל מה בתכלס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע המס על רכישת רכב חשמלי נמוך מאוד מה שהופך את הרכישה למשתלמת. המס יעלה כמעט בוודאות לרמה של רכב בנזין עוד כמה שנים.

 

לגבי חיסכון, כל קמ עולה בערך 10 אגורות  בחשמל לעומת איזור ה50 אגורות בבנזין.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Uri-G כתב:

50k זה מחיר של גיר או מנוע חדש בחלק מרכבי הבנזין הקיימים, שאצלהם החלפת גיר או מנוע זה יכול להיות פתח לבעיות אינטגרציה עם שאר מערכות הרכב בעתיד.

 

אבל למען האמת, סביר להניח שתשפץ מנוע/גיר או תקנה מפירוקיה. אותו דבר כבר קיים בחשמליות. את הסוללה ניתן לשפץ או להחליף מאחת מפירוק במדינות שחשמליות בהן כבר נפוצות.(בארץ משפצים כבר סוללות של רכבים היברדיים ישנים)

בנוסף לכך, מחיר הסוללות ירד בעשור האחרון בכמעט  90% לקוט"ש ולפי אנליסטים ירד לפחות בחצי בעשור הקרוב והסוללות מגיעות עם 8 שנות אחריות.

ומאוד יתכן גם שבעתיד יתחילו להיות משווקים סוללות צד שלישי כמו בסללורי, שכן האינטגרציה עם הרכב היא קטנה וקלה לביצוע, כך שבהנתן שהרכב פופלרי בעולם יש סבירות שתוכל לקנות סוללות בזול בלי בלעדיות יצרן.

יתרון נוסף של חשמלית על בנזין, הוא, שברגע שהחלפת סוללה בעצם חידשת את המרכיב הגדרנטיבי היחיד. ברכב מכני כמעט המנוע על שלל מרכביו דגרנטיביים.

 

ולסיום, טסלה ועוד חברות מדווחות דגנרציה של בין  אחוז לשניים בודדים בסוללות במשך שנה. מה שאומר שזה מחסה כמעט 20 שנה של פעילות רכב חשמלי ממוצע, לא מכיר הרבה בנזיניים שלא שוברים את הלקוחות שלהם הרבה לפני זה.

 

 

העניין הוא פחות מה יקרה בפועל אלא יותר מה יחשבו על זה הקונים הפוטנציאלים. הסוללה אכן יכולה להחזיק גם 20 שנה, אבל מספיק כמה סיפורים כאלה על סוללה שמתה ואתה צריך להוציא עשרות אלפי שקלים מהכיס, ואף אחד לא יגע ברכבים הללו בלי אחריות.

כמו שקורה אגב עם רכבים היברידים( תיראה מה הביקוש לרכבים עם ובלי אחריות על סוללה, סיפור אחר לגמרי. ואלו עוד סוללות שזולות בכמה סדרי גודל מסוללות של רכבים חשמליים) 

 

כול הסיפורים על סוללות בפירוקיות והחלפות צד שלישי, זה אחלה סיפורים אבל אף אחד לא יתעסק עם זה. בסלולרי לא מתעסקים עם זה, אז ברכב לא יתעסקו עם זה. 

 

לדעתי לרכבים חשמליים תהיה ירדת ערך דומה לבנזין, יהיו מאוד פופולריות בקניה אחרי ליסינג(בהנחה והאחריות תישמר באותו מידה) אבל אחרי גיל 6, תהיה ירידת ערך מאוד גדולה, ולאחר גיל 8 הם ימכרו בתור רכבים חד פעמיים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 847 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...