Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם כדאי לקנות רכב חשמלי?


roy007
שימו לב! השרשור הזה בן 848 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 41 דקות, רועי5 כתב:

מתייחס ברשותך לנקודה אחת במצוטט שהצליחה להפיל אצלי אסימון סוף סוף ונוגעת בתשובה לשאלה למה כמעט כל הטסלות שאני רואה בכבישים בינעירוניים, עסוקות בזחילה יותר מאשר בכל דבר אחר.

כנראה לא פגשת אותי על הכביש עדיין 😀

ויותר ברצינות, כי פשוט יש אנשים שקנו טסלה מסיבות כלכליות (יש מישהו שעשה פה תחשיב של עלויות אחזקה של אוקטביה משומשת מול טסלה חדשה והגיע למסקנה שבסופו של יום טסלה תהיה זולה יותר לאחזקה, אתה מוזמן לחפש) וחלק חולקים את הרכב עם האשה (אני) כך שהרכב ננהג בהתאם לנהג ולא תמיד בהתאם לרכב. בכל מקרה כח זמין הוא תמיד דבר חיובי או כפי שאומר המשפט:

"עדיף מילה טובה ואקדח מאשר רק מילה טובה"

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 217
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני כשעה, edward כתב:

הטסלות עסוקות בזחילה כי במציאות של הכבישים והרמזורים בארצינו זה מה שיש. לא ברור איפה ההאצה המדהימה של הרכב הולכת לבוא לידי ביטוי בדיוק, בסוף כולם נוסעים בערך באותה מהירות.

 

 

זו בדיוק הטעות! מי שחושב שנתוני ההאצה 0 ל-100 חשובים רק למסלול או לגאוות הבעלים, כי מה זה משנה 5 שניות או 10 שניות או 15 שניות - זה כביכול בטל בשישים מול עיכוב של שעות בפקקים - פשוט לא מבין מה זה לנהוג ברכב עם ביצועים. גם בעקיפה פשוטה באים לביטוי נתוני התאוצה, והיכולת לבצע אותה בזמן קצר (או אם בכלל) קשורה גם לבטיחות. גם האצה כדי לתפוס ירוק מהבהב היא חלק מהחיים וכיו"ב דוגמאות בהן הנהג הסביר יכול להפיק תועלת ממנוע חזק. על זה יש להוסיף את ההנאה הממכרת מהנהיגה. 

 

נחזור לעניין החשמליות, הן מספקות נתוני תאוצה/ביצועים המקבילים לרכבי בנזין שעולים כפול אם לא פי 5. רוצים דוגמא? יונדאי איוניק 5 4X4 שעולה 239 אלף מאיצה ל-100 בדיוק באותו הזמן של מזראטי גראן טוריסמו (V8, נפח 4200) שעולה 1.08 מיליון שקלים: שתיהן 5.2 שניות. זה משהו שלנאמני הבנזין קשה לקבל אבל הוא עובדה.

 

מאידך אני מסכים עם מה שנכתב כאן, שיש שני נעלמים גדולים לגבי חשמליות בישראל:

1. מה תהיה ירידת הערך שלהן, בעיקר אחרי גיל 5

2. מה תהיה עלות הנסועה שלהן בעתיד ביחס להיום (מחיר הטעינה ו/או גובה אגרת הרישוי)

 

קשה לנבא אבל אפשר לשער שבמקרה הכי גרוע מצבן של החשמליות בשני הסעיפים ישתווה לרכבי בעירה פנימית. ועד שזה יקרה, כל חודש הוא חיסכון אדיר והנאה אדירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 2 דקות, Oren75 כתב:

 

זו בדיוק הטעות! מי שחושב שנתוני ההאצה 0 ל-100 חשובים רק למסלול או לגאוות הבעלים, כי מה זה משנה 5 שניות או 10 שניות או 15 שניות - זה כביכול בטל בשישים מול עיכוב של שעות בפקקים - פשוט לא מבין מה זה לנהוג ברכב עם ביצועים. גם בעקיפה פשוטה באים לביטוי נתוני התאוצה, והיכולת לבצע אותה בזמן קצר (או אם בכלל) קשורה גם לבטיחות. גם האצה כדי לתפוס ירוק מהבהב היא חלק מהחיים וכיו"ב דוגמאות בהן הנהג הסביר יכול להפיק תועלת ממנוע חזק. על זה יש להוסיף את ההנאה הממכרת מהנהיגה. 

איזה שטות, כל רכב מה12 שנים האחרונות מסוגל לעשות את זה בלי להתאמץ כלל. ראיתי גם קיה פיקאנטו מסריחות שפותחות מבערים ועושות כל מה שתיארת.

בסופו של דבר זה נחמד מאוד רכב חזק אבל אין לנתון הזה של 0-100 שום תועלת יום-יומית חוץ מלתת תחושה של פין יותר גדול כשמאיצים בין רמזור אדום אחד לשני, ואני לא מבין איך פתאום שטסלה נכנסה לחיינו זה פתאום הפך לנתון הכי חשוב בעולם ברכב...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לראות אותך פותח מבערים עם הפיקנטו החדשה עם התיבה הרובוטית הזו שלה..

נתון ההאצה חשוב לא רק כדי להגיע ראשון ברמזורים, אלא לתת לך כלים מה הרכב שלך מסוגל לעשות ומה אתה תוכל לצפות ממנו.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, YoJ כתב:

 

איזה שטות, כל רכב מה12 שנים האחרונות מסוגל לעשות את זה בלי להתאמץ כלל. ראיתי גם קיה פיקאנטו מסריחות שפותחות מבערים ועושות כל מה שתיארת.

בסופו של דבר זה נחמד מאוד רכב חזק אבל אין לנתון הזה של 0-100 שום תועלת יום-יומית חוץ מלתת תחושה של פין יותר גדול כשמאיצים בין רמזור אדום אחד לשני, ואני לא מבין איך פתאום שטסלה נכנסה לחיינו זה פתאום הפך לנתון הכי חשוב בעולם ברכב...

 "פיקנטו פותחת מבערים"... הצחקת אותי.

אני מאחל לך שתזכה השבוע בלוטו, תקנה רכב עם ביצועים חזקים ותחזור אלינו עם רשמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא צריך לזכות בלוטו, גם בגלל שאני לא נותן יד למוסד המושחת הזה, גם כי אני נוהג ברכב שמספק אותי מכל הבחינות וגם כי אם באורח פלא יפול עליי כסף מהשמיים הדבר האחרון שאעשה איתו זה לזרוק אותו על פח ממונע.

 

אשמח לסיטואציות מהחיים בכבישי ישראל בהם תאוצה של 3 שניות מ0-100 באה לידי ביטוי שרכב מה10 שנים האחרונות לא מסוגל לעשות.
אגב, לא מגובה בשיט אבל אני אניח הנחה מאוד סבירה שסטטיסטית רכבים עם נתונים חזקים של 0-100 מעורבים בהרבה יותר סיטואציות בכביש שבהן הנתון זה בא לידי ביטוי יותר לשלילה מאשר לחיוב.

לפני 19 דקות, roy007 כתב:

נתון ההאצה חשוב לא רק כדי להגיע ראשון ברמזורים, אלא לתת לך כלים מה הרכב שלך מסוגל לעשות ומה אתה תוכל לצפות ממנו.

עוד קשקוש. בנאדם סביר יודע מה היכולות של הרכב ומה לצפות ממנו אחרי שבוע שנהג בו, לטוב ולרע. אם הוא יוצא לעקיפה דו סטרית כשהיכולת האצה שלו היא כמו הסוף של הפיפי או מנסה לתפוס ירוק מהבהב בלי לאמוד את הסיטואציה אז הוא אידיוט, והוא יהיה אידיוט גם ברכב שעושה 0-100 ב2 שניות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הזמנתי ג'לי בעסקת ליסינג.

הסבירו לי שזאת טעות והפסד כסף.

השיקול שלי, זה הנושא של רכב חדש,

וכמות רכבים די גדולה שיכנסו לשוק ב 3 שנים הללו שעלולים לשנות הרבה דברים.

 

מקריאת כל התגובות נראה

שהדעות הם לכאן וכאן,

אף אחד לא באמת יודע מה יהיה.

למעשה אין דרך לדעת.

מה שהיה נכון להיסטוריה של הבנזין

לא בהכרח תשקף על רכב חשמלי.

במיוחד אם המדינה תטיל מס

שעלול להוריד את הכדאיות.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, elimalka כתב:

מקריאת כל התגובות נראה

שהדעות הם לכאן וכאן,

אף אחד לא באמת יודע מה יהיה.

למעשה אין דרך לדעת.

הציטוט הנ"ל יכול להיות נכון לכל פורום כמעט בכל נושא :-)

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@רועי5, לא הבנתי מה בתגובה שלי הפיל לך את האסימון. כבר יש באשכול כמה תשובות מצויינות בעניין - ואני אחדד, ברשותך.

 

מחדל אמיתי, בניגוד למודל3 פרפורמנס הרכב שלי לא מגיע מאפס למאה ב-3.3 שניות, הליצנים מקובנטרי התרשלו והוציאו מוצר נחות שזקוק לשניה וקצת יותר - אבל זה כל-כך לא משנה וכל-כך לא מעניין... מי שרוכש רכב חשמלי אך ורק בגלל היכולת שלו לייצר תאוצות שבד"כ רואים בסרטים מצויירים, למעוך לך את הגב ולעצב מחדש את החלק האחורי של הגולגולת בכל רמזור או מרווח פנוי בכביש, יגלה תוך זמן קצר כי החוויה ה"אנטי-סוציאלית" הזו (ואולי עוד כמה עניינים פסיכולוגיים ואחרים) היא בעיקרה מוזרות ראשונית של משהו חדש ומתעתע בעיקר בגלל השקט שמסביבך גם כשדוושת הוואט נבעטת לרצפה וההנוף בחלונות הופך למטושטש. כן, אתה מבין שמה שראית ביוטיוב אמיתי, סביר להניח שגם נהנית (אישתי, למשל, ממש לא אוהבת רכבות הרים), והופה - התרגלת לתחושה ואין לך עכשיו - כמו שלא היתה צריכה להיות לך גם קודם - סיבה אמיתית לנצל את עתודות הכוח ויכולות התאוצה הקומיות בכביש הציבורי אלא כשאתה באמת זקוק להן מבחינה בטיחותית, עקיפה למשל.

 

הדבר נכון לטסלות, טאייקנים, אי-טרונים, איי-פייסים כמו גם לג'יאומטרי, זואי, מקסוס וכל דגם חשמלי (או לא חשמלי) אחר.

אני ממש לא חושב שרכבי BEV זוחלים יותר מאחרים.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, X9500 כתב:

@רועי5, לא הבנתי מה בתגובה שלי הפיל לך את האסימון. כבר יש באשכול כמה תשובות מצויינות בעניין - ואני אחדד, ברשותך.

 

מחדל אמיתי, בניגוד למודל3 פרפורמנס הרכב שלי לא מגיע מאפס למאה ב-3.3 שניות, הליצנים מקובנטרי התרשלו והוציאו מוצר נחות שזקוק לשניה וקצת יותר - אבל זה כל-כך לא משנה וכל-כך לא מעניין... מי שרוכש רכב חשמלי אך ורק בגלל היכולת שלו לייצר תאוצות שבד"כ רואים בסרטים מצויירים, למעוך לך את הגב ולעצב מחדש את החלק האחורי של הגולגולת בכל רמזור או מרווח פנוי בכביש, יגלה תוך זמן קצר כי החוויה ה"אנטי-סוציאלית" הזו (ואולי עוד כמה עניינים פסיכולוגיים ואחרים) היא בעיקרה מוזרות ראשונית של משהו חדש ומתעתע בעיקר בגלל השקט שמסביבך גם כשדוושת הוואט נבעטת לרצפה וההנוף בחלונות הופך למטושטש. כן, אתה מבין שמה שראית ביוטיוב אמיתי, סביר להניח שגם נהנית (אישתי, למשל, ממש לא אוהבת רכבות הרים), והופה - התרגלת לתחושה ואין לך עכשיו - כמו שלא היתה צריכה להיות לך גם קודם - סיבה אמיתית לנצל את עתודות הכוח ויכולות התאוצה הקומיות בכביש הציבורי אלא כשאתה באמת זקוק להן מבחינה בטיחותית, עקיפה למשל.

 

הדבר נכון לטסלות, טאייקנים, אי-טרונים, איי-פייסים כמו גם לג'יאומטרי, זואי, מקסוס וכל דגם חשמלי (או לא חשמלי) אחר.

אני ממש לא חושב שרכבי BEV זוחלים יותר מאחרים.

זה נכון לכל רכב ספורט או רכב עם מנוע חזק.

אתה יכול להגיד את אותו הדבר גם על מי שרוכש בוגאטי שירון, או מרצדס amg וכו..

או גם על מי שרוכש מאזדה 3 עם מנוע 2 ליטרים במקום 1.5 ליטר.

אבל עובדה שמאז ומתמיד היה שוק וקהל לאנשים שרוצים רכב עם מנוע יותר חזק, לא קשור לחשמלי.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Oren75 כתב:

מאידך אני מסכים עם מה שנכתב כאן, שיש שני נעלמים גדולים לגבי חשמליות בישראל:

1. מה תהיה ירידת הערך שלהן, בעיקר אחרי גיל 5

2. מה תהיה עלות הנסועה שלהן בעתיד ביחס להיום (מחיר הטעינה ו/או גובה אגרת הרישוי)

 

אהבתי את מה שכתבת. בנוגע ל-2 הדברים הנ"ל - דעתי:


1. גם אם הם "יחזיקו מחיר" וגם אם יצנחו, הדבר היחידי שהכי פחות יטריד אותי - זו הסוללה.

הסיבה שזה הכי פחות מטריד אותי זה כי ברור מאליו לכולנו שזה החלק מספר 1 שיש לו בלאי, זה בעצם הלב של האוטו (אם נשים לרגע את המנוע החשמלי בצד). בוא ניקח בחשבון שאם נסתכל כמה שנים קדימה, כבר יהיו לנו נתונים ביד (או לפחות כיוון ממש ממש טוב) כמה היא יכולה להחזיק - ואז, עם הקניה של חשמלית משומשת - יש כבר כיוון לעלויות של כזה דבר. כשאני יודע את העלויות מראש - אני הרבה יותר רגוע, כי זה לא מפתיע אותי, ואני נערך לזה בהתאם.
מה שהכי מטריד אותי זה כל מה שמסביב: מנוע\ים, כל מיני מערכות עזר לקירור של הסוללה, אלקטרוניקה (מצלמות וכו' ודברים שיכולים להתקלקל ולהתבלות כתוצאה מ: מזג אויר, שימוש, הזנחה וכד'). האלקטרוניקה\אביזרים חשמליים זה מסוג הדברים שאתה לא רואה עליהם בלאי, היום זה עובד - מחר זה מת... וזה יותר מדאיג אותי מהסוללה.

 

2. לוקח בחשבון שאנחנו גרים בישראל - ועלות השימוש ברכב לא תרד. ככה זה שאתה הפרה, מישהו צריך לחלוב אותך.
ה"אני מאמין" שלי הוא ש: מהמעבר לחשמליות - בטווח הרחוק -  אנחנו בכל מקרה לא נרוויח כסף לכיס, נרוויח איכות חיים טובה יותר ברמת זיהום האויר בתוך העיר. מי שמרוויח מזה כסף זה מי שקנה עכשיו - וימשיך להרוויח עד שהמגמה תתפוס תאוצה ואז יתחילו לחלוב גם אותו.

 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, bobi כתב:

זה נכון לכל רכב ספורט או רכב עם מנוע חזק.

אתה יכול להגיד את אותו הדבר גם על מי שרוכש בוגאטי שירון, או מרצדס amg וכו..

או גם על מי שרוכש מאזדה 3 עם מנוע 2 ליטרים במקום 1.5 ליטר.

אבל עובדה שמאז ומתמיד היה שוק וקהל לאנשים שרוצים רכב עם מנוע יותר חזק, לא קשור לחשמלי.

 

מסכים איתך לחלוטין. גם אני חלק מהשוק והקהל הזה ולא נולדתי עם חשמלית בחניה, אז מה? זה אומר שאני צריך לבדוק 100-0 בכל רמזור?

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החשש מהסוללות לא מבוסס, כפי שכבר צויין לא אחת, טסלות נוסעות עם סוללות 10 שנים ויותר והן לא מתקלקלות.

 

אבל כדי להקנות יותר בטחון ללקוחות צריך פשוט להאריך את תקופת אחריות של הסוללות ליותר מ- 8 השנים המקובלות בדרך כלל, לכל הפחות בתוכניות הארכת אחריות בתשלום עד 12 שנה כמו ברכבים היברידיים של טויוטה.

 

בג'ילי שמיובאת על ידי חברת בת של יוניון מוטורס יבואנית טויטה כבר מיישמים את זה במידה מסויימת כאשר יש אחריות לסוללה של 8 שנים ועוד שנתיים הארכת אחריות בתשלום וסה"כ יש 10 שנים של שקט. ישנה אפשרות שבהמשך יאריכו את התוכנית גם ל- 12 שנה.

 

עוד 10 שנים קדימה כבר ניתן להניח שמחיר הסוללות יירד משמעותית או יהיה ניתן לתקן אותן או להתקין סוללות תחליפיות או מפירוק וכו'.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 848 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...