Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם כדאי לקנות רכב חשמלי?


roy007
שימו לב! השרשור הזה בן 848 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מכיוון שאחרי 8 שנים הסוללה לא באחריות והחלפה לא באה בחשבון מבחינת עלות תועלת, הרכב הוא בעצם חד פעמי עד שיש תקלה בסוללה ולכן מחירו יהיה נמוך.

 

לגבי שיפוץ סוללות, אפשר להחליף חלק מהמודולים אך יש להבין שזה עדיין לא זול, וכל המודולים הישנים שלא הוחלפו הם עדיין ישנים ומצבם בהתאם.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 217
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני שעתיים, davemustaine87 כתב:

אני לא מבין איך אנשים פה כול כך בטוחים ברכב החשמלי בפן הכספי. תנסו שניה לדמיין את העתיד ולא רק לעשות "קופי פאסט" של הרגע הנוכחי לעוד 3-4 שנים. 

 

1. האם ניראה לכם באמת שהמדינה תוותר על ההכסות שלה על דלק ולא תמסה איכשהו את בעלי הרכבים החשמליים

2. כרגע מחירי הסוללות יקרים מאוד. זה פחות רלוונטי למי שלא מתכוון להחזיק את הרכב מעבר ל-3-4 שנים,  או שלא נוסע הרבה. אבל מה עם מי שכן?

 

 

 

 

ניבוי הוא דבר מאד מסובך, במיוחד בכל מה שנוגע לעתיד... (זה לא שלי, זה משפט של נילס בוהר)

 

אף אחד לא בטוח בכלום, זה הכל ענין של דעות. יכול להיות שאתה צודק, ויכול להיות שאתה טועה. אולי יהיה מיסוי על חשמל, ואולי יהיה לחץ של ה OECD לעודד הפחתת זיהום, ויגדילו את הבלו על בנזין/סולר כדי לקזז. אולי הסוללה תתגלה כקטסטרופה פיננסית, אבל אולי לא, ויכול להיות שבעוד 5 שנים מכוניות חשמליות יהיו כל כך נפוצות ואז את ההיברידית אפשר יהיה למכור בערך גרט.

טסלה שווה היום יותר מכל תעשיית הבנזין יחד. התעשיה הסינית עזבה את הבנזין וממוקדת כולה בחשמל. אז חוכמת ההמונים אומרת לגמרי חשמל. לא וודאי שהם צודקים אבל יותר סביר שכן מלא.

 

  

 

לפני שעה, roy007 כתב:

מה המשמעות שאין לה מבחן ריסוק?

אני יודע שמדובר בבטיחות, אבל מה בתכלס?

 

יש היום סטנדרטים אירופאים לבטיחות מבחינת הגנה על נוסעים בתאונות חזית/צד במהירויות שונות, הגנה על הולכי רגל ועוד. הרף עולה כל הזמן, גם מבחינת הגנה פאסיבית/מכנית וגם מבחינת מערכות אקטיביות.

NCAP זה ארגון אירופאי שמבצע מבחני ריסוק ועוד לרכבים שנמכרים באירופה, ונותן ציון 0-100 וגם כוכבים (בין 1-5). זה תכלס אומר כמה הרכב בטוח ביחס לתעשיה. אישית לא הייתי קונה היום רכב עם פחות מ 5 כוכבים, כי באמת אין סיבה, יש הרבה שעומדים בזה.

ג'ילי לא נבחנה וכנראה גם לא תבחן בקרוב כי היא לא משווקת באירופה. יש מקבילה סינית, אבל רכבים שקיבלו 5 כוכבים בסין, קיבלו אח"כ 3 כוכבים באירופה אז לא הייתי סומך על זה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, OF כתב:

אולי יהיה מיסוי על חשמל, ואולי יהיה לחץ של ה OECD לעודד הפחתת זיהום, ויגדילו את הבלו על בנזין/סולר כדי לקזז.

תמימות מדהימה, כבר אמרתי ? 

לפני 19 דקות, OF כתב:

אולי הסוללה תתגלה כקטסטרופה פיננסית, אבל אולי לא,

הסוללה גם בתחזיות האופטימיות ביותר תהיה קטסטרופה פיננסית, השאלה על מי היא תיפול. 

 

לפני 20 דקות, OF כתב:

טסלה שווה היום יותר מכל תעשיית הבנזין יחד

לטסלה יש מכפיל רווח של 185, מה שיותר מעיד על הכריזמה האדירה של אילון מאסק, ועל עדר הכבשים שלו, פחות על הרכבים שלהם. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון לעכשיו זה לא משתלם.
זמני האספקה של המותגים המובילים ארוכים מאוד, אלא אם אתה מתפשר על מותג סיני, ופערי העלות מול רכב בנזין או היברידי עם נתונים דומים לא קרובים אפילו לחיסכון בדלק.

בנוסף, התעסקות עם טעינות זו טרחה, ואפילו נסיעה פשוטה יחסית הלוך וחזור מהמרכז לחרמון כרוכה במבצע לוגיסטי.

גם החיסכון בדלק כבר לא מובן מאליו, ולפי כל ההערכות רשות המיסים תכניס בקרוב מאוד את היד גם לכיסם של בעלי הרכב החשמלי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

ניראה לכם באמת שהמדינה תוותר על ההכסות שלה על דלק ולא תמסה איכשהו את בעלי הרכבים החשמליים?

מי שחושב שכן, אז הוא תמים ברמה מדהימה.

פה אפשר כבר להגיד ביי לכול אותם תחשיביים כלכליים של "חשמלי הרבה יותר חסכוני מהיברידי" .

 

לאחרונה אני חושב על הרבה. ואיכשהו אנשים לא שמים את זה בשיקולים... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, shlomub כתב:

נכון לעכשיו זה לא משתלם.
זמני האספקה של המותגים המובילים ארוכים מאוד, אלא אם אתה מתפשר על מותג סיני, ופערי העלות מול רכב בנזין או היברידי עם נתונים דומים לא קרובים אפילו לחיסכון בדלק.

בנוסף, התעסקות עם טעינות זו טרחה, ואפילו נסיעה פשוטה יחסית הלוך וחזור מהמרכז לחרמון כרוכה במבצע לוגיסטי.

גם החיסכון בדלק כבר לא מובן מאליו, ולפי כל ההערכות רשות המיסים תכניס בקרוב מאוד את היד גם לכיסם של בעלי הרכב החשמלי.

וואללה... 

תן דוגמא לרכב בנזין שנותן את הביצועים והאיבזור של לדוגמא ג'ילי במחיר של ה ג'ילי. 

אם אתה נוסע פעמיים בשבוע לחרמון, אז אולי רכב חשמלי הוא קצת טרחה. בכל שאר ימי השנה, רכב חשמלי הוא פחות טרחה מרכב בנזין. 

לגבי עלויות עתידיות שיושתו על ידי המדינה, הן טובות כמו הנבואות  של מחיר רכב חשמלי בעוד 8 שנים. 

מה שבטוח, שיש חלון של שנתיים לערך לקנות רכב במחיר הכמעט אמיתי שלו (רק 10% מס) לעומת רכב בנזין שבממוצע עולה כפליים ממחירו האמיתי במדינה ללא מס של 90% לפני מעמ. 

עריכה אחרונה על ידי איצו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, roy007 כתב:

מה המשמעות שאין לה מבחן ריסוק?

אני יודע שמדובר בבטיחות, אבל מה בתכלס?

שאין מבחן ריסוק שבדק שהרכב באמת בטוח ושיש כיסוי לכל ההבטחות של היצרן.

רק מפרט בטיחות לאו דווקא אומר שהרכב באמת בטוח, יש הרבה דוגמאות לרכבים עם כריות אוויר שלא מתוכננות נכון, או כל מיני פריטים ברכב שבזמן תאונה יכולים לצאת מהמקום ולפגוע בנוסעים.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנזין או חשמל, לא הייתי רוצה לעשות תאונה בכביש מהיר לא דאצ'יה ולא באמת הסינים החשמליים וזה חלק מהסיבות שהם זולים לעומת הרכבים האחרים.

ברגע שמחפשים רכב חשמלי אחד עם מבחני ריסוק מגיעים כבר לטווח של 200,000++ , זה חתיכת מחיר.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, איצו כתב:

וואללה... 

תן דוגמא לרכב בנזין שנותן את הביצועים והאיבזור של לדוגמא ג'ילי במחיר של ה ג'ילי. 

אם אתה נוסע פעמיים בשבוע לחרמון, אז אולי רכב חשמלי הוא קצת טרחה. בכל שאר ימי השנה, רכב חשמלי הוא פחות טרחה מרכב בנזין. 

לגבי עלויות עתידיות שיושתו על ידי המדינה, הן טובות כמו הנבואות  של מחיר רכב חשמלי בעוד 8 שנים. 

מה שבטוח, שיש חלון של שנתיים לערך לקנות רכב במחיר הכמעט אמיתי שלו (רק 10% מס) לעומת רכב בנזין שבממוצע עולה כפליים ממחירו האמיתי במדינה ללא מס של 90% לפני מעמ. 

כמו שכתבתי - בבחירה הזאת אתה מתפשר פה בגדול על מותג סיני חדש ולא מוכר בארץ,

שלא עבר מבחני בטיחות בתקן אירופאי,

שהוסב מרכב בנזין בכלל שהוצג ב-2016 וגירסה חשמלית שלו הושקה ב-2018

שממילא נמכר לחברות ליסינג ב20K פחות מהמחירון כי זה שוויו האמיתי
להמשיך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, shlomub כתב:

כמו שכתבתי - בבחירה הזאת אתה מתפשר פה בגדול על מותג סיני חדש ולא מוכר בארץ,

שלא עבר מבחני בטיחות בתקן אירופאי,

שהוסב מרכב בנזין בכלל שהוצג ב-2016 וגירסה חשמלית שלו הושקה ב-2018

שממילא נמכר לחברות ליסינג ב20K פחות מהמחירון כי זה שוויו האמיתי
להמשיך?

אתה מציין את העובדה של רכב סיני כחיסרון, אני לא חושב כך.

לשאלתי  אינך עונה.

גם המכוניות של העולם הישן והטוב בעיניך נמכרות לחברות הליסינג ב 20 אלף פחות. 

 

בוא ננסח את השאלה  אחרת. תביא דוגמא לרכב בנזין ב 200 אלף שיש לו את הביצועים והאיבזור של איוניק 5 או טסלה 3.

עריכה אחרונה על ידי איצו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההאצה מ0 ל100 לא רלוונטית לרכישה אז זה בכלל לא משנה. כל רכב שעושה את זה בעשר שניות ומטה יהיה מספק לחלוטין, אף פעם לא ראיתי טסלה בארץ במצב שצריך להאיץ למאה ב3 שניות. לא מדבר כמובן על ערסים ונערים למיניהם שחייבים משהו "חזק" כדי להגיע לבית של סבתא.

 

לגבי התנהגות, יש המון רכבים טובים יותר עד 200 אלף.

 

אגב יצא לי לשבת ב-MG ZS חשמלית ומה אני אגיד, זה הזכיר לי רנו קליאו - פלסטיק בכל מקום.

 

אגב, איזה אבזור יש בדיוק במודל 3 שהוא כל כך מרשים?

עריכה אחרונה על ידי edward
  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Uri-G כתב:

50k זה מחיר של גיר או מנוע חדש בחלק מרכבי הבנזין הקיימים, שאצלהם החלפת גיר או מנוע זה יכול להיות פתח לבעיות אינטגרציה עם שאר מערכות הרכב בעתיד.

 

אבל למען האמת, סביר להניח שתשפץ מנוע/גיר או תקנה מפירוקיה. אותו דבר כבר קיים בחשמליות. את הסוללה ניתן לשפץ או להחליף מאחת מפירוק במדינות שחשמליות בהן כבר נפוצות.(בארץ משפצים כבר סוללות של רכבים היברדיים ישנים)

בנוסף לכך, מחיר הסוללות ירד בעשור האחרון בכמעט  90% לקוט"ש ולפי אנליסטים ירד לפחות בחצי בעשור הקרוב והסוללות מגיעות עם 8 שנות אחריות.

ומאוד יתכן גם שבעתיד יתחילו להיות משווקים סוללות צד שלישי כמו בסללורי, שכן האינטגרציה עם הרכב היא קטנה וקלה לביצוע, כך שבהנתן שהרכב פופלרי בעולם יש סבירות שתוכל לקנות סוללות בזול בלי בלעדיות יצרן.

יתרון נוסף של חשמלית על בנזין, הוא, שברגע שהחלפת סוללה בעצם חידשת את המרכיב הגדרנטיבי היחיד. ברכב מכני כמעט המנוע על שלל מרכביו דגרנטיביים.

 

ולסיום, טסלה ועוד חברות מדווחות דגנרציה של בין  אחוז לשניים בודדים בסוללות במשך שנה. מה שאומר שזה מחסה כמעט 20 שנה של פעילות רכב חשמלי ממוצע, לא מכיר הרבה בנזיניים שלא שוברים את הלקוחות שלהם הרבה לפני זה.

 

 

 

ירידת המחיר בעשור הקודם של הסוללות ממש לא מעניינת, כרגע המחירים לא יורדים ומחיר חומרי הגלם זינק השנה.

אין אפשרות כרגע ובעתיד זה יהיה רק פחות לשפץ סוללה. אתה שוב מסתכל על רכבים חשמליים ישנים, בחדשים, כמו באלו של טסלה, אין אפשרות יותר לשפץ סוללה.

לא מכיר מנוע חלופי וגם לא תיבת הילוכים חלופית כך שכרגע, גם לא צפויה להיות סוללה חלופית. זה לא רכיב פשוט, זה רכיב מורכב מאוד. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, איצו כתב:

אתה מציין את העובדה של רכב סיני כחיסרון, אני לא חושב כך.

לשאלתי  אינך עונה.

גם המכוניות של העולם הישן והטוב בעיניך נמכרות לחברות הליסינג ב 20 אלף פחות. 

 

בוא ננסח את השאלה  אחרת. תביא דוגמא לרכב בנזין ב 200 אלף שיש לו את הביצועים והאיבזור של איוניק 5 או טסלה 3.

1. גם סיני וגם לא מוכר בארץ. בקיצור מתגלחים עליך.
2. לא כל המכוניות נמכרות לליסינג ב20K פחות. לא בעולם החדש ולא בעולם הישן ובוודאי שלא בעולם של בעיות מלאי. איוניק 5 וטסלה לא נמכרות בהנחות לציים, ושם לפחות אתה משלם את המחירון הריאלי (הגבוה מאוד).
3. המלצת על ג'ילי ועכשיו אתה בכלל טוען שאיוניק 5 משתלם? איוניק 5 מאובזר עולה 217 K, שזה רק K14 פחות מוולוו XC-40 שזה בכלל רכב מסגמנט יוקרה, שמאובזר לא פחות ואפילו יותר, ואני לא אספר לך על ההבדל בתחושה בין לנסוע בוולוו ללנסוע ביונדאי. CX-5 אקסלוסיב יותר שימושי לדעתי מאיוניק ועולה 42K פחות. קשקאי החדש כנ"ל.ייקח לך כמה שנים טובות להחזיר את הכסף ששילמת מראש ובמזומן על החיסכון בדלק.
חד משמעית לא משתלם אלא אם יש לך קימולטראז' של נג מונית וגם אז אתה צריך להתעסק הרבה עם טעינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בארץ המון עמדות ציבוריות ומתווספות כל הזמן חדשות גם מהירות וגם איטיות בכל האזורים בארץ, ככה שאין לך מה לחשוש מעניין הטווח, במיוחד שהחשמליות החדשות מגיעות עם מעל 400 ק"מ טווח (ויש אפילו עם מעל 600 ק"מ שזה כבר יותר מאשר הטווח של מכונית בנזין). יש גם היצע מדהים של רכבים חשמליים משתלמים שגדל כל הזמן, למשל רק היום הגיעה לארץ קיה EV6.

יש לך פה אתר עם עמדות הטעינה בארץ, ככה שתוכל לראות בעצמך את הכמות והפריסה המכובדת: https://www.plugshare.com

לגבי החסכון, הוא יהיה משמעותי כי צריך לזכור שמחיר הדלק ימשיך לעלות וטעינה כיום עולה לך פחות מחמישית ממחיר התדלוק בבנזין, בנוסף תחסוך הרבה כסף על הטיפולים במוסך ועל אגרת הרישוי המופחתת.

בנוסף הנהיגה ברכב חשמלי היא משהו אחר לגמרי - זמינות כוח מיידית ונהיגה שקטה ונעימה.

הטרנד של הרכבים החשמליים בארץ מתגבר כל הזמן, יש ביקוש אדיר לרכבים האלה ואם יש ביקוש יש סיבות טובות לכך. מי שהוא בעלים של רכב חשמלי כבר לא יחזור אחורה.

 

לפני כשעה, shlomub כתב:

כמו שכתבתי - בבחירה הזאת אתה מתפשר פה בגדול על מותג סיני חדש ולא מוכר בארץ,

שלא עבר מבחני בטיחות בתקן אירופאי,

שהוסב מרכב בנזין בכלל שהוצג ב-2016 וגירסה חשמלית שלו הושקה ב-2018

שממילא נמכר לחברות ליסינג ב20K פחות מהמחירון כי זה שוויו האמיתי
להמשיך?

 

המכירות של הג'ילי כבר עברו את ה-6,000 רכבים מכיוון שזה רכב משתלם מכל הבחינות, לא סתם יש לו כאלה מכירות.

הרכב קיבל ביקורות מעולות בכל הסקירות שקראתי (וקראתי הרבה על הרכב) וגם הנהגים שקיבלו את הרכב בקבוצות בפייסבוק משבחים אותו.

רכבים סינים הם כיום מה שהיו הרכבים היפנים או הקוראנים, זה כוח עולה בשוק הרכב.

בנסף ג'ילי היא הבעלים של וולוו שאתה כל כך מעריץ, ככה שאפשר בהחלט לסמוך על המותג.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 848 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...