Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם כדאי לקנות רכב חשמלי?


roy007
שימו לב! השרשור הזה בן 847 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 שעות, חושב טוב כתב:

מישהו חישב מאיזה תקציב של רכב כבר שווה להשקיע על רכב חשמלי

לדוגמא מי שהמושגים שלו זה 20 אלף וזה מספק אותו אין לו סיבה לחשוב על רכב חשמלי שמתחיל ב120 אלף השאלה מאיזה מחיר וכמה קילומטר 

אני למשל עושה כמעט 40 אלף קילומטר לשנה  ורכב של 30 אלף מספיק לי  אבל ברור שהיה נחמד לשדרג

תבדוק את עניין החשמלי. אתה בשנה מוציא להערכתי 23 אלף על דלק, בוא נעגל ל30 שנתי כולל תיקונים וטיפולים.

ב5 שנים של אחזקה שילמת מחיר של רכב חשמלי, 150000 ש"ח.

במקום להוציא את הכסף הזה על רכב בנזין, אתה יכול להשתמש בו לקנות היום לקנות חשמלי ועוד 5 שנים נשאר לך ביד רכב בן 5 שכבר סיימת לשלם עליו.

מאידך, אם תשאר עם רכב בנזין, עוד 5 שנים אני מניח שתרצה להשתדרג שוב לרכב בשווי 30000, תצטרך להוסיף נאמר 20000 ותמשיך לשלם עוד 30000 בשנה על דלק ותיקונים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Coro
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 217
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זו לא הדרך הנכונה לחשב עלות אחזקת רכב.

 

נניח שדלק ותיקונים עבור 40k קמ ברכב בנזין זה 30k בשנה. אבל לרכב חשמלי זה לא אפס אלא כ-5k בשנה.

 

עוד אלמנט זה ירידת ערך. 

 

נניח שרכב ששווה 30k היום יהיה שווה 0 בעוד 5 שנים. כלומר 6 אלף ירידת ערך בשנה.

 

והרכב החשמלי מתחיל ב150k ויורד לשוי של נניח 75k אחרי 5 שנים. כלומר 15k ירידת ערך בשנה.

 

אז יצא שעלות אחזקה שנתית (ללא ביטוח ורישוי) עבור 40k קמ בשנה יוצא:

 

בנזין 36k שקל

 

חשמלי 20k שקל

 

בקיצור כלכלי זה כנראה כן. עכשיו השאלה האם יש לו עוד 120 נוספים להשכיב ברכב חדש.

 

עריכה אחרונה על ידי edward
  • רעיון טוב! 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנו אותי אם אני טועה

אבל לא נראה שמחיר הרכבים החשמליים

משקפים מס של 10%.

נראה שמי שגורף את הרווחים על המס הנמוך הם היבואנים שמוכרים את הרכב במחיר הרגיל.

נניח והמס יהיה כמו על בנזין,

אז במקרה כזה רכב שעולה היום 200

צפוי לעלות ל 300 במקרה הטוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, elimalka כתב:

תקנו אותי אם אני טועה

אבל לא נראה שמחיר הרכבים החשמליים

משקפים מס של 10%.

נראה שמי שגורף את הרווחים על המס הנמוך הם היבואנים שמוכרים את הרכב במחיר הרגיל.

נניח והמס יהיה כמו על בנזין,

אז במקרה כזה רכב שעולה היום 200

צפוי לעלות ל 300 במקרה הטוב

 

בוא נעשה חישוב מהיר: 

 

טסלה מודל בסיס עולה 45k דולר. עם משלוח לארץ באוניה נניח 48k דולר. או 155k בשקלים.

 

 נוסיף לזה 10% מס יבוא ו-17% מע"מ, והופ! אנחנו ב-200 אלף שקל.

 

עכשיו מסתדר לך?

 

אגב במיסוי מלא של 83% מחיר הרכב יהיה 330k שקל, לא 300k (ובמחיר הזה כבר לא יהיו הרבה קונים).

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, edward כתב:

מילוי מיכל בנזין זה לא עניין של כמה דקות. זה עשר דקות כולל כל ההתעסקות מסביב, ועוד 10 דקות כל הסיבוב בשביל בכלל להיכנס לתחנה.

 

לרכב חשמלי יש יתרון ענק והוא שהסוללה טעונה בכל בוקר בלי ללכת לשום מקום.

זה נכון כל עוד אתה שומר על שגרת נסיעה ועל נסיעות קצרות. אך אם ישנם בלתמים או נסיעות ארוכות, להטעין סוללה לוקח הרבה יותר זמן מלמלא דלק. ואני אפילו לא מתחיל לדבר על עניין חיפוש עמדת טעינה. שכיום זה ממש עדיין לא בשל כל הסיפור הזה.

גם אם אתה מוצא עמדה, לך תדע אם היא עובדת? ואם כן אולי היא תפוסה ואז זה סיפר של זמן ארוך.

החרדת טווח הזו שכולם מדברים עליה, נוצרה בגלל היעדר תשתיות. אם היתה פריסת מטענים ציבוריים נורמליים אז החרדה הזו הייתה נעלמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי את מטרת הפוסט, שכל כמה ימים נפתח אחד כזה.

אם אתה סבור שזה לא מתאים לך - אז זה לא מתאים לך.

אם אתה סבור שזה מתאים לך - אז זה מתאים לך. ככה פשוט. 

 

תגדיר את השימושים שלך, ותראה אם זה מתאים. 

השאלה "הוא מגיע לאילת?" כבר לא רלוונטית. אם אתה נהג מונית על הקו תל-אביב אילת - לא מתאים לך. אם אתה נוסע פעם בשנה לנופש באילת עם המשפחה - אז זה אולי כן מתאים לך.

מתוך כל הדיון הפורה הזה, מעניין אותי אם מישהו מהמגיבים באמת ניסה בעצמו להתנהל באמת עם רכב חשמלי. אני משער ש 90% לא, והם רק מהדהדים את מה שהם קראו איפשהו, או מה שהם חושבים.

 

לעומתם יש כאן לא אחד ולא שניים שכבר נוסעים על מכוניות חשמליות, ועד היום כנראה שהצליחו להגיע למחוז חפצם, ובינתיים חוסכים המון כסף וחוסכים זיהום אוויר. 

 

אישית, בודדות המכוניות החשמליות שטרם נהגתי עליהן, לרבות נסיעות ארוכות מהמרכז לגליל ולגולן, וגם בעוד שעתיים אני מתכנן נסיעה כזו, עם רכב חשמלי מלא.  תאמינו לי - לא אתקע בדרך עם מחסור במיץ חשמל. 

 

 

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלוואי ויצא לי שיותר חסכוני להחליף לחשמלי  זה דרך הכי נעימה לשדרג בלי נקיפות מצפון של ביזבוז כסף.   אבל יש נקודה חשובה שאנשים מפספסים מחשבים עלות רכב על בנזין מלא מול רכב חשמלי מלא .בין זה לזה יש את היברידי שאנשים עם תקציב מוגבל יכולים לרכוש בסביבות   40 אלף וצריכת הדלק שלו כמעט חצי מרכב  בנזין (לי יש פריוס)

אז אולי עדיף לקנות היברידי שהוא זול משמעותית מחשמלי .שוב רק בשיקול כלכלי מי שיש לו כסף בחסדי ה שיתפנק על חשמלי 

אגב אם יש איזה כתבה מקיפה בעניין הכדאיות אשמח לקבל קישור 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, חושב טוב כתב:

הלוואי ויצא לי שיותר חסכוני להחליף לחשמלי  זה דרך הכי נעימה לשדרג בלי נקיפות מצפון של ביזבוז כסף.   אבל יש נקודה חשובה שאנשים מפספסים מחשבים עלות רכב על בנזין מלא מול רכב חשמלי מלא .בין זה לזה יש את היברידי שאנשים עם תקציב מוגבל יכולים לרכוש בסביבות   40 אלף וצריכת הדלק שלו כמעט חצי מרכב  בנזין (לי יש פריוס)

אז אולי עדיף לקנות היברידי שהוא זול משמעותית מחשמלי .שוב רק בשיקול כלכלי מי שיש לו כסף בחסדי ה שיתפנק על חשמלי 

אגב אם יש איזה כתבה מקיפה בעניין הכדאיות אשמח לקבל קישור 

 

הרכב החשמלי משתלם מאוד במידה ויש לך עמדת טעינה פרטית והחישוב פשוט.

נהג ממוצע משלם בחודש 1,000 ש"ח על דלק, ז"א 12,000 בשנה. על טעינה מחשמל ביתי תשלם חמישית מזה ז"א 2,400 ש"ח לשנה - חסכון של 9,600 ש"ח בשנה. מחירי הבנזין צפויים לעלות גם בחודשים הקרובים אז צפה להגדלה של החסכון מידי חודש.

צריך לקחת בחשבון גם את מחירי הטיפולים במוסך שהם זולים משמעותית לרכבים חשמליים ואת זה שאתה משלם אגרת רישוי מופחתת של 530 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, חושב טוב כתב:

 

אז אולי עדיף לקנות היברידי שהוא זול משמעותית מחשמלי .שוב רק בשיקול כלכלי מי שיש לו כסף בחסדי ה שיתפנק על חשמלי  

המחיר של היברידי לא שונה מאוד מרכב חשמלי. המיסוי על היברידי עלה לאחרונה ועכשיו זה בערך אותו מחיר, עד שיעלו את המס על החשמלי בעתיד.

 

עוד נקודה היא שהיברידי לא חוסך הרבה למי שנוסע בעיקר בבינעירוני.

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, edward כתב:

המחיר של היברידי לא שונה מאוד מרכב חשמלי. המיסוי על היברידי עלה לאחרונה ועכשיו זה בערך אותו מחיר, עד שיעלו את המס על החשמלי בעתיד.

 

עוד נקודה היא שהיברידי לא חוסך הרבה למי שנוסע בעיקר בבינעירוני.

כמו שכתבתי קודם ניתן להשיג פריוס בסביבות 40 אלף במצב מעולה אני קניתי ב31 ומאוד מרוצה 

אני נוסע בעיקר בינעירוני ולוקח לי  1 ל18 בשקט לעומת 1 ל10 ממוצע ברכב רגיל  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, חושב טוב כתב:

כמו שכתבתי קודם ניתן להשיג פריוס בסביבות 40 אלף במצב מעולה אני קניתי ב31 ומאוד מרוצה 

אני נוסע בעיקר בינעירוני ולוקח לי  1 ל18 בשקט לעומת 1 ל10 ממוצע ברכב רגיל  

ההברידיות הן בהחלט עסקה טובה מאוד למי שיודע בדיוק לקראת מה הוא הולך ומה הדרישות שלו מהרכב.

למיטב זכרוני - היתרון של ההיברידיות הוא דווקא בעיר, לא ? כי מחוץ לעיר יש מכוניות עם מנוע בעירה שמגיעות ל 1:18 כך שלעניות דעתי אני חושב שההברידיות הן יותר חסכוניות בעיר מאשר מחוץ לעיר (מבלי להתייחס כרגע לנושא של זיהום אויר וכד' - אלא נטו ק"מ\לליטר).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, edward כתב:

 

בוא נעשה חישוב מהיר: 

 

טסלה מודל בסיס עולה 45k דולר. עם משלוח לארץ באוניה נניח 48k דולר. או 155k בשקלים.

 

 נוסיף לזה 10% מס יבוא ו-17% מע"מ, והופ! אנחנו ב-200 אלף שקל.

 

עכשיו מסתדר לך?

 

אגב במיסוי מלא של 83% מחיר הרכב יהיה 330k שקל, לא 300k (ובמחיר הזה כבר לא יהיו הרבה קונים).

 רק שטסלה ישראל לא משלמת מס על מחיר מחירון בארהב. כנראה משלמת מס על חצי ממנו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.2.2022 בשעה 13:00, davemustaine87 כתב:

אני לא מבין איך אנשים פה כול כך בטוחים ברכב החשמלי בפן הכספי. תנסו שניה לדמיין את העתיד ולא רק לעשות "קופי פאסט" של הרגע הנוכחי לעוד 3-4 שנים. 

 

1. האם ניראה לכם באמת שהמדינה תוותר על ההכסות שלה על דלק ולא תמסה איכשהו את בעלי הרכבים החשמליים?

מי שחושב שכן, אז הוא תמים ברמה מדהימה.

פה אפשר כבר להגיד ביי לכול אותם תחשיביים כלכליים של "חשמלי הרבה יותר חסכוני מהיברידי" .

 

2. כרגע מחירי הסוללות יקרים מאוד. זה פחות רלוונטי למי שלא מתכוון להחזיק את הרכב מעבר ל-3-4 שנים,  או שלא נוסע הרבה. אבל מה עם מי שכן?

למי תמכור את הרכב כאשר להחליף סוללה עולה 50 אלף שקל? מה אתה תעשה עם הרכב במידה ותלך לך הסוללה? תזרוק את השאריות לים?

האם מחירי הסוללות ירדו ? האם יהיה אפשר לשפץ בעלות נמוכה רק את התאים הפגומים מבלי להחליף את כול הסוללה? אולי. אבל לא צריך לחיות בלה לה לנד, ולחשוב ש"הכול יהיה בסדר". 

 

 

יש אחריות של - 7-8 שנים על הסוללה

כעת צא וחשב כמה אחוזים מאבד רכב

רגיל מערכו כעבור 8 שנים ותגיע למסקנה

שהשיקול של שווי הרכב כיד 2 הוא זניח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירון כביכול לרכב שעולה חדש 145 אלף, אמור להיות סביב ה-40-43 בתור רכב בן 8. זה עדיין לא סכום זניח שאפשר לא לתייחס לירידת ערך נוספת שתיגזר ממנו. 

 

דבר שני, אנשים לא מטומטמים, זה לא שבגיל 7 ו-364 ימים הם יתייחסו לרכב כאילו הוא עם אחריות מלאה ורק בגיל 8 יקבלו את ההבנה בתדהמה שאין להם אחריות. כבר בגיל 6 וחצי-7 תתחיל להיות בעייתיות בעניין הזה. 

 

ודבר שלישי, האחריות היא גם עד 150 אלף ברוב ברכבים החשמליים. כמו עם רכבים ההיברידים או הדיזלים, אנשים לא קונים אותם בשביל לנסוע מהבית לסופר, אלא נסיעות ארוכות שיהיו שוות את החיסכון בדלק. עד לא מזמן נסעתי 30 אלף בשנה. במקרה שלי האחריות הייתה מספיקה ל-5 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, איצו כתב:

 רק שטסלה ישראל לא משלמת מס על מחיר מחירון בארהב. כנראה משלמת מס על חצי ממנו

לא הבנתי, למה שרשות המיסים תוותר להם על מס? (אגב אנחנו מדברים על כולה 5% ממחיר הרכב הסופי שזה לא משנה מהותית את החישוב)

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 847 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...