Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם כדאי לקנות רכב חשמלי?


roy007
שימו לב! השרשור הזה בן 848 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מאוד מתלבט אם בעוד שנתיים בערך אולי פעם ראשונה בחיים שלי - לקנות רכב חדש ואם רכב חדש אך ורק חשמלי. 

 

השאלות שמעלות אצלי חששות הן לא חרדת הטווח - כלל וכלל לא. 

 

אלא - מה אני מחליף תמורת מה ובמסגרת תקציב כל כך כבד ורציני בשביל רוכש שהוא סה"כ - ממוצע. 

 

אוקיי אז אמרנו שלום לגנרטור והחלפנו אותו במשהו שהוא באמת "מנוע" 

וגיר מתחלף בדיפרנציאל. 

בלמים - השימוש בהם מופחת בצורה משמעותית עד כדי כך שהטיפול בהם מוגדר כפעם בשלוש שנים להחליף נוזל בלמים. 

 

נשמע כמו חלום רטוב! 

 

למען האמת נשמע כמו פרסומת וורודה לאבקת כביסה או מגני תחתון - ואנחנו יודעים שזה לא באמת ככה - האמנם? 

 

מה שמעניין אותי זה למשל - 

 

עד כמה רכיבים חשמליים יהיו עמידים לאורך זמן - בסדר אז מנוע ודיפרנציאל בולטפרוף - אבל סוללה זה כבר המיין אישו כאן - אבל האם זה רק המיין אישו? 

 

לא מתייחס לבלאי כמו צמיגים ומצבר. 

 

אבל יש ברכבים חשמליים ממיר מתח - במקום אלטרנטור - עד כמה הממירים האלה עמידים לאורך זמן וכמה יעלה להחליף אחד? 

יש ברכבים האלה מערכת קירור ובקר טעינה.

מה התחזוקה הנדרשת לעמדת טעינה? וכל כמה זמן צריך לבדוק אותה עם חשמלאי? 

 

והנה עוד שאלה שנראית נורא נורא מעניינת - נידוף סוללה בגלל שמש וחום? עושה רושם שחלק גדול מהסוללות האלה פשוט מתנדפות להן אם הרכב פשוט חונה בחוץ - אז מה זה אומר? שכל הזמן צריך לחבר את הרכב לחשמל בכדי שיוכל לקרר את הסוללה מבלי לרוקן אותה ומבלי שהיא פשוט תתנדף? 

 

יש נתונים על זה? עד כמה זה לא נלקח בחשבון ועד כמה זה מייקר את ה"דלק" שהוא בעצם - חשמל. 

 

הייתי רוצה תשובה של חברה עם ניסיון אמיתי בתחום הזה - אחד מהאנשים שאני הכי תופס לדעתם כאן לגבי זה הם @פבל וגם @discoTD5 וכל חבר אחר שכבר נוסע עם חשמלית וחווה את השימוש היום יומי בה תקופה. 

 

אני יודע לפחות שטסלה 3 - יש הבדל בין הסיניות לאמריקיות - סוללת LFP או משהו כזה ודווקא בדגמים הסיניים שהן יותר עמידות לתופעה של נידוף חום וזיכרון טעינה למשל. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 217
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 15 דקות, lanosforce כתב:

אני מאוד מתלבט אם בעוד שנתיים בערך אולי פעם ראשונה בחיים שלי - לקנות רכב חדש ואם רכב חדש אך ורק חשמלי. 

 

השאלות שמעלות אצלי חששות הן לא חרדת הטווח - כלל וכלל לא. 

 

אלא - מה אני מחליף תמורת מה ובמסגרת תקציב כל כך כבד ורציני בשביל רוכש שהוא סה"כ - ממוצע. 

 

אוקיי אז אמרנו שלום לגנרטור והחלפנו אותו במשהו שהוא באמת "מנוע" 

וגיר מתחלף בדיפרנציאל. 

בלמים - השימוש בהם מופחת בצורה משמעותית עד כדי כך שהטיפול בהם מוגדר כפעם בשלוש שנים להחליף נוזל בלמים. 

 

נשמע כמו חלום רטוב! 

 

למען האמת נשמע כמו פרסומת וורודה לאבקת כביסה או מגני תחתון - ואנחנו יודעים שזה לא באמת ככה - האמנם? 

 

מה שמעניין אותי זה למשל - 

 

עד כמה רכיבים חשמליים יהיו עמידים לאורך זמן - בסדר אז מנוע ודיפרנציאל בולטפרוף - אבל סוללה זה כבר המיין אישו כאן - אבל האם זה רק המיין אישו? 

 

לא מתייחס לבלאי כמו צמיגים ומצבר. 

 

אבל יש ברכבים חשמליים ממיר מתח - במקום אלטרנטור - עד כמה הממירים האלה עמידים לאורך זמן וכמה יעלה להחליף אחד? 

יש ברכבים האלה מערכת קירור ובקר טעינה.

מה התחזוקה הנדרשת לעמדת טעינה? וכל כמה זמן צריך לבדוק אותה עם חשמלאי? 

 

והנה עוד שאלה שנראית נורא נורא מעניינת - נידוף סוללה בגלל שמש וחום? עושה רושם שחלק גדול מהסוללות האלה פשוט מתנדפות להן אם הרכב פשוט חונה בחוץ - אז מה זה אומר? שכל הזמן צריך לחבר את הרכב לחשמל בכדי שיוכל לקרר את הסוללה מבלי לרוקן אותה ומבלי שהיא פשוט תתנדף? 

 

יש נתונים על זה? עד כמה זה לא נלקח בחשבון ועד כמה זה מייקר את ה"דלק" שהוא בעצם - חשמל. 

 

הייתי רוצה תשובה של חברה עם ניסיון אמיתי בתחום הזה - אחד מהאנשים שאני הכי תופס לדעתם כאן לגבי זה הם @פבל וגם @discoTD5 וכל חבר אחר שכבר נוסע עם חשמלית וחווה את השימוש היום יומי בה תקופה. 

 

אני יודע לפחות שטסלה 3 - יש הבדל בין הסיניות לאמריקיות - סוללת LFP או משהו כזה ודווקא בדגמים הסיניים שהן יותר עמידות לתופעה של נידוף חום וזיכרון טעינה למשל. 

אם יש לך מטען בבית, אז "נידוף סוללה" כמו שאתה מכנה את זה הוא הדבר האחרון שאמור להטריד אותך.

אם תאבד 3 אחוז סוללה ביום, שזה מספר מוגזם למעלה לגמרי אז העלות היא בערך שקל וחצי ליום. בערך כמו התשלום העודף שאתה משלם במילוי דלק בצהרי היום בקיץ )הדלק מגדיל נפח בחום(

כנראה אתה צודק, גם ברכב חשמלי יש רכיבים שהתקלקלו עם הזמן והשימוש. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החניה לא מקורה במקסימום אני יכול לעשות הצללה אבל אם זה האחוזון המדובר זה זניח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, lanosforce כתב:

 

עד כמה רכיבים חשמליים יהיו עמידים לאורך זמן - בסדר אז מנוע ודיפרנציאל בולטפרוף - אבל סוללה זה כבר המיין אישו כאן - אבל האם זה רק המיין אישו? 

 

לא מתייחס לבלאי כמו צמיגים ומצבר. 

 

אבל יש ברכבים חשמליים ממיר מתח - במקום אלטרנטור - עד כמה הממירים האלה עמידים לאורך זמן וכמה יעלה להחליף אחד? 

יש ברכבים האלה מערכת קירור ובקר טעינה.

מה התחזוקה הנדרשת לעמדת טעינה? וכל כמה זמן צריך לבדוק אותה עם חשמלאי? 

גם רכבי ICE עמוסים מערכות חשמל ואלקטרוניקה.

יש לי טסלה אז אדבר ספציפית עליהם - יש אחריות 8 שנים / 150,000 ק״מ על כל מערכת ההינע. לא רק סוללה.

 

בטעינת AC בייתית המטען עצמו נמצא בכלל בתוך הרכב ועמדת הטעינה זה סתם כבל חשמל עם בקרה בסיסית. שום תחזוקה.

 

לפני 5 שעות, lanosforce כתב:

אני יודע לפחות שטסלה 3 - יש הבדל בין הסיניות לאמריקיות - סוללת LFP או משהו כזה ודווקא בדגמים הסיניים שהן יותר עמידות לתופעה של נידוף חום וזיכרון טעינה למשל. 

סוללת LFP נכנסה לדגמי ה-״בסיס״. זאת כימיה אחרת של סוללה עם תכונות אחרות של צפיפיות אנרגיה, מצב טעינה גבוה ועוד.. למשתמש ״הפשוט״ זה עדיף עם המלצה לטעון באופן קבוע ל-100% בניגוד לסוגי סוללה אחרים.. החסרון הוא צפיפות אנרגיה נמוכה יותר מה שלא מאפשר רכבי long range ללא הגדלה של מימדי הסוללה.

בתאריך 11.2.2022 בשעה 08:55, roy007 כתב:

זה נכון כל עוד אתה שומר על שגרת נסיעה ועל נסיעות קצרות. אך אם ישנם בלתמים או נסיעות ארוכות, להטעין סוללה לוקח הרבה יותר זמן מלמלא דלק. ואני אפילו לא מתחיל לדבר על עניין חיפוש עמדת טעינה. שכיום זה ממש עדיין לא בשל כל הסיפור הזה.

גם אם אתה מוצא עמדה, לך תדע אם היא עובדת? ואם כן אולי היא תפוסה ואז זה סיפר של זמן ארוך.

החרדת טווח הזו שכולם מדברים עליה, נוצרה בגלל היעדר תשתיות. אם היתה פריסת מטענים ציבוריים נורמליים אז החרדה הזו הייתה נעלמת.

מהניסיון (הלא ארוך) שלי עם טסלה ״בסיס״ ועמדת טעינה בבית - ביום רגיל של פיזור ילדים למסגרות ועוד כמה נסיעות אני מסיים את היום על 85%-93% סוללה, מה שאומר פחות משעתיים לטעינה 100%. ככה שגם אם יש פתאום בלתם יש די והותר טווח נסיעה. במקרה חירום אפשר להטעין 20-30דק בעמדה מהירה. יש מספיק אפליקציות שמראות איפה יש ומה מצבן (אני לא אומר שהמצב והפריסה מדהימים). במקרה שלי הסופרצארג׳ר של טסלה בחיפה נמצא 5דק נסיעה ממני ואפשר לראות בקלות כמה עמדות פנויות, הטעינה בו חינם בנתיים.

עריכה אחרונה על ידי galbh
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצורפת טבלה של הרכבים שאינטל מציעה השנה לעובדים שלה עם פירוט התשלומים.

ניתן לראות שרכב חשמלי, לא עולה לעובד יותר מרכב בנזין.

IMG_20220215_060232_147.jpg

עריכה אחרונה על ידי bobi
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, lanosforce כתב:

והנה עוד שאלה שנראית נורא נורא מעניינת - נידוף סוללה בגלל שמש וחום? עושה רושם שחלק גדול מהסוללות האלה פשוט מתנדפות להן אם הרכב פשוט חונה בחוץ - אז מה זה אומר? שכל הזמן צריך לחבר את הרכב לחשמל בכדי שיוכל לקרר את הסוללה מבלי לרוקן אותה ומבלי שהיא פשוט תתנדף? 

 

יש נתונים על זה? עד כמה זה לא נלקח בחשבון ועד כמה זה מייקר את ה"דלק" שהוא בעצם - חשמל. 

 

הייתי רוצה תשובה של חברה עם ניסיון אמיתי בתחום הזה - אחד מהאנשים שאני הכי תופס לדעתם כאן לגבי זה הם @פבל וגם @discoTD5 וכל חבר אחר שכבר נוסע עם חשמלית וחווה את השימוש היום יומי בה תקופה. 

פחות נחשפתי לנידוף סוללה בגלל  טמפרטורה. אם כבר נידוף סוללה, אז לא מחום אלא מקור. יש גרפים שמראים את ירידת היעילות של הסוללה ככל שהטמפרטורה נמוכה יותר. אם היה לי כח הייתי מוצא אותם, אבל אין לי. 

למרות האמור, כשהרכב בחניה, כלומר לא בשימוש, לא יתנדף לך דבר. פשוט כלום. מאחת הקבוצות שאני חבר בהן, משתמש עם איוניק 5 בקנדה, חזר לרכב אחרי שבוע בו הרכב היה בשלג, והסוללה היתה עדיין על 100%. 

לגבי משתמשים עם נסיון, הנסיון שלי מוגבל ליומיים / שלושה / ארבעה עם מכוניות חדשות לחלוטין, כך שההיתכנות לתקלות לא ממש גבוהה.

לעומתנו, המשתמש @ldti צבר כבר הרבה נסיון של כשנתיים עם רנו זואי, ומזה כחצי שנה עם טסלה. דווקא התובנות שלו הן החשובות כאן. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, איצו כתב:

נראה לי שהתבלבלנו בין הצורך המעשי של השימוש ברכב לבין הצורך בגאדג'ט שהרכיבו לו גלגלים. 

אני ועוד איך מתכוון לצורך המעשי של שימוש ברכב.

את כל הגג זכוכית/מסך מגע/פלוצים מהמושב אפשר מבחינתי לפרק ולזרוק לזבל, איפה שהם שייכים.

 

אני מדבר על יחידות הנעה עצמן.

 

כן, על הנייר אין הבדל בטווח בין ג׳ילי לטסלה. השאלה מה יקרה בפועל. וגם הסוללה הבולטת מלמטה בדגם הLR של הג׳ילי לא בדיוק מחמיאה לרכב.

 

אה, ולג׳ילי לא עשו מבחן EuroNCAP עדיין, כי היא נמכרת רק בבלרוס. כמובן שהמבחן הסיני אמין ומחמיר יותר.

לפני 15 שעות, איצו כתב:

האמירות שלך מעט מעורפלות ואינן מגובות בעובדות?

רוצה עובדות - בבקשה.

 

ניסן ליף ואיוניק EV שהוצגו לפני 3 שנים, כבר נחותות ולא רלוונטיות היום לעומת התחרות, עם מטענים מיושנים, סוללות קטנות וטווח עלוב.

 

אם משווים את זה לאיוניק היברידית, אז ההיברידית עדיין תחרותית היום.

 

MG, עם טווח אמיתי של 200 ק"מ? נו באמת. כנ"ל GAC שנמכרה פה במשך זמן מה. 

 

תוצרת פז׳ו/אופל הן לא יותר מכוניות בנזין מוסבות, ועושה רושם שהוציאו אותם כדי לצאת ידי חובה מול תקנות האיחוד האירופי.

 

טסלה ואיוניק 5 - אכן, רכבים מדהימים באמת, אבל מה יהיה איתן כשיגיעו פיתוחים חדשים כמו סוללה ללא קובאלט וסוללות מצב מוצק?

מה תהיה הירידת ערך שלהן?

לפני 16 שעות, איציק נ. כתב:

נראה לי שאתה יותר מחפש לריב עם אנשים מאשר באמת לנהל דיון אמיתי.

הגזמות כמו חול ואין מה לאכול...

סליחה שאני מקלקל את החגיגה באמת.

 

כן, רכבים חשמליים הם כבר לא מה שהיה לפני 5 או 3 שנים, אבל זאת בדיוק הבעיה - הם עדיין מתפתחים בקצב מהיר מדי.

 

אם אתה tech bro עם כיסים עמוקים וחניה פרטית - לך על זה.

 

אבל אם אתה לא כזה - אז האמירה "אם לא עכשיו, אז מתי?" לא ממש אקטואלית עדיין.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, vadim6385 כתב:

כן, רכבים חשמליים הם כבר לא מה שהיה לפני 5 או 3 שנים, אבל זאת בדיוק הבעיה - הם עדיין מתפתחים בקצב מהיר מדי.

אם אתה tech bro עם כיסים עמוקים וחניה פרטית - לך על זה.

אבל אם אתה לא כזה - אז האמירה "אם לא עכשיו, אז מתי?" לא ממש אקטואלית עדיין.


לומר שהם מתפתחים בקצב של מחשבי PC לפני 20 שנה או סמארטפונים מלפני 10 שנים, זה לא נכון.
אתה יכול לסייג את דבריך ולהתייחס באופן ספציפי לסוללה ולטעינה, ולא לרכב כמכלול.

באופן כללי - מכוניות היום זה מוצר בשל, עם מירב אביזרי הבטיחות והנוחות שיש.

אין *באמת* עוד הרבה לאן לעלות מזה (אוטונומי וכד' - לא רלוונטי לדיון).

הקאצ' היחידי במכונית חשמלית עד לפני זמן לא רב, היה אך ורק עניין הטווח והטעינה.

עניין הטווח - אפשר לומר, נפתר. אם אתה מתעקש על הסמנטיקה, הוא בשלב הסופי והאחרון של הפתרון. מרבית המכוניות שעולות על הכביש היום הן מכוניות שמציעות טווח נורמלי לחלוטין ביחס לכל רכב אחר עם מנוע בנזין.

כל הטכנולוגיה ואביזרי הבטיחות והנוחות שיש ברכב עם מנוע בנזין\דיזל\גז, יש גם בחשמלית. זה לא שמתחילים כאן מ-0.

 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, vadim6385 כתב:

טסלה ואיוניק 5 - אכן, רכבים מדהימים באמת, אבל מה יהיה איתן כשיגיעו פיתוחים חדשים כמו סוללה ללא קובאלט וסוללות מצב מוצק?

מה תהיה הירידת ערך שלהן?

סליחה שאני מקלקל את החגיגה באמת.

למי שתיהיה היכולת הכלכלית והרצון לקנות חדש יקנה חדש עם טכנולוגיות בנות 0. כל השאר יקנו מה שיש ביד2

לפני 13 דקות, איציק נ. כתב:

עניין הטווח - אפשר לומר, נפתר. אם אתה מתעקש על הסמנטיקה, הוא בשלב הסופי והאחרון של הפתרון. מרבית המכוניות שעולות על הכביש היום הן מכוניות שמציעות טווח נורמלי לחלוטין ביחס לכל רכב אחר עם מנוע בנזין.

כל הטכנולוגיה ואביזרי הבטיחות והנוחות שיש ברכב עם מנוע בנזין\דיזל\גז, יש גם בחשמלית. זה לא שמתחילים כאן מ-0.

אני לא מסכים לגבי טווח וטעינה. כדי להגיע לטווחים נורמאליים הרכבים גדולים פיזית. עיקר הפיתוחים כנראה יהיו ביעילות אנרגטית ובסוללות.. יש הרבה חברות שעוסקות בתחום וטסלה כבר מדברים על תאים מסוג חדש שיכנסו בעתיד הקרוב.

לחילופין, אם הייתה תשתית טעינה בפריסה כמו תחנות דלק וטעינה מהירה הייתה לוקחת 10 דקות לא היה צריך להתעסק עם טכנולוגיית הסוללות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.2.2022 בשעה 18:48, Cadillac58 כתב:

וגם

 

בא לי לעשות שלום ביניכם, אפשר לנסות? חשבתי לעשות את זה עוד בסיבובים הקודמים ביניכם אבל... אתם יודעים, זה לא בדיוק נורמלי מה שאני עושה עכשיו.

 

את evc אני מכיר ממחוץ לפורום. מזה זמן אנחנו משתעשעים מהעובדה שהוא חשוד כשליח אנטי-טסלה מתוך אינטרס. הוא כל כך לא, ממש לא. יותר מזה, ומקווה שהוא לא יכעס עלי: הוא גם לא הוריד את רכישת טסלה מסדר היום שלו עצמו (3/Y). כך או כך, הרכב הבא שלו יהיה חשמלי ועוד השנה. אבל הוא מאוד מאוד מחושב, ריאליסט, לא בגדר מעריץ עיוור, הוא שואל שאלות, קורא הרבה (מאוד) ומאתגר לפעמים בפורום כי זו מטרת הפורום - דיון (ענייני, נקי, מגוון). מי שיקרא את התגובות שלו בשרשור האלמותי על טסלה ויזכור את מה שכתבתי כאן, יראה בעצמו במה מדובר. אין לחשוד בכשרים.

 

את Uri-G אני לא מכיר אישית אבל אנחנו חברים בקבוצת פייסבוק פעילה ושם וגם פה האיש באמת יודע וגם יודע לכתוב ואומר הרבה דברים של טעם באופן אוטנטי גם הוא. ספציפית לגבי הפוסט האחרון כאן על דוגמאות שהוא נתן לשימוש יום יומי בביצועים - מאוד הזדהיתי והסכמתי, וגם אני מרגיש שאני מקצר זמנים בחשמלית. לדעתי לא כולם נוסעים באותה מהירות ממוצעת. אבל אם evc חושב אחרת ממני וממנו זה לא הופך אותו לאנטי חשמל או אנטי טסלה, תאמינו לי אני במקרה יודע.

 

אז זהו, חלאס. אין פה שום אינטרס סמוי של אף צד. כל אחד כותב את דעתו הלגיטימית ובסוף רק אני צודק. תלחצו ידיים ושבת שלום.

 

אני חושב שעברתי את הגיל של הסולחות וגם שייך לעדה שנוטרת טינה 😀 אבל אם אתה טוען שאתה מכיר אותו והוא לא בעל אינטרס אני מבטיח לא להגיד דבר כזה. אותך אני מכיר מהפורום וכפי שאתה יודע היו לנו חילוקי דעות בעבר אבל הם תמיד היו ענייניים. הבעיה שלי עם evc שהוא הצטרף יום לאחר שטסלה הפילו את פצצת התמחור שלהם ומאז ישב על השירשור של טסלה אך ורק להוכיח לרוכשים שהם עשו טעות. מאחר ואני מכבד את כל הדעות תמיד עניתי בצורה עניינית עד שמישהו האיר את עיני שאני עונה לאותו בן אדם שמתעלם באופן עיקבי מתשובותיי ותשובות שאר חברי הפורום בעלי טסלות שהוכיחו לו אחרת וזה כאשר אין לו טסלה. ההגיון אומר שאם הדבר כל כך מיותר היה אדם כזה צריך להגיב בשרשורים דומים על רכבי ביצועים נוספים כמו במוו סידרה m או אאודי rs וכו' שכן אותם אנשים קנו רכבים שיעלו לקניה ותחזוקה הרבה יותר ואף ישלמו על כך בנוחות. טסלות עולות לתחזוקה בסדר גודל של רכב משפחתי רגיל והביצועים וההתנהגות הם בונוס נוסף. אם evc היה מציין דברים כמו שהוא מעדיף לנסוע כמו סבתא ולשבת מאחורי משאית צבאית מבאר שבע עד שיזפון היו הדברים הגיוניים ומקובלים, אבל לקבוע לאנשים שאין להם שימוש בכח כי אלוהי הגוגל קבעו כך בזמן שהוא לא מחזיק בטסלה או ניסן gtr כדוגמה זו אמירה אדיוטית במקרה הטוב. וכשזה חוזר בצורה סיסטמטית תוך התעלמות מתגובות בעלי הרכב זה פשוט מעצבן. אז כן, יש לי כוונה להזכיר את היסטוריית התגובות שלו ותאריך ההצטרפות בכדי למנוע מאנשים כמוני לתת תשובות סרק לאדם שמתעלם מהם, אבל מבטיח לא לומר שהוא בעל אינטרס😀.

בתאריך 10.2.2022 בשעה 20:01, חושב טוב כתב:

מישהו חישב מאיזה תקציב של רכב כבר שווה להשקיע על רכב חשמלי

לדוגמא מי שהמושגים שלו זה 20 אלף וזה מספק אותו אין לו סיבה לחשוב על רכב חשמלי שמתחיל ב120 אלף השאלה מאיזה מחיר וכמה קילומטר 

אני למשל עושה כמעט 40 אלף קילומטר לשנה  ורכב של 30 אלף מספיק לי  אבל ברור שהיה נחמד לשדרג

אין לרכב חשמלי חדש דרך להתמודד כלכלית עם רכב משומש שעולה 30 אלף ואפילו לא בתקציב כפול מזה (כל עוד לא מדובר ברכב סופר לא חסכוני או לא אמין פנמונלית), וגם רכב היברידי/דיזל בן 3. בתחשיב שעשיתי לחבר בעבודה ששוקל לקנות רכב דיזל בסיסי לנסיעה של 35 אלף קמ בשנה הגענו למסקנה שרכב כדוגמת mg zs החדש יחסוך לו בערך 50 אלף שח לתקופה של חמש שנים. כך, שגם אם תלך לו הסוללה בסוף התקופה (בגלל הקילומטראג' היא תצא מאחריות) אז יתאזן המצב בין הרכבים (וכל זאת בתנאי שרכב הדיזל לא יתקל בתקלות יקרות) ובהנתן שמחירי הסוללות לא יוזלו בעוד 5 שנים.

בתאריך 11.2.2022 בשעה 01:20, edward כתב:

כן, רכב חשמלי הרבה יותר יקר מבנזין. העלות כמעט כפולה לעומת רכב בנזין דומה.

אם לוקחים בחשבון גם את הכח/ביצועים והגודל של רכבים חשמליים(שלא כולם צריכים) אז הפער הוא יותר לכיוון ה 20-30% יותר כאשר עלויות התחזוקה סוגרות את הפער הזה לרוב(רכבים גדולים וחזקים בנזיניים מאוד יקרים בתחזוקה). במצב התמחור הנוכחי מדובר על מציאה כשלוקחים בחשבון את כל הפרמטרים.

בתאריך 11.2.2022 בשעה 08:26, elimalka כתב:

תקנו אותי אם אני טועה

אבל לא נראה שמחיר הרכבים החשמליים

משקפים מס של 10%.

נראה שמי שגורף את הרווחים על המס הנמוך הם היבואנים שמוכרים את הרכב במחיר הרגיל.

נניח והמס יהיה כמו על בנזין,

אז במקרה כזה רכב שעולה היום 200

צפוי לעלות ל 300 במקרה הטוב

תלוי ברכב והיבואן. רכבים שהגיעו אחרי הגעת טסלה לארץ לרוב תומחרו בצורה הוגנת כאשר הנהג נהנה מהטבת המס (זה כולל את טסלה, יונדאי, סקודה והסיניות החדשות) הדגמים תרום עידן טסלה תומחרו בצורה כזאת שהיבואן גרף את כל ריווחי ההטבה.

בתאריך 11.2.2022 בשעה 19:03, איצו כתב:

 רק שטסלה ישראל לא משלמת מס על מחיר מחירון בארהב. כנראה משלמת מס על חצי ממנו

נכון רק שהיא משלמת מס מוגדל בגלל שהרכב מגיע מסין ובכל מקרה השיקולים שלה שונים כמו איפה היא מעדיפה לשלם את רוב המיסים שלה בארץ או בחו"ל. 

 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

אני ועוד איך מתכוון לצורך המעשי של שימוש ברכב.

את כל הגג זכוכית/מסך מגע/פלוצים מהמושב אפשר מבחינתי לפרק ולזרוק לזבל, איפה שהם שייכים.

 

אני מדבר על יחידות הנעה עצמן.

 

כן, על הנייר אין הבדל בטווח בין ג׳ילי לטסלה. השאלה מה יקרה בפועל. וגם הסוללה הבולטת מלמטה בדגם הLR של הג׳ילי לא בדיוק מחמיאה לרכב.

 

אה, ולג׳ילי לא עשו מבחן EuroNCAP עדיין, כי היא נמכרת רק בבלרוס. כמובן שהמבחן הסיני אמין ומחמיר יותר.

רוצה עובדות - בבקשה.

 

ניסן ליף ואיוניק EV שהוצגו לפני 3 שנים, כבר נחותות ולא רלוונטיות היום לעומת התחרות, עם מטענים מיושנים, סוללות קטנות וטווח עלוב.

 

אם משווים את זה לאיוניק היברידית, אז ההיברידית עדיין תחרותית היום.

 

MG, עם טווח אמיתי של 200 ק"מ? נו באמת. כנ"ל GAC שנמכרה פה במשך זמן מה. 

 

תוצרת פז׳ו/אופל הן לא יותר מכוניות בנזין מוסבות, ועושה רושם שהוציאו אותם כדי לצאת ידי חובה מול תקנות האיחוד האירופי.

 

טסלה ואיוניק 5 - אכן, רכבים מדהימים באמת, אבל מה יהיה איתן כשיגיעו פיתוחים חדשים כמו סוללה ללא קובאלט וסוללות מצב מוצק?

מה תהיה הירידת ערך שלהן?

סליחה שאני מקלקל את החגיגה באמת.

 

כן, רכבים חשמליים הם כבר לא מה שהיה לפני 5 או 3 שנים, אבל זאת בדיוק הבעיה - הם עדיין מתפתחים בקצב מהיר מדי.

 

אם אתה tech bro עם כיסים עמוקים וחניה פרטית - לך על זה.

 

אבל אם אתה לא כזה - אז האמירה "אם לא עכשיו, אז מתי?" לא ממש אקטואלית עדיין.

קורא אותך ומבין. אתה מנסה למקסם את ההשקעה שלך. מכיר ומכבד אנשים בתפיסת עולמך.

נראה לי שהזמן הנכון עבור אנשים בתפיסת עולמך לקנות רכב חשמלי הוא כנראה בטווח של עוד  20 עד 30 שנים.

דרך אגב, מתי התחדשת בסמרטפון הראשון שלך?

עריכה אחרונה על ידי איצו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, discoTD5 כתב:

פחות נחשפתי לנידוף סוללה בגלל  טמפרטורה. אם כבר נידוף סוללה, אז לא מחום אלא מקור. יש גרפים שמראים את ירידת היעילות של הסוללה ככל שהטמפרטורה נמוכה יותר. אם היה לי כח הייתי מוצא אותם, אבל אין לי. 

למרות האמור, כשהרכב בחניה, כלומר לא בשימוש, לא יתנדף לך דבר. פשוט כלום. מאחת הקבוצות שאני חבר בהן, משתמש עם איוניק 5 בקנדה, חזר לרכב אחרי שבוע בו הרכב היה בשלג, והסוללה היתה עדיין על 100%. 

לגבי משתמשים עם נסיון, הנסיון שלי מוגבל ליומיים / שלושה / ארבעה עם מכוניות חדשות לחלוטין, כך שההיתכנות לתקלות לא ממש גבוהה.

לעומתנו, המשתמש @ldti צבר כבר הרבה נסיון של כשנתיים עם רנו זואי, ומזה כחצי שנה עם טסלה. דווקא התובנות שלו הן החשובות כאן. 


בקיצור - רכב, נוסע כשצריך בלי בעיות.
טוען בעבודה פעם בשבוע, ובדרכים בשבת בטיול. לא מסתכל אפילו על טווח, רק על מצב סוללה. שפע של מטענים מהירים בדרכים שפותרים את בעיית הטווח בטיול ארוך , אם היא בכלל קיימת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.2.2022 בשעה 20:49, ch2856 כתב:

אך חיסרון עצום בכל הקשור לניהוג (הסיבה שהעיקרית שבגלל אני לא עובר עדיין לרכב חשמלי). 

קשה לי לדעת מה אתה מתכוון מבחינת ניהוג, אבל מודה שכם לי היו חששות בתחום לפני קבלת הטסלה לגבי יכולות השליטה וההתנהגות של רכב כזה כבד. אבל מתוך מבחני האייל של km77 (לא מבחן מושלם אבל הדרך הכי אובייקטיבית כדי לבחון בטיחות אקטיבית ושליטה ברכב) טסלה 3 ו y הציגו יכולות מעולות עם ציון שני בטיבו  במבחנים בדומה לרכבים כמו אאודי r 8 פורשה gt3 ומקלארן וגם האיוניק 5 הציגה תוצאה מדהימה עם קמ"ש אחד פחות וגם ה ev6 הוציאה תוצאה מצויינת, מצד שני האניאק הציג יכולות מאוד מאכזבות כך שכנראה זה כל רכב לגופו. וכדרך אגב, הרכב שבמקום הראשון הוא לא פחות מסיטרואן קסנטיה, מדהים מה שמתלים יכולים לעשות

😀

וכדרך אגב נוסף, כך טסלה y מתמודדת עם מבחן האייל במציאות

מדהים בהתחשב שמדובר על 2 טון בתנועה

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, ldti כתב:


בקיצור - רכב, נוסע כשצריך בלי בעיות.
טוען בעבודה פעם בשבוע, ובדרכים בשבת בטיול. לא מסתכל אפילו על טווח, רק על מצב סוללה. שפע של מטענים מהירים בדרכים שפותרים את בעיית הטווח בטיול ארוך , אם היא בכלל קיימת.

תודה.

 

אני נחתי את התיק שלי. 

  • מצחיק 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

ליף ואיוניק EV שהוצגו לפני 3 שנים, כבר נחותות ולא רלוונטיות היום לעומת התחרות, עם מטענים מיושנים, סוללות קטנות וטווח עלוב

הליף היא בת הרבה יותר משלוש שנים והיא רלוונטית גם היום (יש לי חבר שמחזיק אחת בארה"ב ומרוצה עד הגג). הסיבה שהן נראות לך לא רלוונטיות היא בגלל התמחור הלא הגיוני שלהן בארץ (לפני עידן טסלה). בתמחור הוגן כמו טסלה שאר דגמי החשמל שליונדאי סקודה והסיניות, ולפי התמחור בחו"ל, הן היו אמורות לעלות בין 130-150 אלף שח בלבד. במחיר הזה הם מציגות טווח שדומה לג'ילי קצרת הטווח או הקונה החשמלית מחברות מוכרות ומבחני ריסוק. כך שבמחיר הוגן הן רלוונטיות גם היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 848 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...