Jump to content
  • המועדפים עלינו

    • תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. 
      לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין.
      השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו.
       
      אז ספרו לנו על עצמכם:
      מי אתם
      מה שם העסק
      מה תחום העיסוק
      איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק)
      מה שעות הפעילות
      מה טווח המחירים
      איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק)
      האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו)
      כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת.  
       
      • 7 תגובות
Buki

האם שמן מנוע 5W30 בתקן B71 2297 מותר לשימוש במנועי Blue HDI 1.6 של פיז'ו/סיטרואן?

Recommended Posts

במסמך שיש לי מלפני כמה שנים מופיע שמותר רק 0W30 בתקן B71 2312 ובמסמך אחר מלפני כשנה התקן השתנה ל B71 2302, עדיין צמיגות 0W30.

 

האם היה שינוי נוסף מאז?

 

תודה.


 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעדכן: באיזור אקלים של ישראל מותר להשתמש שניהם.

 

איזור אקלים חם יותר כמו מדינות אפריקה - רק 5-30.

איזור אקלים קר יותר כמו אירופה - רק 0-30.

 

הנתונים ממסמך של היצרן משנת 2018.


 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה בנוגע לתקן?

ראיתי שבטיפולים שהרכב שלי עשה רשום ב 1/2018 וגם ב 1/2019 שהתקן של השמן מנוע הוא 2312 וצמיגות 0w30.

חיפשתי ברשת מידע על מה ההבדלים ולא מצאתי רסיס של מידע. לא שולל שאולי שמו שמן בתקן 2302 אבל המלל במחשב נשאר 2312.

 

דגם המנוע EP6FDT או 5GZ


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע שלך "אוהב" גם את תקן 2302 (0w30) וגם את 2297 (5w30).

שמן בתקן 2302 לרוב מגיע מבית TOTAL או מוטול.

שמן בתקן 2297 - מתאים ה-Mobil1 ESP 5w30 (זה מה ששמו לי במרכזי).

Ep6_engine types_oil.jpg

עריכה אחרונה על ידי menir1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי עם בוקי ב וואטסאפ ולא יכולתי שלא לשים לב ל-2 דברים מאוד בולטים בכל מה שקשור לתקן 2302.

 

ראשית, באתר של TOTAL ובתאור השמן TOTAL INEO FIRST 0W30 2312 רשום באופן ברור: B71 2302 CHINA.

 

באתר החובבים Frenchcarforum.co.uk העלו את הטבלאות ובאחת מהן התקן 2302 מסומן תחת CHINA בלבד.

 

*להערכתי האישית בלבד* קיים סיכוי שבקובץ ש BUKI העלה (של ההנחיה של לובינסקי, בעברית, מחודש מאי 2018 שיש תקן חדש 2302) קיימת טעות ואין תקן 2302 שתקף לאיזור שלנו אלא אך ורק לסין בלבד. שוב, זו הערכתי האישית בלבד.

 

בכל מקרה, אגב, השמן הנ"ל תומך בשני התקנים.

 

איציק

total_0W30.jpg

oils1.jpg

oils2.jpg


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה מעניין, כשהתארחנו אצל לובינסקי לפני פחות משנה (הפגישה הראשונה וה"מאכזבת" עם נציגי Mobil) נדב המומחה הטכני הבכיר של לובינסקי ניסה לאתגר אותנו לגבי תקני השמנים. כשאני ווחברים נוספים ציינו שהתקן למנועי THP הוא B71 2312 הוא תיקן אותנו וענה שהתקן הזה כבר לא עדכני והתקן B71 2302 מחליף אותו....

 

האמת ומבלי לפגוע באף אחד, לאחר השרשור ההזוי על הרצועה המתפוררת במנוע 1.2 וגלגול העיניים שלהם לגבי THP156 ה"מהולל", אני פשוט לא סומך על אף אחד שם.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לובינסקי יבואנית טוטל. אולי יותר זול לייבא מסין וזו הסיבה לשינוי.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לוביסנקי גם יבואנית של Mobil והיום הם משתמשים בשמנים העומדים בתקן 2297 בכל המנועים, אז לא נראה לי שהטיעון מחזיק.


Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מקפיץ:

למי שיש SERVICEBOX, אשמח אם יגיב ויעדכן:

1. האם ה ServiceBox שלו מתחבר ע"י חיבור מישראל או ע"י VPN (מדינה אחרת באירופה).
2. האם בחיבור עם IP ישראלי אתם רואים ב Service Schedual שימוש בשמנים של 5WXX ומעלה ?
למי שיש חיבור מישראל, אשמח לבצע השוואה ביחס למה שרואים דרך VPN ממדינה אירופאית מול חיבור מישראל.

מבדיקה שעשינו אני וחבר, מצאנו שבחיבור מישראל על מכוניות שמתקבלות המלצה בודדת ל 5W30 רואים דרך חיבור ממדינה אירופאית המלצות לשמן 0W30.
המסקנה שלי היא שהמדינה ממנה אתה מתחבר גורמת למערכת לשנות את ההמלצות בהתאם למדינה ממנה התחברת (למרות שטכנית - אולי היה יותר הגיוני שההמלצה תהיה בהתאם למדינה שבה הרכב נמכר במקור... אלא אם עניין של העברת ממכוניות ממדינה למדינה הוא נושא שכיח ולכן הם בחרו להציג את שגרת הטיפולים על גבי המחשב בהתאם ל IP שלך).

איציק


Citroen C4 Spacetourer (Picasso) MY17 1.6T 165hp Automatic

Citroen C4 MY07 2.0 143hp Automatic

Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDI

פ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • צפיות אחרונות   0 משתמשים רשומים

    אין משתמשים רשומים הצופים בעמוד זה.

×
×
  • Create New...