Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1596 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא קראתי את כל התגובות(את הרוב)אבל נהיגה בארץ זה חולריע לא קטן.(אני הייתי נהג חדש ליפני שלש שנים)

בהתחלה חשבתי גם שאוי אם נסעתי 70 בכביש 50...יהיה דוח בטוח. 

אם אין מצלמה(סעי עם וויז)אין בעיה לסוע מעל המותר עם התנועה.(לא לוקח אחריות אם יהיה דוח,אבל הסיכוי לדוח עם נסיעה בקצב התנועה הוא בערך אפסי)

אף אחד לא באמת נוסע 50 בכביש ״עירוני״שהוא יכל להיות כביש של 80 וכולם נוסעים בו 90,כולל משטרה. 

 

בנוגע לכיכרות,תסתכלי רחוק ואם אין רכב קרוב לא צריך להכנס לכיכר ב5 קמש,זה סתם מעצבן. 

תמרור עצור?עצירה של שנייה בפס מבט והלמשיך לסוע. 

זה יבוא עם הזמן,הייתי גם ככה והיום נוסע בטיולים בקצב מאוד מהיר...זה לא אומר כלום על ההמשך. 

 

ממליץ בחום ללכת ליום נהיגה ברכב מעניין עם מדריך...זה יעלה את הבטחון פלאים. 

לאט לאט מתרגלים לגונגל בכבישי ישראל,שבועיים זה כלום זמן.

ודבר אחרון אין לך מה לדאוג מדוחות שיצלמו אותך אם זה לא באמת עבירה של אור אדום/קו הפרדה וכדומה.

בהצלחה.

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, פריג'י כתב:

ישראל מדינה קשה לנהיגה.

את צריכה להגיע לכביש עם בטחון מלא ביכולות שלך כנהגת או להישאר בבית.

כמובן בטחון הוא חשוב אבל להיזהר מאובר-בטחון, המחלה העיקרית הפוגעת בנהיגה בישראל. רוב הנהגים בארץ חושבים שהם יותר טובים, יותר מוכשרים, יותר מסוגלים. מוסיפים מנה גדולה של "מה הסיכוי שמשהו יקרה לי, זה בשביל אחרים, יהיה בסדר" ואין הפתעה שהלכנו לפח.

 

למדתי לנהוג בבריטניה (גם מתקדם גם אופנוע). הכלל הראשון הוא לנהוג הגנתית ז"א כאילו כל דבר יכול ללכת לא טוב בכל עת. בארץ אין לי מושג מה מלמדים אבל בטח שנוהגים כאילו הכל יילך טוב ושום דבר מסוכן או לא צפוי לא יקרה. שיט, התרסקתי, לא אשמתי כמובן.

עריכה אחרונה על ידי topper
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Ido12 כתב:

לא קראתי את כל התגובות(את הרוב)אבל נהיגה בארץ זה חולריע לא קטן.(אני הייתי נהג חדש ליפני שלש שנים)

בהתחלה חשבתי גם שאוי אם נסעתי 70 בכביש 50...יהיה דוח בטוח. 

אם אין מצלמה(סעי עם וויז)אין בעיה לסוע מעל המותר עם התנועה.(לא לוקח אחריות אם יהיה דוח,אבל הסיכוי לדוח עם נסיעה בקצב התנועה הוא בערך אפסי)

אף אחד לא באמת נוסע 50 בכביש ״עירוני״שהוא יכל להיות כביש של 80 וכולם נוסעים בו 90,כולל משטרה. 

בלי קשר לדו"חות, צריך לשים לב לא לנסוע במהירות גבוהה משמעותית מעל המהירות המותרת ועוד יותר לא לנסוע במהירות גבוהה מזאת המתאימה לתנאי הדרך.
בהרבה כבישים עירוניים בהם מותר 50 קמ"ש אני בקושי עובר את ה-30 כי חונים משני הצדדים ויש הולכי רגל וכיכרות... (יש לי רישיון כ-30 שנה)

לפני שעתיים, Ido12 כתב:

 

תמרור עצור?עצירה של שנייה בפס מבט והלמשיך לסוע. 

תמרור עצור = קודם כל עצירה מוחלטת.  אז לבדוק אם אף אחד לא מגיע מהכביש בו יש לו זכות קדימה. מגיע - לחכות. לא מגיע - לנסוע.
הרבה פעמים מקו העצירה לא ניתן לראות את התנועה. צריך לעצור קצת הלאה, במקום בו ניתן לראות מי מגיע אבל לא בתוך הצומת. גם שם עצירה מוחלטת. 
אין צורך לספור זמנים. לא שנייה אחת, לא שלוש ולא כל מספר אחר.

לפני שעתיים, Ido12 כתב:

ודבר אחרון אין לך מה לדאוג מדוחות שיצלמו אותך אם זה לא באמת עבירה של אור אדום/קו הפרדה וכדומה.

הדאגה צריכה להיות לא מדו"חות ומצלמות אלא ממעורבות בתאונות (גם לא באשמתך)

עריכה אחרונה על ידי motior

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם

את רק שבועיים נוהגת, זה יעבור. את בטח יודעת שאסור לצפור אלא כדי למנוע תאונה, הם אלה שעוברים על החוק לא את.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם
לפני 16 שעות, Mr.Hybrid כתב:

 

אין דבר כזה מהירות מותרת,

אין דבר כזה רף תחתון.

 

יש מהירות מירבית.

55 בכביש מהיר אאל"ט , יש תמרור ב-53. 
וכן, יש נהגים שנוסעים ב חצי מהמהירות המותרת בכביש במסלול השמאלי!  (זה מעצבן) זו כבר הפרעה לתנועה.

  • אהבתי 2

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 16 שעות, Mr.Hybrid כתב:

אין דבר כזה מהירות מותרת,

אין דבר כזה רף תחתון.

 

יש מהירות מירבית.

לא בקטע מתריס או משהו - אבל למה נועד תמרור 218? רק כדי לציין שעל הרכב להיות מסוגל\מורשה לעבור את ה-55 קמ"ש, אבל לא לעשות את זה בפועל? נשמע קצת מטופש.

פורסם

על מנת למנוע מאופניים וכלי איטיים יותר מלעלות על הדרך הזו.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני כשעה, daniel.asu כתב:

לא בקטע מתריס או משהו - אבל למה נועד תמרור 218? רק כדי לציין שעל הרכב להיות מסוגל\מורשה לעבור את ה-55 קמ"ש, אבל לא לעשות את זה בפועל? נשמע קצת מטופש.

נשמע מטופש אבל שיהיה ברור שזה ככה

נכון שאסור לעכב את התנועה אבל כל עוד לא עיכבתי אני יכול ליסוע במהירות בה אני מרגיש שליטה על רכבי

ובמקרה שלה  זה יכול להיות איט ממהירות נהיגתך

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 53 דקות, zaf כתב:

על מנת למנוע מאופניים וכלי איטיים יותר מלעלות על הדרך הזו.

ברור לי מה המטרה, אבל מה זה משנה אם רכב יכול לסוע ב-55 קמש, אם הנהג שלו נוסע בפועל על 40 קמש? לצורך העניין, איזה סיכון מוגבר יש בטרקטור שזוחל ב-40 קמש בימין, לעומת רכב הסעות שעושה את זה? אני מנסה להבין מה משנה היכולת אם אין ביצוע בפועל.

 

לפני 3 דקות, ידני כתב:

נשמע מטופש אבל שיהיה ברור שזה ככה

נכון שאסור לעכב את התנועה אבל כל עוד לא עיכבתי אני יכול ליסוע במהירות בה אני מרגיש שליטה על רכבי

ובמקרה שלה  זה יכול להיות איט ממהירות נהיגתך

אם אני מרגיש שליטה על הרכב רק עד 50 קמש, אני יכול לסוע לבד בנתיב הימני. אבל מה קורה כשאני כן גורם לעיכוב של התנועה, כמו שבד"כ יקרה כשמישהו יזחל ב-50 בכביש מהיר, כשיש טיפה עומס? הרי לפי מה שמשתמע מהתקנה, הוא לא עובר על התקנה הזו אבל כן על אחרת, אז מה הטעם בלאפשר לו את זה?

הרי התכלית של התקנה הזו, מההיגיון שלי, היא בטיחותית וכדי למנוע מצב שיש פערי מהירויות גדולים מדי על הכביש (מה שמסכן את הסביבה). לא ברור לי איך התקנה הזו פותרת את הבעיה הזו, אם כל מה שהיא עושה זה מגדירה מה על הרכב להיות מסוגל לעשות אך לא לעשות את  זה בפועל. או שאני מחפש היגיון איפה שאולי אין? 

פורסם

ההגבלה היא לגבי העליה לכביש המהיר. דפוס התנועה לא מוכתב על ידי תמרור.

הדוגמא הקיצונית - רוכבי אופניים בכביש 6. למזלנו אין כאלו. אבל לו היו, זה מנוגד לאמור בתמרור.

גם רכב הנדסי כבד (למשל מעמיס גלגלי) לא אמור לעלות על כביש מהיר, למרות שבפועל רואים כאלו. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 8 שעות, EliC25 כתב:

חבל שמורי נהיגה מלמדים חוקים שבלוניים כמו '3 שניות בתמרור עצור' או '16 קמש בכיכר' כשזה הרבה יותר רחב מזה.

אחי, זה ידוע שמורים לא מלמדים נהיגה אלא לעבור טסט.

 

לפני 8 שעות, dorsht כתב:

אמנם עברו כמעט 12 שנים מאז שלמדתי נהיגה, אבל אף אחד לא אמר לי שצריך לנסוע 16 קמ"ש בכיכר ולחכות 3 שניות בתמרור עצור.

+1

 

לפני 4 שעות, zaf כתב:

55 בכביש מהיר אאל"ט , יש תמרור ב-53. 

בוטל ב-53,

תמרור 218 קובע: 

דרך לרכב מנועי שמסוגל ומורשה לנוע במהירות שאינה פחותה מזו שצויינה בתמרור.

אין שום קשר למהירות הנהיגה המותרת (מינימלית / מקסימלית) נראה לי שאתה זקוק לרענון נהיגה..

 

לפני 4 שעות, daniel.asu כתב:

 למה נועד תמרור 218?

רק כדי לציין שעל הרכב להיות מסוגל לעבור את ה-55 קמ"ש,

נשמע קצת מטופש.

שאלת, ענית וסיכמת. 

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם
לפני 33 דקות, Mr.Hybrid כתב:

+1

דרך אגב בעניין הזה,

שאלתי את בת הזוג שסיימה לימודי נהיגה לפני כמה חודשים - על הקטע עם תמרור העצור אמרו לה גם. על המהירות בכיכר לא.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

שמעי לעצתי, הנתיב הימני ביותר

מהירות איטית {כביש בגין בירושלים- מינימום 55? נוסע 60 על קרוז קונטרול. ירושלים-ים המלח מותר 90 בכביש 90.נוסע 70-80 על קרוז קונטרול.} מי רוצה לעקוף? בבקשה אדוני. תהנה. שם לי רשת ב' בפול ווליום {אני זקן וחירש} ונוסע.

אני ההדגמה החיה שוולוו זה רכב למבוגרים שנוסעים לאט

  • אהבתי 1

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

פורסם

הנתיב הימני זה לא נתיב לעגלות, זה אמור להיות נתיב הנסיעה העיקרי.

נסיעה במהירות נמוכה ב-20-30 אחוז מהמותר גורמת לכולם לעקוף אותך ומפה מתחילה שרשרת של תנועה מיותרת בין נתיבים.

נהג טוב אתה לא, אתה אולי לא מסכן את עצמך והבובה של חברות הביטוח, אבל כשיש כמה כמוך בבת אחת אתם גורמים לבלאגן בכביש.

  • אהבתי 3
  • רעיון גרוע 1
×
×
  • תוכן חדש...