Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1595 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כדאי לראות סרטונים ביוטיוב על נהיגה נכונה

ומאוד חשוב חשוב איתות ולא להפתיע את משתמשי הדרך

אותי למדו לעשות כיכר בהילוך שני שזה 20 קמ"ש 16 מרגיש לי לאט מדי

 

  • אהבתי 1

"בלי סיכון אין סיכוי"

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

מצטרף לכל העצות מעלי. בנוסף, זכרי שאת לא צריכה להתנצל על נהיגה לפי החוק. אבל שימי לב שזה הולך לשני הכיוונים, למשל: אסור להפריע לתנועה; בדרכים מסוימות יש גם רף תחתון מוגדר למהירות המותרת; והימין - חייבים לשמור עליו.

לגבי המספרים של המורה - אלו כנראה כללי אצבע איך להעביר אותך טסט ולא איך לנהוג בעולם האמתי.

לגבי תמרור עצור - הדרישה היא שהרכב יהיה סטטי לחלוטין, לא סטטי לחלוטין כמה שניות. ברגע שעצרת, הביטי לצדדים והמשיכי בחייך אם הדרך פנויה. אין טעם לעמוד סתם כי המורה אמר.

בכיכרות - שימי לב שברוב המקרים, הכיכר די צפויה. כמובן, הנדחפים תמיד יהיו שם וצריך לשים אליהם לב, אבל מעבר לכניסה איטית לכיכר ותשומת הלב בכל הכניסות - אין טעם לסוע לאט מדי. לא אומר לעוף בתוכה, ובטח שלא לסוע מעבר למה שאת מסוגלת לשלוט ברכב ובהבנה את הסביבה, אבל בהחלט לא להקפיד על מספרים שלא ישנו הרבה.

לגבי הצפירות - כמו שכתבו מעלי, לומדים לסנן. בכל פעם שאת שומעת צפירה מאחור זכרי - אם תתני לזה לעצבן או להלחיץ אותך, את מתישהו עלולה לאבד ריכוז או שליטה על הרכב (וזה גם לא בריא ללב, למוח ולעור הפנים). אז אם צפרו לך כי פעלת לפי תמרור - שיהנו עם הלחץ שלהם.

עריכה אחרונה על ידי daniel.asu
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, daniel.asu כתב:

למשל: אסור להפריע לתנועה; בדרכים מסוימות יש גם רף תחתון מוגדר למהירות המותרת;

 

אין דבר כזה מהירות מותרת,

אין דבר כזה רף תחתון.

 

יש מהירות מירבית.

עריכה אחרונה על ידי Mr.Hybrid

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם (נערך)

לדעתי, מה שקורה איתך, זה שבגלל שאת נהגת חדשה וחסרת בטחון, הנהיגה שלך מתבצעת כפי שמישהו פה רשם למעלה יותר, ב"מוד פחדני"/"נהיגת סבתא" וכו'. 

את בנהיגה שלך חששנית מאד ומעכבת את התנועה. 

הדבר שהכי חסר לך לדעתי, זה ראיית כביש מפותחת שנובעת מהסתכלות למרחק ולנתח בהתאם את התנאים ולנהוג לפיהם. הייתי ממליץ לך לעשות קורס של נהיגה נכונה/מתקדמת ובאמת להפוך לאחת שיודעת לנהוג. שיעורי נהיגה לא מלמדים אותך לנהוג, זה בטוח. גם כשאת עוברת את הטסט. 

נ.ב- חלק ניכר מאלה שמצפצפים לך, הם נהגים אפסים שהם בגדר רוצחים על הכביש. אלה נהגים/ות שלא עוצרים כמעט אף פעם במעברי חצייה, גם כשכבר הולכי רגל התחילו לחצות, אלה נהגים שעוברים באדום, נהגים ש"טסים" בתוך שטח עירוני צפוף וכו' וכו'. 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 שעות, yalda12 כתב:

אני פשוט זוכרת עוד בשיעורי נהיגה בהתחלה הייתי נכנסת למעגל תנועה אפילו 30 קמש ומורה לימד אותי שאסור ואם יבוא מישהו מימין בפתאומיות אנחנו פשוט נתנגש וזהו תאונה, אמר גג 16 קמש תסעי במעגל תנועה לא יותר ותמיד להוריד מהירות לפני להיכנס למעגל. לגבי 3 שניות לא יודעת אם זה טוב או רע זה מה שמורה שלי לימד אותי לטסט לעצור לספור עד 3 ואס לנסוע. אפילו אבא שלי שיש לו רישיון 30 שנה עוצר ומחכה איפה שיש עצור...

 

הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת הוא להפסיק להתרכז ב"נהיגה" עצמה, ולהתחיל להסתכל רחוק.

את לפני כיכר? תתחילי לחפש הולכי רגל, תתחילי לראות באיזה מהירות נוסע הרכב בתוך הכיכר. עם הזמן גם יבוא הניסיון מתי להשתלב ומתי לעצור בצורה הרבה יותר חלקה.

אותו כנל לפני צמתים ורמזורים. זה מה שיהפוך אותך לנהגת הרבה יותר טובה מלהקפיד על X קמש בכיכר. 

 

הכי חשוב, להתנער מכל הכללים והחוקים הקבועים שלימדו אותך מורי נהיגה, רק כדי שלהם יהיה יותר קל להעביר אותך טסט.

לעבור טסט =! לדעת לנהוג בכביש הישראלי.

  • אהבתי 2
פורסם

לנהוג טוב זה משחק שח אסטרטגי מהיר תלת מימדי.

לקרוא את הדביל לידך, לפניך ומאחוריך.

זה לוקח זמן. זה אלוהי הדברים הקטנים.

להיזהר מהולכי רגל לפני בתי ספר וגנים.

להיזהר מנהגים מטומטמים ליד בתי ספר וגנים.

להיזהר מהדביל שנמסה לעקוף אותך מצד ימין כשאתה עוקף איזה שיירה בכביש6.

כיוון מראות נכון. מבט לכיוון הנכון. שכל האלקטרוניקה - נייד, מוזיקה, וייז לא יקחו לך את התשומת לב.

 

לפני שבוע ליוויתי את הילדים לבי''ס. בדרך קלטתי נהג שנסע לבית ספר אחר כנראה, לא מרוכז ולא מאופס.

שלוש דקות אחכ, אני והילדים לפני מעבר חציה שלפניו יש פס האצה גבוה. הוא ממש האט אבל היה עדיין טיפה רחוק מהמעבר חצייה. הגדול שלי בא לחצות את הכביש. שוב, אני והילדים הולכים בנחת.

ואז קלטתי שהוא לא מסתכל על הכביש.

 

משכתי את הילד אחורנית בתיק ותפסתי את הילדה. הבחור המשיך לנסוע ורק באמצע המעבר חציה הבין שרק בזכות הערנות שלי הוא לא רצח חצי משפחה. ראיתי את המבט שלו מתחלף למבט המום. גם הוא אבא. רק שהוא דיבר עם איזה ילד/ה מאחורה שלא היו חגורים וגם התעסק בנייד/רדיו.

  • אהבתי 3
פורסם

יתכן ואת באמת נוהגת לאט באופן שמפריע לתנועה, אל תמהרי לכדי נהיגה שגורמת לך להרגיש שאת נוהגת באופן שאינו בטיחותי.

אופן שאינו בטיחותי = לא בהכרח החוקים שמורה הנהיגה הקפיד עליהם, הרבה פעמים מלמדים אותך לעבור טסט אבל לא איך לנהוג בזמן אמת באופן ריאלי.

 

אין חוק של 16 קמש בכיכר או לעצור 3 שניות, קחי את הקווים ה"אדומים" שלימדו אותך בשיעורי נהיגה ותבצעי טשטוש שלהם, תתיחסי לעצמך כאדם בוגר עם חשיבה הגיונית והבנה של הסביבה, תבחני את הסביבה שלך היטב, תראי מי מלפניך, מאחוריך ומי מתקרב לאיזור שלך כבר מרחוק ולפי זה תתכנני את הנהיגה שלך.

הכיכר ריקה לגמרי? אין רכב שמגיע? תסמכי על החושים שלך ותכנסי גם ב25-30 קמש או כל מהירות אחרת שמרגישה לך שתואמת את תנאי הדרך, אין צורך להאט ללא סיבה.

 

תצברי בטחון עצמי ותסמכי על עצמך, ממליץ בנוסף כמו שתארו לפניי, לקחת קורס בנהיגה מתקדמת שכוללת בין היתר נסיעה על המגבלות במסלול כדי להבין איך להשתלט על הרכב במצבי קיצון, דבר כזה יתן לך ערך מוסף ויעלה את הבטחון העצמי בכמה מונים.

 

  • אהבתי 1

עברתי לסקייטבורד

פורסם
לפני 12 שעות, yalda12 כתב:

אני כל פעם מתייחסת לזה כי פוחדת שאם לא אפנה להם מקום לנסיעה אז הם ידווחו למישהו שאני מפריעה וכו ( לא יודעת איך זה עובד עדיין חח)

אין דבר כזה, אל תדאגי.

אם אצלצל למשטרה ואתלונן על בחורה שנוסעת לאט במעגל תנועה אני אקבל ניתוק לפרצוף...

 

אין מה לעשות, את בשלב ההכרחי של צבירת ניסיון, ייקח קצת זמן אבל לאט לאט הכול יזרום טוב יותר מבחינת נהיגה. קשה להסביר מה זאת "זרימה" בנסיעה דרך המקלדת, וזה לא משהו שמלמדים רוב המורים לנהיגה. אני אוהב לדמיין את מסלול הנסיעה מראש, ו"לצייר" אותו כאוסף של נקודות שתופרים אחת אחרי השנייה כמו לולאות. תמיד יש מטרה בנסיעה - והיא בדרך כלל קו העצירה הבא.

  • אהבתי 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, yalda12 כתב:

היי תקשיבו צריכה שוב ייעוץ מכם. אני נהגת חדשה יש לי רכב רק שבועיים. כל פעם שאני נוסעת אני משתדלת לעשות הכל לפי החוק כמו שצריך, זאת אומרת לנסוע במהירות המותרת, להאט באופן משמעותי לפני מעבר חצייה וליד בתי ספר ומקומות כאלה ( ואם ילד יקפוץ לכביש), לעצור איפה שיש תמרור עצור 3 שניות, להאט לפני תמרור מתן זכות קדימה ( גם אם לא באמת יש רכבים שאני צריכה לתת להם זכות קדימה), להאט תמיד באופן משמעותי לפני כיכר, גם אם אני לא רואה רכבים ( לא חסר כאלה שנכנסים מהר למעגל תנועה ואם לא יאט ואכנס גם מהר לא אספיק לעצור זה יגרום לתאונה, עדיף להאט כמה שניות ולוודא שאכנס למעגל תנועה בצורה בטוחה מאשר שיקרה משהו ) וכו וכו וכו. קיצר משתדלת תמיד לעשות הכל לפי החוק, גם כי אני נהגת חדשה וחסרת ניסיון על הכביש אז מן הסתם שלא אסע מהר ואכנס לבעיות אכ ... גם בגלל שנהגים חדשים מסתכלים עליהם פי 10 מאשר על נהג וותיק אם יש עבירות תנועה יכולים אפילו לא לחדש רישיון בעוד שנתיים אכ ויהיה נהג חדש שנתיים נוספות וכו... וגם כי אני בן אדם שבכללי לא אוהב לעבור על חוקים, לא סתם יש חוקים והם רשומים לכולם לא רק למי שנהג חדש גם נהג שהוא 20 שנה על הכביש ויהיה לו ביטחון עצמי מופרז ויעשה מה שהוא רוצה על הכביש יכול לגרום לתאונה שלא הייתה אם היה שומר על כללי התנועה, לא סתם יש חוקים בכביש. 

אבל לא אסטה מהנושא, כל פעם שאני עושה הכל כמו שצריך ( מאטה לפני מעגל תנועה מעבר חצייה תמרור זכות קדימה וכו ) אנשים חסרי סבלנות צופרים לי מאחור כי על הזין שלהם שיש כאן תמרור או מעבר חצייה או מהירות מותרת וכו, הם רצים לא יודעת לאן ועל הזין שלהם כל החוקים ( לצערי תוך שבועיים שני בכביש הבנתי שלצערינו יש מלא נהגים כאלה ) 

והם מלחיצים אותי, אני עושה הכל כמו שצריך, שיחכו כמה שניות , חוקים האלה לא רק בשבילי אלא גם בשבילם בסופו של דבר, על מה הם צופרים לי ולמה?! 

מה היה עדיף שהייתי סתם דוגמא נוסעת מהר כמו משוגעת ומתעלמת מכל כללי התנועה ליד בית ספר ומקומות כאלה ילד קופץ לכביש הייתי דורסת אותו או שנותנת ברקס של החיים ומישהו היה נכנס בי מאחורה בגלל זה ואז נזק לרכבים של שנינו וכו? 

ואפשר להביא עוד אינסוף דוגמאות מה יכול לקרות אם להתעלם מתמרור או ממעבר חצייה או להתפרץ למעגל תנועה וכו. עדיף לחכות כמה שניות ולהמשיך לנסוע בבטחה. 

חברים שאלה לי אליכם איך לא להילחץ מכל הנהגים האלה חסרי סבלנות שכל הזמן צופרים וכו? זה ממש מלחיץ אותי ואז אני נלחצת יוצאת מהריכוז מתחילה בגללם גם לנסוע יותר מהר או יכולה לעבור נתיב יותר מהר וזה גם יותר מסוכן וכו במיוחד בשביל מישהי נהגת חדשה חסרת ניסיון כמוני, למרות שזה מסוכן לכולם. לא רוצה להיכנס לבעיות בגלל אנשים שצופרים ומלחיצים אותי או לצבור נקודות בגללם. איך לא להילחץ מהם?

אל תתני לאף אחד להלחיץ אותך הניסיון יגיע עם הזמן וכן ההתיחסות- תלמדי קצת מגופי

ותנהגי איך שאת יודעת שצריך

 

שבוע מקסים :)

עריכה אחרונה על ידי kobi_g
  • אהבתי 1

קובי

:-)

פורסם (נערך)

בגדול מה שחסר לך זה ניסיון שמוביל לביטחון. אם מתאפשר לך, צאי לנסיעות בשעות פחות עמוסות שבהן מן הסתם אנשים פחות לחוצים בזמן, גם תכירי את הרכב יותר וגם תקבלי ניסיון על הכבישים שבהם את נוסעת בדרך כלל.

התגובות פה מתארות את הכבישים כג'ונגל, זה פחות נוראי ממה שמתואר. כן, יש נהגים חסרי סבלנות, לא מעט אנשים שהקשר ביניהם לנהיגה מקרי בהחלט ומשוגעים. אבל זה ממש לא הרוב, פשוט הם בולטים. התפקיד שלך זה להיטמע ברקע, לזרום במהירות התנועה(תחת מגבלות החוק) לא לעכב את משתמשי הכביש יתר על המידה, לא להיצמד לכללי האצבע של מורה הנהיגה שלך אלא ללמוד להשתלב.

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי aviaviavi
  • אהבתי 1
פורסם

אני אגלה לך סוד קטן - יש לי רישיון כמעט 12 שנים וכנראה משהו כמו 150-200 אלף ק"מ, רובם על הכבישים בארץ.

גם לי צופרים לפעמים כשאני עוצר להולך רגל בכיכר או כשקופץ הולך רגל (במקום שהוא לא אמור לעבור בו). שיצפרו ויחכו.

עם הזמן לומדים להתעלם.

 

כל עוד את לא גורמת הפרעה רצינית לתנועה או לא עושה משהו מסוכן, תתעלמי.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

כשאת נוסעת על 16 קמ"ש בכיכר, אני שנוסע מאחורייך עם רכב ידני, צריך להחזיק קלאץ לחוץ בהילוך שני כדי שהרכב לא יכבה לי.

זה מרגיז, ואין לזה באמת סיבה.

חבל שמורי נהיגה מלמדים חוקים שבלוניים כמו '3 שניות בתמרור עצור' או '16 קמש בכיכר' כשזה הרבה יותר רחב מזה.

אם כל כך הרבה נהגים צופרים לך ומשתגעים מאיך שאת נוסעת, כנראה שאת עוד צריכה לצבור ביטחון ולהגביר את המהירות או את השהייה שלך בסיטואציות מסויימות בכביש.

זה לא קורה בין רגע, אבל זה צריך לקרות ביחד עם ההבנה שאת נוהגת כרגע יותר מדי זהיר ויותר מדי "מרובע" וזה עובר על חוק לא פחות חשוב - הפרעה לתנועה.

  • אהבתי 4
פורסם

אמנם עברו כמעט 12 שנים מאז שלמדתי נהיגה, אבל אף אחד לא אמר לי שצריך לנסוע 16 קמ"ש בכיכר ולחכות 3 שניות בתמרור עצור.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

×
×
  • תוכן חדש...