Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 1010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, WE988244 כתב:

רק תסביר לי איך?

בבקשה!

תבדוק כמה עולה יום עבודה אבוד למדינה, תעשה חשבון, אפילו גס אם לא נערך כזה באופן מסודר וניתן לאיתור, בכמה ימי עבודה מסתכם אובדן הזמן הקיבוצי של עמידה בפקקים של מאות אלפי נהגים בשעות העומס ותגיע לתשובה. וזה מבלי להכנס לעלות נזקי הבריאות שאף הם תוצאה של עמידה בפקק, לעלות הנזק של תאונות עודפות כתוצאה משימוש מוגבר ברכב פרטי יחסית לשימוש בתחבורה ציבורית, נזקי זיהום אויר ועלותם, נזקי תשתית כתוצאה משימוש מוגבר בה וסליחה אם פיספסתי משהו. אין בכלל מקום להשוואה גם בעלויות. עצם המחשבה שלמדינה כדאי שכולנו נעמוד בפקקים מוזרה קצת.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, sperial כתב:

אם המדינה היתה מתנהלת כמו עסק פרטי לא היו לנו כאן מערכת בריאות או חינוך או אפילו ביטחון.

כל המעסיקים במגזר הפרטי משלמים רק מינימום ואף אחד לא נותן כלום מעבר לתנאים הסוציאליים הקבועים בחוק?

המדינה מתנהלת בדיוק כמו עסק פרטי בתחום הזה (עם מנהלים גרועים אבל אותו הדבר). היא משלמת לאזרחים מספיק כדי שישארו ולא יחליפו מנכ"ל, דואגת לרווחתם וגם לוקחת מהם מיסים. היא משחקת על הגבול בין מיקסום הכנסות ומזעור הוצאאות כדי שלא יחליפו מנכ"ל.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, EliC25 כתב:

יש לך שעתיים פנויות יותר ביום,

יש לך יותר זמן לעבוד וגם לרכוש.

יותר עבודה - > יותר כסף עבורך - > יותר קניות - > יותר מס למדינה מהשלב השני והשלישי בתרשים.

אני אפילו לא מדבר על מצב נפשי של בן אדם שיושב בפקקים 20-15 שעות בשבוע, לעומת אדם שלא. למצב הנפשי יש השפעה ברורה על התפקוה של עובד.

 

הקטע הוא שישראלים קונים יפה מאוד גם בזמן החופשי המועט שיש להם ביחס למדינות מפותחות, אנשים מבזבזים פה המון. לא בטוח שעוד שעתיים (שזה לא נכון לכולם, זאת אומרת יש כאלה שזה יתן להם עוד שעתיים אולי אבל יש המון שזה אולי יתן להם עוד חצי שעה/40 דקות) ישנו משהו מהבחינה הזו. 

 

גם עובדים פה מספיק אפילו עם הפקקים, אם כבר המגמה בעולם היא להוריד שעות לא להוסיף עוד ועוד. 

 

בכל אופן זה לא שאני תומך בפקקים מן הסתם, אני כן חושב שחייבים למצוא פתרונות טובים יותר לשינוע המונים לעבודה, אני אומר שמנקודת מבט צינית יכול להיות שזה אכן משתלם למדינה ושאם הבעיה היתה נפתרת, מבחינה כלכלית/תועלתנית זה לא בהכרח היה מועיל לה. 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, EliC25 כתב:

יש לך שעתיים פנויות יותר ביום,

יש לך יותר זמן לעבוד וגם לרכוש.

יותר עבודה - > יותר כסף עבורך - > יותר קניות - > יותר מס למדינה מהשלב השני והשלישי בתרשים.

אני אפילו לא מדבר על מצב נפשי של בן אדם שיושב בפקקים 20-15 שעות בשבוע, לעומת אדם שלא. למצב הנפשי יש השפעה ברורה על התפקוה של עובד.

 

הכל נכון - חוץ מזה שאין לך באמת שעתיים פנויות אלא אם כן אתה עובד בהייטק, נוסע למשרד ברכבת, ובזמן הנסיעה עובד מרחוק.
אולי זה היה נכון אם כולם היו עוברים לעבוד מהבית לפחות 2-3 ימים בשבוע, משהו שכנראה לא יקרה ברוב המגזרים בלי עוד סגר כזה או אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, Night Driver כתב:

כל המעסיקים במגזר הפרטי משלמים רק מינימום ואף אחד לא נותן כלום מעבר לתנאים הסוציאליים הקבועים בחוק?

המדינה מתנהלת בדיוק כמו עסק פרטי בתחום הזה (עם מנהלים גרועים אבל אותו הדבר). היא משלמת לאזרחים מספיק כדי שישארו ולא יחליפו מנכ"ל, דואגת לרווחתם וגם לוקחת מהם מיסים. היא משחקת על הגבול בין מיקסום הכנסות ומזעור הוצאאות כדי שלא יחליפו מנכ"ל.

נו, זה פשוט לא אותו דבר. בעסק פרטי הבעלים רוצים להרוויח יותר, והמנכ"ל יקבל יותר אם העסק ירוויח יותר.

רה"מ והשרים לא ירוויחו יותר אם המדינה תכניס יותר ממיסים. אחרת הם פשוט היו יכולים להעלות עוד ועוד את המיסים הקיימים או להטיל חדשים. למה הם לא עושים את זה? למה הם צריכים להגדיל את הפקקים בשביל זה?

 

בואו, זו בסה"כ תאוריית קונספירציה לא הגיונית (כמו כל חברותיה). יש פה פקקים בגלל מיסקונספציה, ניהול גרוע, והבעיה האינהרנטית בדמוקרטיה - תיעדוף של מטרות לטווח קצר (שאפשר לקצור את הפירות שלהן בקדנציה הנוכחית) ע"פ מטרות לטווח ארוך (שמהפירות שלהן תהנה הקואליציה הבאה, או הבאה-באה).

  • אהבתי 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, Doron_Z כתב:

אני אומר שמנקודת מבט צינית יכול להיות שזה אכן משתלם למדינה ושאם הבעיה היתה נפתרת, מבחינה כלכלית/תועלתנית זה לא בהכרח היה מועיל לה. 

זה לא, גם לא מנקודת מבט הכי צינית שיש. קודם כל, כן משקיעים בכבישים חדשים, תחזוקה, שיפוצים. מעבר לזה, פריון העבודה בישראל הוא בתחת, והזמן בפקקים לא תורם לזה ויש חישובים כמה זה גם עולה למשק. ואחרי או לפני כל זה, יש גם את מה שספריאל כתב - מחלות נלוות מזיהום, סרטן, בעיות לב, נגזרות נוספות של אורח חיים ישבני.

 

יכול להיות שבאוצר לא באמת עושים את כל החישובים האלו, אבל אני בספק. לדעתי זה בראש ובראשונה שני עניינים תרבותיים נטו. האחד הוא יחס לתחבורה ציבורית כשירות לעניים. השני הוא קושי מובנה לייצר תחבורה ציבורית טובה מחוץ למטרופולינים הגדולים בגלל אופי ההתיישבות בארץ שלא תומכת בזה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, nadavd4 כתב:

 

הכל נכון - חוץ מזה שאין לך באמת שעתיים פנויות אלא אם כן אתה עובד בהייטק, נוסע למשרד ברכבת, ובזמן הנסיעה עובד מרחוק.
אולי זה היה נכון אם כולם היו עוברים לעבוד מהבית לפחות 2-3 ימים בשבוע, משהו שכנראה לא יקרה ברוב המגזרים בלי עוד סגר כזה או אחר.

יש לא מעט אנשים שעובדים ב2 עבודות כדי כן להרוויח כמה שיותר כסף

וגם אנשים שעובדים 9-5 יכולים להספיק יותר כשהם עירניים יותר, ולא לחוצים לצאת מהעבודה כדי לא להתקע בפקקים, כלומר הזמן עבודה שנשאר קבוע, מייצר יותר כסף (עבור עצמאיים או עבור חברה שהעובד בה הוא שכיר)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, pooh-bear כתב:

רה"מ והשרים לא ירוויחו יותר אם המדינה תכניס יותר ממיסים. אחרת הם פשוט היו יכולים להעלות עוד ועוד את המיסים הקיימים או להטיל חדשים. למה הם לא עושים את זה? למה הם צריכים להגדיל את הפקקים בשביל זה?

מנכ צריך למצוא את האיזון כדי למקסם רווחים והממשלה כדי למקסם את הבוחרים בה. בשני המקרים אתה לא יכול לז%%ן צד אחד בלי סוף וצריך למצוא את האיזון.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, pooh-bear כתב:

יש פה פקקים בגלל מיסקונספציה, ניהול גרוע, והבעיה האינהרנטית בדמוקרטיה - תיעדוף של מטרות לטווח קצר (שאפשר לקצור את הפירות שלהן בקדנציה הנוכחית) ע"פ מטרות לטווח ארוך (שמהפירות שלהן תהנה הקואליציה הבאה, או הבאה-באה)

 

יש פה פקקים כי זה המצב הנורמאלי בכל מדינה בעולם (פרט למקומות מוזרים כמו קוריאה הצפונית וסינגפור). הבעיה בישראל זה לא הפקקים - הם יהיו תמיד. הבעיה היא שאין אלטרנטיבה נורמאלית לפקקים בדמות תחבורה ציבורית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והנה באותו נושא כתבה שמסבירה למה תחב"צ לא זזה 

 

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001377554

 

המדינה, כבר אמרנו לא פעם, נמצאת בניגוד אינטרסים בנושא. שוק הרכב החדש מניב לה כל כך הרבה הכנסות. פתרונות יעילים של תחבורה ציבורית הם כל כך ממושכים, וגם אז אינם יכולים להחליף את הרכב הפרטי שבעה ימים בשבוע, והמנגנון של התחבורה הציבורית הקיימת חזק ומקושר.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שהתחבורה הציבורית שלנו לא יעילה ולא מסונכרנת (רכבת/אוטובוס/רכבת-קלה בעתיד).
לדעתי כל הדיבור הזה על ״אגרת גודש״ זאת פשוט חוצפה, עם המחירים שאנחנו גם ככה משלמים על אחזקה של רכב פרטי - אין לי חלופות נורמאליות אז אתה בא וקונס אותי? אני צריך להגיע בזמן ממקום למקום כשרכב פרטי (למרות הפקקים) יותר מהיר ובטיחותי מכל חלופה אחרת - זה אבסורד.

הפתרון לדעתי הוא כמו שאמרו פה חלק, הלאמה של חלק מהנתיבים המרכזיים או של נתיב בכבישים בינעירוניים וכבישים מהירים כשהנתיבים שלהם יצרו ״רשת״ בכל ״מטרופולין״ בצורה של שתי וערב. הקישור בין ״מטרופולינים״ יהיה ע״י קווי רכבת מהירים (ולא רכבת שעוצרת בכל תחנה כמו היום).

צריך לתת לאנשים מספר אפשרויות (ולא רק אחת עם הרכבת) לנוע מצפון לדרום ובנוסף ממזרח למערב עם תדירות גבוהה ונתיבים יעודיים כמו של ״חשמלית״. לא חייבים להניח מסילות ועיניינים, אפשר לבחון דברים בצורה של ״פיילוט״ לפני שמתחילים לחפור באדמה, להתעכב בזמני הביצוע ולמרוח אותנו עד 2030.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פקקים תמיד יהיו, כי הרכב הפרטי יוצר ביקוש מושרה. בוא נסתכל על האיזון בין תחב''צ לרכב הפרטי, מן הסתם נבחר במי שיביא אותנו מהר יותר לאן שאנחנו צריכים להגיע. היום זה הרכב הפרטי. אם נשפר את התחב''צ עד לרמה שהוא יהיה מהיר יותר, אנשים יעברו אליו. ואז יתפנה מקום על הכביש, הפקקים יקטנו, האיזון ישתנה ואנשים יחזרו לרכב הפרטי.

המשחק איזון הזה ימשיך לנצח. מה אנחנו מרוויחים פה? לא יותר מידי.

 

לדעתי המטרה שלנו צריכה להיות אחרת - לאו דווקא לקצר את זמן ההגעה שלנו למקומות, אלא להפוך את הדרך ובכללי את החיים שלנו לנעימים יותר. במקום להמשיך להשקיע מיליארדים בפיתוח כבישים, להשקיע אותם בתחבורה ציבורית. כשביום מן הימים נגיע למצב מאוזן,
יהיה אפשר להתחיל לפגוע ברכב הפרטי, ולהתחיל לפתוח את הערים להולכי רגל ורוכבי אופניים / קורקינטים, ולמנוע את החזרה של אנשים מתחב''צ לרכב הפרטי.

הדוגמה הכי טובה לכך היא כמובן הולנד, אני מצרף פה סרטון איך הופכים אזור בעיר שמותאם לרכב לפארק יפה עם שבילי אופניים שכיף להיות בו.

לסיים את הפקקים אף פעם לא נצליח, כי תמיד יהיה מי שיבחר לעמוד בפקק. אבל אם התשתיות יוכלו להכיל פחות רכבים, ככה שהפקק יורכב מפחות רכבים, כולנו נרוויח.

אז בסוף יקח לנו אותו זמן להגיע אבל אם נוכל לעשות את זה כשבדרך יש סביבנו עיר יפה, מזמינה, ואקולוגית (כל פארק כזה הוא מרחב נשימה ומוריד את הטמפרטורה של הסביבה שלו), אנחנו נהנה יותר מהדרך, ולא נרצה לעמוד בפקק.

כמובן שיש פה עוד המון מכשולים בדרך לאוטופיה הזאת, למשל עירוב שימושים בתוך הערים (מגורים, עבודה ובילויים באותו אזור ולא במתחמים נפרדים) כדי לקצר את המרחק שאנחנו צריכים לעבור ממקום למקום, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על צעדים אחרים.

 

https://youtu.be/VVnEHqdmV6A

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה אני קורא ואגיב לכולם בצורה מסודרת!

המדינה חיבת שלא יהיה אבטלה! ולכן אם ביום אחד יפתרו את בעית הכבישים חברות סלילת הכבישים בעוד כמה שנים ישארו בלי עבודה,!

וכן הפקקים מיצרים יותר תעסוקה!

המיסוי על רכבים ירוקים נמוך "כרגע"  מדברים כל הזמן שאוטוטו יכיע המיסוי, 

אז אל תהיו פתיים כרגע המדינה ממנת את המיסוי כי כמות הרכבים הירוקים קטנה, ברגע שהיא תגדל הם יעלו את המיסוי,  ואז תתחיל אגרת גודש בכבישים המדינה לא תפסיד את נתח השוק הזה

 אז זה נשמע קונספירציה, קשה לכם לשמוע ולהאמין, אבל זו המציאות בכדי להניע כלכלה בריאה צריך התערבות דורסנית, וזו חלק מההתערבות בכדי להניע את המשק להגדיל את הצמיחה וכו'

תחלקו עלי כמה שאתם רוצים, אל יהיו כמה שיסכימו להודות ועוד כמה שבסתר ליבם יסכימו עימי,

חלקכם יצעקו חזק אך תחשבו טוב טוב על הנושא.

  • רעיון גרוע 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון: קח, תקרא.

דבר שני: המשכנעות של הטקסט שלך לא עומדת ביחס ישר לכמות סימני הקריאה שבו (או להדגשה של הטקסט). רק אומר.

 

וברצינות: אם כולנו נעבור לתחב"צ, יווצרו המון משרות בייצור, הפעלה ותחזוקה של התחב"צ הזה, שלא לדבר על ניהול, שיווק, פרסום, פיקוח וכו'. אין דאגה, לאף אחד לא תחסר עבודה (בהנחה שהוא ירצה לעבוד כמובן). מעבר לזה, אין ספק שהמדינה תצטרך לייצר לעצמה מקור הכנסה אלטרנטיבי (או להפחית את ההוצאות שלה) אם כמוית הרכבים שנרכשים וכמות הדלק הנצרך תרד. אין פה בכלל שאלה. אבל שים לב להבדל (הלא-דק-עד-עבה-מאוד) בין להניח שהמדינה בכוונה יוצרת פקקים רק כדי להכניס עוד כסף, לבין להבין שאיכשהו כולנו נצטרך לשלם את אותם מיסים בצורה אחרת כלשהיא (מס הכנסה / מע"מ / מס ירושה / מיסוי רווח הון / שכירות / קרן השתלמות / ווטאבר), או לקבל פחות שירותים מהמדינה. אלו שני דברים שונים לגמרי, אם גם זה לא מובן אני מרים ידיים.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, WE988244 כתב:

המדינה חיבת שלא יהיה אבטלה! ולכן אם ביום אחד יפתרו את בעית הכבישים חברות סלילת הכבישים בעוד כמה שנים ישארו בלי עבודה,!

 

אני לא כלכלן אבל נדמה לי שמשל החלון השבור מתייחס לזה. גם בכלליות זו טענה טיפל'ה מוזרה. תמיד אפשר להזכר בבקשתם של יצרני הקרח לא למקור מקררים חשמליים בישראל.

לפני 13 דקות, WE988244 כתב:

המיסוי על רכבים ירוקים נמוך "כרגע"  מדברים כל הזמן שאוטוטו יכיע המיסוי, 

 

ברור, זה חלק מהמשוואה. זה לא רווח נקי למדינה.

לפני 14 דקות, WE988244 כתב:

אז אל תהיו פתיים

טוב אחי.

לפני 14 דקות, WE988244 כתב:

 ואז תתחיל אגרת גודש בכבישים

מצחיק שאתה כותב את זה בבולד. אגרת גודש תתחיל כי זה אמצעי אחד מהלא רבים שיש לתמרץ בני אדם לנסוע בשעות שונות או לנטוש את הרכב הפרטי.

אזכיר ואספר בפעם המיליון שבלונדון, בה זה קיים והאזורים גם משתנים לפעמים, הכסף מהאגרה הולך לtfl - הגוף שאחראי על ניהול התחבורה בלונדון. ומשתמשים בזה כדי לשפר את התחבורה הציבורית וכו'. מה רע? לא יודע.

לפני 16 דקות, WE988244 כתב:

אז זה נשמע קונספירציה, קשה לכם לשמוע ולהאמין

זה לא נשמע כמו קונספירציה, זה נשמע כמו סתם פוסט גנרי בקארספורום.

לפני 16 דקות, WE988244 כתב:

ועוד כמה שבסתר ליבם יסכימו עימי,

אני שונא את עצמי על זה שאני לפעמים מתחיל להגיב לפני שאני קורא לעומק, כי עכשיו אני מבין לגמרי מה הרמה.

בהצלחה.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1010 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...