Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 998 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 16 דקות, David32 כתב:

[מה שכן, לא יודע איך אנשים גרים ליד מעבר רכבת, כול הזמן הצילצולים האלה... נראה לי מאוד מעצבן]


אני עובד בארגון שהרכבת עוברת באמצע שלו, המשרד שלי נמצא מרחק של 35 מטר מהמסילה,
אני מאחורי קיר ממ"די בעובי 35\40 ס"מ או משהו..
לא רק שאני שומע את הפעמונים כל חצי שעה בממוצע, כל מעבר של הרכבת מרעיד לי את הקירות והרצפה,
הקטרים פה בארץ, רועשים, ישנים בחלקם, וזה לפני שעוברת רכבת משא עם קטר משנות ה70 ואלף קרונות.
 

לפני 5 דקות, farkash7 כתב:

בעקרון אפשר לחשמל גם ילדים ולהשקיט אותם

 

היו להורים שלי כמה שכנים בעבר שזו היתה המלצה מעולה גם לילדים וגם להורים שלהם.

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אגב, ברלוונטיות לדיון פה על תחבורה ציבורית מול רכב פרטי - הנה כמה ציטוטים טריים של שרת התחבורה ממש מהיום בצהריים בכנס באוניברסיטת בר אילן

"המשימה שלנו היא לגרום לאנשים לא לבחור ברכב הפרטי כאופציה ראשונה", "הגורם האנושי עושה את הבחירה לעשות את הנסיעה ברכב פרטי והוא הגורם המשמעותי לתאונות קטלניות, שני רק לאופנועים כבדים. לכן הבחירה של הגורם האנושי לנסוע לבד ברכב פרטי היא חלק ניכר מכך שהגורם האנושי כ"כ דומיננטי בתאונות דרכים (מודה, לא כל כך הבנתי את הלוגיקה פה - ק.כ). לצערי לא השכילו לאורך השנים לפתח בישראל מערכות שיאפשרו לעשות החלטה אחרת. התחבורה הציבורית לא מפותחת דיה, לא זמינה מספיק ולא מגיעה רחוק מספיק, לכן אנחנו מוסללות ומוסללים לנסוע ברכב הפרטי. כשהאופציה של לא לנסוע ברכב פרטי היא כ"כ פחות יעילה ונעימה אין פלא שיותר בוחרים לנסוע לבד ברכב."

 "כשנכנסתי לתפקידי אמרתי שאני מחויבת להשקיע יותר בתחבורה הציבורית ובבטיחות בדרכים. כחלק מכך זה גם הביטחון האישי וזה בוודאי ממה שנדרש מאיתנו לספק למי שנוסע בתחבורה הציבורית וגם למי שהולכים ברגל. גם את האופציות של תחבורה ציבורית של כלים קלים כמו אופניים שלא יפגעו באחרים וכמובן גם הליכה. להליכה יתרונות רבים אבל המערכת של המדרכות, שבילים, הצל, והיכולת להגיע לתחבורה שתיקח אותי רחוק חייבים להיות כאלה שירימו את האפשרות להיות נגישה. הדבר הכי משמעותי שאנחנו צריכות לתרום הוא לוותר על הרכב הפרטי כאופציה הראשונה שמובילה לתאונות. אני באופן אישי משתדלת יומיים בשבוע לנסוע באוטובוסים וללכת ברגל. זה חשוב לי גם כדי לראיין את הציבור וגם לחוות לבד את האתגרים".

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לא הבנתי כלום. מצד אחד היא אומרת ש"הוסללנו" להשתמש ברכב הפרטי כי התחבורה הציבורית לא מפותחת, עד כאן אוקיי, אבל אז היא רומזת שאנחנו הבעיה (הגורם האנושי) וצריכים להשתדל יותר ולהתאמץ להשתמש פחות ברכב 🤣

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא למרבה הפלא מובנת.

 

הוסללנו ואנחנו צריכים להילחם בהסללה הזו.

 

עריכה: כשרת התחבורה אני מעדיף שהיא תסלול במקום להילחם במוסללים.

עריכה אחרונה על ידי Night Driver

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבישים כל כך עמוסים שהיום בפעם הראשונה בחיי נכנסתי לתחנת דלק ולא יכולתי לעמוד בתור לתדלוק העצמי ונאלצתי להמשיך לתחנה אחרת וגם שם השרות העצמי היה פקוק ונאלצתי לתדלק בשירות המלא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעה, Night Driver כתב:

 

הוסללנו ואנחנו צריכים להילחם בהסללה הזו

מי זה "אנחנו"? 

אם היא מתכוונת לעצמה אז סבבה, שתילחם ותשפר את התח"צ. אבל אם היא מתכוונת לאזרחים, במי בדיוק צריך להילחם? 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתה כל האזרחים הוסללו לשימוש ברכב הפרטי וכלנו צריכים להילחם בזה כדי לעבו לתח"ץ שלטעמה יותר יעילה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אבל זה מילים ריקות.

מה זה להילחם, מה אני אמור לעשות? לקום ב5 בבוקר כל יום כדי לנסוע באוטובוס לעבודה כדי לא לאחר במקום להשתמש ברכב? להוריד את הרכב מהכביש?

 

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אומר שאתה ספציפית לא עושה את זה, אבל אני מדי פעם שואל אנשים סביבי - למה אתם לא נוסעים בתחבורה הציבורית? והתירוצים שאני מקבל... ערימה של שטויות. הם פשוט מניחים משהו כי זה מה שסיפרו להם או זה מה שהם מספרים לעצמם. היה מישהו שאשכרה נעלב מהרעיון שהוא ייסע באוטובוס "מה אני חייל? פנסיונר?" - התפיסה מעוותת כל כך. 


ואלו אנשים שעובדים בעזריאלי, בקריה, בבורסה, בהרצליה פיתוח, בפתח תקווה מקומות שאתה יורד מהרכבת למשרד או מקסימום לוקח שאטל או קו אוטובוס קצר. הם אומרים לי שזה ייקח להם הרבה זמן, אני שואל אותם איזו תחנת רכבת הכי קרובה אליהם? אילו קווים עוברים סמוך למקום העבודה שלהם והם בכלל לא יודעים, כי הם מעולם לא בדקו.

לכמה מהם יש תחנת אוטובוס מתחת למשרד, או מעבר לפינה - הם לא היו מודעים לזה. הם יידעו על כל נודלס בר, חומוס, מסעדת פועלים או שווארמיה ברדיוס של קילומטר מהם - אבל לא איך הם יכולים להגיע בתחבורה הציבורית לעבודה. וכתבתי, לא אוהב את רעיון המקלות, מאמין בתמריצים, אבל יש אנשים שאם לא תהייה ברירה, אז לא תהייה ברירה.

 

אף אחד לא מספר לעצמו סיפורים - תחבורה ציבורית היא לא כיף, אני משתמש בה על בסיס קבוע לא כי חסרים לי כלי תחבורה, אלא כי אני מאמין שאם אנשים יעשו את המאמץ הקטן הזה ליום או שניים בשבוע, זה הכל, אנחנו נהייה במצב הרבה יותר טוב. 

  • רעיון טוב! 3

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני חושב שרוב האנשים לא טיפשים ויש להם סיבה הגיונית להשתמש כל יום ברכב הפרטי. לאו דווקא אנשים שגרים בפריפריה, שם זה די ברור שהרכב מקצר משמעותית זמנים, אלא גם בגוש דן. אנשים לא מפגרים, הם לא נהנים מהעלויות של אחזקת 2 מכוניות לתא משפחתי וגם לא חושב שהם נהנים לקחת חלק ב"קומונות חניה" (קבוצות וואטסאפ של אנשים שחוסמים אחד את השני בקומת העמודים של הבניין). 

אני לא מאמין בגישה הזו שצריך לסבול קצת כדי שלכולנו יהיה יותר טוב. אם בן אדם סובל יותר בהחלפות של אוטובוסים מאשר במלחמה בפקקים באוטו שלו, מי אני שאגיד לו שהוא אשם במצב כי הוא לא נלחם מספיק בהסללה או מה שזה לא יהיה? 

 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, SlowRide כתב:

להוריד את הרכב מהכביש?

רק אם אין לך הונדה

 

אנחנו קצת חוזרים להתחלה, אבל נראה לי שבאמת יש גם המון זלזול לא מוצדק באוטובוסים גם איפה שהם עובדים.

סביבי למשל הרוב יעדיפו קורקינט על פני אוטובוס. למה אני לא יודע

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, קרמבו כתב:

אף אחד לא מספר לעצמו סיפורים - תחבורה ציבורית היא לא כיף, אני משתמש בה על בסיס קבוע לא כי חסרים לי כלי תחבורה, אלא כי אני מאמין שאם אנשים יעשו את המאמץ הקטן הזה ליום או שניים בשבוע, זה הכל, אנחנו נהייה במצב הרבה יותר טוב.

 

כי לך זה מסתדר. אם כדי לעבור 7 ק"מ היית צריך להחליף בין אוטובוסים ולהגיע אחרי שעה ו10 דק' עדיין היית משתמש בתחבורה ציבורית? (כמו שציינתי בתחילת השרשור, זה היה המצב אצלי בעבר). 

אז הרבה הביאו לך תירוצים שהם "ערימה של שטויות" בנוגע לתחבורה ציבורית אבל אצל לא מעט האפשרות הזו גרועה ולא אופציה בכלל.

 

תוך כדי כתיבת ההודעה אמרתי לעצמי שאולי כדאי לבדוק זמן הגעה למקום העבודה הנוכחי שלי בתחבורה ציבורית מול הגעה ברכב. התוצאה לפניך. שים לב להבדל בין נסיעה ברכב לתחבורה ציבורית.

 

 

 

Screenshot_20210708-234559__01.jpg

עריכה אחרונה על ידי RBRB
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, יבגניפ כתב:

סביבי למשל הרוב יעדיפו קורקינט על פני אוטובוס. למה אני לא יודע

 

חלק גדול מחיי הבוגרים הייתי מעביר באוטובוסים, ואם נשים את הנוחות בצד, גם להדחס בין הרבה אנשים, שחלקם לא יודעים מה זה דיאודורנט או לא מבינים שלא צריך לשים ספיקר באמצע האוטובוס, זה לא תענוג גדול. 

ומילא, לחנך אנשים זה הרבה יותר קשה, אבל לפחות אם התחבורה הציבורית לא הייתה כול כך עמוסה, אז זה היה נסבל יותר. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, קרמבו כתב:

אני לא אומר שאתה ספציפית לא עושה את זה, אבל אני מדי פעם שואל אנשים סביבי - למה אתם לא נוסעים בתחבורה הציבורית? והתירוצים שאני מקבל... ערימה של שטויות. הם פשוט מניחים משהו כי זה מה שסיפרו להם או זה מה שהם מספרים לעצמם. היה מישהו שאשכרה נעלב מהרעיון שהוא ייסע באוטובוס "מה אני חייל? פנסיונר?" - התפיסה מעוותת כל כך. 

 

רוב האנשים (שאני מכיר) שניסו תחב"צ ולא התמידו עשו את זה מסיבה אחת פשוטה: המחיר לא היה שווה את זה. אשים מדברם בטלפון מקללים, בחורות יושבות ליד בחורים שפותחים רגליים כאילו הם בזולה בהודו, דיאודורנט היא מילה גסה, כל אוטובוס שלישי עם מיזוג מקולקל, אין מקום לשבת, נהגים שדופקים גז-ברקס גז-ברקס כאילו הם קיבלו רישיון לפני שבוע, אי-עמידה בזמנים ואי-סנכרון בין קווי תחבורה שונים (לרבות רכב-אוטובוס ואוטובוס-אוטובוס). כל אלו ועוד המון סיבות לגיטימיות מרחיקות אנשים מתחבורה ציבורית. כל השאר זה מיעוט. 

  • אהבתי 4

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים עם קרמבו.

אני גר באיזור שהתחבורה הציבורת בו מעולה. אפשר להגיע לכל מקום בלי יותר מדי מאמץ, והקנס מבחינת זמן לא כל כך גדול.

 

ובכל זאת, כל מי שאני מכיר שיש לו רכב, משתמש ברכב. למה? כי זאת התפיסה. לא רוצים להיות תלויים בכלום, לא רוצים ללכת 5 דק לתחנה, ולא רוצים לעמוד ביחד עם עוד אנשים באוטובוס.

ספציפית בנסיעות למרכז התחבץ אפילו מהיר יותר, ואנשים עדיין נוסעים באוטו ומספרים כל מיני תירוצים.

 

אז נכון שיש כאלה שהתחבץ בשבילם לא יעיל. אבל אם כל מי שהתחבץ בשבילו הוא פתרון הגיוני כן היה משתמש בתחבץ, היינו במקום אחר.

בסך הכל גם הרכבות נעשו פחות עמוסות מאז הקורונה כי חלק נשארו לעבוד מהבית.

 

ובואו נודה באמת. מקום שבו תחבץ מהיר יותר מרכב זה מקום שמצב הכבישים בו הוא כנראה קטסטרופה. בחלק גדול מהעולם התחבץ תמיד איטי יותר מרכב, אבל לוקחים זאת בחשבון ובכל זאת נוסעים. 

רק בישראל יש איזה לחץ תמידי ומירוץ לשמירה של כל דקה בחיים בלי שום הגיון אמיתי. זה משהו שבא לידי ביטוי גם בכבישים (פספסתי מחלף? אחתוך 3 נתיבים כי הזמן שלי חשוב יותר), וגם בתחבץ (או יותר נכון באי השימוש בו).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 998 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...