Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 18 שעות, mottis כתב:

כמעט כל הפתרונות והרעיונות המוצעים כאן מטרתם הגדלת ההיצע של נתיבי תחבורה לביקוש הגובר להם.

הפתרון הראוי הוא הקטנת הביקוש לנתיבי תחבורה במיוחד בשעות העומס - עבודה מרחוק / מהבית תקטין את הביקוש לנתיבי תחבורה להיצע שהוא כנראה משאב מוגבל.

תקופת הקורונה הוכיחה שעבודה מהבית יעילה ואפקטיבית, ברור שחסר האלמנט החברתי ועל זה עונה מתכונת עבודה היברידית: יומיים שלושה במשרד והשאר מהבית (בתפקידים המאפשרים זאת, ויש הרבה כאלה).
השוק הפרטי אימץ בחלקים נאחבים מתכונת עבודה היברידית ללא קשר לקורונה. 
ממשלת ישראל יצאה בהצהרות על עבודה של יום אחד בשבוע במגזר הציבורי, אך רק בגדר הצהרה. עובדי משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות חייבים לעבור למתכונת עבודה ההיברידית שתקטין את הביקוש לנתיבי תחבורה. העבודה ההיברידית תאפשר לאנשים הגרים בפריפריה לעבוד במרכז העשייה שנמצא בין גדרה לחדרה, תסייע להפחתת זיהום האוויר וכמובן תקל על עומסי התנועה.
המדינה יודעת להיות יעילה וטכנולוגית ואין סיבה שמתכונת העבודה בה תהיה מיושנת ולא עדכנית.

מסכים עם כל מילה. בקורונה התגלו היתרונות (והיכולת) של עבודה מרוחקת.
רק חבל שעם ה"חזרה לשגרה" רוב מקומות העבודה החזירו את העובדים למתכונת מלאה או ליותר ימים מהמשרד.

מן הסתם שזה מאוד תלוי במקצוע ובתפקיד אבל התפיסה המיושנת של נוכחות-חובה-במשרד היא לא רק נחלת המדינה, היא מושרשת עמוק בכולנו כי זאת ברירת המחדל שאנחנו מכירים ויש מנהלים שמאמינים שנוכחות במשרד משפיעה בהכרח על התפוקה (בדיוק כמו שמאמינים שעבודה עד שעות מאוחרות/מוגדרות-מראש מעידה על תפוקה ומודדים את העובדים לפי זה).

אם אתה לא מצליח להקטין ביקוש, אחד הפתרונות יכול להיות לבזר וליצור עוד חלופות חדשות בנוסף לקיימות.

  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אחשב האוצר. רוצה לגבות אגרת גודש. גם מדו גלגלי.

חמישים אחוז מהאגרה לרכב פרטי.

כסף חשוב יותר מפתרון לפקקים? האוצר רוצה אגרת גודש לדו-גלגלי (ynet.co.il)

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם לא מחפשים לפתור פקקים, פקקים זה טוב להם (אתה עומד בפקק, שורף דלק, יותר מחצי ממחיר הדלק זה מס, תשרוף יותר דלק = תשלם יותר מס, תעמוד יותר בפקק = תשרוף יותר דלק).

 

הם מחפשים מקורות תקציביים, ולכן צריך להסתכל על זה בקונטקסט הזה.

  • אהבתי 2

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגרת גודש לא פותרת פקקים, היא יכולה בעיקר להאט את ההרעה שלהם (לא יודע מה המינוח המתאים). זה ממה שזכור לי קרה גם בסטוקהולם וגם בלונדון - שבה האגרה היום כבר לא ממש יעילה, ובונים עוד פתרונות ובתוך זה עוד סוג כלשהו של רכבת תחתית.

 

האמת שאני לא מבין למה לפתור את רוכבי הדו"ג. החוק הוא אותו החוק, לא? אומנם אף רוכב לא יקבל בחיים דוח על זה שהוא חותך טור של מכוניות בפקק מימין ומשמאל ומהשוליים, או על זה שהוא נעצר על מעבר חציה בכל מחיר, או על כל דבר דומה. אבל זה לא אומר שצריך לעודד את זה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי לכאורה דו"ג תופס פחות נדל"ן על הכביש.

ולכאורה (למרות שזה אסור בארץ) אפשר לעשות עם דו"ג דברים כמו Lane splitting או עקיפה דרך השוליים.

 

אבל מה לנו להלין אחרי שזרוע ביצועית של הממשלה בעצמה נתנה לדו"ג היתר לדברים כאלה?

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, m3x7r3m3 כתב:

הם לא מחפשים לפתור פקקים, פקקים זה טוב להם (אתה עומד בפקק, שורף דלק, יותר מחצי ממחיר הדלק זה מס, תשרוף יותר דלק = תשלם יותר מס, תעמוד יותר בפקק = תשרוף יותר דלק).

 

הם מחפשים מקורות תקציביים, ולכן צריך להסתכל על זה בקונטקסט הזה.

כבר דנתי בזה באמצע השרשור.

הזמן שאתה שורף בפקקים עולה המון כסף למדינה, יותר מהדלק.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ההבדל בין המיקרו למאקרו.

במיקרו הם מרוויחים מהדלק, במאקרו המדינה מפסידה.

 

אנחנו לא נמצאים במצב שבו באוצר היום חושבים מאקרו, הם חושבים מיקרו בלבד.

  • אהבתי 5

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה נותן יותר מדי קרדיט.

פשוט לא יודעים לעבוד, ולכן אין פתרונות שבמדינות אחרות היו נעשים די מהר 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוך, אתה נותן יותר מדי קרדיט.

 

לא צריך להתאמץ כדי לחשוב מיקרו, כן צריך להתאמץ כדי לחשוב מאקרו.

ולכן חשיבה במיקרו = אין קרדיט.

חשיבה במאקרו = יש קרדיט.

 

זה למשל הבסיס לתפיסות פיתוח תוכנה של ה-20 שנים האחרונות (Agile ושות') - הרבה יותר קל לחשוב ולתכנן מיקרו מאשר מאקרו.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.7.2021 בשעה 17:50, farkash7 כתב:

אנחנו במאה ה21. אתה יכול להיפגש עם הפילגש בבית כשאשתך בעבודה.

אנחנו בעשור השני של המאה ה21. אתה יכול להיפגש עם הפילגש יחד עם אשתך ולעשות כסף בonlyfans.

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, m3x7r3m3 כתב:

הפוך, אתה נותן יותר מדי קרדיט.

 

לא צריך להתאמץ כדי לחשוב מיקרו, כן צריך להתאמץ כדי לחשוב מאקרו.

ולכן חשיבה במיקרו = אין קרדיט.

חשיבה במאקרו = יש קרדיט.

 

זה למשל הבסיס לתפיסות פיתוח תוכנה של ה-20 שנים האחרונות (Agile ושות') - הרבה יותר קל לחשוב ולתכנן מיקרו מאשר מאקרו.

הכוונה שלי היא שאתה נותן קרדיט שהמדינה הביאה אותנו למצב הזוועתי הזה של הרבה רכבים וחרא תחבורה ציבורית, כדי לעשות כסף מהדלק שנוצר בפקקים.

לא, המצב נוצר כי לא פיתחו מלכתחילה תחבורה ציבורית טובה.

כלומר הוא לא נוצר כי חשבו מיקרו, אלא הוא נוצר כי לא חשבו ולא פעלו מאקרו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.7.2021 בשעה 15:30, יבגניפ כתב:

אגרת גודש לא פותרת פקקים, היא יכולה בעיקר להאט את ההרעה שלהם (לא יודע מה המינוח המתאים). זה ממה שזכור לי קרה גם בסטוקהולם וגם בלונדון - שבה האגרה היום כבר לא ממש יעילה, ובונים עוד פתרונות ובתוך זה עוד סוג כלשהו של רכבת תחתית.

הי לא אמורה לגרום לאנשים לא ליסוע אלא לעבור לתחב"צ ותאורטית היא יכולה לעשות את זה אם לא שהסיבה שלא נוסעים בתחב"צ זה לא הכסף אלא זה שהיא זבל, והדרך היחידה לפתור את הפקקים זה ע"י שינוי מקיף בתחב"צ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, EliC25 כתב:

הכוונה שלי היא שאתה נותן קרדיט שהמדינה הביאה אותנו למצב הזוועתי הזה של הרבה רכבים וחרא תחבורה ציבורית, כדי לעשות כסף מהדלק שנוצר בפקקים.

לא, המצב נוצר כי לא פיתחו מלכתחילה תחבורה ציבורית טובה.

כלומר הוא לא נוצר כי חשבו מיקרו, אלא הוא נוצר כי לא חשבו ולא פעלו מאקרו.

 

לא אמרתי שזה תוצר של תכנון כשזה התחיל.

מבחינת האוצר זה Happy coincidence, אבל מרגע שזה קרה, זה בהחלט תוצר של תכנון מיקרו.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 970 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...