Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 991 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כרגיל, זה תמיד האוצר ולא מי שבאמת צריך לעסוק בזה. במדינת ישראל יעשו כנראה את מה שקל ומכניס יותר אך את הדברים החשובים באמת לא יעשו. רק המיסוי המטורף בישראל על רכבים וכל מה שקשור ברכבים והתפעול שלהם זה הקנס הכי גדול שיכול היה להיות בכדי שאנשים יוותרו על רכב פרטי, אבל בפועל זה לא כך כי פשוט אין אלטרנטיבה וגם התוכנית הזו לא מציגה שום אלטרנטיבה. סתם רוכבים שוב על הטמטום של האנשים שמתלוננים כל היום על הפקקים ויקבלו בהכנעה כל מיני אגרות ומיסים חדשים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

אבל כן מציעים שם הרחבת קוים, העברת התחבורה הציבורית לרשויות מקומיות, כל מיני.

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אבל שים לב שאין אפילו מילה אחת של "נשקיע פה ונשקיע שם" וברגע שאין את זה אתה מבין שהרצון הוא מינימום השקעה זאת למרות שידוע כבר מה נדרש וכמה זה יעלה. בכל הדברים הקשורים בהכנסת כסף לקופה לעומת זאת, הם דווקא מאוד ספציפיים כולל תאריכי יעד ברורים. לא רק זה, הם גם טוענים שבלי זה הם לא יוכלו לממן פרויקטים בתחום התחבורה הציבורית וברור שזה שקר אחד גדול. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב חברה נראה לי שמצאתי את הפתרון לתחבורה בתוך העיר למי שלא רוצה אוטובוס.
האמת שאולי מגיע לדבר המגניב הזה שרשור משלו. הוא מגניב!
 

 

  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, farkash7 כתב:

טוב חברה נראה לי שמצאתי את הפתרון לתחבורה בתוך העיר למי שלא רוצה אוטובוס.
האמת שאולי מגיע לדבר המגניב הזה שרשור משלו. הוא מגניב!
 

 

ראיתי כזה בחלון ראווה בחנות שלהם על דיזנגוף בת"א. כמעט הלכתי למכור כליה כדי לקנות לעצמי.

זה אדיר, אבל הבעיה היא שזה לא מספיק חזק לשום דבר שהוא לא נסיעה ברחוב מישורי, וכנראה לא יאפשר לפתח מהירות שתגרום לך להרגיש בטוח ליד המכוניות.

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כן, תיסע במריו-קארט הזה באבן גבירול ותמצא את עצמך מעוך בגריל של איזה טוסון. בקורקינט לפחות נהגי הג'יפונים רואים אותך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן שכל העולם ממציא מכשירים יקרים שנוכל לסוע בין מכוניות (נראה לי מפחיד בטירוף לסוע על הדבר הנמוך הזה), הולנד נמצאים 100 שנה לפני כולנו, ואפילו שבילי אופניים כבר לא מספיקים להם.

כבר קישרתי פה סרטון של הערוץ הזה, והנה אני מוסיף עוד אחד שהועלה לפני כמה שעות, כי פשוט זה מדהים אותי כל פעם מחדש. תל אביב יכולה להראות ככה, היא שטוחה, היא קטנה, היא צפופה, ומלאה בצעירים שיכולים לפדל (גם אופניים חשמליות או קורקינט זה מבורך בטח בחום של תל אביב). הבודדים שעוד צריכים אוטו יכולים לסוע בכיף, פשוט הם צריכים להתאים את עצמם למשתמשי הדרך האחרים, ולא האחרים אליהם.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, SlowRide כתב:

כן, תיסע במריו-קארט הזה באבן גבירול ותמצא את עצמך מעוך בגריל של איזה טוסון. בקורקינט לפחות נהגי הג'יפונים רואים אותך.

זו הייתה כמובן הלצה. זה מסוכן מדי, אבל זה מגניב! זה כל כך מגניב שאני לא מבין איך לא נתקלתי בזה עד עכשיו.
דרך אגב מה שמניע את הקארט הזה זה אותו אמצעי הנעה שהוא בעצם זוג גלגלים שאתה עומד עליהם ומתנייד. אתה יכול לפרק אותו מהקארט ולהתנייד רק איתו.

  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, DubelBoom כתב:

בזמן שכל העולם ממציא מכשירים יקרים שנוכל לסוע בין מכוניות (נראה לי מפחיד בטירוף לסוע על הדבר הנמוך הזה), הולנד נמצאים 100 שנה לפני כולנו, ואפילו שבילי אופניים כבר לא מספיקים להם.

כבר קישרתי פה סרטון של הערוץ הזה, והנה אני מוסיף עוד אחד שהועלה לפני כמה שעות, כי פשוט זה מדהים אותי כל פעם מחדש. תל אביב יכולה להראות ככה, היא שטוחה, היא קטנה, היא צפופה, ומלאה בצעירים שיכולים לפדל (גם אופניים חשמליות או קורקינט זה מבורך בטח בחום של תל אביב). הבודדים שעוד צריכים אוטו יכולים לסוע בכיף, פשוט הם צריכים להתאים את עצמם למשתמשי הדרך האחרים, ולא האחרים אליהם.

 

 

אהייה בתפקיד ההייטר, ואתייחס לזה כי זה נושא שמציק לי מאוד ברמה האישית:

1. בהולנד נהרגים יותר מ-200 אנשים בתאונות אופניים בשנה. חלק עצמיות. יש גם קורלציה בין גיל לבין הסיכוי למות בתאונה. למרות הנטייה הטבעית להאשים נהגים בהכל,  מחקרים אירופאים מצאו שבמקומות שונים כ-70-80% מהתאונות הן עצמיות. לפחות רבע מזה בגלל רכיבה תחת השפעת אלכוהול.

2. שבילי האופניים באמסטרדם אכן לא מספיקים, ולכן איגודי רוכבים שם באים בטענות להולכי הרגל, ובדיוק כמו שקורה כאן, הליכה ברגל או שימוש בתחבצ נדחקים לסוף.

3. השוואה בין קופנהגן, מקום אחר עם פופולאריות עצומה לדו גלגלי, ללונדון, מראה שבשתיהן אחוז הנהגים הוא דומה. ההבדל הוא בשימוש בתחבורה הציבורית, שפחות פופולרית בקופנהגן ונדמה לי שזה המצב גם באמסטרדם

4. הנעלם היותר עדין כאן הוא שגם בהולנד וגם דנמרק הרכיבה מבוססת על אופניים רגילים, לפחות היסטורית. בטח לא על חברות קורקינטים שיתופיים.

5.אם נחבר את 3 ו4, אז יש סקרים מהעולם הגדול שמלמדים ששכלים שיתופיים בפרט, אבל גם רכיבה בכלל נוטים להחליף הליכה ותחבורה ציבורית בעיקר בדרך למקומות בילוי ופנאי. ולאו דווקא יוממות. מאידך, זה פתרון שיכול לייצר סגרגציה קיצונית, כי הוא מאפשר התניידות קלילה ונעימה למי שגר במרכז עיר עשירה ולדפוק את מי שגר בפרבר. ישנן טענות גם בעולם שעיקר התשתיות לרכיבה הן במרכזי ערים עשירות. המקומות שבהם מימלא את רוב ההתניידות אפשר לעשות ברגל, בדיוק כמו במרכז ת"א. בלונדון, לדוגמא, אופניים ושבילי אופניים הם בין הגורמים להאטה במהירות הממוצעת של האוטובוסים וגם נטישה שלהם.

6. בסופו של דבר, אם נחבר את זה שמדובר בפתרון שעובד במעט מאוד ערים בעולם, באופן מאוד שונה ממה שעובד כאן, נתבונן בחוץ ונראה איך רכיבה אגרסיבית משלבת את כל מה שמגעיל בישראל והורסת את הערים הישראליות כבר היום - זה לא משהו שהייתי רוצה לעודד.

7. לצערי הפסדתי בזה. בתל אביב חולדאי וסגניתו להבי עסוקים אובססיבית בזה. השביל הדפוק האחרון שהם בנו על דיזנגוף התגלה ככשלון עוד לפני שנפתח במלואו - וזה למרות שהם כביכול כבר למודי ניסיון. 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה רוכבי אופניים וקורקינט מתים בשנה בישראל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלי, לא חושב שזה רלוונטי כרגע. 

סיבה אחת היא שהאחוז שלהם לפי הנתונים שיש הוא די נמוך, ורק בתל אביב מעודדים אגרסיבית רכיבה כדי להגיע ליעד של 25% רוכבים ביוממות.

סיבה אחרת היא שזה רק נתון אחד. המציאות שאתה לא תמצא בנתונים היא שהיום כשאני יוצא מהבניין, אני צריך להסתכל ימינה ושמאלה כדי לא לחטוף קורקינט בראש. אף אחד מהם לא רוכב לפי שום חוק או נורמה חוץ מ"אני! מגיע לי!". את כמות המכות הקטנות שחטפתי מפגיעה של דו גלגלי כבר הפסקתי לספור. ויש בהחלט כבר לא מעט מקרים של פצועים, פצועים קשה והרוגים (בעיקר בקרב פנסיונרים) בגלל שכל הערסים הקטנים גילו שאפשר לדפוק את המערכת עוד קצת, לדהור על מדרכה ומקסימום לפגוע באיזה הולך רגל ולברוח.

 

אנחנו לא חדשים פה. בפורום הזה יש אינספור שרשורים שמתלוננים על תרבות הנהיגה האנוכית בישראל. לצפות שזה יפתר עם כלים שbuilt it מאפשרים להתנהל עם 0 אחריות על הנעשה זה לא יעבוד באמת.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, יבגניפ כתב:

בהולנד נהרגים יותר מ-200 אנשים בתאונות אופניים בשנה. חלק עצמיות. יש גם קורלציה בין גיל לבין הסיכוי למות בתאונה.

כן בממוצע כ 200 איש, שמחציתם (תכלס טיפה יותר מחצי) הם בני 70+ (שכמובן כול נפילה שלהם היא יותר מסכנת חיים). [מקור]

[אגב הנתון שכשליש מהמתים הם על אופניים חשמליים לא רלוונטי, כי - אומנם אין לי סטטיסטיקה לגיבוי הטענה - מלא זקנים קונים אופניים חשמליים כי זה יותר קל]

 

 

  • רעיון טוב! 1
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט כל הפתרונות והרעיונות המוצעים כאן מטרתם הגדלת ההיצע של נתיבי תחבורה לביקוש הגובר להם.

הפתרון הראוי הוא הקטנת הביקוש לנתיבי תחבורה במיוחד בשעות העומס - עבודה מרחוק / מהבית תקטין את הביקוש לנתיבי תחבורה להיצע שהוא כנראה משאב מוגבל.

תקופת הקורונה הוכיחה שעבודה מהבית יעילה ואפקטיבית, ברור שחסר האלמנט החברתי ועל זה עונה מתכונת עבודה היברידית: יומיים שלושה במשרד והשאר מהבית (בתפקידים המאפשרים זאת, ויש הרבה כאלה).
השוק הפרטי אימץ בחלקים נאחבים מתכונת עבודה היברידית ללא קשר לקורונה. 
ממשלת ישראל יצאה בהצהרות על עבודה של יום אחד בשבוע במגזר הציבורי, אך רק בגדר הצהרה. עובדי משרדי הממשלה והחברות הממשלתיות חייבים לעבור למתכונת עבודה ההיברידית שתקטין את הביקוש לנתיבי תחבורה. העבודה ההיברידית תאפשר לאנשים הגרים בפריפריה לעבוד במרכז העשייה שנמצא בין גדרה לחדרה, תסייע להפחתת זיהום האוויר וכמובן תקל על עומסי התנועה.
המדינה יודעת להיות יעילה וטכנולוגית ואין סיבה שמתכונת העבודה בה תהיה מיושנת ולא עדכנית.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי איך אני אמור להגיד לאשתי שאני נשאר עד מאוחר בעבודה ולהפגש עם הפילגש, אם אני עובד מהבית?

  • מצחיק 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 991 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...