Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 997 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 7 דקות, ניקו פ. כתב:

המחיר לא היה שווה את זה

אני חווה את כל מה שאתה מתאר כל יום. אוטובוס זה ישראל העשירית. הנהגים, עושה רושם, רוצים לפעמים שהנוסעים יפלו בכוונה וממהרים לסחוט את הגז ביציאה מהתחנה כאילו הם בפול פיזשן בפורמולה 1 (מה שלא מונע מהם נורא להלחץ כשמישהו כן  נופל - לך תבין). יש בעיות אינהרנטיות גם שהן לא רק שלנו. בלונדון יצא לי לעמוד בתור לטיוב שהתחיל למעלה ברחוב. בטוקיו הנסיעה בקווים של שינג'וקו בשעות העומס זה כנראה הדבר הכי קרוב לרכבות לאושוויץ או גולאגים במזרח ברהמ שיש לעולם המודרני להציע.

 

בכל זאת, אני אישית חושב שזה כלום ושום דבר ביחס ללחץ הנפשי שבנהיגה במרכז ת"א או הערים הישראליות בכלל. אני מניח שקורקינט או אופניים חשמליים מאפשרים להנות מהטוב שבכל העולמות, ואני מבין למה הם מושכים רבים וטובים. אבל אישית מכיוון שאני לא רואה שום דרך שאפשר להתנייד איתם היום בלי או להסתכן בעצמך, או להיות חרא מוחלט לסביבה - אני שומר על הנאמנות לאוטובוס. וגם חושב שאם המדינה תעשה all in בכיוון הזה ודתחוף את כולם להשתמש באוטובוסים וללכת ברגל - זה גם הדבר היחיד שיצמצם לטווח הרחוק את מספר הנפגעים בתאונות.

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
לפני כשעה, Ooga כתב:

 

ובכל זאת, כל מי שאני מכיר שיש לו רכב, משתמש ברכב. למה? כי זאת התפיסה. לא רוצים להיות תלויים בכלום, לא רוצים ללכת 5 דק לתחנה, ולא רוצים לעמוד ביחד עם עוד אנשים באוטובוס.

ספציפית בנסיעות למרכז התחבץ אפילו מהיר יותר, ואנשים עדיין נוסעים באוטו ומספרים כל מיני תירוצים.

כל מקרה לגופו. לדוגמא, נסה לנסוע מרמת גן ליפו בשעות העומס. שעה וחצי באוטובוסים לעומת 40 דק' ברכב. אבסורד הוא ששעה וחצי זה בערך הזמן שלוקח ללכת את המרחק הזה ברגל!

אין לי בעיה עם צפיפות וזיעה ונהגים שחיים בסרט שהם ווין דיזל כל עוד אני מגיע ליעד בזמן סביר. אבל להיות כל יום 3 שעות בדרכים בתנאים האלה זה יותר מדי, במיוחד שמדובר במרחקים מגוחכים. בהחלט אפשר להבין את מי שמעדיף על זה רכב פרטי למרות הסיוט של נהיגה בפקקים.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעייני, היתרון היחידי כרגע של התחבורה הציבורות בארץ זה העובדה שלא צריך לנהוג, זהו.

אומנם פורום רכב, אבל 14 שעות (6-20) מתוך ה24 שעות שביממה הם פשוט סבל לנהיגה פה, מהרגע שאני מתיישב ברכב, אני רק רוצה כבר לצאת ממנו.

גוש דן, פריפריה, צפון לא משנה מאיפה ולאן אתה מגיע, לנהוג זה פשוט סיוט. תרבות נהיגה מסריחה, צפצוף על החוקים, 100% מהזמן יהיו עבודות בכביש איפשהו לאורך המסלול שלך, רמזורים הזויים ולא מתוזמנים שמחזיקים מאות אנשים בעמידה רק בשביל פנייה שמאלה לכביש שלעולם לא חוצה בה אף רכב, סמי-טריילר שעוקף פול-טריילר ומתיישבים על הנתיבים ועוד עשרות גורמים שפשוט הופכים את החוויה הזו לנוראית.

 

המתבקש הוא שכל אדם שפוי יגיד לעצמו "וואלה, לא רוצה לנהוג". ואני באמת לא רוצה לנהוג, אבל כאשר תחבורה ציבורית לוקחת יותר זמן מאשר לעלות על הרכב לתוך הפקק, למה לעזאזל שמישהו יעשה את זה לעצמו? אז אתה לא נוהג, שזה הפלוס היחידי בערך, אבל כל השאר? רק מינוסים, שכותשים את הפלוס הזה לאבק..

- לוקח יותר זמן מרכב פרטי. (שבעיניי ובעייני רבים זה המדד עם המשקל הכי משמעותי בcommuting, הזמן)

- תלוי בזמנים שבחיים לא ראיתי שעומדים בהם.

- נדחס כמו סרדין רוב הזמן.

- מיקרוקוסמוס של עם ישראל.

- סינכרון שלא קיים בין רכבת-אוטובוס וvica versa.

- בחיים לא עליתי על תחצ"ב בארץ ולא היה לי חם ומסריח. היית מצפה שבמדינת מדבר שבה 70% מהשנה חם ולח יתייחסו לנושא הזה. לא, לא מעניין אף אחד וכולם סובלים ביחד.

 

אני עובד בMidtown, יותר נוח מזה לתחבורה ציבורות לא חושב שקיים, 700 מטר מרכבת השלום, 800 מטר מסבידור. ועם זאת, להגיע בתחב"צ לוקח 1:20, בעוד שברכב 55 דקות. לאור כל התענוגות לעיל, אני מעדיף להירקב בפקק כמו אחרון הנהגים, ואיתי עוד עשרות אלפים שחושבים ככה. ולכן כרגע, היחידים שמשתמשים בתחב"צ לcommuting הם אלו שנסיעה בתחב"צ מיטבה עימם time-wise, או אלו שאין להם ברירה. וזה, מצב פשוט עצוב.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם כל הזמן מביאים דוגמאות של כמה התחבורה הציבורית חרא מ-A ל-B, אבל זה לא מה שמעניין. 
אנחנו לא מצפים מאנשים שיסעו שעה וחצי באוטובוס במקום חצי שעה באוטו.
אנחנו מצפים מאנשים שיכולים לנסוע באוטובוס 30 דקות ובאוטו 30 דקות לנסוע באוטובוס. יותר מזה אנחנו מצפים מאנשים שיכולים לנסוע באוטובוס 40 דקות ובאוטו 30 דקות גם לנסוע באוטובוס.

לכל האלה עם חרא תחבורה ציבורית לעבודה צריך לשפר את המצב.

הלוואי ויכולתי לנסוע באוטובוס/רכבת. היתה תקופה שהגעתי עם אוטובוס+רכבת לעבודה בכל יום וזה היה תענוג.

 

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מעניין כמה אנשים כאלה באמת יש. לדעתי לא הרבה בכלל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 51 דקות, farkash7 כתב:

אנחנו מצפים מאנשים שיכולים לנסוע באוטובוס 30 דקות ובאוטו 30 דקות לנסוע באוטובוס. יותר מזה אנחנו מצפים מאנשים שיכולים לנסוע באוטובוס 40 דקות ובאוטו 30 דקות גם לנסוע באוטובוס.

איפה יש אנשים כאלה? על כל 10 שהתחב"צ אצלהם ביזיוני יש אולי 1 שמצב אצלו מאוזן.

וברור שזה מעניין כי זה בדיוק מה שמוכיח שאנשים שונים שגרים במקומות שונים וכמעט תמיד המצב הוא רכב<תחב"צ מבחינת זמנים, לכן זה רק מובן מאילו שישתמשו ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, SlowRide כתב:

לדוגמא, נסה לנסוע מרמת גן ליפו בשעות העומס. שעה וחצי באוטובוסים לעומת 40 דק' ברכב. אבסורד הוא ששעה וחצי זה בערך הזמן שלוקח ללכת את המרחק הזה ברגל!

 

יפה. דוגמא מעולה. איך מורידים את הזמן של האוטובוס במסלול שעובר בלב המטרופולין בתל אביב?

כנראה הופכים חלק ניכר מהרחובות לרחובות תחבורה ציבורית בלבד. תהפוך את המסגר בגין וג׳בוטינסקי לרחובות תחבורה ציבורית, ותראה באיזה מהירות התחבורה הציבורית משתפרת בישראל. רק ציר אחד בודד.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, garicho כתב:

נראה הופכים חלק ניכר מהרחובות לרחובות תחבורה ציבורית בלבד.

בפתח תקווה זה כבר קיים באיזור השוק, למיטב ידיעתי.

רחוב "צהוב" למוניות ואוטובוסים בלבד.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, farkash7 כתב:

הלוואי ויכולתי לנסוע באוטובוס/רכבת. היתה תקופה שהגעתי עם אוטובוס+רכבת לעבודה בכל יום וזה היה תענוג.

 

מה תענוג בזה? ברצינות שואל. בזמנו אקסית שלי היתה מגיעה ככה מהעבודה והביתה במשך שנים והיא רק קיללה את זה, הרכבות לא אמינות והאוטובוס היה נורא משלל סיבות. לא שמעתי מהרבה אנשים שמתארים קומבינציה כזאת כתענוג, במיוחד שזה יום יומי ומצטבר (חד פעמי הכוכבים יכולים להסתדר ויוצאים עם חוויה טובה אבל כשזה יומיומי אז הבעיות והתקלות סטטיסטית מתחילות לצוץ) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים אוהבים להתלונן על כך שהרכבות לא אמינות, אבל הכביש יותר אמין? בדיחה. הסיכוי שתעלה על הכביש ותהיה תאונה שתעכב אותך בשעה+ הוא הרבה יותר גבוה מאשר שהרכבת תאכזב. אני בכלל לא מדבר על הפקקים הקבועים והמדכאים.
אנשים פשוט שוכחים את זה ומתעלמים מזה. "עליתי על הכביש לפקק מיגע? באסה ככה זה". "עליתי על הכביש והייתה תאונה שעיכבה אותי בשעה? באסה ככה זה". "הייתי על הכביש והיה לי פנצ'ר שהצריך ממני להלחליף גלגל בכביש מהיר? באסה ככ זה". "הייתי על הכביש ואיזה דביל נכנס בי מאחור בפקק? באסה ככה זה". "הגעתי לעבודה ולקח לי חצי שעה למצוא חניה? באסה ככה זה".
אבל אם הרכבת מאחרת או מתבטלת פעם בכמה זמן ואתה מתעכב ברבע שעה-שעה - "הרכבת הזו פח אשפה אי אפשר לסמוך עליה".

נסעתי במשך שנה במסלול שתיארתי, רכבת+אוטובוס. כן היו פעמים שהרכבת עיצבנה אותי, אבל תמיד תמיד שיקללתי את האלטרנטיבה, היא לא הייתה טובה יותר!.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, farkash7 כתב:

אנשים אוהבים להתלונן

נקודה.

 

כמה תלונות יש על הכביש, פשוט התרגלתם לשמוע.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, SlowRide כתב:

מעניין כמה אנשים כאלה באמת יש. לדעתי לא הרבה בכלל.

לחלוטין כל מי שגר בין פלורנטין לירקון ועובד במרכז תל אביב.

גם אנשים שגרים על ציר ז'בוטינסקי +- ברמת גן ועובדים או בבורסה או במרכז תל אביב.

הבעיה היא שחלק גדול מאלו יעדיפו קורקינט

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

קורקינט זה עדיין לא רכב פרטי שסותם את הכבישים וממלא את החלל הציבורי הכל מקום.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

אנשים אוהבים להתלונן על כך שהרכבות לא אמינות, אבל הכביש יותר אמין? בדיחה. הסיכוי שתעלה על הכביש ותהיה תאונה שתעכב אותך בשעה+ הוא הרבה יותר גבוה מאשר שהרכבת תאכזב. אני בכלל לא מדבר על הפקקים הקבועים והמדכאים.
אנשים פשוט שוכחים את זה ומתעלמים מזה. "עליתי על הכביש לפקק מיגע? באסה ככה זה". "עליתי על הכביש והייתה תאונה שעיכבה אותי בשעה? באסה ככה זה". "הייתי על הכביש והיה לי פנצ'ר שהצריך ממני להלחליף גלגל בכביש מהיר? באסה ככ זה". "הייתי על הכביש ואיזה דביל נכנס בי מאחור בפקק? באסה ככה זה". "הגעתי לעבודה ולקח לי חצי שעה למצוא חניה? באסה ככה זה".
אבל אם הרכבת מאחרת או מתבטלת פעם בכמה זמן ואתה מתעכב ברבע שעה-שעה - "הרכבת הזו פח אשפה אי אפשר לסמוך עליה".

נסעתי במשך שנה במסלול שתיארתי, רכבת+אוטובוס. כן היו פעמים שהרכבת עיצבנה אותי, אבל תמיד תמיד שיקללתי את האלטרנטיבה, היא לא הייתה טובה יותר!.

 

הייתי מלווה אותה כמעט יום יום בטלפון, כמות הפעמים שהיו איחורים, ביטולים, עצרו באמצע הדרך לעיכוב של דקות ארוכות או החליפו להם קרון, כבר אי אפשר לספור. שלא לדבר על האוטובוס המעיק שבשביל מרחק של קילומטרים בודדים לקח לפעמים יותר זמן מאשר הנסיעה הבין עירונית ברכבת... 

 

כשאני נסעתי יום יום לעבודה בתל אביב באמת שבקושי נתקלתי בתופעות שאתה מציין, האם בזיכרון שלי כנהג היו אירועים כאלה של פתאום תאונה שיוצרת פקק (או בכלל פקקים באופן כללי-שאגב עבור רוב האנשים גם עם הפקקים עדיין הרכב מהיר יותר)? בוודאי אבל ברמה היומיומית זה לא היה שכיח בכלל בנסיעות שלי לעבודה (התאונות, לא פקקים שהיו בעיקר בחזור), כמו כן לעולם לא נכנסו בי בפקק, פעם אחת אכן היה תקר, בסוף היום עברתי בפנצ'ריה סידרו את זה ב 5 דקות עם מדבקה. גם אין לי את הסטרס המדובר פה מנהיגה ברכב, אני נהנה מנהיגה כולל נהיגה עירונית כל עוד אין פקקים קשים אבל אולי כי אני טיפוס רגוע (ואף אדיש יחסית) מטבעי.

 

בשקלול אין לי ספק בכלל איזו דרך הייתי מעדיף, אישית החוויות שלי מתחבצ באוטובוסים הן שליליות מאוד, גם מזמן הנסיעה הממושך, התחושות בזמן הנסיעה (האנשים, הצפיפות), אופי הנהיגה המזעזע של נהגי האוטובוס שגרמו לי לבחילות קשות. אני לא מופתע שהרבה ישראלים מעדיפים פשוט להמנע מזה אם אפשר. 

 

דווקא מהרכבת היו לי תמיד חוויות חיוביות אבל לא השתמשתי בה ברמה היומיומית, רק לנסיעות מסויימות לעיתים רחוקות. ללא ספק נסיעה נעימה וחלקה ונחמד להיות שם (כשלא מלא, ואצלי לא היה מלא בנסיעות שהייתי) 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3 וחצי שעות מעפולה לירושלים.

 

עקב ארוע שהיה לנו בשעות הערב בירושלים, נאלצנו לנסוע כל המשפחה מהבית  שבעפולה לירושלים. יצאנו ב-6 בבוקר, WAZE מציג שנגיע קצת לפני 8 בבוקר. מגיעים לכביש 6 ואז שעת היעד מתחילה לטפס. יצאה נשמתנו עד שכמעט סיימנו את כביש 6 והיינו מוכנים להשתלב בכביש 1, אבל לא, למה שיהיו לנו חיים קלים? WAZE מודיע שיש פקק ארוך מהרגיל ממש בק"מ האחרונים לפני המנהרה והיציאה לכביש 1. אנחנו (אשתי, תינוק בן חצי שנה וילדה בת כמעט 5) כבר מיואשים, חולפים על פני רכב שנכנס בקיר המנהרה ותקע את כולם. אדיוט.

 

יוצאים מכביש 6, התנועה זורמת ואז אנחנו מגיעים ל-2-3 ק"מ אחרונים בעלייה לירושלים. חושבים שהייתה תנועה זורמת? לא. פקקים אדירים בכניסה לעיר.

 

בשעה טובה הגעתי למשרד שלי, אשתי המשיכה עם פקקים ועם תינוק בוכה למעלה אדומים. 

 

כך יצא שבילינו, לא סליחה, סבלנו 3 וחצי שעות בנסיעה שאמורה לקחת נטו שעה ו-20 דקות מעפולה לירושלים (כשהייתי יוצא ב-4 וחצי לפנות בוקר הייתי מגיע ב-5:50 למשרד).

 

הזוי.

עריכה אחרונה על ידי Shmulik_Miata

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 997 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...