Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כ-190 אלף מכוניות חדשות בחציון הראשון של 2021: כך נראית מדינה שדוהרת לתהום בפול גז


קרמבו
שימו לב! השרשור הזה בן 988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

@יבגניפאני לא מכיר את כל הדוגמאות. אבל יש שני הסברים:

 

1. קוים שנבנו לפני 120-170 שנה, והשאירו רצועה מספקת כאשר העיר התרחבה. לא לשכוח שחלק מהערים היו בעבר יישובים קטנים שהמרחקים ביניהם הצטמצמו עד איחוי, אבל רצועת הרכבת כבר היתה תפוסה לצורך זה.

 

2. קוים שהושקע בהם הון עתק במנהרות וכו'.

 

שני אלה לא קיימים אצלנו.

 

אז מה יש לנו:

 

תשתיות שנבנו בלי מחשבה לטווח ארוך, או שהטווח הארוך עבר מזמן ואף אחד לא עשה חושבים מחדש.

 

כל מיני תפיסות של ימי אנו באנו. למשל - אם באירופה הכפרים התפתחו על צירי התנועה הרי שאצלנו המסכן שמגיע באוטובוס לקיבוץ או למושב צריך לצעוד עוד 1-2 ק"מ ברגל או לסדר טרמפ.

 

חוסר רצון להשקיע בתשתיות. כשהיה רצון - נבנה המוביל הארצי. משום מה תשתיות תחבורה נותרו מאחור עד לפני 30 שנה פלוס מינוס. דיבורים על מטרו בגוש דן היו כבר לפני 50 שנה. מעשים? יוק.

 

וכמובן העדיפות שניתנה לרכב הפרטי והזנחת הרכבות והאוטובוסים.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 254
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
לפני 58 דקות, sperial כתב:

למעשה, כיוון שיש לרכבת תשתיות ותיקות מאד - חלקן מימי הבריטים וחלקן משנות ה-50, ה"אשמה" אינה בתכנון הרכבת אלא בתכנון העירוני, וזה נושא שמעסיק אותך הרבה, ובצדק

אפשר לבנות את העיר סביב המסילה ואפשר לבנות ליד המסילה. זה הכל עניין של תפיסה. בישראל התפיסה מיושנת ודוגלת בהפרדת שימושים, כך שהתחנה תהיה באזור תעשיה הרועש והמזוהם בשולי העיר והפועלים יגיעו ברכבת לעבודה, כמו בסרטים בשחור לבן של צ'רלי צ'פלין. 

היום גופי התכנון משתחררים לאט לאט מהתפיסה הזו, אבל את הנזקים שלה אנחנו נמשיך להרגיש עוד הרבה זמן.

  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזה קראתי תפיסות ימי אנו באנו. חלק מזה נובע גם מכך שהיו קטעים שנבנו כקווי מטען, טבעם שיעברו באזורי תעשיה.

 

אני לא מכירהאת פרישת תחנות הרכבת בשפלה ובמערב הנגב. אבל אם אני מסתכל על ת"א - סה"כ הרכבת עוברת בתוואי הגיוני (חוץ ממגבלת המסילה הרביעית, אנייןמגדול לענות בו). בחיפה התוואי מבוסס על התשתיות מימי הבריטים, והעברת הרכבת במנהרה דרך הכרמל, שסה"כ היא עניין הגיוני שיפתור לא מעט בעיות, היא פרוייקט יקר שלא יקרה. בעכו, נהריה ואפילו כרמיאל התחנות במיקום הגיוני. לעומת זאת בערי מישור החוף כמו זכרון, חדרה ונתניה התחנות די תלושות, חלק בגלל טופוגרפיה, חלק בגלל היסטוריה.

 

@SlowRideשמת לב איזו בעייתיות יש בהסבת שימושי קרקע מתעשיה למגורים? תתחיל באינטרסים כלכליים כבדים מאד ותסיים בבעיות אקולוגיות. אלה תהליכים בעייתיים מבחינה פוליטית וגם מעשית.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, sperial כתב:

אני לא מכירהאת פרישת תחנות הרכבת בשפלה ובמערב הנגב. אבל אם אני מסתכל על ת"א - סה"כ הרכבת עוברת בתוואי הגיוני

בגדול כן, בקטן רכבת מרכז מנותקת מתל אביב (אולי טרנספורטר יכול לעשות אומגה מהמגדל לתחנה, אבל זהו), ורכבת השלום אומנם קרובה לשרונה אבל ההליכה שם היא נוראית, מכיוון שאתה חוצה כמה אוטוסטרדות בדרך, עם מעט מאוד הגנה מנפלאות מזג האוויר.

 

העתיד על הנייר שם ספציפית יותר מבטיח. רחוב בגין אמור להשתנות ולקבל אופי אנושי יותר, ויש תוכנית מגלומנית נהדרת של קירוי איילון וכמובן גם אמורה להיות תחנת מטרו מתחת למקטע של בגין שבין דרך השלום לבין שלמה המלך. נראה, מקווה שבאמת נראה הרבה בניה צפופה באזורים האלו. זה יכול להקל מאוד גם על אזורים עמוסים אחרים בתל אביב וגוש דן

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה, נסיון מהיום, אחרי שנה וחצי בלי תחב"צ

לקחתי טרמפ עם ידידה לתל אביב (איזור דיזינגוף)

בחזור, טרמפ עם מישהו לרכבת ההגנה, 20 דקות נסיעה, 3 דק המתנה ברציף (רכבת שמגיעה באינטרוואלים של 40, 20 דקות) ונסיעה של 40 דקות עד כפר סבא. משם - טלפון לזוגתי שתקח אותי הביתה, אחרת זה רבע שעה הליכה, שזה גם לא ככ נורא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, sperial כתב:

לעומת זאת בערי מישור החוף כמו זכרון, חדרה ונתניה התחנות די תלושות, חלק בגלל טופוגרפיה, חלק בגלל היסטוריה.

 

 

וגם שם החוויה שלך מאוד מאוד תלויה איפה אתה גר. בנתניה גרתי בשכונה הכי קרובה פיזית לתחנת הרכבת וזה היה סיפור של 5 דקות באוטובוס/רכב או 20 דקות בהליכה נינוחה. 55 דקות דלת לדלת לעבודה במרכז ת"א, כשאני נכנס לרכבת לפני שהיא יוצאת ומנמנם עד ההגעה.

בהרצליה שהתלוננו עליה כאן יש מי שגר בשכונות הקרובות לתחנה ומגיע ברגל, וממה שהתרשמתי רוב מי שלא (אני למשל) - מגיע באוטובוס תוך 10-15 דקות.

 

זה בסדר שתחנת הרכבת לא תהיה "באמצע" וגם אם כן - תמיד יהיה מי שגר רחוק. החוכמה היא לדאוג שגם מי שגר רחוק ממעוז חפצו יוכל להגיע ביעילות, וכאן לדעתי המתכננים חטאו בגדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 54 דקות, sperial כתב:

שמת לב איזו בעייתיות יש בהסבת שימושי קרקע מתעשיה למגורים? תתחיל באינטרסים כלכליים כבדים מאד ותסיים בבעיות אקולוגיות. אלה תהליכים בעייתיים מבחינה פוליטית וגם מעשית

אין מה לעשות, אני חושב שלטווח ארוך עדיף להתמודד עם הבעיות שנובעות משינויים כאלה מאשר להתמודד עם ההשלכות של השארת המצב על כנו. שינויים גם לא צריכים להיות דרסטיים, אפשר לעשות דברים בשלבים. 

 

 

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.7.2021 בשעה 21:40, קרמבו כתב:

מופיע בפנים, אני אחסוך לך כי זה סקרן גם אותי ובדקתי - בחציון הראשון של 2021 נגרעו 51,384 מכוניות

 

כל מה שמוגדר היברידי על ידי משרד התחבורה, למרבה הצער גם הדרעק הזה של היברידי קל

 

מדויק, נכון וכמעט קורה. יצא לי להציץ בתוכנית האסטרטגית של נתיבי ישראל, נגיד כך - הרבה כבישים חדשים (מעבר לאלו שכרגע בעבודה) לא מופיעים שם.

רכבת 7 ימים בשבוע זה נהדר, רק צריך להוכיח לרכבת שיש כדאיות תפעולית להפעלה בסופי שבוע באופן מלא (אם לזה התכוונת)

 

ונתון "משלים" שפרסמת היום 😉
חזרה לכביש של מכוניות שהורדו _ https://cars.walla.co.il/item/3446650

 

מעניין אם זה עשרות מאות או חס וחלילה יותר.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך למה שנאמר על מיקום תחנות הרכבת במרכז הערים, 

הבניה פה היא לא כמו במרכז לונדון או אמסטרדם,

וגם אם נניח שכן, אף אחד מכם לא רוצה לגור ליד מסילת רכבת או תחנת רכבת. תאמינו לי.

חבר טוב מאוד שלי (בתכל׳ס הוא סוג של בן משפחה כבר…) גר רחוב וחצי מתחנת הרכבת בקרית מוצקין במשך כמעט עשור,

היינו יושבים במרפסת הגג שלו וצופים בליגת האלופות, או רואים משחקי NBA לפנות בוקר,

כבר הכרנו בע״פ את הלו״ז של רכבות הלילה לנתב״ג 🚆

כשקטר מאיץ מהמקום, ויש פה מספיק חולי רכבות שיגבו את זה, גם אם הוא מאיץ ״בעדינות״, הוא מרעיד כל דבר ברדיוס דיי גדול,

גם אם כיבו את הכריזה בלילה, כשהרכבת של 3 בבוקר יוצאת מהתחנה - מרגישים.

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

לכל דבר יש חסרונות ויתרונות, אין מה לעשות.

גם לגור על רחוב ראשי מתחת לתחנת אוטובוס זה לא תענוג גדול. 

כנראה הקירות האקוסטיים של הרכבת לא מספיק מבודדים את הרעש.

 

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Super_T כתב:

וגם אם נניח שכן, אף אחד מכם לא רוצה לגור ליד מסילת רכבת או תחנת רכבת. תאמינו לי.

 

תראה.

אני גר משהו כמו 50 מטר ממסילת רכבת בהולנד, כמעט צמוד לתחנה. מה שכן החלונות שלי הן לכיוון השני.

הרכבות חשמליות, שקטות, בסך הכול כשעברתי לפה הייתי בכוננות לברוח למקום אחר, אבל בסופו של דבר הרכבות לא מפריעות. זה גם משהו שצריך להשקיע בו בתשתית, יש מספר דרכים להשתיק מסילות/רכבת, לא יודע מה מיושם בארץ. מה שבטוח שקטר דיזל לא עוזר בכלל.

 

בתכלס בתכלס? יותר מפריע לי הילד של השכנים שבועט בכדור כדורגל לתוך קיר משהו כמו 4 שעות ביום. אבל זה ילדים, מה יש לעשות?

 

אוסיף, שלאורך כול המסילה בעיר שאני גר בה, וגם בעיר הצמודה, חוץ מכמה מקטעים בודדים, יש בתים, והם לא בתים זולים. [מה שכן, לא יודע איך אנשים גרים ליד מעבר רכבת, כול הזמן הצילצולים האלה... נראה לי מאוד מעצבן]

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, zaf כתב:

ונתון "משלים" שפרסמת היום 😉
חזרה לכביש של מכוניות שהורדו _ https://cars.walla.co.il/item/3446650

 

מעניין אם זה עשרות מאות או חס וחלילה יותר.

 

לא עשרות, לא מאות וגם לא אלפים - הרבה יותר. המספרים נעים בין 14,000 ל-30,000 מכוניות שכנראה חוזרות לכבישים.

מכיוון שאין רישום ותיעוד, אפשר להסתמך רק על הערכות, שהן עצמן נגזרת של מספר המכוניות שמוכרות חברות הביטוח לאחר "אובדן להלכה". לא כולן חוזרות לכביש, חלקן מפורקות לחלקים.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, David32 כתב:

בתכלס בתכלס? יותר מפריע לי הילד של השכנים שבועט בכדור כדורגל לתוך קיר משהו כמו 4 שעות ביום. אבל זה ילדים, מה יש לעשות?


בעקרון אפשר לחשמל גם ילדים ולהשקיט אותם.

  • מצחיק 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק, אם זה 50 מטר מהמסילה, אפשר להתארגן על כבלי הולכה מספיק טובים

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 988 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...